Hoe reageren jullie op bezoekers aan de waterkant ?


Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-04-2004 22:22

Rene,

1)Helemaal geen kolder wat betreft de hengel onder de kant !
Als ik zelf mijn evt. aanwezige vissen verjaag doordat ik een aan de overkant gehaakte vis moet landen,is dat wat anders dan dat die vissen door een ander verjaagd worden !
Want in dat laastte geval heb ik in principe nog maar kans op op een hengel wat te vangen en zijn mijn kansen dus gehalveerd,als ik een vis aan de overkant haak en die dril en land heb ik dus in ieder geval een vis gevangen en heb ik er minder problemen mee als ik daar wellicht mijn "onderdekantstek"mee heb geruineerd.

2)Met de personen die bij wijze van spreken het verschil tussen molen en hengel niet kennen,bedoel ik de lanceerinstallatie/blow/camping/krattenbier vissers en daar steek ik echt geen energie (meer) in !

3)Ik begrijp wat je bedoelt,maar toch geen interesse.
Simpelweg omdat ik RUSTIG wil zitten vissen.

4)dat bedoel ik dus met beter zwijgen dan liegen..............

5)Daar zijn we het dus in ieder geval over eens :D

6)Het is voor mij helaas niet mogelijk om slechts de avond of ochtend te vissen,omdat het viswater meestal te ver weg ligt om er slechts een aantal uurtjes te vissen.
Ook s'avonds weten ze je overigens echt nog te vinden hoor :evil:


WOUTER,

Als een filatelist het kontakt aangaat met een ander is dat een vrije keuze.
Als visser heb je geen keuze en ben je een makkelijk "prooi".

Ik claim absoluut niets maar ik mag er toch wel alles aan doen om ervoor te zorgen dat ik optimaal aan het vissen ben ?
En het is toch niet zo dat ik iets claim op het moment dat ik er voor kies om met iemand geen gesprek aan te gaan ?

Ik heb zelf niet het idee dat ik op mijn achterste poten ben gaan staan om mijn mening te verdedigen.
Ik vraag in ook niet om een mening mbt mijn "stijl"maar slechts hoe jullie er mee omgaan.

Door andere vissers proberen uit te leggen hoe je er over denkt bereik je helaas niet dat ze je nog een toffe gozer vinden.
Het merendeel vind je dan juist een nog GROTERE lul en wijst slechts met de vinger naar het voorhoofd :D

Dat schietincident gebeurde zo'n 15 jaar geleden aan het Twentekanaal.
Twee vissers raken slaags om een stek,de een(een Brabander dus :D ) belt broer,welke dat hele eind komt rijden om het even op een andere manier op te lossen...............

Robert,

Betreft het een visser die idd zelf verderop zit en serieus bezig is,valt er idd nog wel wat te praten af en toe.

Het kan idd wel eens een heeel lang gesprekje worden door de telefoon,waarbij je op een gegeven moment echt niet meer weet wat je moet lullen.......... :D

Guido,

De tips/info die ik dus niet ontvang op deze manier neem ik dus maar voor lief.

Plaatsen waar je niet in de picture zit zijn in de randstad vrij schaars,tenzij je gebruik maakt va neen boor,maar die gaat tijdens een dagsessie niet mee.


Frank,

Hoe verleidelijk en leuk het ook kan lijken om je vangst met iemand te delen,adviseer ik je dat toch maar beter niet te doen.
Tenzij het uietraard mensen betreft die je kunt vertrouwen of evt. locals. zijn.

Henk,

dat met die broek omlaag heb ik ook al eens geprobeerd maar toen werd er slechts heel hard gelachen..............

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

25-04-2004 22:35

dat met die broek omlaag heb ik ook al eens geprobeerd maar toen werd er slechts heel hard gelachen..............


Dennis,

Toen zagen ze zeker jou Bart Simpson-ass op je pens staan!!!!! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-04-2004 22:47

guido berkmortel schreef:
dat met die broek omlaag heb ik ook al eens geprobeerd maar toen werd er slechts heel hard gelachen..............


Dennis,

Toen zagen ze zeker jou Bart Simpson-ass op je pens staan!!!!! :lol: :lol: :lol:



Was dat maar de reden dat er gelachen werd.................. :oops:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

25-04-2004 22:56

Ja,

Die drol die Bartje Simpson gelaten had was zeker van zeer klein formaat.......... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

25-04-2004 23:22

Hoi dennis,
In het verre verleden had ik altijd een bordje bij me, met daarop de tekst;
1 ik zit net!
2 is de eerste keer
3 dus nog niks gevangen
moet dat bordje maar weer te voorschijn halen,want er komen meer ""vissers"" halen dan brengen (kennis)
Doen of je slaapt helpt ook vaak!
mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

25-04-2004 23:29

Dennis,

Proficiat met je 2000 ste bericht.......
:lol: :lol: :lol:

Mvrgr Guido
Andries Jacké

25-04-2004 23:32

Laat mij maar gewoon lekker zitten, snel doorlopen, geen vragen stellen en genieten van de weinige aantal uurtjes in het weekend.

En die lui die zonodig hun niet luisterende honden moeten uitlaten en dan ook nog naast je gaan schreeuwen, moet je ............. :evil:

Ik zeg dan altijd maar dat er haken ronden slingeren, moet je kijken hoe rap die hond is aangelijnd en hoe snel ze weg zijn.

Laatst nog, ook een karpervisser die op mijn vingers stond te kijken. Natuurlijk een run krijgen, en een losser incaseren, en dan nog rustig bij je blijven staan. Man flikker aub op en ga je eigen ding doen. Ik kon hem wel weg trappen.

Laat mij maar gewoon lekker zitten, snel doorlopen, geen vragen stellen en genieten van de weinige aantal uurtjes in het weekend.

En natuurlijk heb ik nooit wat gevangen als ze het vragen of ik wijs een fuck stek aan en zeg dat ik daar zeer goeie vangsten heb gedaan.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-04-2004 23:34

Of zeggen dat je hier weinig vis verwacht. Dat t een k * t stek is.
En dan een volle fluiter krijgen.

Dat is ook altijd minder :)

"ja, dit is wel erg toevallig"

En dan ook nog een prachtige vis vangen :D

Gr, Frank
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

25-04-2004 23:34

Bezoekers aan de waterkant zoals wandelaars waar ik af en toe een praatje mee maak heb ik totaal geen problemen, maar waar ik me wel kan ergeren is dat zoals vandaag op een water waar ik zat te vissen en waar een gezin met 4 kinderen kwam en die kinderen begonnen allemaal stenen in het water te gooien en een klein kind had bijna mijn hengel in zijn handen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

25-04-2004 23:44

Heb er niet zo'n moeite mee als er iemand komt kletsen, als ie vervelend wordt dan draai ik daar niet om heen en vertel ik hem dat! Gaat dan vanzelf weg. Klikt het wel dan bied ik hem een bakkie koffie aan en kletsen we gewoon verder.

Wil ik absoluut niet gestoord worden dan ga ik naar een watertje waar niemand vist, heel erg afgelegen ligt en waar je je goed kunt wegstoppen.

Cheers
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

26-04-2004 08:28

Op sommige wateren waar ik vis komt altijd minstens een "collega" langs om ff te babbelen. Ik babbel altijd wel even terug maar het ligt aan de persoon of het na 1-2 minuten stopt of dat het langer door gaat.

Lang niet altijd zeg ik dat ik niks gevangen heb want sinds een stekkenpezer lekker aan het werk gegaan was op een plek waar ik veel (grote) vis had gevangen zeg ik liever dat ik een klein schuppie heb gevangen dan dat het niks was. Je word namelijk al te vaak in de gaten gehouden via bijvoorbeeld een verrekijker en vlak de roddel capaciteit van menig honduitlater ook niet uit!! dus als je dan glashard liegt weten ze het ook nog en maakt het ze alleen maar meer vastbesloten.

Als ik nou echt niet gestoord wil worden door andere mensen dan ga ik wel op stekken zitten waar ze me niet zien of waar ze simpel weg niet bij kunnen komen.

Maar feit blijft dat ik in al de jaren dat ik vis de nodige nuttige informatie heb gekregen dankzij mensen die een babbeltje komen maken, dat er dan altijd wel een paar mafkezen tussen zitten moet je maar voorlief nemen...
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

26-04-2004 08:43

Als ik rustig aan het vissen ben op snoek bijv. , en er komt dan een 1 of andere gare kerel met een hondje aan die aan me gaat vragen waar ik op vis.. waarop ik dan zeg dat ik vis op snoek, en dat die kerel dan met zijn handen laat zien (ik denk een doorsnede van een halve meter ofzo..) hoe zo'n snoek er laatst was gevangen, en vervolgens OOK nog eens tegen zijn hond ( o_O ) gaat zitten praten en zeggen dat ik er niets van kon etc. en dan weg gaat zonder iets te zeggen..........

dan lach ik die persoon uit :P

Normaal gesproken heb ik er geen problemen mee dat er mensen ff gaan zitten kijken als ik aan het vissen ben, en af en toe wat vraagjes stellen... ben in dat opzicht best wel vriendelijk :) Maar dan moeten ze niet domme vragen gaan stellen zoals "heuh.. zit hier wel vis?" dan heb ik ook zoiets van.. hmja donder maar mooi een eind op! :D gelukkig gebeurt dit niet vaak :)

Groeten, Tobias
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

26-04-2004 08:57

Ligt er echt maar helemaal aan, waar ik zit en wie of wat het is.. is het op ons verenigings water, moet ik wel aardig doen zeg maar. Zit ik op de rivier is het meestal een ander verhaal.

mzzl
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

26-04-2004 09:03

valt mij op dat veel van jullie (al dan niet terecht) niet gecharmeerd zijn van "babbelaars" Vraag ik mij af of jullie nooit eens buurten bij collegavissers?
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

26-04-2004 09:21

Bezoekers aan de waterkant vind ik niet altijd fijn. Zoals al is gonoemd praten (schreeuwen) ze altijd te hard. En waar ik me ook altijd aan erger is dat de bezoekers altijd alles beter weten. Dan denk ik ook bij mezelf rot een eind op en laat dan maar eens zien hoe het wel moet.

Laatst was ik met mijn vismaat op een water aan ut vissen waar toch geregeld mensen langs komen die zijn aan ut wandelen of de hond aant uitlaten. De tent of shelter zetten we dan altijd zo op dat mensen niet naar binnen kunnen kijken en ze gedwongen zijn om achterlangs te lopen. Komt er zo'n campingvolk aan. En schreeuwen dat ze deden en lol dat ze hadden. Kregen we allereerst commentaar op ons schepnet:
"wat willen jullie vangen? walvissen of zo". En weer lachten ze allemaal. Vrolijk werden wij er zeker niet van. Maar wat denk je krijg je net op dat moment een run. En wanneer de karper dan bij de kant komt dan staan ze allemaal met hun mond vol tanden. "ja, maar zo'n grote vis hadden we niet verwacht".
Dan denk ik ook bij mezelf als ik een plak had had ik jullie allemaal naar de andere kant van de vijver geslagen :evil: :evil: :evil: :evil:

Dit is maar een van de vele bezoekers die we hebben gehad. Met sommige mensen vindt ik het geen probleem om een babbeltje mee te maken. Zelf maak ik ook wel eens een rondje om het water om te kijken of er mensen zijn aan ut vissen. En dan vraag je ook wel eens of ze al iets gevangen hebben. Meestal doe ik dan net alsof ik niets van vissen afweet. Kun je direct merken of ze een beetje eerlijk tegen je zijn, of dat ze je flink in de zeik nemen.

Trouwens van die telefoon moet ik ook eens proberen :P

Mzzzzls Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-04-2004 12:43

Kijkers,

Af en toe gezellig en af en toe zeker niet!! :roll:

Ligt er puur aan waar ik vis...vis ik op m'n vaste stek dan ben ik daar NIET blij mee omdat ze dan weten dat er wordt gevoerd als ik er iedere week zit te vissen.....

Als ik op een plas kom waar ik af en toe zit dan mogen de serieuze vissers/mensen gerust een praatje komen maken...liever niet meer volk dan 2 man aan m'n stekkie anders lijkt het meer een meeting dan een dag/nacht vissen...

Ook is irritant volk nooit welkom omdat die alles beter (denken) te weten en de orde en rust verstoren....
En als ik er genoeg van heb dan zeg ik dat ik moet schijten in rust :lol: en dat helpt altijd!!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
jan van kranenburg

26-04-2004 14:10

Kees,

Was iid "krentebol van HTM. Als ik nou de reactie van Henk lees, is die
krentebol er genadig afgekomen :D
Dank voor de link; weet nog steeds niet hoe ik
zo'n bericht kan opslaan.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-04-2004 08:15

OK Dennis,
ik kan in heel veel dingen mee gaan met je zienswijze / oplossingen.

Ik kom binnenkort wel eens buurten tijdens een sessie van je :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2004 10:14

Tja, ik benader mensen aan de waterkant altijd op gevoel. Je haalt de mensen er wel uit die serieuze liefde voor het karpervissen hebben, zulke mensen vertel ik nog wel eens wat, omdat je hen kunt helpen en er ook iets voor terug kan krijgen. Maar als er van die stoere gastjes komen die in mijn ogen niet vanuit de pure liefde voor het vissen komen, zeg ik ook meestal niets...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

27-04-2004 12:02

Pff, wat zitten er toch een associale typen aan het water.
Ik ben ook niet altijd in m'n nopjes wanneer één of andere pipo aan het water komt. Maar ik blijf in alle gevallen vriendelijk, dat is toch wel het minste wat je kan doen. Daar maak je ook het beste vrienden mee, en zoals iemand al zei, doe je ook heel wat kennis op over een water en zijn bewoners.
Tja, iedereen doet wat ie wil natuurlijk. Wat ik erger vind is dat je iemand die veel opener is aan de waterkant (Frank) weer zou willen omtunen naar die 'zwijgen, en alles voor jezelf houden' mentaliteit. Frank is van een nieuwe generatie karpervissers, en moest iedereen zo zijn het zou er al tien keer plezanter aan toegaan op onze druk beviste wateren. Ik krijg werkelijk een punthoofd van de so called karpervissers die denken tegen alles en iedereen te moeten zwijgen. Zijn ze dan beter af? Tuurlijk niet, want wie zelf zwijgt krijgt ook gene praat. Ik heb het altijd belachelijk gevonden om vangsten te verzwijgen, heb ik nooit gedaan. Ben het ook nooit van plan. Ben ik daarom al tientallen keren de broek afgevist of "mijn" stek afgepakt? Tuurlijk niet...

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

27-04-2004 12:38

Bij mij ligt het eraan wie er komt kijken, als er een stel kleine jochies komt kijken stuur ik ze voordat ze erzijn meestal al weer weg omdat er een hengel standaard voor de eigen kant ligt en geen herrie in de buurt wil hebben. als er een bekende aankomt wijs ik hem op de situatie. verder wil ik nooit mensen in groepsverband aan het water hebben.

Later Jos
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

28-04-2004 14:32

ik heb zelf eigenlijk niet vaak problemen met mensen aan de waterkant, zolang zij redelijk tegen mij zijn, ben ik redelijk tegen hun, ik maak niet echt een onderscheid tussen mensen die hun hondje uitlaten of karpervissers, ik vind het altijd wel gezellig om een praatje te maken, zo verschaf je de andere partij ook wat meer begrip over hoe jij vist etc. maar sommige mensen zie ik liever komen dan gaan, bijvoorbeeld van die patsers die denken dat ze alles beter weten maar zelf nog nooit een hengel in de hand hebben gehouden, of mensen die altijd maar moeten zeiken over materiaal etc en als ik wat gevangen heb, zeg ik dat wel gewoon, maar ga ik niet teveel op deze vraag in.

aan de andere kant ga ik ook af en toe langs het water om ff te buurten bij collega vissers, maar over het algemeen heb je snel door of je welkom bent of niet, ik vind het niet zo erg als mensen me negeren ofzo als ik kom kijken dan ben ik gewoon snel weer weg, iedereen is verschillend, gelukkig maar.

er zijn in mijn mening 2 manieren om iemand te laten merken dat ze niet welkom zijn, negeren etc. of ze gewoon duidelijk maken met je mond dat je niet van bezoek gediend bent.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

28-04-2004 20:40

Ik vis zelf ook vaak op een camping, en meestal ben ik wel in voor een praatje... Ik loop zelf ook geregeld naar collega's toe :)

Heb ik echter geen zin om een half uur met iemand te kletsen, dan ga ik gewoon op stekken waar je niemand verwacht of kunt zien zitten vissen.... werkt voortreffelijk :D
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

29-04-2004 10:01

op een camping vind ik het wat anders als dat je in een park of bos zit! op een camping is toch altijd veel volk.

Later Jos
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

29-04-2004 10:40

in een park ook wel vaak, wil ik afgelegen zitten, ga ik gewoon erges zitten waar niet veel mensen komen.