DVD " Door de ogen van de karper "


Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-03-2004 08:30

Beste Mensen,

De dvd duurt wel langer dan 60 minuten, want als je in het menu kijkt heb je de hoofdfilm, extra film, website's, boiliemixen en foto's. Qua beeldmateriaal denk ik dat de film wel anderhalf uur haalt. IK had de dvd in eerste instantie ook uitgezet toen het scherm zwart werd maar toen ik hem uit liet lopen kwam ik in het menu. De dvd-speler had ik toen net een dag (wist niet dat je ook gewoon op menu kon drukken) :wink: .
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

24-03-2004 10:05

jurgen munten schreef:Geweldig, hoeveel werk er in het maken van zo'n dvd gaat zitten. Het is een klote klus, but someone has got to do it :lol:
........
groeten,
karperlimbo


Dat valt reuze mee hoor Karperlimbo !
een dvd'tje maken is niet zoveel werk ! de meeste programma's doen al het werk voor je ! incl menuutje etc.... !
ik heb zelfs ook een vis dvd gemaakt! met fragmenten en foto's erop van mn eigen vissessies ! en ik was er misschien 1 avondje mee bezig! en die van mij ziet er beter uit als die van Korda moet ik zeggen.

Maar de research vergt daarintegen wel veeeel meer tijd, vooral als je op zo een manier het gedrag van de karper moet vastleggen, kost een hoop tijd, de tijd om een dvd'tje te maken is vergeleken met de research, te verwaarlozen.

Groetjes
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

24-03-2004 14:02

Martin,

Noem mij maar een ongelovige Thomas, maar als je zulke dingen roept zou ik toch ook graag de onderbouwing zien.

Via een Pb kan je mijn adres krijgen om een kopie van je DVD naar toe te sturen...

Gr. Tinuzzz
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-03-2004 14:28

Martijn,

Doe mij dan een kopietje...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-03-2004 14:37

Ook ik ben zeer benieuwd!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

24-03-2004 15:12

Wat een ontzettend mooie DVD,heb er echt van genoten!(de presentatrice was ook erg 'genietbaar')

Ben het met William eens dat deze DVD,mits je m goed bekijkt,een boel hoofdstukken in de karperboeken kan laten schrappen!

Heb eigenlijk maar 1 dingetje gehoord op de dvd waar ik mn vraagtekens bijzet en dat is dat Ronald op een gegeven moment zegt dat koud water weinig zuurstof bevat,en dat is volgens mij niet waar,daar koud water meer zuurstof bevat dan warmer water!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-03-2004 16:57

En Martin, als je toch bezig bent!
Doe mij er ook meteen eentje!

Groet,
Frank
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

24-03-2004 20:17

Zou iemand hem op Usenet willen zetten
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-03-2004 20:28

Hmmm,

Ik hoop dat Ronald zowel zijn stek als de DVD beveiligd heeft, anders is het gauw over met de pret :(
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-03-2004 21:45

Intressant, maar er wordt veel te weinig besproken en men laat er veel te weinig in zien. Zo wordt t effect van een singele hook bait pop up wel bespreken en getoond maar niet van een zinkende knikker!

Ik denk dat jullie nog veel meer hadden kunnen tonen!

Of komt er een deel 2???
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

25-03-2004 09:03

Even voor alle duidelijkheid... Ik vraag hier NIET om een kopie van de DVD van Beet. Die DVD zal ik (zoals het hoort!) gewoon netjes kopen.

Waar ik WEL om vroeg was een kopie van de DVD van Martin Nederlof. Iemand die eerst de DVD van Korda de hemel in prijst en vervolgens doodleuk vertelt dat zijn zelfgemaakte DVD er nog beter uitziet, roept natuurlijk hoge verwachtingen op.

Van DIE DVD zou ik dus graag een kopietje ontvangen om zelf een oordeel te kunnen vellen.

Gr. Tinuzzz
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-03-2004 12:19

Robin,

wat jij zegt is inderdaad waar. Hier heb ik ook al wat studie naar gedaan. Echter is het een feit dat wat er wordt gezegd in de DVD.

Ondanks dit foutje is het een aangename dvd om naar te kijken, de karpers en de aaswijze van de vis.

Voor de duidenlijkheid voeg ik een link in waarop je kunt lezen dat koud water inderdaad meer zuurstof bevat dan warm water.

http://www.visserslatijn.nl/ecologie/in ... ademhaling
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

25-03-2004 12:28

Jordy, Het is een GEWELDIGE DVD om naar te kijken,de beelden zijn immers uniek!

Viel me gewoon op dat Ronald dit zei had eigenlijk verwacht dat hij dit wel zou weten.

Maar nogmaals een hele leuke en interessante DVD!!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

25-03-2004 12:42

Robin heeft volgens mij iets aan zijn oortjes....

Er wordt namelijk helemaal niet gezegd dat er in warm water meer zuurstof zit dan in koud water. Hij pringt alleen een betje van de hak op de taak...er wordt gezegd dat er bij regen meer zuurstof in t water komt.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

25-03-2004 12:51

Mijn oortjes zijn prima ter uwer informatie!

Zal vanavond nog maar s kijken/luisteren ,het was inderdaad een beetje rommelig woordje wat Ronald daar deed.(wel vreemd dat Jordy dit ook meende op te maken uit Ronald's woorden,ook slechte oortjes?)

Maar goed dat viel mij gewoon op en nogmaals de DVD vind ik KLASSE!!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

25-03-2004 20:20

Je hebt nog een pb terug!

Met je oortjes is t ook vrij goed gesteld!!

was als geintje bedoelt!!

grt tim
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

26-03-2004 17:51

ik vis nooit meer met pop-ups!!!!dat kost vis!
jan witter

31-03-2004 11:42

Ik vind zowel de korda dvd als de dvd door de ogen van de karper mooie dvd's erg leerzaam en unieke beelden, en al dat gezeik over dit en dat wel of niet word ik moe van, voorlopig hebben beide heren zowel Danny Fairbrass en Ronald de Jong hun nek boven het maaiveld uit gestoken, dus moet die koppen er in de karperwereld weer afgehakt worden zoals dat gebruikelijk is onder vissers. Je kan en mag beide dvd's niet met elkaar vergelijken, omdat ze allebei een andere insteek hebben. En daar komt nog eens bij dat ik blij ben met het initiatief om nu eens eindelijk wat Nederlandstalig over karpervissen op de markt te brengen wat film betreft, ik vind nog steeds dat het blijft behelpen met de Engelse en hun dialecten ze zijn soms bijna niet te verstaan...Alleen daarom al is Ronald zijn film, uniek en van onschatbare waarden voor alle karpervissers...

Het lijkt mij duidelijk dat ze allebei hebben geleerd van hun eerste dvd en dat de volgende van beide nog beter is.

Ronald ook nog eens bedankt voor de snelle service.
Dinsdag besteld en Donderdags in huis.

En voor degene die kritiek hebben, vraag ik, maak zelf maar een film kijken wij wel wat je ervan gebrouwen hebt.. :lol: :lol: :lol:

Mvg

Jan (Rigman)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-03-2004 12:40

ikzelf vond de DVD wel aardig om te zien, al was ik niet laaiend enthousiast... Een stek creeëren zoals Ronald is voor de meeste van ons een groot probleem en gewoonweg niet haalbaar! Wie heefte r nou het vermogen omn pak hem beet 2 keer per dag met een emmertje naar het water te gaan en ook nog is te weten dat er niemand anders op je stek zal vissen!
Als je zoals Ronald aan het water woont en je vanaf je steiger de vis kan voeren... ja, dan krijg je een beetje deen Efteling idee... de beesten gaan vanzelf uit je hand eten!
Neemt niet weg dat het mooi is om te zien hoe een vis op de voerstek gaat liggen en zich volvreet aan de tijgers!

Een dergelijke situatie op je thuiswater creeeren is vaak wel onmogelijk, helaas...

Ik hoop alleen voor de vissers op deze plas water dat er na het uitkomen van deze DVD niet te veel carphunters op het water komen om de mooie vissen proberen te vangen...
henry van schoonderwalt
Berichten: 12
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: eindhoven
Contacteer:

31-03-2004 18:09

Sorry hiervoor
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

01-04-2004 09:53

hmmz ik zei in mijn eerdere reactie al dat ik zelf ook een dvd gemaakt of ik hem ga versturen naar iemand dat is hoogst onwaarschijnlijk ! de dvd is ook gewoon voor mezelf en voor vismaten etc.. om te bekijken !
ik zal binnenkort wel ff een preview op internet zetten :D
Just another carp fisher.......
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-04-2004 15:45

Ik vind de DVD zelf wel een leuke aanvulling van mijn lijstje van films, boeken en artikels waar ik veel aan heb gehad. Vooral het liggend azen, wegzwemmen om te kraken de de pop-up hebben me aan het denken gezet.

Mooie DVD... Nu nog die van Korda eens helemaal zien.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

01-04-2004 15:52

Martin,

Om je de waarheid te vertellen ben ik totaal niet geïnteresseerd in jouw DVD. Wat me enigszins verbaasde is dat je doodleuk in een posting schrijft dat je zelfgemaakte DVD veel mooier is dan die van Korda (terwijl je een aantal reacties ervoor de DVD nog de hemel in prees). Als je zulke dingen roept moet je ofwel met bewijsmateriaal komen ofwel in eerste instantie niet zulke dingen roepen.

Maarja, misschien ben ik wel een ouwe zeur...

Mvg,

Tinuzzz
jan witter

01-04-2004 17:00

Dat wel Martijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geintje