alcohol!!


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-04-2002 12:04

om tebeginnen wil ik stellen dat niet vroomser dan de paus ben ook ik drink graag een biertje an de waterkant, alleen waar ikk mij de laatste tijd aan erger is dat bijv in de karperwereld artikelen verschijnen waar breed uit de doeken word gedaan hoeveel bier de persoon in kwestie wel neit gehad heeft! Zeker nu de hengelsport zo onder vuur ligt vind ik dit soort dingen niet echt verstandig ook als was de persoon in kwestie bij zijn positieven, vergeet niet dat de buitenwereld dat niet weet! wat vinden jullie hiervan?

mvg martijn
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

26-04-2002 13:04

Ik vind het een slechte zaak dat mensen te veel drinken aan de waterkant. Ga dan gewoon niet te vissen!!! Daar lig je dan dronken op je stretcher, je hoort je piepers 's nachts niet....vis zwemt zich vast...

Ook krijg ik vaak als commentaar als ik zeg dat ik ga vissen: oh lekker biertje erbij & vissen...vreemd dat ze die link direct leggen.
Natuurlijk ben ik ook niet vies van alcohol, maar je hebt als visser verantwoording over de lijnen die je uit hebt liggen & de vis die er aan kan komen te hangen: wees dan alsjeblieft zo scherp mogelijk!!!

Ik vind het ook niet verstandig om er mee naar buiten te treden dat er drank word genuttigd tijdens het vissen...men kan niet zien hoeveel er gedronken word & drankgebruik word meestal met asociaal geassocieerd.


Positief naar buiten komen als sportvisser is tegenwoordig ook belangerijk...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

26-04-2002 13:54

In principe zou het zelfde moeten gelden als met auto rijden 2 is genoeg en niet meer..

met vr gr
R.Koopal
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-04-2002 14:03

nou dat vind ik weer wat te ver gaan eigenlijk het gat mij erom dat zoiets in een karpermagazine komt notabene door mannen met enig aanzien ook!

mvg martijn
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

26-04-2002 14:16

Als karpervissers gaan vissen nemen ze(sommigen hoor) liters en liters bier mee, en als de blikjes vervolgens leeg zijn, zijn ze opeens te zwaar om mee terug te dragen.
Robert
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-04-2002 15:14

Ik wil hier ff neerzetten dat het openbaar nuttige van alcolhol op straat eigenlijk verboden is.

Het geeft inderdaad een lui en slecht beeld van de karpervissers, ik zelf lust ook wel een biertje maar ik blijf liever geconcentreed bij mijn hengels zitten.

Misschien toch een idee om foto's niet meer te plaatsen met bier erop, want wat de oog ziet en hoort neemt het op, en soms niet wat de werkelijkheid is.
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

26-04-2002 15:35

Ben ik blij dat ik alcohol vies vindt en lekker van het vissen en de natuur geniet tijdens het vissen.

MVG Josse
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-04-2002 21:26

bas alcohol in het openbaar is in princiepe niet verboden in sommige gemeentes echter wel! maar wat vinden julie er eigenlijk van dat zelfs in een vooraanstaand karperblad voltrots word verteld dat het 5 litervat is geledigd etc etc en nog fotos erbij ook, ik vind dat eigenlijk niet kunnen! Let wel ik drink zelf ook wel een biertje aan het water daar is niks mis mee maar op deze manier krijg je snel een slechte naam!

gr martijn
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

27-04-2002 00:14

Een paar biertjes aan de waterkant moet zeker kunnen en zo af en toe een keertje doorzakken vind ik ook geen probleem, zolang de visserij en de natuur er maar niet onder hoeft te lijden. Als je van je zelf weet dat zodra je te veel gedronken hebt je de stretcher niet meer uit komt moet je het niet doen. Als je er wel goed tegen kunt, what the hell. Ieder zijn manier van vissen.

Bart.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2002 10:42

Leuke stelling Bart, je weet zelf tot hoever je kunt gaan zeg je?
En dat je er goed tegen kunt weet jezelf, wanneer is dat dan?
Nou ik kan je garanderen dat 99.99 % van de gebruikers dat niet kan.
Alcohol dempt oa je verantwoordelijksheids en bewustzijnsbesef.
Ik kan hier wel door gaan met voorbeelden uit eigen doos maar zal dat niet doen.
Zelf heb ik geruime tijd achter een bar gestaan, en een nog langere tijd ervoor, en zag hoe het "er tegen kunnen" meestal tegenviel terwijl de drinker er zelf geen erg in had.
Ik heb vriendelijke mensen zien veranderen in kleine of grotere monsters.
Maar NOOIT andersom.
Alcohol/drugs en vissen gaan niet samen, punt, sorry.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

27-04-2002 10:59

ik heb het betreffende artikel waar jullie je mening over geven nog even nagelezen. hierin staat idd dat er een 5 litervaatje is leeggegaan, maar ook dat dit samen met diverse bezoekers is gedaan in de loop van de avond. dit wil dus niet zeggen dat ze teveel hebben gehad. ik lees hier al iets van 2 flessen ofzo (dus met mate) als die bezoekers het een en ander hebben meegdronken (en bezoekers profiteren vaak snel), wie zegt dan dat ze teveel hebben gehad?? misschien dat ze maar een litertje bier hebben gehad, wat in mijn ogen niet te veel is. wat ik probeer te zeggen is dat je niet moet oordelen als je de hele waarheid niet kent.
let wel, ik ben echt niet voor het zuipen van teveel alcohol tijdens het vissen, ik vind echter wel dat een fles of 2 aan bier, bacardi breezer en meer van dit soort dingen moet kunnen.
daarnaast is het niet alleen bierblikjes wat de rotzooi is, denk eens aan verpakkingen van hamburgers, deze laten de personen in kwestie (de rotzooimakers) net zo goed leggen, dit heeft dus nix te maken met bier, meer met mentaliteit. en vertel me nu niet dat jullie tijdens een nachtje geen bier EN geen eten meenemen!

met gematigde groet,
geniet, maar drink met mate(n)
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-04-2002 15:52

Wat ik wel kan appreciëren is een jägermeister op een koude avond. Laatst zijn we met vier twee weken gaan vissen. Onze bivvy's lagen een stuk uit elkaar, maar soms werd er 's avonds een borreltje gedronken. Eén avond liep het wat uit de hand, en waren we allen een beetje in de olie.
Ik heb toen samen met de anderen besloten om de hengels binnen te draaien, en een nachtje door te slapen. Gewoon een kwestie van verantwoordelijkheid opnemen.

Gr., Mark
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

27-04-2002 16:32

Wijze woorden Mark !! Ben 't volledig met je eens. Een paar biertjes ofzo, dat kan, maar je ergens ladderzat te gaan drinken en dan nog de hengels in te laten liggen kan er bij mij niet door !!! Als je van plan bent om te gaan zuipen, dan moet je gewoon op cafe gaan en daarmee uit !!

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-04-2002 18:40

Ook ik drink weleens een biertje aan het water.Sterker nog ik rook ook weleens een jointje aan het water.Maar je zult mij nooit laveloos en helemaal van de wereld op de stretcher aantreffen.Ik vind het nu eenmaal wel lekker als het erg warm is om dan een lekker koud pilsje te nemen.Wat is er nu lekkerder dan de vangst van een grote vis te vieren met een lekker biertje of een pretsigaretje?In mijn ogen is hier ook niets mis mee , zolang je maar weet waar je mee bezig bent.Voor mensen die zich helemaal zat zuipen of zich knetterstoned roken aan het water heb ik geen goed woord over.In dat geval kun je beter naar de kroeg of naar de coffeeshop gaan.Die zijn voor deze reden speciaal in het leven geroepen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-04-2002 19:04

Ieder zijn meug, maar met bezoekers een 5 liter vaatje bier drinken? Tijd voor Nash om een party tent met camouflage rainmaster doek op de markt te brengen. Het gaat hier niet om af een toe een biertje bij het vissen, maar om bezigheden die je sneller associeert met campings van een slecht allooi dan met de karpervisserij. Volkomen misplaatst, storend voor de omgeving en slecht voor onze reputatie. Deze mannen kunnen we missen en laten ze voortaan hun verhalen maar in het ANWB blad publiceren.

Hg Kees
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-04-2002 19:11

Daarin moet ik je gelijk geven Kees.Een vijf-liter biervat hoort niet aan het water thuis.
Mensen die dit meenemen naar het water vallen volgens mij niet in de categorie echte vissers maar onder de categorie feestvissers.

_________________
MVG ROY

Some days you have the hobby ,
Some days the hobby has you....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Spoelstra op 2002-04-27 19:13 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-04-2002 00:40

Beste Douwe

Ik weet wat je bedoelt, ik werk zelf als horecaportier bij verschillende discotheken. Meer uitleg hoeft daar niet bij denk ik? Met doorzakken aan de waterkant bedoel ik niet tot zover gaan zoals sommige dat in het uitgaansleven doen maar gewoon lekker aangeschoten de stretcher in duiken. En in aangeschoten toestand kom ik makkelijk de stretcher uit. Wat ik ook welleens doe is gewoon de hengels eruit draaien als ik denk "te veel" gedronken te hebben. Maar goed meestal vis ik alleen en gaan er gewoon een paar blikjes bier mee om te genieten.

Wat betreft een 5 liter blik meenemen, het geeft de mensen natuurlijk wel bedenkingen. Heel simpel als de mensen een karpervisser een blikje bier zien drinken zeggen ze, zo die zit lekker gezellig. Met een 5 literblik zeggen ze, en dat noemt men nou vissen. Dus ook ik ben van mening dat die niet thuis hoort aan de waterkant.

Bart
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-04-2002 01:05

De echte vraag was of je dat ook in een artikel moet vermelden.

NEE, een goed artikel moet wel de sfeer beschrijven, maar zulke dingen over 5-liter blikken & zo mogen ze van mij wel weglaten. Heeft ook geen enkele meerwaarde aan een artikel, alleen maar afbreuk naar mijn inziens.

Een negatief beeld is snel geschapen, maar is moeilijk weer te overtreffen door een positief beeld.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-04-2002 01:18

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik dwaalde een beetje af. 5 Liter blikken horen niet thuis in een artikel over karpervissen maar in een artikel van Heineken.

Bart
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-04-2002 14:25

ook al stond er in het artikel vermeld dat ze niet zoveelhadden gedronken (waar ik ook vanuit ga) er staat wel een foto bij met twe vissers met een biertje in de handen, verder heb ik het niet allen over dit artikel maar meerdere keren ben ik zoiets tegengekomen, ik vind dat je met zulke dingen voorzichtig moet zijn omdat een verkeerd snel genaakt is en niet snel veranderd en ik mag aannemen dat je dat als lid van de ksn oid zeker zou moeten aantrekken

mvg martijn
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

28-04-2002 20:48

Goedemiddag,

Relaxt een pintje drinken en genieten van de natuur moet toch zeker kunnen.Wel de bliken/flessen weer mee naar huis nemen a.u.b. want soms :???: :???:

P.S. Krijg trouwens vaak wel vette fooien van die zatte klanten,waar ik weer materiaal van koop !!!(ja Bart,ook ik ben horecaportier)

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-04-2002 20:53

Jeroen,

Dat is nou precies de bedoeling. Laten ze die feesten in de kroeg organiseren. Krijg jij je fooi en drinken we !!!achter de hengels!!! een blikje bier voor we de nacht ingaan.

Hg Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-04-28 21:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

29-04-2002 00:00

Who cares,I don't want to grow up!!!!!!!!!!!
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-04-2002 15:24

biertje?
Arnold Haandrik

29-04-2002 18:19

okee jongens tot een bepaalde hoogte ga ik helemaal mee met jullie beredeneringen.

maar als het bier vervangen word voor de cannabis sativa holandica?oftewel weed?
wat vinden jullie daar dan van kan dat dan wel of juist helemaal niet?
want als ik zo eens bij ons in de buurt kijk is vissen sport nummer één en daarbij blowen nummer twee :eek:

ik hoor het wel weer
groeten
Harald