waarom al die negatieve reacties


vinden jullie de reacties op bepaalde topics te negatief en te kritisch

Peiling eindigde op 16-04-2004 13:53

ja
34
47%
nee
12
16%
valt wel mee
27
37%
 
Totaal aantal stemmen: 73
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

02-04-2004 13:53

Beste vissers

Waar ik mij al een tijdej aan stoor is het feit dat er zoveel negatieve reacties worden geplaatst.Ik begrijp werkelijk niet waarom.Als iemand een vraag heeft of een mening geeft of iets vertelt over zijn visserij waarom moet daar dan vaak gelijk weer een sarcastische opmerking over geplaatst worden inplaats dat we elkaar gewoon helpen.Uiteindelijk willen we allemaal het zelfde onze visserij verbeteren en plezier hebben in wat we doen.

m.v.g eric
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-04-2004 14:29

Heb op Ja gestemt heb hier mijn redenen voor en zal deze niet vermelden, om geen overdadige kritiek te krijgen
Zelf geen ik ook wel eens een negative reactie, maar doe dit ook alleen als dit echt terecht is (in mijn intútie teminste)
Kijk een ieder kan een mindere dag hebben (chagarijnig of wat dan ook)
Maar sommige mensen die geven zovaak dit soor reactie's dat het bij mij lijkt alsof ze er echt pret aan beleven om een ander totaal AF TE ZEIKEN
Heb het hier ook wel eens over gehad met mensen (die ik dan in mijn msn heb staan) en die hadden hetzelfde idee (toch Koen ?? bijv.)
Jongen mannkes (zelf ben ik ook nog erg jong hoor !! :oops: ) die alles en iedereen maar afzeiken en dat terwijl sommige maar net een 2tal dagen staan aangemeld
Ik word hier af en toe echt ziek van !
Hiermee is zeker het laatste woord nog niet gezegd, maar heb ik mijn zegje voor NU gedaan
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

02-04-2004 15:06

Mensen

dat iemand zijn mening geeft oke, maar om dat anderen te gaan beledigen gaat me te ver (zet zelf ook wel is wat doms neer).
Dan heb ik weer zo'n bui...

Later Jos
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-04-2004 16:16

Over het algemneen vind ik de reacties wel meevallen, alleen in sommige gevallen mag het wel wat minder.
Vooral als er een 'nieuwe boarder' gaat posten en vraagt om informatie waar al vaak over is geschreven... dan krijgt hij een reactie dat ie maar moet gaan zoeken op de site, maar als je nog niet precies weet hoe de site werkt...ja, dat gaat dan lastig worden!

Over het algemeen vallen de reacties best mee, maar sommige mensen krijgen meer kritiek dan anderen, mijns inzien komt dit door de houding die zichzelf aanmeten! Op het moment dat iemand heel populair gaat doen en vrij arrogant overkomt... ja, dan krijg je van mij ook een negatieve reactie :wink:

Om iemands goed bedoelde mening of visie af te kraken gaat me veel te ver! Het is immers een discussieboard waarop je je mening kan weergeven, jouw mening hoeft geen waarheid te zijn voor een ander, dus als je wat anders roept dan een ander hoor je GEEN grote bek te krijgen, maar respect omdat je iets anders roept dan in het algemeen de grote meuk hier op het board die elkaar allemaal napraat...

Sorry, zal nu ook wel kritiek krijgen!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-04-2004 17:53

Ik vind het allemaal nog meevallen.
De in mijn ogen terechte verwijzingen naar de zoekhulp moeten niet als negatief worden ervaren, maar als hulp. Misschien kan de intonatie iets anders.
Blind op een forum gaan posten en vragen zonder vooraf gezocht te hebben moet eigenlijk niet meer kunnen in dit breedbandtijdperk.
Sois, als je nog steeds moet inbellen kan ik me daar iets bij voorstellen.

Blad 1 van een Indexonderwerp doet het altijd het beste, maar de meeste info vind je toch in eerdere topics.
Ik bedoel, alles is wel ongeveer gezegd, en er zijn in het verleden zéér leerzame onderwerpen aan de orde geweest. En zéér uitputtend.
De deelnemers aan die topics hebben over het algemeen geen zin of tijd hun mening nogmaals te laten weten.

Dus wat mijn mening betreft, valt wel mee.

Daarnaast is het toch ook wel eens leuk een heftige discussie te voeren waarbij af en toe wat rook uit je oren komt en je met rooie konen inlogt om te zien wie wat gezegd heeft?
Het wordt anders misschien erg zaai op het board.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

02-04-2004 18:00

Marijn,
je krijgt kritiek van mij.... maar dan wel positieve kritiek!!! :wink:

wat voor een ander nomaal is voor de een abnormaal (grof gezegt)

en vragen staat vrij toch??.........
nu moet ik toegeven dat om stekken vragen en willen weten wat de populatie is van een water......
kzal zeggen ga er visse en je komt er achter of het een goede stek is
en blijkt het een goede stek te zijn kom je er van zelf achter wat de populatie is (als je maar lang genoeg blijft zitten :lol: )

dus zoals boven vemeld vind ik ook dat er in SOMMIGE topic's TE hard geantwoordt wordt

wat nergens voor nodig is want we zijn allemaal ooit eens begonnen
Leen Hubregtse
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Kapelle

02-04-2004 21:23

Bart-Jaap,

Jij geeft alleen een negatieve reactie als het volgens jouw intuítie terecht is, maar een ander z'n intuítie zegt misschien wel iets heel anders...
En ja, van die ééndagsvliegen die vanuit het niets ineens iedereen afzeiken, maar na een dag ook weer weg zijn, zijn soms best irritant. Ik denk dat ieder daar ook weer anders over denkt, soms vindt ik jouw reacties ook wat hevig. Nu ook, er is verder nog niets gezegd en je doet net of de hele wereld op z'n kop staat. Vooral de laatste zin komt bij mij nogal heftig over...

Ik denk trouwens wel dat er een verschil zit tussen een negatieve reactie en kritiek. Kijk, je zit hier op een discussieboard met mensen die ieder een eigen mening heeft. Kritiek op deze mening is volgens mij helemaal niet verkeerd, sterker nog, het zet mensen misschien aan het denken. Zolang de kritiek maar niet te kwetsend gaat worden, is het denk wel goed. Een negatieve reactie doet dit dus meestal wel (bedoeld en misschien wel onbedoeld).

Ik heb ook dan gestemd op 'valt wel mee'.

MVG leen
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

02-04-2004 21:37

Ik heb in het verleden met regelmaat mij negatief uitgelaten over personen en de gedachtes die zij voorstonden. Vaak ontaarde dat in zeer heftige (maar vrijwel altijd faire) discussies/woordenwisselingen, welke soms wel en soms niet tot een oplossing of overeenstemming kwamen. Dit moet kunnen en daarvoor is het board ook bedoeld. Dat de sfeer veranderd is komt volgens mij dan ook niet hierdoor.

Waar komt het wel door? Misschien wel door de personen die zich nu op dit board hebben gestort, maar misschien ook wel door de personen die het board de rug hebben toegekeerd. Als ik bij de berichten van deze week (en de afgelopen weken) kijk valt het mij op dat er vele (voor mij, voor vele) bekende en gerespecteerde namen ontbreken. Helaas zijn dat wel degene die weten hoe ze zich in een discussie moeten gedragen en hoe ze dingen duidelijk, beschaafd en ontopic moesten brengen. Deze personen waren zeker niet altijd vrienden van mij, of deelde mijn mening. Soms stonden we lijnrecht tegenover elkaar, maar vrijwel altijd met respect. De discussies hadden toen inhoud, iets wat nu vaak ver te zoeken is. Ook denk ik dat de dalende gemiddelde leeftijd een redelijk invloed heeft (en dat terwijl ik zelf niet eens zo oud ben)

Dit is mijn eerste post in ongeveer een half jaar. Ik check dit board nog ongeveer 1 keer per week (vaak nog minder). Dit in tegenstelling tot vroeger toen ik een zeer frequent bezoeker en poster was. In die tijd was ik meerdere keren per dag op het board te vinden en stortte me vol levenslust in de discussies, geen moeite teveel. Maar op een gegeven moment word je het zat om elke keer dezelfde vragen te beantwoorden, elke keer weer je kop te stoten, elke keer weer dezelfde namen tegen te komen die krampachtig proberen zoveel mogelijk posts te scoren of (vaak dezelfde) personen tegen te komen die proberen zo aardig mogelijk over te komen of bij bepaalde mensen graag in hun "aars" proberen te kruipen.

Dit board gaat misschien wel hetzelfde tegemoet als het board van Carpweb.... KWO heeft toen goed ingesprongen op een dalend niveau van Carpweb. Wie volgt.....

Ik kom misschien sentimenteel en overdreven over, maar ik mis bijv. Intercarp. "daar waar het allemaal begon"
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

03-04-2004 08:56

Wie de schoen past trekt hem aan ! (ik mischien ook ? ik weet het niet!!?)

Leen ik zal ook gerust een te hevige reactie geven en ben mij daar ook terdege van bewust, maar PROBEER dit atlijd op een manier te doen zonder iemand te kwetsen of dit altijd lukt dat is altijd de vraag.

En er zullen ook vast wel mensen zijn die zich aan mij ergeren (mischien wel heeel erg veel) alleen weet ik dat niet (jammer mischien ?)
Op het moment dat zoiets zich voordoet zou het zeker eerlijk zijn als je daar ook eerlijk over kan zijn en dat tegen die gene kan zeggen .

Ach mensen ik merk het wel ! :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

03-04-2004 12:40

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden....!
Dat iemand veel (ik ook!!) post heb ik totaal geen moeite mee, als het
maar redelijk tot goed ontopic is; en niet van "dag Karel dag Pietje".
Wel vind ik dat voor bepaalde dingen meer de "prive bericht" of "e-mail"
gebruikt kan worden. Prive bericht of e-mail is er niet voor niks, je kan
dan prive b.v. iets met iemand uitpraten of weet ik veel. Iemand open en
bloot voor op het board voor z'n schenen schoppen, nee dank u......los het
liever prive op!

groetjes Benny
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-04-2004 13:01

Ik ben wel blij dat bepaalde mensen niet meer op dit board verschijnen, het is een stuk rustiger en vrediger nu. Dat sommige, vooral nieuwe en jongere, mensen niet alte intelligente vragen stellen is niet meer dan logisch. Een aantal mensen willen volgens mij alleen een soort elite forum hebben, die kan je anders ook zelf op richten met een paswoord erop..

Maargoed ik vind het best meevallen de laatste tijd, het is weleens erger geweest!

grtn Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

03-04-2004 13:26

even mijn mening geven hoor,
ik ben nu sinds kort echt actief op dit board, mede omdat ik eerder nooit de drang heb gehad naar posten...daar er toch alleen maar gezeik uit voort vloeide.
niet dat ik het niet grappig vindt hoe sommige mensen waardeloos door de mand gaan, maar het kan idd anders.
en lexus,
een elite board?
wie zou daar aan mee moeten doen?
en hoe kom je erbij?


mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-04-2004 19:46

Mijne heren,

Wat ik betreur dat de soms felle discussies (waar ik overigens geen moeite me heb) op de man gespeeld worden. Gaat dan niet meer om de inhoud maar om de persoon betreur dit in hoge maten.

quote="Lexus Cuyten

Een aantal mensen willen volgens mij alleen een soort elite forum hebben

Lexus, kan je dit nader uitleggen liefs aan de hand van voorbeelden.

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

03-04-2004 19:55

Tim,

Lexus bedoelt volgens mij het keuvelen over zaken tussen twee bekenden waar de rest van het board totaal geen verstand van heeftomdat het persoonlijke dingen zijn bijv. een slechte vissessie waar men naar verwijst zonder dit verder toe te lichten. Je leest dan berichten en hebt werkelijk geen flauw idee waar het op slaat.
Dan kun je inderdaad beter een prive-forum opstarten of hier gewoon een prive berichtje sturen. Het zijn vaak dezelfde personen die dit doen en af en toe kan ik mij er behoorlijk aan ergeren.

Om nog even door te gaan over het topic
Wat ik ook vaak irritant vind zijn topics, die totaal nergens over gaan. Van beginnende gebruikers (ben ik zelf ook :oops: ) kan ik dit nog wel begrijpen. Ik moest er namelijk zelf eerst ook even inkomen, maar de 'oude' garde zou dit toch moeten weten. Een voorbeeld (zonder dat ik hier iemand persoonlijk op aan wil vallen): een topic opstarten omdat het 3000 bericht is opgestart.

Ik begrijp Kiron ook heel goed (nee, ik wil niet in zijn aars kruipen), maar vaak is het gewoon veel van hetzelfde. Hoe bereid je tijgernoten bollierecepten etc. Voor mij als hebben deze topics nog wel waarde, omdat ik nog maar relatief weinig kennis van die zaken heb. Doch de meer ervaren vissers zullen hier weinig meer van hun niveau vinden.
Hopelijk komt die tijd voor mij ook nog een keer :D

MVG Stefan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-04-2004 22:04

Even een andere verklaring..

Ik bedoel hiermee dat mensen alleen de dingen willen zien en lezen die ZIJ belangrijk vinden en nuttig vinden. Dat gaat nou eenmaal nie, je bent met meerdere mensen die allemaal iets anders denken, doen en vinden. Een beginnende toen een zeer ervaren visser. Alles zit hier bij elkaar, dat er dan dingen tussen staan die jij allang weet of die al eerder gestelt zijn, so be it. Ik kan me hier niet aan ergeren, ik lees er gewoon overheen.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Jelle Decock
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-01-2004 23:34
Locatie: Belgie Ronse

06-04-2004 21:12

Hallo iedereen,
ben een Belg en vind dat het er hier inderdaad nogal wat mensen kinderachtig kunnen doen over het al dan niet prijs geven van informatie.
Zelf zeg ik niet veel gewoon omdat er sommige bij zijn die je direct beginnen af te breken.
Als iemand info vraagt vb:(zie bij de Moselle)
Ik ga daar zelf nie meer op in.Iemand vraagt om info,krijgt die wat ik toch normaal vindt,en dan begint er direct iemand te zagen dat hij of zijn vrienden daar ook veel vissen en dat die info beter niet op het forum geplaatst wordt.Waarom dient een forum misschien?
Waarom komen mensen hier kijken denk je?
Met spijtige groet
Jelle :-?
erwin snaaijer

06-04-2004 21:35

haha dat een belg het goed zie wat er aan de hand is mooi is dat .
ach de manne die het hardst schreuwen doen zelfs de raarste dingen is altijd zo geweest en zal wel zo blijven ook .
het zijn afentoe net ouwe wijven haha prachtig zoon forum lach me rot
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-04-2004 23:39

Erwin,

Maar goed dat we jou hebben om het e.e.a. te constateren!
Maar hoezo 'dat een BELG het goed zie wat er aan de hand is'? Wat is een Belg minder dan een Hollander dan? En dan bedoel ik niet een Hollander zoals jij natuurlijk.

Blikkie vooroordelen zeker weer binnen handbereik! Maar goed dat je die dingen tegenwoordig niet meer hoeft te openen met die ingewikkelde blikopeners he?

Wat zouden we zonder jouw helder inzicht moeten?

J :roll: hn
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-04-2004 08:58

Kiron,

Ik deel je mening grotendeels, ik zie ook dat veel 'gerespecteerde' boarders veel minder of helemaal niet meer posten! Zelf ben ik ook niet meer zo actief op het board, vanwege het 'dalende' niveau van de onderwerpen.
Een discussie als "Vissessie plannen" is in mijn ogen een discussie waarvan erveel meer van zouden moeten zijn, iemand die de discussie leidt en waarin echt gediscussiierd wordt over het vissen... Momenteel zie je veel dezelfde vragen onder elkaar staan, veelal van dezelfde personen afkomstig! Is er na een uur nog niet gereageerd, dan vragen ze het nog een keer, zodat hun topic weer bovenaan de lijst komt te staan...

Wel vind ik dat je iedereen met reppect moet behandelen, ongeacht de leeftijd, wel zie je een stijging van een dalende leeftijd gebruikers op het forum, wat de discussies voor mij vaak wat minder interessant maakt...
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-04-2004 10:16

Nb,

Eric, ik denk dat de reactie van bijv. Jelle Decock hierboven een reden voor iemand kan zijn om geirriteerd (negatief?) te reageren zoals je uit mijn reply hierboven zult kunnen opmaken.
Ik denk dat dit mede te maken kan hebben met het feit dat sommige mensen toch hun irritaties, zij het indirect, gaan spuien op een verkeerde manier dan wel verkeerde plaats.

Als Jelle bijv. de moeite zou hebben genomen de huisregels te raadplegen had ie direct al antwoord op z'n vraag gehad.
Daar komt bij dat het inm. zeer duidelijk is dat het overgrote deel van het forum TEGEN openlijke stekinfo is, wat ook gerespecteerd zou kunnen worden. Als ik alle info die ik per pb of mail heb verstrekt hier zou plaatsen zou de server over extra geheugen moeten beschikken!

Ook was er de mogelijkheid geweest in betreffende topic te reageren of nog beter, in topics die over stekinfo e.d. gaan. Zijn er ook niet zo weinig van vandaar dat ik dit een wat hypocriete manier van hem vindt om alsnog z'n ongenoegen te uiten.

Het verdraaien van feiten doet het ook altijd goed als er zonodig irritaties moeten worden opgewekt.
In betreffend voorbeeld dat Jelle aanhaalt is er immers totaal geen sprake van 'breek en zaagwerk'. Hij gebruikt dit alleen om z'n onterechte woorden kracht bij te zetten, of hij heeft gewoon een verkeerd voorbeeld genomen! En ik wordt niet graag genomen en helemaal niet verkeerd!!!!

Voor de hr. Snaayer, die dit leest, zich allang verkeerd begrepen voelt en denkt dat de hele wereld alleen maar tegen hem is, is deze reply van een in zijn ogen 'domme Belg' een schot voor open doel en knalt de bal dus zoals het een nog dommere 'Ollander' betaamt zonder nadenken direct hoog in de touwen!
Onder het mom van, zo zeggie gezegd over de rug van een ander!!!!!

ZO ontstaan dus irritaties (negatieve reacties?) Eric.
En dat is niet zo gek ook omdat we hier op een discussie-forum zitten.
En aangezien we mensen zijn die de vervelende (?) eigenschap hebben er vaak verschillende meningen op na te houden zul je dit (gelukkig) altijd blijven houden.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroet,

John
erwin snaaijer

07-04-2004 17:26

ach als je je voelt aangsproken als oud wijf tja ,en ik kan zegge dat ik het toch anders zie maar heb geen nut heb geen zin om voor dat soort uitingen me eigen een beetje te lopen verdedigen iedereen mag zegge wat hij wil we leven in een land waar dat gelukkig kan
en over die stek info en komt een boek uit heet 1001 stekke van nederland ben er mee bezig sommige mensen zullen wel gedupeerd zijn helaas maar ik denk dat veel mensen het boek heel handig zullen vinden we zien het wel
Gebruikersavatar
Jelle Decock
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-01-2004 23:34
Locatie: Belgie Ronse

07-04-2004 20:05

Zie je nou wat ik bedoel?
Waarom noemt men dit dan een forum?
waarom staan hier dan topics over vissen in Nederland,Belgie,Frankrijk of elders??????????????? :roll:
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-04-2004 20:25

erwin snaaijer schreef:en over die stek info en komt een boek uit heet 1001 stekke van nederland ben er mee bezig sommige mensen zullen wel gedupeerd zijn helaas maar ik denk dat veel mensen het boek heel handig zullen vinden we zien het wel


Van die dingen dus!
Met hartelijke dank aan allen die tot op de millimeter hebben beschreven hoe waar te komen en waarmee en waarom en hoeveel en wie....
( Snaaijer hoe verzin je het )
Geluk met het vinden van een goeie editor!

Vissen in Nederland en België etc was niet bedoeld om breed over stekken te gaan praten. Dacht ik. Meer in het algemeen.
Info kán via PB of email.
Ach ik zit weer mijn tijd te verdoen.

Wier in het water, de blaadjes VIELEN traag, de karper STEEG geruisloos :evil:
erwin snaaijer

07-04-2004 20:34

hoe ik het verzin nou das duidelijk ,heel veel mensen weten niet waar ze willen gaan vissen nou dan pakken ze me boek en kijke en gaan dan een keer ergens anders visse .ene op het forum zal je dan minder vragen krijgen over stekinfo omdat als het meezit die stek dan in dat boek sta.
dus je ziet het heb 2 kanten
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-04-2004 20:44

Deels heb je zeker gelijk dat er veel negatieve reacties geplaatst worden, ik denk dan vaak als je niks zinnigs te melden hebt op een topic, hou dan ook je mond in plaats van een zon "afzeik-reactie" waar helemaal niemand iets mee kan. Reageer dan niet. Zo lopen veel topics ook uit op discussies die helemaal niet meer gerelateerd zijn aan het onderwerp en wordt het een soort bekvechten waarbij de één het nog beter weet dan de anderer.
Als iemand beledigd wordt of er worden onwaarheden vertelt dan moet er natuurlijk aan de bel getrokken worden om het recht te zetten! Als je een vraag stelt krijg je niet altijd de antwoorden die je zou willen, zeker niet als je informatie over wateren en hun vissen wilt weten. Dan ben je op het forum denk ik ook aan t verkeerde adres. Dat is ook logisch, ik zou zelf ook geen informatie geven over een water waar ik vis waardoor vervolgens de kaas van mn brood wordt gegeten. Het is op sommige wateren al druk zat :wink:

Groeten uut Wehl