Karperbladen


Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2004 08:30

Gister de karperwereld gehaald en wat mij opvalt (laatste jaren) is dat vrijwel 60 tot 70% van de artikelen alleen maar over vissen in frankrijk gaat.
Ik weet niet wat jullie daarvan vinden maar ik ben een nederlander die graag verhalen leest over nederlandse wateren en gebeurtenissen.
Dat er zulke grote vissen worden gevangen dat weet iedereen en dat de foto's schitterend zijn is ook waar maar om nou iedere keer weer pietje en jantje met een franse vleesklomp op de foto te zien gaat mij persoonlijk iets te ver. Maar misschien ben ik wel 1 van de weinige die dat vindt en ben ik anders dan de menigte ?!?!?!
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

06-04-2004 09:13

Hoi Desmond,

Ik ben het wel met je eens. Het valt inderdaad op dat men nogal Frans georiënteerd is in de diverse karperbladen. Je ziet steeds weer dezelfde types spiegelkarpers voorbij komen. Ze je een keer een foto van een hengelopstelling... zie je er altijd 3 stokken op liggen. Ik zou graag wat vaker een Nederlands verhaal toejuichen.
Groetjes
Rinus
gerrit koop

06-04-2004 09:16

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2004 09:22

Ja dat klopt.
Je hoort het langs de waterkant ook redelijk vaak.van die gasten die dan zeggen dat ze niet meer in Nederland vissen omdat ze alles wel zo'n beetje hebben gevangen.Alleen Frankrijk is nog een uitdaging.Echt de schaamte nabij vind ik.
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

06-04-2004 09:44

Er is een groepje vissers geweest dat wel een water met zijn bewoners in de KW heeft gezet. Ik bedoel de Zwaan, kan er iemand vertellen hoe het daar is afgelopen?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-04-2004 10:15

Desmond,

Het is heel simpel, de bladen plaatsen wat ze aangeboden krijgen. Het wordt steeds lastiger om nog op een originele manier over de Nederlandse visserij te schrijven, simpelweg omdat er al heel veel over gepubliceerd is. En inderdaad, het noemen van thuiswateren zitten de meeste vissers niet op te wachten.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

06-04-2004 10:55

Mark Noorman schreef: En inderdaad, het noemen van thuiswateren zitten de meeste vissers niet op te wachten.
Groeten,
Mark


Zeker dat we daar niet op zitten te wachten kijk bijv naar karperwereld nr 35 stukje over lekker pennen in het voorjaar
Dat is op mijn thuiswater zat ik dus echt niet op te wachten hoor kijk is natuurlijk een mooi stukje maar goed lees dan net zo lief een stuk over la france
Nog eens kw 35 stuk van Mister Frank Avezaat een absoluut mooi stuk en het gros gaat dan toch echt over nederland
Ben het daarom deels met je eens maar niet helemaal ! :wink:
frenkie penkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-04-2004 10:54
Locatie: sittard
Contacteer:

06-04-2004 11:05

Heyla,

Ik vrees dat je gelijk hebt en denk dat het komt omdat je daar altijd wel een paar dikbuiken kunt vangen (net zoals het niet zo moeilijk is een mooie vrouw in een bordeel te versieren). het magazine Karper staat ook aardig vol met frankrijk, en andere buitenlanden, maar besteed in ieder geval meer aandacht aan Nederland dan de andere bladen. Ze hebbe trouwens ook een nieuwe site: http://www.karper-magazine.nl, heb net de eerste post gedaan op hun vraagenantwoordsite.

Mark-O zit daar ook te posten trouwens, hij wil naar het Amsterdamrijkanaal!
De karperboer zegt lator!
Vrienden kosten je karpers en karpers kosten je vrienden - Vrij naar Herwin Querentino
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2004 11:22

Ja natuurlijk staan er ook wat aardige artikelen in over pennen en voorjaarsvissen etc. maar het het lijkt inderdaad net of dat mensen tegenwoordig veel meer geinteresseerd zijn in een gebied waar ze 1 keer per jaar op vakantie gaan dan in wateren waar ze het hele jaar vissen.

Dat kan je goed zien aan de manier waarop mensen hengels kopen tegenwoordig, alles moet afgestemt zijn op die ene keer Frankrijk vissen.
Wees zou eerlijk, met een 2 lbs hengel kan je toch 80% van alle wateren bevissen in nederland, dan heb ik het niet over de mensen die op karper vissen (karpervissers wil ik het niet noemen) die het noodzakelijk vinden om 300mtr uit te roeien waar daar is weinig materiaal voor bedoeld.
Nee maar dan moet er een 3 of 3,5 lbs hengel komen voor die ene keer dat we naar frankrijk gaan.
Dat viond ik een beetje de wereld op z'n kop.

iedereen z'n eigen visserij, maar mijn visserij is het zeker niet
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-04-2004 11:25

Denk dat het argument dat alles van nederland al uitgemolkek is, kant noch wal raakt. Zeker nu er meer over frankrijk word geschreven dan over nederland! Tevens denk ik niet dat franse vissers echt zitten te wachten op publicatie van hun wateren. En by the way sinds waneer moet je een water publiceren om een interesant artiukel te schrijven? Kijk eens naar de artikelen van bijv barnas of schaaf maar ook technische artikelen die speciaal voor nederland zijn geschreven zijn meer dan welkom! Bijv het vissen op zachte veenplassen, is dat al eens behandeld? ja nou en? cassien is al 50 keer behandeld!

mvg martijn

ps de vissers die beweren alles in enderland al gezien te hebben zijn echt niet goed wijs en moeten eens wat beter om hun heen kijken
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

06-04-2004 11:28

desmond Visser schreef:Wees zou eerlijk, met een 2 lbs hengel kan je toch 80% van alle wateren bevissen in nederland, dan heb ik het niet over de mensen die op karper vissen (karpervissers wil ik het niet noemen) die het noodzakelijk vinden om 300mtr uit te roeien waar daar is weinig materiaal voor bedoeld.


Sorry clemond maar ik ben dus karpervisser ?? :-? omdat ik mijn lijnen uitvaar zo'n 350 meter uit de kant op het ijselmeer omdat ik daar mijn stek heb ?? :-? :-? :roll: :roll:
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2004 11:31

Natuurlijk wil niemand dat het water waar hij vist gepubliceerd wordt in een of ander blad maar dat hoeft toch ook niet.

Mijn idee van dit soort bladen is ook meer het lezen van verhalen over het vissen en niet om een lijst te zien van nr 1 t/m 30 vissen in de Zwaan.
Ik ken een paar schrijvers die ik ook wel eens heb zien vissen nou je lacht je dood, want je denkt dat het hele uitgekiende vissers zijn maar daar gaat het volgens mij ook niet om.Zo'n iemand heeft gewoon de gave om op een leuke manier het vissen te verwoorden.En is dat niet waar het allemaal om gaat?!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-04-2004 11:49

Martijn,

Ik heb nergens gelezen dat de visserij in Nederland uitgemolken is, ik zeg alleen dat het steeds moeilijker is geworden om origineel te zijn. Gerard Schaaf is daar mijns inziens een levend voorbeeld van, Boer Barnas een zeer goede uitzondering op de regel.

Dat iedereen wel in Frankrijk in staat is een paar dikbuiken te vangen vind ík grote onzin.

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-04-2004 12:28

Ik roep niet dat iedereen in frankrijk in staat is een paar dikbuiken te vangen. Maar ik begrijp niet waarom het moeilijk zou zijn iets neius te schrijven over nederland tewijl juist frankrijk tot in den treure word uitgemolken!
Kijk een naar de vaak hoogwaardige artikelen in het ksn blad dat zijn vaak artikelen die over derland gaan en zeer inetersant om te lezen. Nogmaals je kan ook schrijvern over de de karper zelf (gedrag) over aas maken (lees je te weinig over)Over tak en technieken voor typisch nederlandese wateren
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-04-2004 12:55

heren

wie schrijven er voor de bladen? de mensen die dat zelf willen... waarom schrijven ze? omdat ze verhalen hebben

wie schrijven er niet voor de bladen? de mensen die lopen zeuren over diverse dingen maar zelf niet de pen pakken...

conclusie
je kan zeuren wat je wilt, maar schrijf zelf eens iets!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-04-2004 13:10

frank

Je hebt zeuren en je hebt opbouwende kritiek. Of heb jij nooit kritiek op bijv politie? (dan moet je zelf dat werk gaan doen) Niet iedereen KAN een goed stukje schrijven, en zo raar vind ik dit "gezeur"niet mensen merken dingen op en datmag best gezegd worden zonder dat je het afdoet als gezeur
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-04-2004 13:22

martijn,

gezeur is niet bedoeld als gezeik...
en kritiek is goed dat zeker weten. Maar wat ik bedoel is dat het altijd zo is. Er kruipen er te weinig in de pen... wat krijg je dan. Een groepje vaste vissers dat schrijft, en daarvan krijg je vanzelf hele eentonige verhalen

frank
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

06-04-2004 14:19

Buiten dat mensen de pen niet pakken(er zijn trouwens zat vissers die daar geen tijd of gewoonweg geen behoefte aan hebben!),had ik dit keer bij de karperwereld 34&35 ook hoor!Alleen maar Frankrijk Frankrijk Frankrijk,ik vond het gewoon jammer!En dan kan je zeggen,over Nederland word minder geschreven ivb met iemand zijn of haar thuis water og dergelijk,ben ik het niet helemaal mee eens.Er zijn immers andere bladen in de omloop,1 hele goede Nederlandse,en een hoop Engelse en Franse,die schrijven bijv meer over andere landen zoals romenie hongarije canada zuid-afrika NEDERLAND(denk maar aan het populaire twente kanaal!)Oostenrijk enzv enzv,dus alleen over Frankrijk schrijven is er daar niet meer bij,mensen zoals ik en velen hebben behoefte aan meer als frankrijk!En ik vind het heerlijk om eens een keer in frankrijk te vissen,maar dan doe ik dat alleen voor de natuur!Als ik een echt BIG wil vangen,zoek er wel een op in NEDERLAND waar ZAT BIGGEN te vangen zijn ,denk maar aan de vele riviren die ons land rijk is!En anders zoek ik wel een mooie put op waar er eentje rond zwemt en wat openbaar is gemaakt!Maar,ben wel blij dat het blad er is hoor,begrijp me niet verkeerd,en zal het ook redelijk vaak blijven kopen!GReetz Danny SCHALTIN :wink:
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2004 14:32

Ik denk dat wat Martijn zegt waar is.

Niet iedereen heeft het talent om goed te kunnen schrijven en met goed schrijven bedoel ik niet van "om 7 uur gooide ik in en toen om kwart over 7 een piep, gevolgd door nog 2 piepen om kwart over 8 , blablabla" maar echt een leuk artikel over het vissen zelf.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

06-04-2004 15:12

Mja,maar ik zie het niet als éen talent' ,ik zie het meer als inzicht hebben over wat je schrijft en hoe je het beschrijft.Is niet zo moeilijk,je moet alleen mensen weten te boeien en te raken op punten die zij herkennen.Ik heb meerdere artikelen en collumns geschreven,alleen gaat dat NOG niet over het karper vissen,meer politiek gezien voor onze gemeente.Ik ga er wel aan werken om artikelen te schrijven over het karper vissen,lekker me eigen ervaringen op papier zetten,heerlijk!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-04-2004 16:14

Ja......

Je hoort,ruikt en ziet Frankrijk altijd in de bladen zoals Dé Karperwereld en Karper..... :-?

Ik vindt dit eigenlijk best krom want er is altijd wat te lezen over betaalwateren terwijl ze er "tegen" zijn.... :-? :-? :-? :-?

Mensen!
Hoe kan dit??
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-04-2004 17:10

Heren,

Heb er de laatste Karperwereld op nageslagen en probeer aan de 60 a’70 % Frans geweld te komen.

1. De verrijking, voorwoord geen woord Frans.
2. De karperwereld live.
3. Voorjaarsavonturen Ed Cremers gaat terug in de tijd.
4. Geert Ooms, met 6 pagina’s Frans karper geweld.
5. Christiaan en Frank over de KSN-Frankrijk trip. Een verslag van het jeugdkamp grote karper heb ik hier niet in kunnen vinden.
6. Fotograferen met draadontspanners.
7. Notities door Jan Junge.
8. Op zoek naar het Franse goud, gelukkig we hebben weer een. 6 tal pagina’s.
9. Lekker pennen, Jan Kamman op zijn best.
10. Franky Avezaat, 2.500 vis uren.
11. K 2, Daar is onze jeugd weer.
12. Joris, voor mij altijd een van de hoogtepunten.

12 pagina’s Frankrijk deze keer, het jeugdkamp niet mee gerekend. Een kritische noot mag heren, voor de Karperwereld 35 gaat het zeker niet op. Vind dat de redactie juist een tijd geleden een andere weg is in geslagen ten opzichten van een aantal zaken. De Karperwereld heeft een duidelijke mening. Voor mij gewoon doorgaan heren van de redactie op de ingeslagen weg.
Een mening is goed hij moet wel op feiten berusten, dat heb ik hier niet kunnen vinden.

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

06-04-2004 17:51

kijk eens aan peter, harde cijfers verslaan toch weer het gevoel.
toch maar weer beginnen met een logboek, maar dat terzijde.

de indruk die ik heb is dat veel mensen dikke vissen verhalen willen lezen, met de daarbij behorende foto's. nix mis mee, ik vind het zelf ook mooi om eens een dergelijk verhaal te lezen. vooral als ik er iets uit kan halen dat ik kan gebruiken in mijn visserij, oftewel: hoe was de weg naar het succes, waarvoor werd gekozen en waarom? sfeer doorspekt met techniek.
darrop doorgaand vind ik het jammer dat mensen zo huiverig zijn om iets over hun visserij te vertellen hier in nederland. een artikel insturen zou gelijk staan met de verkrachting van het water. maar wie heeft gezegd dat er per se 30ers in moeten? als iemand een leuk stuk techniek opschrijft, daarbij een paar praktijkvoorbeelden aanhaalt, zijn verhaal goed onderbouwt, en wat foto's van fraaie (lees fraaie, niet grote) vissen, waarom zou zoiets dan niet geplaatst kunnen worden.
voor een goed verhaal over inhaking hoef je echt geen foto's met 30ers en 40ers te plaatsen.
m.i. heb je daar vele malen meer aan als aan een mooi sfeerverhaal over de jacht op een bepaald water op een bepaalde vis waarmee iemand 'een water zou verkrachten'.
dus heren, klim eens in de pen, denk eens na over je visserij, over jou technieken, over hoe je inspeelt op situaties enz. mogelijkheden genoeg denk ik zo.

tot slot wil ik jullie verwijzen naar KW nummer 22, bij de K2 rubriek. hier zie je dat een vis echt niet verschrikkelijk groot hoeft te zijn om een plaatsing te bewerkstelligen... en denk het hoofd op deze visser met de schub maar even weg :-?
groetjes Da Fox
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

06-04-2004 18:28

Peter,

Is allemaal leuk en aardig alles na te gaan,maar mijn indruk worderecht niet minder van.En ja al die kleine stukjes wat niet over Frankrijk gaat is leuk,maar kzou het wel is leuk vinden als de artikelen over andere plaatsen-landennet zo groot waaren als die over Frankrijk gaan,kijk en daar gaat het om! :wink:

Greetz Danny
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-04-2004 18:45

Hoi Kees, en de rest.

Als redactie (ike dus niet) heb je met uiteenlopende karpervissers te maken, Penvissers, vrijlood vissers, vastlood v, kanaal v, putjes scheppers, rivier vissers. Jongens die hun neus ophalen voor een 10 kg karper, die alleen in Frankrijk vissen, alleen in België, kan nog wel een tijdje doorgaan. Al die mensen moeten tevreden gesteld worden, jij en ik dus ook. Blijft een afweging, de ene keer iets meer naar links (Frankrijk) dan weer naar recht (Nederland.)

Mijn voorstel mannen, stuur een mailtje naar info@redigeerdesk.nl Franklin Broeckx en Mark van Balveren staan zeker open voor opbouwende kritiek. Is ook in hun belang dat de klant tevreden is.

Mvg, Peter

Ps, kan me er goed in vinden Kees.