Vissen --> Overdag of 's nachts ?????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

21-03-2004 20:05

Beste boarders,

vissen jullie nou liever 's nachts of overdag ??

Ikzelf vang nooit wat overdag (dat ligt dan mischien wel aan mij) hoe doen jullie dit als ik naar berichten kijk van bijv. Kevin diederen die vangt overdag in 3 uurtjes 17 karpers dat doe ik niet na !!! :(
En als ik hiero zo'n beetje zit te surven vangt bijna iedereen wel zn visje overdag en die doet er 2 en een ander 4 vangen en ga zo maar door dus mijn vraag overdag of 's nachts

Ik hoor het wel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-03-2004 20:14

Bart-Jaap,

Verschild gewoon per water en per jaar getijde. :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

21-03-2004 20:16

mmmm kan ik niet heeeel erg veel mee maar goed bedankt denk ik :roll:
alhoewel ik wel begrijp wat je bedoeld :P
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

21-03-2004 20:19

Ik wacht met spanning op zijn eerste boek
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

21-03-2004 20:21

húúúúúh :o :-?
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

21-03-2004 20:29

Komt over als een nutteloze reply Theo... vrij onbegrijpelijk :roll:

Maargoed, ik vis zelf nooit snachts, dit mag op mijn wateren nl niet. Overags en vooral savonds en sochtends vist het echter heerlijk. Hoe? gewoon instant, gooien, voeren en vissen maar. Heerlijk en misschien niet het productiefst maar zeker wel productief. Als je een beetje oplet wat je doet dan lukt het allemaal wel. Kijk bijv. eens naar bellenplakaten, springende en rollende karpers, wind op kop enz. dat helpt echt. Instant vissen met voorbereiding door observeren. Verder zomers natuurlijk het vissen met de korst, maar of dit ook onder overdag vissen wordt gerekend? lijkt me vrij lastig snachts :wink:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-03-2004 21:07

BJK,

Vergeet niet dat al die karpers die dag werden gevangen door 2 man met ieder 1 hengel!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-03-2004 21:32

Bart-Jaap, ik denk ook dat het wat anders ligt dan sommigen denken. Hoe simpel het ook mag klinken, niet iedereen heeft de mogelijkheid om veel 's nachts te vissen. Deze mensen kunnen door het werk/school/etc. gewoonweg alleen maar overdag/'s nachts vissen, en zullen zich dus ook echt op die uren toespitsen. Als jij alleen maar overdag vist zul je uiteindelijk wel stekken/delen van het water vinden waar je gewoon overdag je vis kan vangen.

Daarnaast speelt het ook een factor dat er wateren zijn die echt te boek staan als nachtwateren, kortom, hier aast de vis alleen 's nachts. Op deze wateren is het natuurlijk wat moeilijker om te vangen. Iedereen kent wel een water waar je gewoon overdag vangt. Waar dit precies aan ligt, als iemand het weet mag hij het me zeggen.

Je zal jezelf gewoon moeten aanpassen qua visserij aan de tijd die je beschikbaar hebt, ik weet toevallig dat Kevin geen nachten vist, en het dus puur van de dagsessie's moet hebben :lol:

Om jouw vraag dan nog te beantwoorden, ikzelf beperk me puur en alleen tot korte doordeweekse nachtjes vissen, puur omdat ik overdags niet kan gaan, het weekend te druk vind en graag rustig zit.

Mvg
Stefan
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-03-2004 10:50

Stefan,

Hoe weet jij dat dan van mij? Pfff, wat je allemaal al komt te weten door MSN.

Maar het is zo, ik heb nog geen enkel uurtje 's nachts doorgebracht met de hengel. En met een beetje werk vind je de vis ook wel overdag.

Heb vorig jaar nog een keer midden op een zomerdag een mooie rijen van 19 pond en nog 4 andere vissen mogen vangen. En hoe laat ik ze ving? Gewoon tussen 1 en 5 uur in de middag.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-03-2004 12:31

Per water zijn de aastijden anders, ik vis op wateren waarbij je voornamelijk overdag de vis kan verwachten, terwijl ik op een ander water pas ga vcangen zodra hetgaat schemeren, als de zon weer opkmt dan kan ik mijn spullen weer pakken, want dan is het gewoon over...

Over het algemeen merk ik dat ik toch in de nacht de meeste vissen vang dan overdag, maar dat is mijn ervaring en ook volledig afhankelijk van wat voor water ik bevis.
Als ik een stadsvijver bevis dan vang je overdag vrij makkelijk je vis, maar een groot water met meer hengeldruk vraagt ernaar om voornamelijk s' nachts te vissen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-03-2004 12:39

Over het algemeen kan ej stellen dat karper het best s'nachts in de vroege ochtend of late avnd te vangen is. Tuurlijk verschild dit per water en als je weet waar de vis zich overdag terug trekt kan je daar overdag ook aardige vangsten boeken....
**Arwin Bos**

22-03-2004 16:01

IK vis bijna altijd overdag en ongeveer 2 of 3 nachtjes per jaar maar ik vang toch meestal wel een paar vissen. Ik vind het eigenlijk ook leuker overdag omdat je ook beter ziet wat er in het water gebeurt. Maar ik voer bijna altijd een dag of twee voor de vis dag en zo houd ik verschillende stekken bij dit kost me per dag een half uur tot een urtje afhankelijk van hoever het water is. en Vissen doe ik meest van 4 tot 10 of van 18 tot 22.
Geen lange sessies dus. Maar zoals al gezegd werd je moet het water zeer goed kennen want er zit veel verschil tussen de veschillende stekken. Maar vooral op stekken vlakbij obstakels is overdag vaak goed vis te vangen alleen moet je dan wel naast je hengels blijven zitten.(dit moet je eigenlijk altijd, want dat kan je heel wat meer vis opleveren.)
Ook kan je het eens met de pen of korst proberen want dan ben je mobiel en kan je de vis opzoeken, maar dit kan natuurlijk niet op alle wateren. OP water met weinig karper kan je vaak lang zoeken voor je wat gevonden heb.

mvg arwin
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

02-04-2004 22:53

Beste Bart-Jaap

Ik vis vrijwel altijd van vijf uur s,middags tot een uur s,middags de volgende dag.Uit ervaring kan ik zeggen dat ik de meeste vis heb gevangen in de nacht en vooral in de vroege ochtend alleen ben je natuurlijk ook wel afhankelijk van de periode van het jaar.In de zomer dan is vooral s,nachts de beste tijd maar in het najaar merk je duidelijk dat de aanbeten steeds vaker in de ochtend of zelfs later nog komen.Maar al met al heb ik de meeste vissen om een uurtje of 4/5 s,nachts gevangen.
Ik hoop niet dat wat ik nu vertel voor velen overkomt als een inkoppertje.

M.V.G eric
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

07-04-2004 22:47

Ik vis meestal een zo groot mogelijk gedeelte van de dag. Deze tijd van het jaar vis ik meestal op zondag, en dan ga ik van ong. 11 uur(afhankelijk van hoe gezellig het de avond/nacht ervoor was) tot een uur of 8 vissen.

Als ik gewoon een paar dagen vrij heb, zoals gisteren en eergisteren, vis ik van ongeveer half 6 's ochtends tot wederom 8 uur. Naarmate het warmer en lichter word, zal dit langer worden. In de zomer blijf ik zoveel mogelijk nachtjes zitten, niet omdat het 's nachts zo goed vangt, maar wel van ong. 20.00-24.00 uur en vanaf 5 uur weer. En dan is het wel net zo practisch om te blijven zitten. Of je nou thuis slaapt of aan de waterkant, maakt niet zo veel uit. En misschien pak ik zo af en toe toch nog een karpertje mee.

Groeten Edo Beltman
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-04-2004 09:25

s'Nachts draai ik de meeste uren.....de meeste sessie's vinden plaats in het weekend van 19 uur tot zondags 14 uur.....in het voorjaar en najaar!

In de (zomer)vakantie zit ik zo'n 70 uur in de week aan het water zowel s'nachts als overdag....

Heb ik wel de drang om te gaan maar niet de mogelijkheid on s'nachts te vissen dan ga ik overdag.

Voor de rest: Ik ga zoveel als ik kan! :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

08-04-2004 14:23

Overdag 's nachts maakt niet uit ik vang men visjes.
Heb wel een water waar het in de zomer 's morgens is of 's nachts/avond maar in de koudere maanden is het dan meer overdag :P

Heb nog vraagje jullie zeggen wel de aastijden liggen op de putten anders maar kun je die vissen ook niet gewend maken dat je bv om 1u 's middags voedert zodat de karper z'n aastijden verlegt.
Gaat dat ofniet?
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

09-04-2004 22:27

Hey Kenny, en co.

Ik weet dat een karper als je een voerstek aanlegt wel vaker op dei stek zal langskomen o te eten en hij zal er ook vast wel wat langer blijven zoeken denk ik. Maar of t ook zover gaat dat ze op andere tijden aan azen... ik denk t niet.
Als ik bijvoorbeeld een nachtje ga vissen op een bepaald water dan is het daar ook afgelopen zodra de zon op is. Vaak slaap ik dan ff door zodat de dauw van de tent enzo af is als ik ga inpakken. M'n rigs en voerboilies liggen dan nog steeds in het water en toch worden ze niet aangeraakt door vriend karper. Op een ander water waar ik gevist heb, was het juis afgelopen zodra de zon weg was. En op dat water heb ik vaker tot 3 uur 's nachts doorgevist zonder een piepje terwijl ik in de schemer tussen 18.00 en 19.00 twee karpers achter elkaar ving.

Dus als ik naar mijn ervaringen kijk, dan lijkt het me niet 1-2-3 mogelijk Kenny.

Mvg Rob
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

09-04-2004 22:32

Ik ving midden in de winter met sneeuw en een randje ijs aan de kant, tussen 12 en 16 uur op een cultuurwatertje twee spiegels (17 en 19 pond) en een schub (16 pond). Gewoon ingooien en hopen op een vis. Na een kwartiertje was de eerste al binnen. :D
Toen ik het nachtvissen nog niet ontdekt had, viste ik altijd overdag een ving mijn visjes wel. Soms denk ik dat ik er toen meer ving als nu
's nachts.

mvg Arjan
Plaats reactie