Bekende karpervissers..., allemaal eikels??????


Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

12-05-2002 13:20

hoi,

ik heb eigenlijk nog geen bekende karpervisser tegengekomen!Maar er zijn eikels, en eikel dat ben je in twee situaties!Of je verpest het aan de waterkant of je hebt botte eikels die te lui zijn om hun mond open te doen!En ik ben dan weer een andere eikel...er zijn eikels zat...je kan ze zo uit de maatschappij ''plukken''!

MvEikelgroet
CC Jupiler
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-05-2002 13:31

Tsja eikels, sommigen ( of is het de meesten? daar ben ik wel eens benieuwd naar ) vinden mij een eikel en ik vind die sommigen weer eikels, wie heeft het dan goed?
De eenling of het groepje, of zou het zo zijn dat zodra het groepje kleiner wordt jezelf ook een kleinere eikel gevonden wordt.
Iemand die door zijn gedrag of mening afwijkt van wat de ander vind is snel een eikel, maar zodra je die ander napraat ben je in zijn ogen niet meer een eikel.
Confused, tomorrow the next episode.
Maar één ding is zeker eikels hangen niet alleen aan een boom om over de edele delen maar te zwijgen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

12-05-2002 15:49

Lukas,

dat kan ik mij echt niet voorstellen van Evert (wel lekker sceptisch en zeer eigenwijs ingesteld maar dat siert hem), hem kennende is het juist een persoon die iedereen kan vertellen over zijn eigen beLEVENnissen. Maar goed misschien had ie een kater ofzo.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-05-2002 17:55

Op 2002-05-12 15:49, schreef Raymond Hakkert:
Lukas,

dat kan ik mij echt niet voorstellen van Evert (wel lekker sceptisch en zeer eigenwijs ingesteld maar dat siert hem), hem kennende is het juist een persoon die iedereen kan vertellen over zijn eigen beLEVENnissen. Maar goed misschien had ie een kater ofzo.



Ja, wie weet, het viel me ook een beetje tegen. Ikzelf ben ook geen type die met een boel kabaal aan komt zetten en onbeschoft overkomt, en vooral niet bij mensen die ik (nog) niet ken. Maar ik had in ieder geval de indruk dat hij er niet zoveel behoefte aan had om mij te woord te staan. En liep snel weer weg.
Vissie kump zo!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

12-05-2002 20:22

hallo, sorry dat ik zo laat reageer. Ik was op vakentie
Maar daar gaat ie:

ERIK
Van geos naar veghel is wel degelijk 200 km.....

WALTER
Het betrof idd iemand van de redactie van de kw. en wel franklin in eigen persoon maar goed.

Ik heb het jammer genoeg nog niet terug gelezen in een van zijn verhalen, anders had ik echt mijn penis uit mijn "broeckx" gelachen........

Groeten edwin
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

12-05-2002 20:25

Oja. Ik kom nu weer midden in de discussie maar ik reageer op een aantal topics van blad 1
Hans-Peter van Ee

06-09-2002 17:54

Karpervissers zijn allemaal eikels :smile:

met aan-de-boom-hangende groet

HPEikel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-09-2002 18:02

Hans, laten wij dan blij zijn dat het niet andersom is.
Met een dan wel erg volle groet.
:smile:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-09-2002 15:27

Volgens mij bestaan er nog veel meer niet bekende karpervissers die eikels zijn en dan ook nog eens niet kunnen vissen...
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

08-09-2002 16:52

ik proef hier wat afgunst,of heb ik het nu verkeerd?
Bekend of niet bekend....we doen het om de vis toch?
En het feit dat iemand agressief doet naar een andere visser heeft in mijn ogen niets te maken met of je bekend bent of niet.
En natuurlijk hoe jij die persoon zelf benaderd dat wil meestal ook veel zeggen.
met runnende groet
rob
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

09-09-2002 08:56

Na het lezen van zo'n ongelofelijk onzinnige opmerking vind ik jou ook wel een "bekende visser" Hans! :wink:

Met een hier zakt mijn broek van af groet,
Tinuz
jan witter

09-09-2002 09:48

HIER GAAN WE WEER WAAR GAAT DIT OVER EN JA IK HEB HET GELEZEN
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-09-2002 21:22

Op 2002-05-05 09:52, schreef Tim Boelema:

Schrijven vind ik niet erg. Foto's ook niet. Maar is het nou nodig om waters met namen en gewichten te noemen? Want hierdoor veroorzaak je dus de massa belagingen van een water, en dat vind ik nou BALEN.En geloof me, ik zeik er niet over omdat ik ze niet vang of jaloers ben.



Een argument wat je nog wel eens hoort, is dat mensen eerst rustig ' de vruchten plukken' en pas daarna iets schrijven over een water. Maar ik denk dat ze daarbij vaak vergeten dat een ander dan misschien wel net begonnen is et 'plukken'

Dus, als je jezelf er niet mee naait, naai je er wel een ander mee...

Met fruit telende groet, Sjoerd :razz:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-09-2002 15:26

Rob: goed gezegd!
When the going gets tough, the tough get going!!
Hans-Peter van Ee

10-09-2002 19:28

Eus

Gelukkig hebben we jouw nog, een echte karpervisser, waarbij wij geheel verbleken.

met bewonderende groet

HPE
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

22-09-2002 16:48

hoy,

rob: je schrijft net dat iederen het voor de vis doet!! enigste wat die bekende in hun koppie hebben zijn 40+ers voor de fotos te verkopen!!
waarom tellen deze kleine vissen niet meer mee voor deze gasten!!!
trouwens niet alle bekende vissers zijn zo, maar ik denk dat de twee waar het hier over gaat wel!!!!

tim weet wel waar hij het over heeft en mee bezig is.
hij zal echt niemand voor niets verwensen!!!

groeten rob
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

21-12-2002 17:29

Minder bekende karpervissers die dit bericht posten, allemaal eikels????
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

21-12-2002 17:35

Wat me stoort zijn de volgende punten:
- "met dezelfde sponsoring vang ik dat ook hoor": tja, dream on, zou ik zo zeggen! Vergeet niet dat voor je gesponsord moet worden, al goed moet zijn. (Stel dat een voetballer uit derde provinciale zo reageert over de sponsoring die topclubs krijgen. Mocht hij dezelfde sponsoring genieten, scoorde hij dan meer? Ik dacht het niet.)
- "ze zitten daar allemaal te pronken met hun chique materiaal": weeral zucht, als eens bvb. Alijn Danau aan de waterkant gezien? Wel, ik wel, en ik kan je vertellen dat hij allesbehalve met chique materiaal zit te vissen

Groeten van een totaal onbekende karpervisser
Respect voor degenen die het verdienen!
Arjan van den Berg

24-12-2002 15:12

Helemaal mee eens Giovanni. Het zijn meestal ook jeudige vissers met een hoop eigendunk die zo reageren.
De meer ervaren vissers weten wel dat het niet zo makkelijk is.

MVG

Arjan
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

24-12-2002 19:17

Pff wat een onzinnige discussie.
Toch maar gelezen, je weet nooit welke tips erin terug te vinden zijn, zag ik daar verdorie mezelf in die discussie, enfin ik kan dus ook wel een eikel zijn.
Over die eikels gesproken, ik ga ze beslist eens proberen, zijn ze echt zo dressuurdoorbrekend (om maar meteen eens met een term van jewelste in huis te vallen).
Off topic? Doh, dat was net de bedoeling.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

24-12-2002 19:34

Ja ik vind ook dat sommige karpervissers wel eens overdrijven!! k wil eens op een mooie en grote vijver gaan vissen!! Het was een hele grote vijver. Dus wij rond de vijver gaan wandelen ik en mijn vismaat en vragen aan de karpervissers of het moeilijk visse is en of ze al iets gevangen hadde! Op de vraag of dat ze iets gevangen hadden hebbe we bijna van iedereen het antwoord gekregen: Wie moet dat nou weten jij of je moeder? ofwel zeiden ze het gewoon niet!! Oké geen geluk bij de karpervissers dan maar eens bij de vissers kijken met vaste hengel en gevraagd kregen hier wel informatie van: dat er veel karper zat, dat ze moeilijk te vangen waren en een beetje dressuur! oké wij 2dagen daar gaan vissen met een mooi boillierecept maar niks en de andere vissers vingen ook bijna niks, als er 10karpervissers zaten hadden er maar 4-5 1of 2 vissen gevangen en de rest blanken! oké ik en men vriend een nieuw boillierecept gezocht en maar aan de slag gegaan op dat water met 2dagen voorvoeren! gaan we op onze stek zitten en zit er 2plaatsen van ons een heel bekende karpervisser van die streek! wij rustig doorvissen hebbe we op ongeveer 7u tijd al 3vissen gevangen en die bekende karpervisser had er nog maar 1!! Komt hij na de 3de vis zeggen dat we zogezegd op zijn plaats zitten en dat we weg moesten gaan! Wij rustig blijven zitten en die dag 5 vissen gevangen. Volgende dag gaan wij terug zit hij op de stek waar wij gisteren zaten. Oké wij dan op een andere stek gaan zitte en hadde we er 3gevangen en hij 2 komt hij op ons af en zegt ja ik ga tegen de baas zeggen dat jullie hier niet meer mogen vissen en dat jullie de vissen niet goed behandelen! enzo... ik en mijn vriend zeiden tegen hem ga maar zeggen hij staat achter jou!! Wat stond die voor lul! Dat was echt een eikel kon hij er niet tegen dat wij meer vingen dan hem!! Maar ik denk niet dat ze allemaal zo zijn maar ik heb er alvast geen goede ervaringen mee!

vriendelijke karpergroeten
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

25-12-2002 03:46

ha die Jan!

Je zal ermee lachen man, maar een aantal jaren terug zag ik op de Franse televisie een reportage over karpervissen. Je raad nooit waar die gasten mee visten, ... , juist ja, met eikels!!!

c ya somewhere on the bank man
Gebruikersavatar
giovanni vanhooren
Berichten: 46
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Oudenburg (België)

25-12-2002 04:06

Heb net ook es de hele discussie gelezen. Dat er nogal eikels in het gehele karpervissersgebeuren aanwezig zijn, blijkt onder andere uit de volgende twee constataties:
- Beaamt het een eikel niet om dergelijke topics te posten?
- Er zijn dus blijkbaar nog altijd mensen die niet goed tussen de lijnen door kunnen lezen. Blijkbaar verstaan ze ook niet goed wat IRONIE betekent (nee gasten, niet als BRONZy and GOLDy zoals Baldrick in Blackadder). Als Alijn in zijn 'Tegen de Stroom in' een dergelijke quote stelt, dan denk ik niet hij dat letterlijk bedoelde, nogal wiedes, niet? Het blijkt dus toch waar te zijn wat de Spaanse filosoof Ortega y Gasset ooit poneerde: 'niet elke mens is in staat de kunst van het schrijven met zijn verstand te begrijpen' (let wel: hiermee bedoel ik niets denigrerends, het is enkel een vaststelling)
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

26-12-2002 10:49

Ik ontmoette een aantal jaren geleden, samen met een maat van me, Patrick Bauwens en Stefaan Bly....??? (weet zijn achternaam niet uit mijn hoofd, en ik ga het effe niet opzoeken;o) aan de oevers van de Seine. Heb daar een paar keer mee zitten praten, ook mijn maat. we hebben wat bakken koffie gedronken, een paar borrels ook.... bovenal hebben we met zijn vieren gewoon heerlijk zitten kleppen, en tot heden toe heb ik er weinig ontmoet welke mij zo enorm vriendelijk en open oogden. Patrick ving als enige een aantal mooie karpers, en we bekeken dit gezamelijk. dat Patrick als enigste ving komt puur door de stek aldaar, het had iedereen van ons kunnen zijn, de juiste stek maakt je vaak de 'betere' visser!) Opmerkelijk wat mij opviel was de openheid van deze beide mensen in combinatie met vriendelijkheid en 'gewoonheid'.

Een andere bekendheid die ik ooit ontmoette was Marko Kraal. 2x, maar heel kort (helaas;o) Idem dito verhaal. Open en vriendelijk. Dit verdwijnt echter door bijvoorbeeld PERSOONLIJK verstuurde e-mails te gaan copieren op forums als deze, waaruit maar weer blijkt hoe graag men 'beroemdheden' door een soort van afgunst zo graag naar beneden halen.... dit effe terzijde.

Heel kort ontmoette ik eens Jan Junge, heerlijke man leek me dit.

allen draagde ze een sfeer uit van doe normaal edwin, ik ben maar heel gewoon, en Ja, gelijk hebben ze daarin...

Is het toevallig dat deze mensen nauwelijks de grote-vissen pronkers zijn? dat ze zichzelf niet als succesvol biggenvangers verkopen?

(hoewel mij dus om deze rede het intervieuw van Patrick wat tegen viel, met name de keuze voor het plaatsen van de bakken goud uit het intergra water, maar goed, dat is nu eenmaal met Karperbladen, nietwaar?)

och, en op een forum als dit gaan liggen tiepen dat mensen eikels zijn, omdat ze effe geen zin hebben om tegen je te lullen, danwel te voerzien van gouden tips...... sorry hoor, maar ze hebben gewoon groot gelijk!

zwijgen is goud.

overigs, iedere beroemdheid die met grote vissen pronken in zoveel mogelijk verschillende bladen, wil ik niet eens ontmoeten, niet omdat ze eikels zijn of wat dan ook, maar omdat ze het karpervissen verder op een verkeerde manier populair maken, slechts om zichzelf als betere visser dan de rest af te spiegelen.

ik stond laatst erg in twijfel om naar de meeting van het vbk te gaan, tot ik bemerkte dat Leon Hoogendijk daar gastspreker was.... en ik dacht alweer... och... lama

overigs (off topic) met name het vbk scoort erg hoog in het zoveel mogelijk naar buiten treden met de Grote Bakken Goud uit overbeviste putten bekijk hun site maar eens), iets wat mij absoluut niet zint. En dan laat ik in het midden of iemand een vriendelijk, goed, danwel een klootzak is.....

vriendelijke groet
Ed
;o)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2002 16:21

Beste Edwin, Leon Hoogendijk gedroeg zich daar ook voorbeeldig, zonder enige blabla.
Is ook een heel gewone vent (als je hem wat beter kent), daar echter publicaties in de meeste gevallen succes-verhalen zijn en moeten verkopen krijg je al gauw een vertekend beeld....