Waarom geen lid van de ksn


Gerco Boeve
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Maarn

16-04-2004 19:53

Ja waarom niet nou bijvoorbeeld dat je naam en adres opvraagbaar zijn [of is dat niet meer] en vind ik wanneer je de mond vol hebt van weidelijk met je vangsten omgaan het nogal hypokriet om je vangst voor jouw ego in een sterfzak te hangen zodat je als het weer licht is een mooi plaatje ken schietuh.Karpervissers als je nou zon dure uitrusting ken betalen ken ju toch ook een flitserd kopu.Daarom meneer lokhorst ook al doen jullie zoveel goeds word ik geen lid van de KSN helaas
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

16-04-2004 20:15

Hoezo leesbaar?????
Onzinnige topic
Gerco Boeve
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Maarn

16-04-2004 20:51

Ik zal voortaan in normaal Nederlands typen daar de leraren Nederlands het niet lezen kunnen. Maar verklaar je nader want met wat een onzinnige opmerking kan ik niet veel. Of ga je dan uit de doeken doen hoe weldadig een sterfzak is voor een karper!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-04-2004 20:58

Nee Gerco,

Ik denk dat Wiek, alsook ik, niet weten wat je met deze topic wil bereiken c.q. zeggen.

En Ronnie, met sterfzak bedoelt hij denk ik bewaarzak.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gerco Boeve
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Maarn

16-04-2004 21:14

Een sterfzak word in de winkel en door de groothandel bewaarzak genoemd.En ik hoopte er op dat hier een dicussie over zou ontstaan omdat wij karpervissers onze mond zo vol hebben van weidelijk met onze vissen om te gaan.Ik ben namelijk van mening dat zo een zak niet echt bevordelijk is voor de gemoedsrust van de vis. En als de vis eenmaal opkrachten gekommen is mag ie op de foto om zich is lekker uit de handen van de vanger te spartelen een paar schubben te verliezen en zijn slijmlaag te verkloten. Zelf heb ik een bewaarzak nooit gebruikt althans bollies drogen er goed in.Mijn recordvis van 41 pond ving ik snachts echt niet dat zo een prachtbeest in de zak ging gewoon fotos in de nacht genomen net zo mooi .
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-04-2004 21:18

Gerco,

heeft dit zin?
In een zeer slecht openingsbericht een topic starten met jouw nadelen over de KSN? waar compleet alles gelul van is?

dat je geen KSN lid wilt worden, moet de hele wereld dit weten?
En denk je nu echt dat KSN leden de enige zijn die bewaarzakken gebruiken?

man laat je oren eens uitspuiten en je ogen nakijken...

Frank
ps; je doet er niet goed aan om als nieuw lid gelijk zo van start te gaan. Bouw in je berichten LOGICA op!
Gerco Boeve
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Maarn

16-04-2004 21:31

Ik heb nooit bedoeld de ksn te kakken te zetten alleen zou het beter zijn als de ksn de bewaarzak in de ban zou doen. Waarom omdat bij mij in de regio ik alleen afgelopen jaar al twee geknikte staarten ving en een groot aantal vissen zwaar beschadigt.Vandaag ving ik een vis een schub die aan een zijde leder geworden is hier word je niet echt vrolijk van toch?Ik weet echt wel dat ksn leden zuinig op hun vissjes zijn maar kan je ook vertellen dat de zwaar beschadigde vissen op een water gevangen zijn waar iedereen behalve ik zo ongeveer ksn lid is.Nogmaals ik heb alle respect voor het goede werk van ksn maar word pas lid als de zak in de ban gaat.
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

16-04-2004 21:34

Meh,

Op zulke mensen zitten we niet eens te wachten....Het woord sterfzak komt niet in mijn woordenboek voor...Ik neem aan dat je een bewaarak bedoeld? Mischien ben jij een keer zo dom omgegaan met de vis dat het inderdaad een sterfzak werd en ben jij nu zo hypocriet om nog zo'n topic op te starten ook...Zakken is niet zo moeilijk goed te doen ( evenals spelling en leestekens....oefening baart kunst)...

Lees en doe eerst meer voordat je onzinnige dingen gaat posten...

Met ontzette groet...en jongere maar veel beter georienteerde visser
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

16-04-2004 21:40

P.s. Mensen die al moeite nemen om lid te worden van een STUDIE groep gaan heel goed met de vis om..zij orienteren zich namelijk veel meer dankzij meetings etc. De ksn gaat dit soort gruwelijkheden als wat op jou water gebeurd tegen. Juist door info te verschaffen.

Als je uitgeluld ben heb ik nu een nieuw argument voor je:
'Ik word pas lid van de ksn als men niet meer op karper vist..die haken zijn zo zielig".
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-04-2004 21:41

gerco,

hoe kan je een zak in de ban doen?

verbieden wij ook karpervissers met 3 hengels te vissen? neej dat doet de wetgeving. Wij raden het aan en zetten het in de gedragsregels zoals je dat kan doen.

Voor een ban op een zak, hoe kan je daar nu serieus overna denken? Dat moet per vereniging gebeuren... en daar kan jij zelf wat aan doen. In het bestuur gaan van je vereniging en je mond opentrekken.

Frank
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-04-2004 22:20

Gerco,

je wil een topic starten over de nadelen van een bewaarzak,niets mis mee in mijn ogen.

Wat Aart Lokhorst of de KSN in het algemeen te doen hebben met je stelling is me een beetje bijster,dat ze geen algeheel verbod uitvaardigen voor de bewaarzak,wel de KSN heeft daar niet eens de macht voor maar dat terzijde.

Zelf ben ik geen voorstander van de bewaarzak,gebruik hem nooit, maar ben ook geen tegenstander mits juist gebruikt,maar geld dit niet voor alle aspecten in onze visserij dat juiste gebruik.
Het loslaten van schubben en geknikte staarten is trouwens vaker de schuld van het landingsnet en het neerleggen van een vis dan door een bewaarzak.
Als er leden van de KSN met 3 hengels vissen gaat toch ook niet iedereen roepen dat dat de schuld is van de KSN,nee lid of geen lid de visser zelf is verantwoordelijk voor zijn gedrag en/of behandeling van zijn gevangen vis.
Als je werkelijk meent dat je geen lid wil worden van de KSN dan mag dat uiteraard geen enkel probleem het is jouw keuze,net zo goed dat het mijn keuze is om wel lid van de KSN te zijn.

Ook ik heb wel eens de gevolgen mogen zien van een fout gebruik van de bewaarzak gepleegd door NIET KSN leden,ik ga toch ook niet roepen dat alle niet leden eikels zijn en niet meer mogen vissen.

Het is een beetje hypocriet om een vereniging de schuld van iets te geven wat niet hun schuld is.

Ook het roepen dat alle verminkingen aan jouw gevangen vissen werden toegebracht door een bewaarzak is wat kort door de bocht en toont weinig tot geen inzicht in de hede daagse visserij en wat daar mis kan gaan.

De KSN heeft trouwens veel gedaan voor de karpervisserij in zijn algemeenheid maar kan niet verantwoordelijk zijn voor zijn leden invidueel,deze verantwoordelijkheid ligt bij de betreffende persoon zelf.

Inplaats hier op het board dus onduidelijke taal uit te slaan om een discussie te beginnen is het misschien verstandiger om de mensen waar jij van denkt dat ze een bewaarzak ondeskundig gebruiken aan te spreken en met hun tot een oplossing komen.

Start je volgende discussie eens zonder eerst verwijten te plaatsen en breng zo duidelijk mogelijk het onderwerp waarover je de discussie wil starten,denk dat je veel verder komt dan nu het geval is en ook het halve board zal niet over je heen vallen maar met je praten en ik geloof dat dat je bedoeling was,of niet.

Wil.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-04-2004 22:28

Er is iets mis gegaan maar wat???????

Als ik het bericht wil wissen/veranderen krijg ik te lezen dat ik alleen mijn eigen berichten mag aanpassen :o ????????????????//

Dit zijn mijn berichten :evil:

Wil.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-04-2004 22:29

Nu snap ik het helemaal niet meer
Stonden net nog 6 of 7 van mijn berichten die nu weer weg zijn.

Met niet begrijpende groeten,

Wil.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-04-2004 22:30

Opgeruimd Wil, of wou je er zoveel?

Voor de goede orde. Het standpunt van de KSN is duidelijk samengevat in gedragsregels:

Gedragsregel 9. Ga verantwoord om met het gebruik van de bewaarzak.

Bewaar slechts één karper per bewaarzak. Door meerdere karpers in een bewaarzak te bewaren is er grote kans dat de karpers elkaar letsel toebrengen. Een bewaarzak moet goed ‘verankerd’ zijn. Tevens dient de bewaarzak op een zuurstofrijke plaats te worden weggehangen. Hang een bewaarzak nimmer tussen de waterplanten. Waterplanten onttrekken na het invallen van de duisternis namelijk zuurstof aan het water. Ook op zeer modderige bodems kunnen zeer zuurstofarme situaties ontstaan. Hang een bewaarzak , in verband met golfslag en stroming, nooit in de buurt van harde puntige materialen (zoals bijv. basaltblokken). Ga nooit varen met je boot indien er een bewaarzak met daarin een karper aan bevestigd is.

Wil je deze regel veranderen in een actief anti bewaarzak beleid, wordt dan vooral lid.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 16-04-2004 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

16-04-2004 22:38

valt me de laatste tijd wel op.. het aantal moraal ridders stijgt met stip..
Mensen doen zich op internet oooh zo mooi voor, dit is goed, dat is goed..
blablabla..

Als iedereen nou zijn eigen ding doet en eens stopt met anderen afzijken schieten we al een eind op lijkt me..

Dat wil niet zeggen dat je het goed omgaan met de vis niet onder de aandacht mag brengen, zeker moet dat gebeuren, maar dat gezaag er over.. komt me flink de strot uit.

Men vist voor zijn/haar plezier/ontspanning, en iedereen vangt liever mooie onbeschadigde vissen. Laten we daar met zijn allen wat aan doen ipv mensen/organisaties de grond in stampen op internet.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

16-04-2004 22:57

Nee Kees ik wou er zeker niet zoveel maar zie dat ik niet de enige ben met problemen om een bericht te plaatsen.
Er veschijnt vanalles op mijn scherm bij een plaatsing behalve de plaatsing zelf dus dan klik je nog maar eens en weer en weer en ......
je kent het wel,en dan staat het bericht er in een keer 7 maal.
Vervolgens kan ik het bericht niet aanpassen omdat ik de auteur niet ben van mijn eigen bericht ??????????? en zet ik maar een nieuw bericht wat vervolgens geplaats word en tot mijn stomme verbazing zie ik dan dat van de 7 eerdere geplaatste berichten er 6 zijn verdwenen,waarna ik dus weer een bericht plaats met ............ snap je het nog????? ik anders niet meer, klote computers heb er nooit iets van begrepen.

Ga maar naar bed,

Welterusten,

Wil.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-04-2004 23:04

Wil,

Ik ken het. De verbinding lijkt wat traag momenteel. Waarom die dubbele berichten weer verdwijnen begrijp ik ook wel. Dat was mijn opruim woede. Maar het blijven @#$% computers.

Ik pak nog een biertje. Welterusten, Kees

Inderdaad er klopt iets niet, Failed to send email?
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 16-04-2004 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

16-04-2004 23:07

Ahum,

Dit soort gelul in de ruimte van een derde-rangs "pisvlek" trekt me dus nou net over de streep om lid te worden van de KSN !
Ik hoef verder niets van ze maar maak met alle liefde ieder jaar een m'n lidmaatschap aan ze over al was het alleen maar om tegen dit soort individuen te kunnen optreden die mijns inziens beter een "groen-links" jasje zouden moeten aantrekken ipv. zich te mengen in de belevings-wereld die "karpervissen" heet.

Mark
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-04-2004 23:12

Ronnie, wanneer mogen we jou als lid verwelkomen? :)


hm.. anders kom ik je nog wel een keer aan 't kanaal tegen... ;)

vr gr Sjoerd
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

17-04-2004 00:03

Gelukkig wordt Gerco geen lid blijft het toch nog gezellig. :P
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2004 05:07

Hans gefeliciteerd! Na jouw toetreding heb ik geen schijn van kans meer ... :)
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

17-04-2004 08:23

Het enige wat ik te melden heb is vrij simpel:

Ben pas dit jaar lid en had dat veel eerder moeten doen. Niet alleen verricht de KSN beregoed werk, laten we vooral niet vergeten dat het ook gewoon verrekte gezellig is op de meetings.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-04-2004 11:00

Gerco
Als je geen lid wilt worden van de KSN, prima...vooral niet doen. Als je geen bewaarzakken wilt gebruiken, ook geweldig, vooral niet doen...Maar val ons niet lastig met je inhoudloze gezwam.

m.v.g. ChrisN
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

17-04-2004 11:18

Gerco,

Ik kom ook uit jouw regio (woudenberg) mag ik vragen waar jij die beschadigde vissen dan hebt gevangen?

Ik hoop dat je deze vraag wil beantwoorden want dan kan ik er eens kijkje gaan nemen.

Mvg een tevreden KSN lid.

ps. je kan ook antwoorden met een pb.