Al karpers gevangen in 2004?


**Arwin Bos**

17-03-2004 08:54

Ben drie keer weg geweest, geen lange sessies maar in totaal ongeveer 12 uur gevist en één schub van 13 pond gevangen en 1 losschieter. Maar ik ga het van het weekend weer eens serieus aanpakken .
groeten
arwin
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

17-03-2004 09:04

Inderdaad klaas " :oops: "

12kg.... "ach .... niks bijzonders... " :evil:

Waar gaat dit naartoe heren!!

Frank
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-03-2004 09:59

In totaal ben ik nu (pas) 4 x weg geweest.
2 ochtendsessie's van ongeveer 5 uurtjes per x en afgelopen weekend 2 nachten van ieder 15 uur. Resultaat een schubje van ong. 14 pond met een prachtige winterkleur.

Maar vanaf nu wordt het dus weer elke week zeker 2 nachten ( of meer ) aan de waterkant zitten.

Groetjes,
Arjan
**Arwin Bos**

17-03-2004 16:48

Mijn groootste vis was vorig jaar 23 pond, nu ben ik vast wel een hele groote looser. :cry: Ik denk dat ik maar een andere hobby ga zoeken :D
Groeten
arwin
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

17-03-2004 17:20

Snap niet waarom je dat hier post Arvin en vraag me ook af waarom je een loser zal zijn als je grootste vis 23 pond vorig jaar was?
**Arwin Bos**

17-03-2004 17:29

was niet serieus bedoeld alleen om dat iemand schreef van dat hij niet veel bijzonders had gevangen dit jaar want de grootste was "maar" 12 kilo. ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat ik dat wel bijzonder vind.
mvg
arwin
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-03-2004 17:32

Mensen, ik snap jullie redenatie wel, maar wat zou iemand erop te zeggen hebben, als ik nu zeg dat ik een vis van 10kg niet zo heel bijzonder vind, omdat ik er daar al heel veel van heb gevangen (we spreken hier puur over áls).

Dat ik een vis máár 10kg vind, wil niet zeggen dat ik hem anders behandel dan een vis van 5 of 15kg. En er wordt ook niet gezegd dat iemand die geen 20er vangt geen goede visser is, daar hebben we al jaren over gediscussierd en daar zullen ook nog wel de komende decennia over discussieren, over wat wel en niet een goede visser is.

Wat vinden jullie ?

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-03-2004 18:28

Iedere karper groot of klein is bijzonder en iedere karper groot of klein is welkom als vangst.
Echter ik ben niet zo hypocriet om te zeggen dat het me niets uitmaakt of een vis groot of klein is,als ik de keus heb dan liever groot,gelukkig hebben we vaak die keus niet.

Een ieder die het niet eens is met deze stelling en zegt dat hij net zo lief klein als groot vangt liegt in mijn ogen als de pest,geef zelf eens eerlijk antwoord op de volgende vraag:

Je ziet onder het korsten 2 vissen aan de oppervlakte azen,eentje van 15 pond en eentje van 50 pond,wat voor vis kies je om je broodkorstje voor te houden?????????

juist ja dat dacht ik al.

Grote vis goede visser,kleine vis minder goede visser?
Klinkklare onzin degene die grote vissen vangt hoeft niet per definitie een betere visser te zijn,hij bevist alleen de betere wateren(in het perspectief gezien van de gewichten dan).
Je kunt niet zwaarder vangen als de zwaarste vis die op dat water zit(hoewel er natuurlijk weer mensen zijn die dat toch klaar krijgen :o )

Iemand die grote vissen vangt KAN een betere visser zijn maar hoeft het niet te zijn,voor hetzelfde geld is de vanger van de kleinere vissen veel beter.

Een opmerking wil ik er wel bij maken bij de discussie over goede en mindere vissers en dat is de belevenis van het vissen,is die niet veel en veel belangrijker dan het wel of niet goed kunnen vissen?

Wil.
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-03-2004 19:29

Ik ben net terug. Heb van 15.30 tot 18.39 gevist. Heb net de vis van mijn avatar gedubbeld (de rijenkarper). Was 2 pond zwaarder (12 pond) dan vorig jaar (10 pond) en kwa kleur was ie bijna wit, terwijl ie in september hardstikke donker was. Zal wel door de winter komen. Het leukste is dat dit vorig jaar mijn laatste vis was en dit jaar mijn eerst
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

18-03-2004 01:14

Ik ben ook net terug, van mijn sessie.
Samen met mijn maat 4 gevangen tussen 15:30 en 00:00.
(2x 10 pond, 1x 14 pond, 1x 27 pond)

Het warme weer van de afgelopen 2 dagen heeft goed gedaan, ze beginnen los te komen.

gr John
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

18-03-2004 08:43

tja maar helaas is het warme weer nu ook weer voorbij. Gister liep ik nog zwetend naar het busstation vanuit school. En vandaag gaat het regenen :oops: :cry:
Maar het duurt niet lang meer en dan blijft het warm! :lol:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

18-03-2004 16:50

Vandaag eerste van het jaar gevangen. Niks bijzonder maar toch wel weer eens leuk die actie op die hengels :) .
Gebruikersavatar
Stefan Dirkx
Berichten: 209
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Braboland

18-03-2004 17:02

**Arwin Bos** schreef:Mijn groootste vis was vorig jaar 23 pond, nu ben ik vast wel een hele groote looser. :cry: Ik denk dat ik maar een andere hobby ga zoeken :D
Groeten
arwin


tuurlijk ben je geen loser.... :)
je moet er natuurlijk ook gewoon geluk bij hebben...

toevallig zitten er op het water waar ik vis best wel wat 20-ers en dus als je een keer een 20-er vang is dat niet meer zo bijzonder..
natuurlijk was ik wel super blij mee die vis!! :D
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

18-03-2004 18:17

hier dan ook maar even mijn seizoensstart.

k heb dit jaar tot nu toe het grote aantal van 4 uren gevist. dit komt mede doordat ik dit jaar examen moet doen :-? :cry: gelukkig heb ik straks een lange vakantie :P het geluk zat me deze 4 uurtjes gelukkig eens mee en ik wist 1 karper te verschalken van rond de 8 pond.

de komende weken ga ik eens beginnen met een beetje voeren. k heb vandaag mijn ergste tentamens afgerond en kan nu ff 8 weken uitrusten/vissen om vervolgens met hernieuwde krachten het schoolexamen in te duiken :wink:

veel suc6 allemaal dit seizoen!!!!!!!
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

18-03-2004 18:48

Kijk, ik snap de kijk van mensen hier, en dat ze liever die grote karper hebben dan die kleine. In de meeste gevallen geld dit voor mij ook. Maar op 1 van mijn thuiswaters vang ik liever de krachtige, snelle en nog niet zo lang geleden uitgezette 12-ponders dan de 18-22 ponders op dezelfde plas. Deze plas wordt namelijk zwaar overbevist en alle wijze, oude karpers schijnen te snappen dat als ze zich niet verzetten ze een stuk minder schade lijden, ze vechten dus niet. Ook hebben ze omdat ze al zo vaak gevangen zijn vaak geen lippen meer over. Ik hoop eigenlijk dat ze dit jaar weer een stukje slimmer zijn geworden en zich even een half jaartje niet laten vangen. Dan kunnen eindelijk die lippen een beetje genezen :D ik houd het ondertussen nog wel even vol op een andere put en zorg wel dat ik elders aan mijn trekken kom als het niet lukt om de wat kleinere karper. Nu is het niet dat iedere karper op die put meteen voor de volle 100% gehavend is, in tegendeel, maar de grotere karpers daar zijn gewoon zo dom als een olifant en laten zich vaak 7 tot 8 keer per jaar vangen, en dan reken ik de maanden december tot en met april niet mee! Dit is gewoon erg zonde, mede omdat het een camping betreft waar veel 'zondagsvissers' zitten die de karper niet goed behandelen (geen onthaakmat, geen tang, te klein net enz. :( ) gelukkig kun je veel van die mensen wel iets leren en blijken ze vaak blij te zijn als je ze wilt helpen met het onthaken cq netjes terugzetten van de karper. het overtuigen vindt ik op zich wel leuk, je kunt mensen echt compleet overhalen de karper op zijn best te behandelen, maar liever had ik dat iedereen de karpers gewoon met onthaakmat, ruim net enz. behandelde.

Terug naar het onderwerp: Natuurlijk zou ik gaan voor die grotere karper, tenzij ik hiermee kans heb het beest er echt erger op te maken. Dan ga ik zeker weten voor de karper met de minste kans op beschadiging. :D
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

18-03-2004 18:55

simon het gebruiken van een tang bij het onthaken is lang niet altijd even verstandig hoor!! je voelt hierdoor niet goed wat je doet. als de haak niet te diep zit, bijna altijd dus, is het beter om de haak gewoon met de handen los te maken en zeker niet met een tang zoals bv rex hunt dit doet.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

18-03-2004 19:21

Ik weet ook wel dat er telkens wat anders gebeurt onder water maar deze haak heeft me tot nu toe nog het minste lossers gebracht en daarom heb ik vertrouwen in deze haak.
Als ik dan 2 x een losser krijg raak ik niet gelijk en stop ik er ook helemaal niet gelijk een andere aan.
Er moet wel meer gebeuren voor dat ik er een andere haak of rig op zet.

mvg,

Robert.

Aanstaande zaterdag weer vissen.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ramon Kuipers
Berichten: 66
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Oldenzaal

18-03-2004 19:34

Heren,

Ben net terug van een nachtje vissen met een best resultaat. Gisteravond 09:50 kwam mijn eerste vis van dit seizoen, 32,4 pond schub, werkelijk niet te geloven. Vorig seizoen slechts 8 vissen op 35-40 nachten, waarvan twee boven de twintig en nu gelijk als eerste vis een dertiger.

groeten Ramon
Gebruikersavatar
Stefan Dirkx
Berichten: 209
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Braboland

18-03-2004 19:47

das mooi!!

en owja simon...
dat geld ook voor mij hoor...
heb liever een prachtige onbeschadigde schub van een pondje of 15 dan en lelijke kapotte vis van 20 pond...

ken hier een water in de buurt van 1 hectare en daar zitten wel 300 vissen op... en rondom het water is gewoon 1 groote zandbak! en de meeste vissers die daar vissen hebben niet eens een onthaakmat en heel die vissen zijn van alle kanten kapot... bij sommige vissen zijn zelfs de vinnen AFGEKNIPT!!! :evil: z'n vis wil ik niet eens vangen! ook al zou hij meer dan 20 pond zijn..
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

18-03-2004 20:45

Gisteren eindelijk een beetje tijd genomen. Ongeveer 2,5 uur gezeten op een slootje met maximaal 50 cm water. Een karper van naar schatting 70 cm verspeeld bij het landen. Iets te veel ruimte gegeven en heel rustig weg. Of niet goed gehaakt, of de andere kant van het weerhaakloos vissen. Maar wel zes mooie van tussen de 20 en 35 cm. Prachtig blauwe ruggen., Ik vermoed dat er veel wild bloed in zit. Daarnaast veel tikken op de pen gehad, maar niet echt doorzetten. Mijn eigen stomme schuld. Een maiskorrel op een maatje 6 is twee korrels te weinig. Daarnaast verkeerde ik in de heilige overtuiging dat vanaf 1 maart ipv 1 april niet met wormen mocht worden gevist. Anders had er een bos mestpieren op een bedje hennep gelegen. Maar ja, heerlijk zonnetje. Prachtige omgeving. Wat wil je nou nog meer.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????