Die verdomde stekinfovragen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-04-2004 20:51

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 203#141203

En toch zou ik van de redactie graag een reactie zien hierop. Misschien kunnen we hier eens zinvol écht over discussiëren?
Een begeleidende Poll misschien?

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
erwin snaaijer

03-04-2004 20:59

haha of je word oud en vind je het allemaal maar gezeur en gezeik,wat de jeugd doe kan je niet verandere .het is niet anders vroeger zat je met een staafwaaker en tegenwoordig met de modernste aperatuur .vroeger had je ook geen internet met forums en nou wel .het is niet anders je zal ermee moeten leren leven
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-04-2004 21:20

Beide Erwin, beide.
En wat de jeugd betreft, daar hoop ik Stefan nog over te horen, want die vind ook dat zij de toekomst hebben.
Alleen het richting geven, en zorgen dat er voor ons nageslacht nog iets te vissen valt, daar gaat het over.
Ik begrijp dat het jou geen lor interesseerd, oke, point taken
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

03-04-2004 21:59

***
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 19-09-2005 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2004 22:12

Tsja Henk,
moeten we er wat mee??

Mag ik die ene outlaw zijn die z'n ding nog doet, waar en wanneer het uitkomt?

Ondanks het internet, de moderne apparatuur en forums van Erwin is het nog immer geen Must om alle beschikbare info door te spelen naar wie dan ook.
Ik pas er in ieder geval voor om alles rond te brullen, net zoals m'n Opa ervoor pastte tijdens 40-45 ergens verplicht aan mee te doen!

Of er voor het nageslacht nog iets te vissen valt?
Durf ik ten sterkste te betwijfelen, zeker wanneer je ziet hoe men het tegenwoordig het "vissen leert".....van een DVD!!!!! nog wel, Gatver...

Hoezo geen binding met het hoe, wat, waar, wanneer en waarom NATUUR?
Het gaat al lang niet meer om "het vissen", enkel "het vangen" telt, voor de rest..........maaiwegenermee.. :o

SpoTTieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-04-2004 22:45

Henk, je bent net zo een outlaw ( maar dan wel met vergunning) als ik, we gaan geen gebaande paden en zoeken ons stekkie zelf wel op.
Waarschijnlijk zijn we ook nog levende bibliotheken vwb visstekken.
Alleen van de daken schreeuwen is er niet bij, omdat alleen het vinden van de juiste stekken ons al zoveel plezier heeft gebracht.

Vissen leren van die DVD: Straks zit half karpervissend Nederland op schiereiland no 5 t.o. de stek van de DVD te vissen, maar goed hij heeft zijn geld gevangen. M.a.w. Vinkeveen is vanaf vandaag ook tot een betaalwater verworden. Kassa.
Van enig eigen speurwerk is geen sprake meer.
En dat bedoel ik nou!!!!!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-04-2004 22:54

..............'Van DIE dingen Cock, van Die dingen jah'!!!!!!!!!!
Groet,

Cor
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2004 23:09

Henk,
(omdat alleen het vinden van de juiste stekken ons al zoveel plezier heeft gebracht.)

En het afzien dan, het één worden met...
Ongebaande, onbegaanbare, smerig en stinkend met modderpoten tot aan je middel thuiskomen een frisse wind van vooren krijgend, daar ging ik voor.

Nu koopt men teveel, info, mooie paadjes, zonnige weggetjes, ja zelfs.....modderpoten!!!, gatver alles surrogaat!

Haha, niks gezond verstand of intelligentie :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-04-2004 23:31

Ik kan mij de ergenis zeer goed voorstellen omtrent stekinformatie, er zijn altijd wel mensen die er de dupe van worden.
Meest ergelijk vindt ik nog die lieden die open en bloot info geven en er direct achteraan vermelden, dat ze er zelf niet meer vissen!!!!, dus puur een water om zeep helpen om vissers die er nog wel vissen en hak te zetten.
Mocht je iemand toch op weg willen helpen, doe dit dan via een pb.

Ben ook wel benieuwd naar een reactie van de redactie omtrent dit opderwerp.

Gr
Hans Brinkel
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-04-2004 23:35

Beste Mensen,

Misschien kennen jullie die reclame wel.....

vroegah, vroegah was alles beter!!!

Ik keur het echt niet goed wat er gebeurt maar te stoppen is het toch niet. De visserij zoals wij die kennen heeft geen lang leven te leven. Zonder de praktijken die je bijvoorbeeld ook ziet in Engeland. Want hoe je het nu went of keert, om te voorkomen dat het uit de hand gaat lopen. Zal er toch op korte termijn wat moeten gebeuren, Bijv. BTW zijn in veel van jullie ogen niet correct. Maar denk er is over na hoe lang denk je dat het gebeurd totdat zich in Nederland gaat ontwikkelen?

Zal ik eens een paar + punten opnoemen.

Iedereen weet wel welke vis er op zit. Dus erover te discussieren hoeft niet meer.

Maar wat dacht je bijv. van geen overbevissing op zo'n water. Omdat er maar een aantal mensen tegelijkertijd daar mogen vissen.

hier nog eentje de zogenaamde "barbeque" vissers. Denk je dat die zoveel geld willen betalen voor een feestje?

En zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Let op.... dat ik niet een BTW discussie wil starten. Maar gewoon een voorbeeld geef. Je kan je druk maken zoveel je wilt. Maar er zijn 4000 geregistreerde mensen op dit board. die allemaal een mening hebben. Je kan er naar luisteren of het laten gaan zoals het is.

If you can't beat them join them!!!

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2004 23:42

Join them?
Neen ik dank u, die reclame kende ik nog niet!
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-04-2004 23:46

Rene,

Goede reply met een slechte afsluiter.
Als er EEN voorbeeld van een Loser is geweest is het wel de uitvinder van deze uitdrukking geweest.
Groet,

John

Ps. 'Modderpoten' Haha, dat is het sleutelwoord net als ''Wellywipe'
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-04-2004 00:08

Beste Rene, gezien de bestaande visrechten situatie en de bijna 1000 HSV-en zal dat in ons land zo'n vaart niet lopen.
Maar er zal wel degelijk wat gaan veranderen.
Als eerste bestaan nachtvispasjes nu voor het derde jaar voor een bepaald water waar daarvoor ook veel 'ellende' was bij de HSV Leeuwarden (ca. 7800 leden).
Als tweede heeft de HSV VIOS uit Enschede (bijna 10.000 leden)toestemming gekregen van de regiopolitie Twente om een vergunning uit te gaan geven waarbij een vistentje is toegestaan tijdens het nachtvissen. Bij overtreding wordt de vergunning onmiddellijk ingenomen en vervalt het recht op een dergelijke vergunning. En de uitgifte en registratie van die vergunningen gebeuren vanuit een centraal punt binnen de vereniging.
Over Bussloo, waar nachtvissen ook niet meer (of alleen bij uitzondering) was toegestaan zul je binnenkort ook kunnen lezen hoe dit, met strenge regels, toch weer gelegaliseerd gaat worden.

En naar mijn mening zullen er zo nog vele voorbeelden volgen, waarbij overtreding van de regels uitsluiting voor het nachtvissen zal gaan betekenen, waardoor langzaam maar zeker het kaf van het koren onder de karpervissers gescheiden zal gaan worden.

Dit heeft niks met b-wateren te maken, maar wel met karpervissers die excessen zat zijn en b.v. in hun HSV een karpercommissie van de grond krijgen en op die manier de goedwillenden een dienst bewijzen en de kwaadwillenden geen kans meer geven, door ook extra controles te bewerkstelligen en zo de overtreders uit te sluiten van het nachtvissen.

Dat daarbij van de goedwillende karpervissers vaak wat meer wordt verlangd dan alleen maar 'lekker vissen' moge duidelijk zijn...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

04-04-2004 00:34

Henk,

Ik denk niet dat 'de jeugd die net om de hoek komt kijken en nooit een vaste-stok heeft aangeraakt' veel kwaad kan ik vistechnische zin. Als deze knapen toch niet kunnen vissen zullen ze de vis niet voor menigeens neus wegkapen. Ze zullen hoogstens een stek bezetten, alhoewel geluk natuurlijk met 'de dommen' is.
Als het een serieuze knaap is heb je er als dikke-vissen-visser een probleem bij, maar deze zal het water met respect behandelen.

Die enkele knaap z'n fiets en fietskarretje maakt niet zoveel uit, mensen met auto's die tientallen kilometers meer af kunnen leggen in dezelfde tijd des te meer!

Het liefst zou ik ook een verbod zien op info-topics, maar voordat deze ontdekt en verwijderd wordt is het kwaad al geschied. De topics zijn een logisch gevolg van hetgemak van internet, en aangezien je als goede en oprechte gebruiker van een forum ook gebruik maakt van alle gemakken van het internet (even wat over een rig vragen, wanneer zijn particles bedorven i.p.v gefermenteerd, zijn mijn stokken stug genoeg voor op de Moselle etc.) vind ik het vanuit dat oogpunt een beetje krom om een ander zijn behoefte aan informatie ze verbieden. (alhoewel ik het zelf wel graag zou zien)

Ik erger me nog niet eens zo aan die topics. Ik heb ze ook gezien over mij bekende wateren en daar doe je nu niks meer aan, maar ik erger me nog veel meer aan de gemakszucht en de 'niet zaaien, wél oogsten' mentaliteit die deze topics uitstralen. Alleen daarom al zou ik ze graag zien verdwijnen.

vr gr Sjoerd
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-04-2004 03:11

Ik zal het nog maar met 1 woord zeggen; stek info uit den boze!!!
Ik ben daar absoluut niet voor, ik ga nu niet benoemen waarom, maar de
meeste vissers weten wel waarom! Niet omdat ik mensen geen mooie kar-
per gun, maar.........! :wink:
Ik bedoel open stek info!!!

groetjes Benny
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

04-04-2004 10:00

Hallo allemaal,

John, waarom geen goede afsluiter. En is het echt zo'n loser? Waar je ook kijkt John. Dit soort dingen gebeuren overal om je heen. Nogmaals hoor samenwerken betekent niet dat je vervolgens moet gaan reply-en met "stekinfo". Daarnaast vraagt Henk om een discussie!! PRobeer het dan ook zo te behandelen.

Aart, wat jij aangeeft mag ik alleen maar hopen. Zelf heb ik mijn keuze daarin gemaakt. Maar wat vind je nu van de "stekinfo"? heb je daar nog een mening over?

Er is niemand die van mij stekinfo moet geven wanneer daar om gevraagd wordt. Tegelijkertijd kan het me ook niet meer boeien als dat wel gedaan wordt. Wanneer je aan een water zit te vissen. Heb je ook binnen "no time" de informatie die je nodig hebt. verteld de ene visser het niet dan doet de andere het wel. Ik zie het verschil niet tussen het internet en de info die ik krijg aan een water. Als visser moet je dan natuurlijk wel naar het water maar de info blijft hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

04-04-2004 10:15

***
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 19-09-2005 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-04-2004 13:30

Jantje is 12 jaar oud als hij voor het eerst alleen mag gaan vissen. Jantje vist sinds kort op karper maar heeft er nog geen enkele weten te vangen. “Wat zijn dat toch slimme vissen” denkt hij stiekem bij zichzelf. Hij heeft zijn wekker gezet en komt ’s morgens voor dag en dauw aan op de plaatselijke vijver. Recht tegenover hem, verscholen in een hoek, zit Kees. Kees vist al jaren op karper, Kees heeft ook al grote jongens van meer dan 60cm gevangen. Vol goede moed tuigt Jantje zijn feederhengel op. Onthaakmat, weerhaakloze haken, daar heeft hij totaal nog geen weet van, en die Kees durft hij helemaal niet aan te spreken.

Jantje vangt die dag 1 brasem maar ziet voor de rest totaal geen actie. Kees daarentegen vangt zeker 5 karpers waarvan er 1 zelfs meer dan 80 cm is. Zo gaat dat nog een paar keer verder, Kees die vangt, Jantje die maar niks weet te vangen. Dan komt er ineens de dag dat Jantje genoeg moed bij mekaar heeft verzameld om Kees eens aan te spreken. Kees kijkt hem nors aan vanonder zijn plu, en zegt niks, Kees zwijgt. Jantje loopt teleurgesteld terug, hij zal het allemaal maar zelf moeten doen. 2 weken later vangt Jantje de topvis van het water, echter door onwetendheid, door het gebrek aan begeleiding, het gebrek aan kennis, laat Jantje de vis uit zijn handen op de keien vallen. Topvis dood, Kees kwaad. Kees, die zich niet de moeite nam om Jantje een beetje op weg te helpen, die Jantje gewoon negeert, en nu zelf met de gebakken peren zit. Jantje wordt kwaad aangekeken door Kees terwijl hij er zelf eigenlijk helemaal niks aan kan doen, en wederom is de jeugd schuldig.

Moraal van dit verhaal? Er kan dan wel een jeugdcommissie zijn, maar jullie, de jongens aan de waterkant moeten ook een bijdrage leveren aan die opvoeding. Zie je zo’n mannetje kloten, loop dan niet door maar vertel wat met hem, bek hem niet af, maar geef hem een duwtje in de goede richting. Sociale controle op een eigenaardige karpervissende manier, geloof me dat het werkt!

Ik heb het zelf ook meegemaakt, notabene volwassen karpervissers, die gewoon bang zijn dat jij meer gaat vangen dan hun, bang zijn dat je op hun stekken gaat zitten, je gewoon totaal niks vertellen en je aan je eigen lot overlaten. Wees zelf dan eens mans genoeg om die jongens aan te spreken als je ziet dat er iets fout gaat bij het drillen,scheppen,wegen etc. Af en toe zijn we teveel met onszelf bezig, en vergeten we dat we niet alleen aan het water zijn. Vroeger was het rustig, vroeger zat je alleen aan het water, vroeger had je geen jeugdige karpervissers. Nu is het drukker, nu is er meer jeugd, en in plaats van daarvan weg te rennen, kan je er zelf ook iets mee doen, zelf ook die jongens op weg helpen, en zelf ook misschien nog wat leren.

Misstanden langs de waterkant, jong of oud, zullen er zeker blijven, en ik ben er bang voor dat het af en toe van kwaad tot erger zal gaan. Deze jongens zijn in mijn ogen dan ook zeker geen karpervissers, en op den duur hoop ik dat dat volk in de kroeg blijft, en het vissen overlaat aan de jongens die echt willen vissen.

Wateren noemen is een hekel onderwerp, vaak is vermelding van een naam al genoeg. Of dit deels het resultaat is van de mentaliteit aan de waterkant, ik denk het wel. Natuurlijk willen we allemaal rustig vissen, en natuurlijk hebben we het water het liefst voor ons alleen, maar in 9 van de 10 gevallen gaat dat helaas niet, en dan kan je toch beter in harmonie met de andere vissers leven, dan dat iedereen elkaar het licht niet in de ogen gunt… Of je dit moet verbieden, misschien wel, misschien niet. Daar ga ik niet over….gelukkig niet….

Mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2004 13:49

Mooi verhaal Stefan en treffend ook!
Dat is de manier om aan de waterkant met collegavissers om te gaan.
Wellicht bedoelde Rene dat met joinen?

Waar het mij om gaat is het gevraagd en ongevraagd verstrekken van stekinfo waar dan weer hele horden gemobiliseerd door worden.
Alleen zijn jij en ik zijn dan niet aan dat water met al onze goede bedoelingen...
De ellende treffen we later aan.

Overigens ben ik de discussie begonnen zonder te kijken naar de leeftijd van de vragers. Ik weet zeker dat het gros van de KSN-jeugdleden de doelstellingen van de KSN respecteerd en in de praktijk uitoefent.

Beperk de stekinfo tot wateren in bungalowparken en betaalputjes, ik bedoel die hebben allemaal wel een eigen website met info over hoeveelheden en dergelijke, dus een link is makkelijk te geven.
Misschien horen de rivieren en grote plassengebieden daar ook wel thuis, ik weet dat sommigen daar totaal geen probleem mee hebben.
Zelf vind ik dat het zoeken naar water waar karper in voorkomt zowat het mooiste wat er is.
Zonder hengel erop uit en observeren, prutslootjes nalopen...

Modderpoten, ja Henk en John ik vind dat een prima verwoording, houen we erin.

To be continued
Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-04-2004 21:39

Stefan Slechten schreef:Jantje is 12 jaar oud als hij voor het eerst alleen mag gaan vissen. Jantje vist sinds kort op karper maar heeft er nog geen enkele weten te vangen. &#8220;Wat zijn dat toch slimme vissen&#8221; denkt hij stiekem bij zichzelf. Hij heeft zijn wekker gezet en komt &#8217;s morgens voor dag en dauw aan op de plaatselijke vijver. Recht tegenover hem, verscholen in een hoek, zit Kees. Kees vist al jaren op karper, Kees heeft ook al grote jongens van meer dan 60cm gevangen. Vol goede moed tuigt Jantje zijn feederhengel op. Onthaakmat, weerhaakloze haken, daar heeft hij totaal nog geen weet van, en die Kees durft hij helemaal niet aan te spreken.

Jantje vangt die dag 1 brasem maar ziet voor de rest totaal geen actie. Kees daarentegen vangt zeker 5 karpers waarvan er 1 zelfs meer dan 80 cm is. Zo gaat dat nog een paar keer verder, Kees die vangt, Jantje die maar niks weet te vangen. Dan komt er ineens de dag dat Jantje genoeg moed bij mekaar heeft verzameld om Kees eens aan te spreken. Kees kijkt hem nors aan vanonder zijn plu, en zegt niks, Kees zwijgt. Jantje loopt teleurgesteld terug, hij zal het allemaal maar zelf moeten doen. 2 weken later vangt Jantje de topvis van het water, echter door onwetendheid, door het gebrek aan begeleiding, het gebrek aan kennis, laat Jantje de vis uit zijn handen op de keien vallen. Topvis dood, Kees kwaad. Kees, die zich niet de moeite nam om Jantje een beetje op weg te helpen, die Jantje gewoon negeert, en nu zelf met de gebakken peren zit. Jantje wordt kwaad aangekeken door Kees terwijl hij er zelf eigenlijk helemaal niks aan kan doen, en wederom is de jeugd schuldig.

Moraal van dit verhaal? Er kan dan wel een jeugdcommissie zijn, maar jullie, de jongens aan de waterkant moeten ook een bijdrage leveren aan die opvoeding. Zie je zo&#8217;n mannetje kloten, loop dan niet door maar vertel wat met hem, bek hem niet af, maar geef hem een duwtje in de goede richting. Sociale controle op een eigenaardige karpervissende manier, geloof me dat het werkt!

Ik heb het zelf ook meegemaakt, notabene volwassen karpervissers, die gewoon bang zijn dat jij meer gaat vangen dan hun, bang zijn dat je op hun stekken gaat zitten, je gewoon totaal niks vertellen en je aan je eigen lot overlaten. Wees zelf dan eens mans genoeg om die jongens aan te spreken als je ziet dat er iets fout gaat bij het drillen,scheppen,wegen etc. Af en toe zijn we teveel met onszelf bezig, en vergeten we dat we niet alleen aan het water zijn. Vroeger was het rustig, vroeger zat je alleen aan het water, vroeger had je geen jeugdige karpervissers. Nu is het drukker, nu is er meer jeugd, en in plaats van daarvan weg te rennen, kan je er zelf ook iets mee doen, zelf ook die jongens op weg helpen, en zelf ook misschien nog wat leren.

Misstanden langs de waterkant, jong of oud, zullen er zeker blijven, en ik ben er bang voor dat het af en toe van kwaad tot erger zal gaan. Deze jongens zijn in mijn ogen dan ook zeker geen karpervissers, en op den duur hoop ik dat dat volk in de kroeg blijft, en het vissen overlaat aan de jongens die echt willen vissen.

Wateren noemen is een hekel onderwerp, vaak is vermelding van een naam al genoeg. Of dit deels het resultaat is van de mentaliteit aan de waterkant, ik denk het wel. Natuurlijk willen we allemaal rustig vissen, en natuurlijk hebben we het water het liefst voor ons alleen, maar in 9 van de 10 gevallen gaat dat helaas niet, en dan kan je toch beter in harmonie met de andere vissers leven, dan dat iedereen elkaar het licht niet in de ogen gunt&#8230; Of je dit moet verbieden, misschien wel, misschien niet. Daar ga ik niet over&#8230;.gelukkig niet&#8230;.

Mvg
Stefan

Wel off topic, maar dat doet er niet toe
Stefan..je hebt 200% gelijk, niet iedereen heeft een vader of kennis die jou het vissen wilt leren.
Zelf heb ik vrijwel altijd een arterie (=onthaaktang) bij me..zelfs als ik ga fietsen
Waarom?
Hier in Zoetermeer maak ik regelmatig mee dat er kids gaan snoeken..vaak vangen ze niets...en soms...ja dan hebben ze er een aanhangen..en dan weten ze vaak ECHT NIET wat ze moeten doen...vanzelfsprekend hebben ze vaak geen schepnet (Ik haal ze er meestal zonder net uit..maar dat heb ik ook moeten leren) en al helemaal geen onthaaktang....dus moeten ze geholpen worden, wat ik met plezier doe en ook rustig voordoe
Maak ze er dan ook op wijs dat ze toch maar gauw de benodigde spullen moeten aanschaffen, welke ze dan ook vaan doen omdat ze vaak behoorlijk onder de indruk zijn.
Met Karpervissen is het vaak ook zo, je ziet een jonge knul wat aanmodderen, en vaak zijn ze erg blij met wat tips en als je ze een onderlijn van jou geeft of wat boillies eten ze bijna uit je hand bij wijze van spreken...en dan komt vanzelfsprekend het moment dat je er meer over kunt vertellen en kun je er ook op aandringen om voorzichtig met de vis om te gaan en of ze mischien niet met hun verjaardag een onthaakmat zullen vragen etc etc.....als ik ze trouwens zie op rommelmarkten koop ik vaak zon goedkope tweedehands onthaakmat van 5 euro of iets meer en geef deze weg aan de jeugd. (voor de ervaren vissers zijn deze matten vaak te klein, zon kid is er vaak mee geholpen...en zal je altijd dankbaar zijn..maar bovenal..hij zal eerder bereid zijn iets van je aan te nemen wat weer ten goede komt aan de karper op den duur.
Gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-04-2004 21:42

Bij deze dan nog een tip..maak eens een behoorlijke foto van een kid met zijn eerste grote vangst...hij zal je altijd dankbaar zijn...het zijn vaak de kleine dingen die het hem doen.
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-04-2004 09:02

Heren,

waarom zijn er weer zo weinig die reageren op deze Topic? Zijn het altijd de wat langer aanwezigen op het board die zich hierom druk maken??
Soms word ik er wel is moe van, veel geregistreerde gebruiekrs die snel ff wat info willen scoren en dan snel willen toeslaan.

Waarom worden stekken tot in de datails besproeken op het ionternet, van paaltje tot paaltje tot aan de stek onder de overhangende boom... Dit gaat toch nergens meer over? Latenb we met zijn allen al onze vangsten op het internet zetten met alle mooie dikke vissen die we vangen! Vangstdata, aas en stek gaan we allemaal benoemen, want zeg nou zelf...
Als je weet hoe je de vs moet vangen... dan ga je toch zelf niets meer uitzoeken maa ga je toch gewoon volgen, en ja... je zal je vis vangen, maa geeft het zoveel voldoening? Ik weet het niet...

Zelf vraag ik ook wel is naar een be[aald water of naar wat informatie betreffende een water, maar dit gaat altijd via een PB of een mailtje...

Als iemand aan mij informatie vraagt over een water middels een PB kan hij die informatie krijgen, want iemand op weg helpen is een goede zaak, anderen begeleiden aan de waterkant is ook een goede zaak, maar om alle info en stekinfo op hjet internet te zetten.,... dat is geen goede zaak!

Maar goed, tegenhouden kan je dit toch niet!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

06-04-2004 10:20

Tja
Ik hoor vind ik zelf ook bij de jeugd (ben ook maar 15 jaartjes oud)
wat stefan zei klopt als een bus. helemaal als je op een water vist waar veel mensen erg geheimzinnig doen. Ik zelf heb dit ook meerdere malen meegemaakt. Je raakt aan de praat met iemand die al wat langer vist, en je vraagt niets over stekken en dergelijke, maar je krijgt gelijk zo'n nortse geirriteerde blik terug. je bent te nieuwsgierig hoor ik dan.
Ik heb het geluk gehad dat ik tijdens een dagje vaste stok vissen (heb ik 3 jaar gedaan) iemand tegenkwam die wat lanfer op karper viste. HIj heeft hij alles uitgelegd en ik vis nog steeds met hem. IK denk dat de jeugd te toekomst heeft ALS ze redelijk begeleid worden en de mogelijkheid hebben om zich op vistechnisch gebied te ontwikkelen.
help elkaar en vaak krijg je er dank voor terug
Bart
Plaats reactie