zon = uitzitting nylon?!?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

25-03-2004 22:22

Heren,

Ik vis de laatste tijd veel op een klein putje. Mijn lijnen liggen een 50 meter uit de kant tegen de overkant. Ik krijg daar veel valse piepjes. Nadat ik eens goed heb opgelet krijg ik die alleen wanneer er ineens zon op mijn lijnen/hengels komt. (dus eerst langdurig schaduw of regen, en dan ineens zon.) ik krijg dan om de 30 seconden een piepje. dat herhaald zich een keer of 3 bij beide hengels.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Het is zeker geen vis, heb al vaak genoeg aangeslagen nar een piepje.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

26-03-2004 10:43

zijn jou piepers wel goed. ?
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-03-2004 11:20

Luuk,
Volgens mij denk je wel in de goeie richting. Door de warmte van de zon gaan materialen uitzetten. Het één meer dan de ander.
Zou dus best zo kunnen zijn dat bij het verwarmen van de hengel door de zon -als is het maar een paar mm -er voor zorgt dat je een piep krijgt.
Misschien zet de waker die aan de lijn hangt ook wel uit en verschuift ie iets, krijg je ook een valse piep.
Aanpassen van de gevoeligheid van de piepers een mogelijke oplossing?

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-03-2004 11:48

als je optonics hebt of andere piepers die op een fotoelectrische cel werken kan het zijn dat er via een led of kier licht in je optonic komt zodat de fotoelectrische cel geactiveerd word...dit heb ik ooit met mijn oude optonics gehad nadat ik de led verplaatst had naar boven! ff aan de binenkant tipexen werkt dan prima
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

26-03-2004 16:03

ik had dat vroeger ook als de zon op mn piepers stond dan kreeg ik een piep ! zeer vreemd ! als ik mn hand voor de zon hield zodat er schaduw op het ledje van mn pieper kwam dan gaf tie weer een piep!
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

28-03-2004 23:08

Henk,

Het is indd dat mijn waker echt maar een mm. zakt. Zeer iritant.
Piepers wat minder gevoelig zetten is niet echt een optie. Daar ik zeer dicht tegen obstakels vis wil ik gewoon een optimale beetregistratie. Ik wil dus eigenlijk wel meteen horen als het lood ook maar iets verplaatst, maar die valse piepen. Ik word er ziek van :-?

Ik heb overgens Fox MX (pokke dingen, ik weet het.....)

Martin,

Is dat ook bij de delkims, omdat die ook met een straling werken....


Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Plaats reactie