Samen plannen, samen voeren, samen vissen... samen vangen!


Wat is jullie mening?

Dan is de vis door jullie samen gevangen
24
30%
Je hebt het zelf gedaan... je hebt hem zelf uitgedrild
56
70%
 
Totaal aantal stemmen: 80
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

19-03-2004 15:40

Stefan,

Je begrijpt me verkeerd. Ik doelde hierop op enkele mensen die bij mij in de buurt vissen en zowat de lijnen van anderen doorknippen om zelf meer te vangen. WALGELIJK!!!! Dus die zullen echt niet run om run doen.

En bij het targetvissen zijn vismaten eigenlijk alleen maar een nadeel...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-04-2004 18:23

Tja, je vangt hem in mijn ogen samen, alleen als die andere hem daadwerkelijk gevangen heeft, mag hij er mee op de foto en jij niet, tenminste, niet in 'ons wereldje'...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-04-2004 20:08

Vandaag was het dus zo ver. Na het aanvoeren van een veelbelovende stek kreeg ik dus enkele runs. Een van de vissen heb ik, nadat ik hem zelf van de obstakels heb weggetrokken, aan mijn vriendin gegeven. Zij heeft hem dus eigenlijk boven het net getrokken en bijna heel de dril gedaan.

Maar ik heb gevoerd, rigs uitgekozen, aas uitgekozen en ga zo maar door. Maar zij heeft hem/haar echter niet verspeeld? Wat dan? Gewoon een foto met ons samen maken, wat alleen een beetje begaaid uitziet. En daarna een foto van alleen haar en de vis gemaakt. En ik moet zeggen dat het echt een mooie foto is.

ps. Het was trouwens ook nog eens haar 2e karper... een verbetering van haar PB met 11 pond.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

28-04-2004 20:15

Duidelijk optie 2.

Ik heb ook maar een vismaat die ik alles gun en waarmee ik ook samen draai,voer,peil etc. Toch heb je m zelf gedrild, Eventueel je eigen visie op de rig gehad en tsja...ook zelf het geluk gehad dat ie op jouw hengel kwam. Ik heb 1 regeling....is het zo dat ik 2 runs krijg en mijn maat nog niets heeft, dan is de 3e voor hem. Ik heb het nog niet meegemaakt maar ik weet nog niet wat er zou gebeuren als er een 30iger op die manier uitkomt. Pijnlijk....maar ik zou t m gunnen ( en weten dat je manier van vissen klopt en hem de volgende keer gewoon wel zelf vangen).
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

28-04-2004 20:16

btw Kevin....je onderschrift is de bom :)
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

29-04-2004 11:23

Ik heb ook voor optie 2 gekozen omdat we veel samen doen..

Bijvoorbeel als er een karper in iets vast zit of je vist vanaf een muur dat hij dan naar beneden loopt en de vis schept..

Plannen en voeren doe ik meestal wel aleen omdat me vismaat Afwezig is..

Waarom optie 2?

Nou omdat je tog wel moet samenwerken maar een vis samen drillen? :o
Daar heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.

Maar het kan aleen ook heel gezellig zijn hoor...daar weet ik alles van :wink:
MVG SVW
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

29-04-2004 12:32

Ik vis ook vaak met z'n tweeen, en we doen dan ook run om run. Afgelopen sessie kreeg ik 6 runs en mijn maatje 1. Als je dan om en om vist blijft het voor beiden leuk. Zeker als je de volgende keer van stek wisselt, zodat je niet gaat twijfelen aan je materiaal (1 stek is echt een hotspot!). Als we daarbij een echt mooie vis gevangen hebben gaan we er ook beide mee op de foto, lijkt me wel zo eerlijk. Als je vismaat een vis drilt met de hengel die jezelf nauwkeurig hebt opgetuigd en ingegooid heb je beide een bijdrage geleverd aan het vangen van die vis, dus mag je ook beide met die vis (overigens doen we dat alleen met een beauty) op de foto vind ik.

grtz,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

29-04-2004 12:34

Maar...dan moet je eerst iemand vinden die een foto wil maken als je met zijn tweén op de foto wilt..
MVG SVW
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-04-2004 12:35

en als je maatje nu een ander inzicht heeft in rigs??? of stekken? of aas?
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

29-04-2004 12:52

Maakt dat iets uit dan?? Hij vist op zijn manier, ik op mijn manier, maar als ik een vis aan het drillen ben op zijn hengel, heeft hij gezorgd voor de juiste aaspresentatie op de juiste stek (zijn deel), en ik voor het binnenhalen van de vis (mijn 'makkelijkere' deel). En ik bedoel trouwens niet met z'n tweeen tegelijk, maar apart met dezelfde vis op de foto (maar alleen als het een erg mooie en/of grote vis is). Als je daar beiden geen probleem mee hebt is dat toch niet erg of wel? Het spreekt voor zich dat als je een vis vangt op je eigen hengels, dat die dan gewoon voor 'jezelf' is.

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-04-2004 12:55

voor mij hoort alles erbij dus ook het knopen van een onderlijn...een vis die mijn maat heeft gevangen heb ik dus NIET gevangen ik heb wel meegedeeld in de vangst maar dat is totaal iets anders!
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-04-2004 13:10

Het maakt mij bijna geen bal uit, wie de vis vangt als je samen iets opzet. Tis natuurlijk het leukste als je evenredig vangt, en ook ik kan er van balen als de ander de dikste vis vangt op mijn hengels bij het omstebeurten aanslaan, op dezelfde manier dat ik me ook niet helemaal prettig voel als ik een dikke vis vang op andermans hengel. Maar ja, dat zijn de risico's van het samen iets ondernemen. Het gaat mij er uiteindelijk om wat ik leer van zulke situaties, ik weet bijvoorbeeld dat ik in die en die omstandigheden, in dat jaargetijde, op dat aas etc, een vis kan vangen, en das me meer waard dan daadwerkelijk met het arme beest op de foto te gaan. Bovendien is een vriendschap met een vismaat me veel meer waard dan een foto met een vis...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

29-04-2004 13:23

ligt aan de situatie,

als ik op een water vis waar ik nog kans maak mijn pr te vangen of ik een bepaalde target vis heb, is het mijn hengel...mijn vis.

vis ik samen met mijn maat op een water waar dit niet het geval is vissen we om en om.
Als je het hele seisoen samen vist, voert, en boilies draait is het ook wel zo leuk alletwee evenveel vis te hebben aan het einde van de rit.
het kan dan wel voor komen dat de een veel meer dikke vis vangt dan de ander maar als je een dikke hebt gevangen gun je je maat wel een visje extra dus dat compenseerd elkaar dan ook weer.
meestal kun je ook niet al de hengels op een hotspot leggen als je samen vist en ligt de een op een topstek en de ander op een minder goede stek, ook dit is als je om en om vist niet meer zo'n probleem want je hebt dan beiden kans op vis van die ene stek.

gegroet ruud
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

29-04-2004 15:03

Samenvattend,

Als een van de twee twijfelt over de techniek of inzet van de ander moet je er niet aan beginnen.

Als je een targetvis najaagt of erg bezig bent met je pr. verbeteren moet je er niet aan beginnen.

Anders is het een leuke manier om allebei een paar mooie vissen te vangen en bij ons gaat de vanger op de foto maar dat is van ondergeschikt belang want het plezier wat we beleven bij elke vis die we op deze manier vangen is niet op een foto vast te leggen.
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

29-04-2004 15:46

Als je op een specifiek target aan het vissen bent, dan kan je beter niet om en om gaan vissen, sterker nog: Je kan dan veel beter alleen gaan vissen, maar dat trekt me toch niet zo. Ik hou wel van een babbeltje, en meestal wordt er met z'n tweeen toch net effe wat meer gevangen. In ieder geval heb ik er geen problemen mee dat iemand anders een vis op mijn hengels vangt, en is het een hele mooie (ben daarin wel kritisch hoor!) dan ga ik ook zelf met dat ding op de foto. Maar ieder z'n ding want anders hou je niks te discussieren over natuurlijk :)

groeten,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 16:09

niet gestemd

vis bijna altijd alleen dus voor mij gaat dat niet op...

maar wanneer ik met een vismaat vis, we hebben beide een schijthekel aan het weggeven van hengels, pronken met andermans vis dus tja...

simpel. De persoon die en run krijgt, die zorgt dat de rest ook voor hem is!
Gunther van Marwijk

29-04-2004 16:44

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

29-04-2004 16:47

dat is idd te bellachelijk voor woorden...zo ga je niet met vis om... :evil:

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

29-04-2004 18:30

ik ga toch ook voor optie 1 er is ook maar 1 iemand waar mee ik echt samen werk en het is gewoon een soort team work de 1 drilt en de ander pakt snel het schepnet, onthaakmat etc. hij schept dan ook en daarom heb ik niet het gevoel dat als hij 4 op een sessie vangt dat ik er de hele sessie voor nix heb gezeten
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-04-2004 19:54

Dat van het drillen op de M.Plas is inderdaad een schande. Maar kunnen we dat dan ook serieuze vissers noemen? Ze zullen echt wel heel wat meer leren over het onderwater-leven te weten komen als ik ze zie, aangezien ze er dan zelf landen (is eens wat anders dan stukken zeep op een stek he :lol: ).

Maar zullen we ervan uitgaan dat wij wel weten wat we doen?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen