alcohol!!


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-04-2002 23:23

niet dus....
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

30-04-2002 14:47

Goedemiddag,

Zolang dit niet ten koste gaat van de karper dan wel Collega vissers,heb ik er geen moeite mee dat iemand een biertje drinkt dan wel een sticky rookt.

Ik rook geen hennep,ik voer er alleen maar mee. :smile: :smile:

MVG "GRUM"
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-04-2002 19:19

Zo lang er niet gezegd word hoeveel desbetreffende persoon heeft gedronken heeft geen van jullie het recht om hun te kleineren! Als er nu duidelijk was dat ze zich lam hebben gezopen moet ik met jullie meegaan, maar ik denk dat de foto meer bedoeld is om te laten zien dat karpervissen niet alleen vissen is , maar ook vriendschap en verbroedering.
Begrijp me niet verkeerd, zuipen en blowen aan de waterkant is het slechtste wat je kan doen, is het niet voor jezelf dan wel voor je omgeving en de vis.

Don't drink, blow and fish at the same time!

groetjes,
stefan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-04-2002 20:08

stevan ik kleineer niemand sterker nog ik ben er van overtuigd dat heus niet teveel gedronken is het gaat mij om het beeld dat de buitenwereld krijgt van ons...
dat er mensen zijn die vinden dat je moet kunnen blowen aan de waterkant vind ik een heel slechte ontwikkeling blowen doe je thuis maar!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2002 20:38

Stefan,

Op zich is het een klein stukje in het artikel met een foto. Allemaal vrij onschuldig. Ik was er niet bij en kan er dus niet over oordelen. Echter, het is nog niet zo lang geleden dat we het recht op nachtvissen verloren, op een stuk van een plas grenzend aan bewoning, omdat karpervissers het zich al te gezellig maakten. Op andere plaatsen gebeuren gelijksoortige zaken. Wild-kamperen is in Nederland bij de wet verboden. Zo lang we ons bezig houden met waar we voor staan, het karpervissen, wordt één en ander oogluikend toegestaan en kunnen we onze verdediging zuiver houden. Als we daar misbruik van maken is dat snel over. Zonder te kunnen oordelen over wat er feitelijk gebeurd is, gaat er van het artikel een signaal uit dat schadelijk kan zijn voor de karpervisserij. De auteur had zich dat moeten bedenken.

Hg Kees
Wilko Bloem

25-05-2002 10:08

Ach alcohol gebruik hoort daar, waar het “thuis” hoort, het zij de kroeg of thuis! Karper bevissen, doet men toch ook niet, in de kroeg? Het is mijn inziens niet de locatie, waar men een karper zal vangen Heren. De kans lijkt mij wel zeer ruim aanwezig, op een spekvet druipende kater, als men gezellig bezig is! Cannabis werd ook al genoemd, het lijkt mij een overbodige luxe c.q. overkill. Als men al ruimschoots en relaxed in de natuur bezig is, met zijn karper bevissende dingen te doen!
Met humoristische groet Wilko.

I kill people :lol: :lol:
I kill people for money :lol: :lol:
But you are my friend :lol: :lol:
I kill you for nothing :lol: :lol:
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

28-05-2002 16:22

En dan wil ik iets toevoegen over alcohol in een andere context. Ga maar eens nachtvissen in je eentje als je compleet nuchter bent. Je bent de hele nacht gespannen en schrikt van elk geluidje in de bosjes achter je of van een of andere schim. Wedden dat je de volgende keer weer verdovende middelen bij je hebt. Ik zeg niet dat je dronken moet zijn, maar met 4 of 5 flesjes bier, of een joint, of een fles wijn kom je de nacht toch prettiger door.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

28-05-2002 18:25

Ik ben niet tegen alcohol tijdens vissen Ik lust zelf ook wel een pintje maar dan wel met enige mate.
Ik ken een bepaald persoon wiens naam ik niet zal noemen die zich altijd een slag in de rondte zuipt tijdens het vissen. Hem is meermaals overkomen dat hij wakker werd en tot de conclusie kwam dat zijn molen geen lijn meer bevatte. Ook overkomt hem regelmatig dat hij tegen obstakels aan vist en dat hij VEEEEEEEEEL te laat bij zijn hengels is, vis vast in obstakel is het resultaat. Ook heeft deze persoon veel meer losschieters dan elke andere visser die ik ken, lompigheid???
Realiseer je dat je reactie vermogen en je inschattingsvermogen achteruit gaan bij alcoholgebruik, Doe het niet voor je zelf maar voor de vis is mijn advies.

En Ruud, je zal waarschijnlijk niet de enige zijn met dit probleem maar als ik alleen ga vissen drink ik helemaal niet, En dan heb ik geen last van de dingen die jij opnoemd. Niet iedereen is het zelfde. Het maakt mij dus niet uit zolang je maar de vis niet het lijdende voorwerp onder het gebruik van wat dan ook laat worden.
groetjes Bob
_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-05-28 18:30 ]</font>
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

28-05-2002 20:49

Op 2002-05-28 16:22, schreef Ruud Theuws:
En dan wil ik iets toevoegen over alcohol in een andere context. Ga maar eens nachtvissen in je eentje als je compleet nuchter bent. Je bent de hele nacht gespannen en schrikt van elk geluidje in de bosjes achter je of van een of andere schim. Wedden dat je de volgende keer weer verdovende middelen bij je hebt. Ik zeg niet dat je dronken moet zijn, maar met 4 of 5 flesjes bier, of een joint, of een fles wijn kom je de nacht toch prettiger door.


95% van de keren dat ik nachtvis ben ik in m'n eentje en ben ik 100% nuchter. Heb nooit last van schimmen, spoken oid. Dat ligt niet aan het feit dat je nuchter bent, maar puur aan wat er tussen je oren allemaal gebeurt. Dat bedoel ik niet verkeert, maar ik wil er mee zeggen dat dat vanzelf wel went. In het begin hoor je van allerlei gekke geluiden, maar op den duur zijn die geluiden er nog wel, maar hoor je niet eens meer. Natuurlijk hoor je dan nog wel eens wat, maar als het geluid niet echt onnatuurlijke vormen aanneemt is er niets aan de hand. Gewoon liggen luisteren en dan val je vanzelf in slaap. En als je het niet vertrouwt moet je eens een bewegingsmeldertje neer zetten.

Overtollig drank gebruik aan de waterkant is naar mijn mening niet passend bij het vissen. Net als Meneer Bloem al zegt: karpervissen doe je ook niet in de kroeg. Zelf heb ik een paar viskennissen die het tot voor een paar jaar terug ook lekker van namen. Het mooiste was, ze namen het nog op video op ook en iedereen die het zien wou mocht komen kijken. Dan zit je te kijken naar de ene dronkenlap die met een beet de tent uit moest, die ander die aan het filmen is kon de camera in eerste instantie niet vinden, dus we zijn er dan niet helemaal vanaf het begin getuige van. Die moest drillen schopt een emmertje voer het water in, komt te struikelen over de ander zijn rodpot, die het niet door heeft want hij kijkt wel door de lens maar ziet niets, (wij wel :smile: ). En dan zitten ze er ook nog hartelijk om te lachen ook, voor de tv. Nou sorry hoor, dat gaat er bij mij niet in. Ga dan de kroeg in.

Die artikeltjes in die karperbladen heb ik ook wel gezien, staan ze met z'n tweeen op de foto met allebei een glas in de handen. Het carnavalgevoel dus. Het feit vieren dat er weer een PB is gesneuvelt. Leuk voor de persoon, en dat daar een pintje op gedronken word is niets verkeert mee, maar zet het dan niet in zo'n artikel. (KW 23 blz 22)

_________________
gr lukas

vissie kump zo!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lukas Linde op 2002-05-28 20:52 ]</font>
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2002 09:24

drinken aan de water kant............
blowen aan de waterkant..............
hhhmmmm

het is mij altijd geleerd dat overal waar TE voor staat niet goed is behalve bij TEvreden (geleerd van mijn oma hihihi)

wat ik hier mee probeer te zeggen is dat als je het niet TE bont maakt en niet TE veel zuipt of blowt is er volgens mij niks aan de hand behalve bij de rotzooi opruimen want je kunt nooit TE veel rotzooi opruimen toch?

met TEvreden groet
Lubbie
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-05-2002 10:13

Nache dit is weer duidelijk een voor oordeel.
omdat jij een paar mensen hun troep niet ziet opruimen zijn ze meteen allemaal zo ?
Bullshit !! jou zou het ook niet leuk vinden als hun naar je toe zouden komen en zeggen van Ja nederlanders kunnen niet karpervissen (*omdat hun een paar kneuzen aan het werk gezien hebben)
en ik vind iemand die z'n troep niet opruimt geen visser. Alles hoort erbij.
troep maken ---> troep opruimen.
van mij mogen ze een biertje drinken,
maar zoals mijn voorganger al zei... als er maar niet TE voor komt te staan, als in de zin van TE veel.

Christiaan.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-05-2002 11:30

ruud.....als jij echt zon angsthaas bent dat je alcohol nodig hebt om te onspannen moet jij een andere hobby zoeken!!

mvg martijn
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

29-05-2002 16:15

Nee hoor ik ben helemaal geen angsthaas of bang tijdens het vissen. Die spanning die ik omschreef heeft simpelweg ieder mens alleen in het donker. Het hoort er gewoonweg bij.
Maar ik blijf er bij dat je met wat alcohol je iets beter op je gemak voelt. Hoor ik van veel vissers hoor. En je moet zeker in staat blijven om gecontroleerd te kunnen vissen. Ik ben er ook op tegen om 5 liter bier mee te nemen, daarvoor ga ik wel naar de kroeg.
Maar een 4 a 5 flesjes bier tijdens het vissen gaat prima. Of zijn niet-Brabanders dan al dronken?? :eek:
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

29-05-2002 16:30

Je zegt dat je niet bang bent , maar wel alcohol nodig hebt om je op je gemak te voelen. Van een contradictie gesproken.

Doe het gewoon niet opvallend als je het dan toch nodig hebt, zodat men geen verkeerd beeld krijgt van karpervissers, hoewel het daarvoor misschien al lichtjes te laat is.

En btw : spoken bestaan niet
:grin:

Wouter
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

29-05-2002 16:33

16 jaar en nog nooit gedronken ???? Is gewoon het effect van alcohol
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

29-05-2002 16:41

nog nooit gedronken ? hahahahaha das een goeie.
Maar niet als ik aan het vissen ben. Doe gewoon wat je wilt hé , wat interesseert het mij eigenlijk wat jij doet. Ieder zijn visserij hé , en als jij dat wil doen doe je dat maar. En eigenlijk heb ik ook wel een beetje respect voor je , omdat je hier openlijk toegeeft dat je wat drinkt om je wat op het gemak te voelen. Al de anderen die dit doen en zo zullen er hier waarschijnlijk nog wel vrij veel zijn houden hier gewoon hun mond over. Als je maar niet overdrijft is het goed. Ik hou men mond hier nu over.

Wouter

P.S: holland heeft pisbier! hahahah


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter Vennekens op 2002-05-29 16:42 ]</font>
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

30-05-2002 14:00

ik rook een jointje aan de waterkant/
ik drink een pilske aan de waterkant/
ik hou het rustig aan de waterkant/
ik hou het schoon aan de waterkant/

val ik dan iemand lastig?
ik dacht het niet!

ieder zijn meug,
groeten,
herman
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

30-05-2002 19:26

Ik geloof dat ik dezelfde mening heb als 99% van mijn collegakarpervissers; een biertje (o.i.d.)mag, een blowtje mag (ik doe het zelf overigens niet) beiden mag met mate en rotzooi maken mag niet. Maar nu de big Question, mag je die lui die dat niet willen snappen (bv die figuren waar Bob van Diemen en Lukas Linde het over hadden) nu wel of niet zwemles geven en vervolgens melden dat ze moeten opzouten?!
Volgens mij wel.
Wat ik hier dus mee bedoel is: wat kunnen we nu als echte karpervissers doen als die lui zich aan het water vertonen?
Wie O Wie Weet Het?
mvg Rob
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

30-05-2002 19:40

Ze vanuit een struikje bombarderen met Ultimate-Ready Mades in combinatie met een cobrastick :smile:

Nee , eigenlijk geen slechte vraag.
Maar ik zeg het maar, mijn reactie hierboven was misschien ietwat overdreven, ik heb er ook allemaal ook niets op tegen als het niet uit de hand loopt , maar wie weet wordt het zo gezellig dat het uit de hand loopt. Dan moet je voor jezelf slim zijn en maatregelen treffen. Hengels indraaien tot je terug nuchter bent of weet ik veel. En ja , als je dat dan niet doet , dan verdien je niet veel respect van mij. En wat die rommel betreft: Ik heb dikwijls meer last van rommel van witvissers dan van karpervissers. Die gooien hun lege zakken lokvoer en madendoosjes ook overal.

Maar goed , wat er tegen doen?
ahja , over die jointjes : is dat in Nederland nu eigenlijk illegaal of niet ? Ben niet zo op de hoogte van de Nederlandse drugswet. In België is het anderzijds verboden onder de 18 of in het openbaar, en als die vissers al weedrokend je lastig vallen, of de natuur lastig vallen , bel dan even naar de politie ofzo, als het dan al strafbaar is , maar dacht in Nederland van niet , als je ziet hoeveel coffeeshops daar liggen:)

Wouter
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

31-05-2002 10:18

je mag in nederland in het openbaar je jointje roken,maar als ze je lastig vallen zoals jij schrijf kun je inderdaad de politie bellen(of ze komen is maar de vraag).
overigens denk ik dat je van iemand die veel zit te zuipen meer last heb als van iemand die veel blowt want deze zal te lam zijn om je nog lastig te vallen:p
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-05-2002 10:53

jongens ik ben deze discussie ooit begonnen vanuit een oogpunt of het verstandig is wat we doen...ik bedoel hiermee...als je lekker een joint zit te roken en er komen voorbijgangers langs dan krijgen die een wel heel raar beeld van ons evenals die karperbladen die ik aanhaalde, dit heft niks te maken met het feit of nog wel in staat bent om te vissen das een heel andere discussie. Ik ben bang dat het de verkeerde kant op gaat, zeker als je om je heen kijkt staat er nu een generatie vissers op die het normaal vind om ook een ghettoblaster erbij te hebben etc...
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

31-05-2002 12:39

He Wouter, ach zo gaat dat in de karpervisserij he. Het grootste aantal vissers durft niet te zeggen wat ze zelf vinden. Als je bv. een vis vangt van 14 pond mag je in de aanwezigheid van andere vissers niet meer laten zien dat je blij bent met die vangst. Nee,je moet roepen "godverdomme weer zo'n kleine kutvis!"

Maar goed, hoezo is Nederlandsbier pisbier?
Het is gewoon zo dat de Belgen meesters zijn in het brouwen van speciale bieren! Die zijn echt klasse. Ik ben daar dan ook een ware liefhebber van. Woon tegen de grens met Belgie, dus voor mij is alles te krijgen. Ben binnen 5 minuten in Lommel!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

31-05-2002 16:42

Hier zijn duizend geregistreerden. Een ervan , dus jij zegt openlijk dat ze dat af en toe doenn. En volgens mij zijn er veel meer dan jij die dat ook doen maar wijselijk hun mond houden. Daarom respecteer ik ten dele ook nog dat je dat toegeeft.

Ok , dat van dat bier was een grapje.

Maar dat met die 14-ponder er weer bij betrekken slaat ook op niks. Ik ben al blij als ik beet krijg van een karpertje van 1 kg of een brasem of ik zeg maar wat. Dan weet je al bijna dat er toch wel vis in de buurt zit en dat je montage functioneert etc.
Dat anderen zulke vissen kutvissen vinden moeten zij weten.
maar goed , daar ging het niet over.

Laten we er nu maar over ophouden. Ieder zijn manier van vissen. Respect !

Wouter
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-05-2002 21:42

[quote]
Op 2002-05-30 14:00, schreef herman derkx:
ik rook een jointje aan de waterkant/
ik drink een pilske aan de waterkant/
ik hou het rustig aan de waterkant/
ik hou het schoon aan de waterkant/

val ik dan iemand lastig?
ik dacht het niet!

Precies Herman , jij slaat de spijker op zijn kop.Zolang je het rustig houdt en niemand tot last bent moet het kunnen , toch?Maar waar ligt de grens?Die is alleen door ieder voor zichzelf te bepalen.En dat is nu juist het probleem volgens mij.
Ik ben het wel met Martijn eens dat het de karpervisserij geen goed zal doen.Althans niet voor de ogen van de buitenwacht.Maar als ik in de middle of nowhere zit te vissen en ik steek een lekkere joint op...Wie heeft daar dan last van?
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

03-06-2002 22:58

ik heb al twee keer mee mogen maken dat ik een vis op de hengels van mijn (stronken)buurman kon vangen omdat hij gewoon niet wakker werd van een aanbeed of gegil...
en dan de volgende ochtend klagen dat het weer slecht was...
hartelijk dank zal ik maar zeggen...
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.