inzet/inzicht/betrokkenheid


Plaats reactie
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

18-03-2004 19:56

Dames heren karpervissers,

Ben afgelopen week weer danig teleurgesteld in de karpervissers (uit geleen e.o.).

Wordt in de vereniging het gebruik van de boilie, en het eventueel gebruik daarvan op de driepoel eindelijk op de agenda van de algemene ledenvergadering gezet.

Van de 49 aanwezigen slechts een handvol "karpervissers" (de "echte"), resultaat: 22 voorstanders van gebruik boilie, 27 tegen, derhalve afgestemd. Ondanks dat ik (en anderen niet te vergeten) tegen diverse karpervissers heb vermeld, dat door hun steun, het boiliefeest misschien eindelijk bij positieve uitslag kan beginnen.

Waar is de inzet voor de sport c.q. vereniging? En dat terwijl mensen allerhande zaken belangrijker achten, en vervolgens ieder jaar opnieuw lopen te zeuren, dat de vereniging niets voor hen doet, en dat ze het stom vinden, dat er niet met een boilie gevist mag worden.

Reacties gaarne gewenst.

Met verbolgen/teleurgestelde groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-03-2004 21:39

Wat was er mis met de boilie als aas dan??
Groet'n Henk..

still growing Old.
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

18-03-2004 21:44

ja bolie is gekookt deeg en deeg staat in de sportvisakte als wettig aas
dus je mag er gewoon me vissen. niemand die je wat kan maken
mvg patje
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-03-2004 21:49

Beste Patrick,
zo gemakkelijk ligt dit dus niet als een vereniging bepaalt dat op hun water niet met een boilie mag worden gevist dan ben jij als persoon in overtreding op het moment als jij dit wel doet. er zijn op diverse verpachte wateren namelijk extra regels van kracht waaran een ieder zich moet houden.

er dus van uitgaan dat je op die wijze is je recht staat is een veel gemaakte fout van mensen. Tevens staan er soms in het meegeleverde boekje al diverse afwijkingen qua regels die men dan helaas niet vene doorneemt cq leest als men op een bepaald water gaat vissen.

Ted,
zuur maar welkom in de wereld van de karpervissers, dit is helaas een veel voorkomend probleem het niet op komen dagen op b.v een alv als er zaken worden beslist.
groet,
peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-03-2004 08:13

Patrick,

Don't give up.

Neem eens contact op met de mannen van de Regio Limburg.

Rond Maastricht leek het ook een verloren zaak. Inmiddels ziet het 1 en ander er daar hoopgevend uit.

Samen sta je sterk he.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-03-2004 08:27

Ted,

Zou je eens de argumentatie kunnen toelichten die men heeft gebruikt om het verbod erdoor te krijgen?

Groeten,

Mark
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

19-03-2004 14:12

ik vind het nog steeds een rare zaken, met bolies is toch niks mis maar ja
ik ben ook wel nieuwsgeirig naar de formulering van het verbod.
mvg pajte
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

19-03-2004 18:03

denk dat de witvissers eens een beetje voorgelicht moeten worden! die zitten altijd gelijk te klagen over karpervissers dat ze zo veel voeren en dat hun daarom niks vangen. dit is natuurlijk niet zo maargoed overtuig ze maar eens. ik zie eigenlijk niet zoveel bezwaar tegen boilies, mits normaal gebruikt laten we maar zeggen.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

19-03-2004 18:16

Precies,

Partikels wordt over het algemeen veel meer mee gevoerd en het is ook nog goed te vreten voor de brasems en andere witvis.
Dus lijkt me dit een logischer aas om te verbieden.
Tenminste als het argument is dat de brasems bijna niet meer op de kant komen omdat ze al volgevreten zijn met boilies.

Niet dat dit aas verboden moet worden he :wink:

tabeee

Ted,
Vet kloten voor je! Misschien dat je de regel nog terug kunt draaien met een grote groep karpervissers die na deze regel wel bereid zijn om hun poten eens uit te steken.

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

19-03-2004 20:06

Heren,

Geweldig al die reacties, geef het door geef het door!! :lol:

Voor al diegenen die willen weten waar het verbod op gebaseerd is: in de beginjaren waren er boilies op de markt, die moeilijk tot nauwelijks verteerbaar waren :evil:

Schijnbaar heeft een stel "karpervissers" hiermee gevist, wat er toe leidde dat er vis kapot ging; althans onderzoek gaf aan dat er onverteerde boilies in de magen van onderzochte dode vis waren.

Daarnaast werd er waanzinnig veel gevoerd waardoor er verzuring optrad.

Ik hoop zelf, dat volgend jaar opnieuw de discussie aangezwengeld wordt, want inderdaad, als je betrapt wordt, ben je je vergunning kwijt. En ik vindt het vreemd, dat een aassoort verboden wordt, welke in gelimiteerde hoeveelheden juist een gezonde groei tot stand brengt.

Overigens, zoals ik al diverse mensen kenbaar heb gemaakt, speelt de discussie boilie wel/niet voor mij niet, omdat er naar mijn mening voldoende alternatieven zijn om karper te vangen. En als bestuurslid van deze vereniging, kan ik het me trouwens moreel niet permitteren om er mee te vissen.

Ben benieuwd naar jullie reacties; hoop dat dit er voor zorgt dat meer vissers bewust worden van de "macht" van de algemene ledenvergadering. Tenslotte komt er over het algemeen slechts een klein deel opdagen, wat de wetten stelt voor velen. :roll:

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-03-2004 20:47

(Overigens, zoals ik al diverse mensen kenbaar heb gemaakt, speelt de discussie boilie wel/niet voor mij niet, omdat er naar mijn mening voldoende alternatieven zijn om karper te vangen. En als bestuurslid van deze vereniging, kan ik het me trouwens moreel niet permitteren om er mee te vissen. )

Ted,
Misschien zijn "Pellets"iets????????? :o :o :o
Maar laat de kleur/ geur en andere rommel eruit,
let op verteerbaarheid en voer niet teveel..
Hier op de Nevelhorst zagen ze me jaren geleden ook liever gaan dan komen door een verkeerd beeld van die boilie.
Niet de boilie is schuld!!

De wedstrijd/witvissers reageerden eerst ook super allergisch op boilies, nu niet meer..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

20-03-2004 00:36

Hoezo niet meer Henk????

Heb je ze geleerd dat je met boilies meer brasem vangt dan karper? :wink:

Ik hoop je morgen nog ff te spreken. Als je er bent natuurlijk, bakker.

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

20-03-2004 13:06

gewoon met ongekookte ballen vissen haha dan kunnen ze je niks maken!
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

20-03-2004 22:36

Hai Henk,

Inderdaad bedoel ik zoiets dergelijks, edoch:
boiliepellets zijn en blijven boilies (gekookte deegballen). Moreel dus niet verantwoord. En zeker niet voor een bestuurslid van een HSV die boilies "afkeurt". Overigens was het voor het bestuur een unanieme keus het wel toe te staan.

Waar ik dus wel veel mee vis: kikkererwten, met zomnder kleur/geur/smaakstoffen (NATUURLIJKE). Of frolic, vismeelpellets.

En inderdaad, wat ik sinds een twee maanden veelvuldig doe: deegbal aan de hair bevestigen.

Groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

20-03-2004 23:24

[quote="ted van der veen"]Hai Henk,


boiliepellets zijn en blijven boilies (gekookte deegballen). Moreel dus niet verantwoord.

Groetz
Ted[/quote]

Ted,

Boiliepellet of pellets = geen gekookte deeg stukjes/balletjes, het zijn ge-
droogde deeg stukjes/balletjes!
Dus Moreel wel verantwoord. :)

groetjes Benny
kenneth pepels

21-05-2004 19:37

eye ted,

ik vis ook veel op de driepoel, maar ik ben nog jeugdlid, als ik van de vergadering wist kwam ik wel, maar wij jeugdleden krijgen geen uitnodiging :evil: .

groetjes kenneth
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

21-05-2004 20:06

ach ted, netzoals kenneth wist ik er ook geen klote vanaf wanneer vergadering ofzo was, dus sjah helaas maar dan moet het maar aan iedereen gemeld worden he!
maja op de 3poel ben ik wel uitgevist, heb wel betere wateren waar je tenminste echte vis vangt en niet 10+ karpertjes a 2/3 kilo per stuk!
en dan ook nog eens eerst 10platte, neej dankje verloren tijd daar!
en ik heb daar ook al met boilies(stiekem:p) geprobeerd maar heb veel beter vangende aassoorten gehad en ook niet echt dikkere gevangen, alhoewel ik hier wel bij moet zetten dat ik dat natuurlijk niet uitvoerig getest heb, maar ik denk wel dat de "paar" dikkere eerder met boilies eruit gaan dan met de andere soorten aas

groetjes xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

21-05-2004 20:29

Ted,

Het grote probleem van dit soort verenigingen is meestal dat de meeste leden geen zicht hebben wat het hedendaagse karpervissen inhoud. Het probleem is dat de negatieve kanten de doorslag geven, wat uiteraard wel heel logisch is.

Bij de vereniging in geulle, speelt al jaren een discussie over het karpervissen in het algemeen. Nachtvissen, boilies, "te veel voeren", camperen, barbequen, bierdrinken, scooters rond de vijver, auto('s) geparkeerd op het voetpad rond de vijver, overal in alle richtingen lijnen uitliggen zodat andere vissers niet meer kunnen vissen, radio's, enz.

Maar eerlijk is eerlijk, door de boilie te verbieden smoor je dit soort praktijken wel in de kiem. Alweer helaas voor de goedwillenden.

Uiteindelijk is de boilie niet verboden. Een tijdje mocht er niet mee gevoerd worden maar wel gevist. (moeilijk te controleren, niet?) Dit in combinatie met een nachtvisverbod. HET LOSTE WEL DE MEESTE PROBLEMEN OP!!!
Uiteindelijk is het een gevecht tussen karpervissers en witvissers. In het verleden heb ik ,om een boilieverbod te voorkomen, op de jarvergadering een betoog gehouden voor de boilie. Ik heb de witvissers uitgerekend hoeveel boilies je zou kunnen maken van het voer dat bij een gemiddelde viswedstrijd in het water geworpen wordt. De reacties waren leuk en ongelovig. Ik heb toen (het natuurlijk totaal onvoorbereide) bestuur kunnen overtuigen om de boilie niet te verbieden.

Ooit hoorde ik van een wijs man: de uitvinding van de boilie is goed voor de karpervisser, maar niet voor het karpervissen.

Ik zou zeggen blijf je ertegen verzetten, maar doe dit op een diplomatieke manier! En trouwens, niemand denkt eraan het vissysteem te verbieden in plaats van de boilie.
Maar anderzijds, je kunt op zoveel leuke andere manieren een karper vangen... Op een vijver als de Driepoel heb je geen boilie nodig om een karper te kunnen vangen.

Groeten,
Raym 8) nd
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

21-05-2004 21:59

[quote="ted van der veen"]

Waar ik dus wel veel mee vis: kikkererwten, met zomnder kleur/geur/smaakstoffen (NATUURLIJKE). Of frolic, vismeelpellets.

Groetz
Ted[/quote]

frolic rulez!!!
heb er terstraks 6 runs mee gehad
woensdag 2
volle paaitijd dan nog
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

23-05-2004 00:45

Ik vis ook vaker op de driepoel en heb geen uitnodiging voor de vergadering gekregen, het bestuur van de driepoel geleen deugt niet op enkele uitzonderingen na. Allemaal oude zakken die witvisser die denken de jeugd alles te kunnen gebieden en verbieden, ook al meerder malen van dat kut commentaar gekregen van niet leden witvissers. Heb zelfs verhalen, en bij deze zeg ik ook verhalen dus ik weet niet of ze waar zijn, dat die voorzitter dingen doet die niet goed zijn zoals ik eens heb gehoord dat ie eens de spullen van een jongen in het water had gemieterd. Nou een ding zeg ik je het zijn allemaal ouderen die wel durven tegen kinderen enzo, maar tegen ouderen hebben ze schijt in de broek om wat te zeggen,

hehe , eindelijk uitgeluld

Groeten
Plaats reactie