nieuw betaal water in luxemburg


Plaats reactie
Gast

05-05-2002 19:28

hierby wil ik effu melden dat na ruim 400 kilometer ryden we er achter kwamen dat luxemburg er een betaalwater by heeft
jawel het bekende ECHTERNACH !!!!!!!!!!!
na berichten in de karperwereld over dit water (ik dacht nr 20 of daar inde buurt)
werd er nog gesproken over een jaar vergunning van 150 piek.
na eerder sessies daar gingen we dit weekend het weer proberen op dit meer.
na de lange tocht kwamen we by tonny aan voor de vergunning en jahoor hy begon ineens over geen stekken vry ???????
WAT WIE HOE WAAR, dachten we stekken vry?
jaja zy deze zeer onsimpatiekie oetl*l
je moet sinds 1 mei 2002 reserveren voor de 9 nieuwe stekken (en dat zyn dus niet meer de eilanden want die zyn voor de lokale witvissers)en er is niets vry ja volgend weekend !!!
sta je daar met je goed gedrag en klaperende oortjes
ik had al meerdere malen geinformeerd hier online maar niemand wist er iets van af
dit is toch uit ten boze
en dan nog de prys eerst 150 nederlandse peikies voor een vergunning nu 100 eurolientjes voor 1 week per pesoon ook dat nog minimaal 1 week reserveren
dus mensen houd er rekening mee ECHTERNACH gaat comerseel voor 1800 euolientjes per week wilden de boboos daar de zaken wel omgooien en is janl*l weer tel*l
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

05-05-2002 22:56

Tja, dat krijg je als men zich niet aan de regels houd...

Spijtig, maar waar en luister naar mijn woorden, er gaan nog waters volgen !!!!

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-05-2002 23:37

Ja wateren zoals Orient en Cassien...

Daar gaan karpervissers immers graag naar toe!

Zoals elke business draait ook die van betaalwateren om vraag en aanbod. DUS zolang er vraag blijft naar bet. water zullen er steeds meer wateren 'omgebouwd' worden. Daarom ben ik ook tegen alle bet. wateren: want wanneer je naar een 'schoon' bet. water gaat hou je de vraag hoog!

Denk daarom goed na voordat je een trip boekt!

Michiel
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

06-05-2002 13:09

Innige deelneming...

Een spijtige zaak voor de karpervisserij, zeker ook naar de "buitenwereld" toe.
Nog spijtiger voor die arme karpers van Echternach.

Met ontgoochelde groeten, Mark
tim demeestere
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: moen belgie

14-05-2002 19:07

ik zou graag verder info ontvangen ivm boekingen ( nog stedds bij vandermolen zoals de vergunningen?) mogelijkheden enz ...
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

14-05-2002 23:02

Idd, je moet nog steeds bij Tonny vandermolen boeken. Stekken kosten geloof ik rond de 100 euro per week en er zouden geloof ik per stek 4 hengels mogen worden gebruikt.

MVG

Peter
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

10-04-2003 13:01

is het nu 100 euro per stek of 100 euro per persoon?????? als het per persoon is ga ik er echt niet heen!!!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-04-2003 14:49

het is in elk geval 100 euro teveel!!
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-04-2003 16:43

Weliswaar een topic met een baard, maar toch:

In een grijs verleden ( 1969) schreef Jan B. de Winter in zijn boek "Karpervissen" het volgende.

citaat:
De laatste jaren hoor ik veel praten over de dressuur van karper. Nu heeft het woord dressuur in verband maet de sportvisserij al tégen, dat het ongelukkig gekozen is. Het wekt associaties op aan het circus, aan karpers die op hun staart in het water staan en uit de hand eten. Het woord heeft me eerlijk gezegd altijd geamuseerd.
Men bedoelt ermee, dat gevangen en teruggezette karpers, zoals ik boven al aanstipte, óf nooit meer gevangen worden, óf het eerste jaar niet meer vangbaar zijn. Nu kan het nooit de bedoeling van een viswater zijn, dat iedere vis die er aanwezig is, ook minstens één maal per jaar gevangen moet worden. Altijd zal op een zeker aantal gevangen vissen een veel groter aantal zijn - wel honderd maal meer misschien - die niet aan de haak komen, tenzij het gaat om kleine vijvertjes.

Als men dit niet prettig vindt en meer voelt voor een systeem waar iedere vis voortdurend in roulatie is, degradeert men een viswater tot een moderne industrie die op volle toeren draait.

einde citaat.

Hij waarschuwde al 34 jaar geleden voor de Betaalwateren.
Uiteindelijk is die - in mijn ogen - verfoeilijke industrie bewaarheid geworden.

Begrijp me goed, ik gun ieder zijn beleving, zijn sport.
Maar, als je met al je uitrusting alleen nog maar aan je trekken komt in zo een water, wordt het misschien eens tijd om in retraite te gaan.

Ik weet nog, ook uit een grijs verleden dat men naar Ierland vertrok voor de snoekvisserij, terugkomend in Nederland was de lol er gauw af.
Menigeen hing zijn snoekspullen aan de wilgen. Het had niets te maken met de aanwezige snoekstand, maar met de manier, noem het - de kunst - van het vissen.
De snoeken lagen hier ook niet opgestapeld zoals in Ierland.......

De kunst van het karpervissen verleren velen onder ons.

Één hengel, rugzakje mee, en één of meer dagen de polder in, herbezinning dus!
Verdiep je in de karper, ga erop uit zonder hengel, ga kijken, ga observeren, jagen...
Je zal zien dat er nog zoveel mooie karpers in het "vrije" water rondzwemmen.
Het kost dan geen geld, maar wel tijd, en die hebben we toch?

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

10-04-2003 18:23

ja maar als je 1 week per jaar naar een ´betaalwater´gaat en je gaat met zijn 2en ben je met een water als echternach goedkoper uit. en 100 euro met zijn 2en vind ik al aardig veel geld voor 1 weekje maar goed dit moet dan maar. ik heb speciaal voor echternach gekozen omdat ik hier weinig slechte dingen over hoor over beschadigde vissen of dat er veel te veel vis zwemt.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-04-2003 18:49

Hoi Robin,

Ik begrijp je wel, maar het gaat mij meer om het principe.
Zelf zou ik geen dag op een betaalwater willen vissen.
Achterliggende gedachte is dat - hoe de ondernemer ook zijn best doet - er een moment komt dat de klanten gaan klagen over slechtere vangsten.
Uit zijn oogpunt bekeken zou ik dan gaan zoeken naar karpers uit andere wateren en gaan ruilen/kopen...
De cirkel is dan weer rond.

Ach,die 100 euro voor zijn tweeën, ben je er dan ook helemaal?
Zoek mooie wateren op in Nederland, wordt lid van verschillende verenigingen als het viswater niet gedeeld wordt.
Huur voor een week eens een vishotelletje, je kent de spraak,vaak dicht bij huis en het is echt een avontuur!
Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

11-04-2003 08:32

daarom hekel ik het gedetailleerd publiceren van wateren, men leest het, en men gaat als schapen... en dan hoor je bij dit publiceren argumenten als: ik gun het de ander ook, wat gun je dan de ander?
ach laat ook maar, ik maak me weer druk om...
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

11-04-2003 15:23

ik ga het in ieder geval proberen in de meivakantie op dit ´betaalwater´. er zal van mij uiteraard geen verslag op deze site komen!! geen promotie van wateren!!!
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

11-04-2003 15:36

Je kan rustig over Echternach schrijven hoor, het is tenslotte niet voor niets een soort betaalwater geworden.
Jarenlang kon je daar voor een paar centen gedoogd nachtvissen en leuk vangen.
Tot er een artikel in een van de bekende bladen is verschenen, daarna begon het dermate storm te lopen dat men er een soort betaalwater van heeft gemaakt.

Persoonlijk zie ik dit als een andere vorm van betaalwateren en wel eentje in de categorie van Du Der.
En als we met z'n allen verder gaan op de manier zoals we nu bezig zijn zullen dit soort wateren in rap tempo in aantal gaan toenemen.

Bart
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

11-04-2003 16:15

Spijtig genoeg heeft Bart hier gelijk. Vroeger betaalde je er iets van een 1500 bfr voor een weekje vissen. nu zou dat rond de 4000 liggen...

Peter
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

11-04-2003 16:17

hoy,

dat de stekken nu verhuurd worden vind ik onzin, maar dat de vergunningen veel duurder zijn geworden ben ik niet met je eens.
ik heb hier een brief liggen van tony van zeker 3 a 4 jaar geleden en daar kosten de jaar vergunningen ook al 200 gulden en de week kaarten 50 gulden.

groeten rob
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

11-04-2003 22:56

En hoelang geleden begon het daar de spuigaten uit te lopen.... inderdaad.

En 50 gulden en 100 Euro dat verschil is gelukkijg niet zo groot in 4 jaar tijd :smile:

Maar 4,5 keer zo duur geworden en waarom?

Bart
Plaats reactie