wat vang je liever


wat vang je liever

spiegel van 19 pond
87
67%
schub van 21 pond
42
33%
 
Totaal aantal stemmen: 129
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

23-05-2004 18:18

Ferdy en Rob

Ik begrijp uit jullie berichten dat jullie niet graag grassies vangen omdat jullie er niet mee om kunnen gaan.

Zijn het daarom waardeloze vissen ? (komt niet uit jullie mond)

Ik mog en mag ze heel graag vangen, die kracht uitbarstingen zijn soms ongeloofelijk.
Ze kunnen een visser er aardig van langs geven, prachtig toch, tenminste daar doe ik het voor.
Ik geniet er altijd van om een vis te drillen, ik heb er soms zo lang op moeten wachten.
Ja, en dan zo een tegenstander aan de andere kant van de lijn.
Ik kik daar op hoor jongens.

Ik had als mannetje van 13 een keer een grassie van 29 pond, nou ik heb tot op de dag van vandaag (voor mijn gevoel) nog steeds geen betere tegenstander gehad.
Tja en dat ze op de kant niet rustig blijven, ok ok is een bekend iets bij die vissen.
Je kan vaak heel goed aan een karper aflezen wanneer deze gaat spartelen.
Hier is goed op in te spelen jongens, laat die vis maar spartelen, druk hem wel goed tegen je mat maar laat hem maar rustig worden.

Wanneer ik s'nachts een mooie vis heb gezakt, is die ook moeilijk rustig te houden tijdens de foto sessie.
Met een beetje geduld en inzicht is er niets aan het handje hoor heren.
Ik fotograveer al mijn vissen zelf met de zelfontspanner, kunnen dan 2 visvrienden niet samen een wilde vis afhandelen.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

24-05-2004 16:13

robert,

Het water waar ik hier deze graskarpers ving is een overbezette put waar de dressuur de pan uitstijgt.
De graskarpers die er zitten, zitten er ook in overvloed en zijn er niet groot.
Ook worden deze vissen zo vaak gevangen dat ze er soms 2/3 keer per dag uitkomen en dan overdrijf ik niet.
Ik denk dat jij het dan ook wel zat word om ze elke keer weer te vangen met al het gedonder erna.
Ik weet ook dat gezakte vissen erg wild kunnen zijn maar dat is allemaal goed in de hand te houden, dit is met gras ook wel mogelijk met de nodige ervaring maar door bovengenoemde heb ík ze liever niet meer.

Je moet me niet verkeerd begrijpen ik vind het een hele mooie vis en op veel water zou ik ze ook graag willen vangen maar hier in de buurt is er maar één water met graskarper dat is bovengenoemde.

Overigens vis ik nu al een tijdje niet meer daar op dat water omdat dat gewoon niet leuk meer is, maar zo af en toe op en luie dag als ik gewoon even relaxed leuk een visje wil vangen wil ik er soms toch nog naartoe gaan en als je dan van de 4 aanbeten in 2 uur 3 grassies vangt waarvan 2 keer dezelfde dan hoeft het van mij gewoon niet meer.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-05-2004 17:07

Ja dat snap ik wel Ferdy.
Dat soort wateren ontwijk ik ook als de pest.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

26-05-2004 12:02

TIM HORSTHUIS ik wil ff zeggen dat ik dislectie heb en dat ik daar niets aan kan doen 8)
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

26-05-2004 12:11

Al vang ik er 1 van 8 pond. Het maakt niet uit! Als je het maar naar je zin hebt gehad :wink:

Gewicht telt niet op een goede karper sessie. Ik vang liever iets dan niets..........

Hey wat zie ik :o
Ferdy ook uit Ridderkerk??? Zit je wel eens in het Oosterpark of aan de Waal? Zou het wel eens leuk vinden wat gasten van dit forum tegen te komen :lol:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)