30 jaar bestaan Karperstudiegroep Nederland.


Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-03-2004 20:29

Felicitaties zijn zeker op zijn plaats aan het bestuur en natuurlijk de leden.
In de korte tijd dat ik lid ben van de KSN zie ik er tal van nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden.

Noem er maar een paar, de jeugd binnen de KSN neemt een steeds grotere plaats in.

De regio’s worden meer en meer belangrijker, belangenbehartiging in de regio noem met name R-CBB komt her en der steeds meer van de grond. Lidmaatschap van regio’s bij Federaties is niet meer te stuiten.
Het fenomeen Spiegelkarperprojecten is een grote inktvlek aan het worden.
KSN leden nemen zitting in besturen van HSV, ontwikkelingen die we tot voor kort onmogelijk achten, enz.

Internationaal gezien zijn er ook tal van positieve ontwikkelingen, samenwerking met onder andere het VBK, Echo, Camou de twee laatste hebben het welzijn van onze karper zeer hoog in het vaandel staan.

We hebben dit alles te danken aan een zeer actief bestuursbeleid.
De KSN zit duidelijk in een stroomversnelling, zou wel eens stiekem om de hoek willen kijken hoe we er over tien jaar voorstaan.

Proficiat, KSN

Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-03-2004 08:44

Peter,

Dank je, maar het bestuur is nergens zonder al die actieve en enthousiaste leden. Over 1,5 week gaan we er een leuk feestje van maken!

Groeten,

Mark
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-03-2004 17:05

Mark, als er geen enthousiast bestuur is die een duidelijk beleid uitstippelt geen visie heeft, kan je ook geen leden enthousiast krijgen.
Het een heeft met het andere te maken.

Dat aan de andere kant een ieder vrij is om lid te worden mag ook duidelijk zijn, aan ons de taak om karpervissers te overtuigen het nut van een lidmaatschap, liefs nog een actief lid dat dit niet voor een ieder weggelegd is spreekt voor zich.

Door jullie inspanningen vooral de laatste jaren is de KSN een vereniging waar rekening mee gehouden wordt, een gezicht heeft.
Dat dit bij sommige van ons nog niet doorklinkt, is een kwestie van tijd.
Vind dat dit best gezegd mag worden, een ieder die het daar niet mee eens is krijgt zeker met mij aan de stok.

Een enthousiast KSN lid, Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-03-2004 22:46

moeten er ook niet teveel tegelijk worden he Peter, typ me eiges verrot. :wink:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-03-2004 23:12

Mooie woorden Peter..daar sluit ik me graag bij aan
Had al veeeel langer lid willen worden van de KSN..echter mijn slechthorendheid weerhield mij ervan daar ik niet zoveel aan de meetings heb omdat veel langs mij heen gaat.....echter vandaag de dag vindt ik het nog belangrijker dan vroegah om lid te worden daar het niet altijd goed gaat met onze geliefde sportvis en dan wordt het belangrijk om lid te worden...dus mannen!!! opstellen in rijen van 4!

By the way...ben afgelopen vrijdag naar mijn eerste meeting geweest in Scheveningen met gastspreker de voorzitter van de KSN ...Willem Peeters
En ik was blij verrast dat hij mij na afloop geduldig ondanks het middernachtelijke uur alweer toch bereid was om mijn vele vragen te beantwoorden....Willem als je dit leest...KLASSE!
Hans Brinkel
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-03-2004 12:54

Een dag om niet snel te vergeten.

Eindelijk was het dan zover 20 maart, al vroeg vertrokken naar Leerdam daaraan gekomen was ik toch al weer veel te laat. De parkeerplaats bij ’Het Dak’ puilde uit van de auto’s, nog niet eerder had ik dat meegemaakt. Na de nodige formaliteiten te hebben in gevuld, in ik door Frans op de vingers getikt werd waarom ik nog geen lootjes gekocht had. Frans blijft een man die op de centen past ondanks dat hij ons na 5 jaar als penningmeester heeft verlaten, nog bedankt Frans.

Het Feest.
Wat een handjes werden er geschut, jongens uit het verre verleden mocht ik aanschouwen die veel betekent hebben voor ons KSN. De film uit de oude doos maakte vooral bij de oude karpervissers veel los. Zag mezelf weer staan met mijn eigen gemaakte karperhengel een bamboestok ogen er op, een reeltje van een vliegerhengel en vissen maar. Onze Henk de Jonge was er ook even maar, zijn broer had hem gebracht fantasties.

Het jubileum boek: Met het oog op de toekomst.

Gisteren avond ben ik er aan begonnen om 2 uur vielen mijn kleppen dicht, om al die indrukken te verwerken kruip je maar achter je PC zoveel indruk maakt het op me.
Het verleden, nu, en de toekomst belicht door een groot aantal karpervissers. Komt de eerste maanden niet in mijn boekenkast, trots kunnen we zijn op de mensen van het eerste uur die de KSN toen nog SNBK hebben vorm gegeven.
Dat je aan het eind ook nog een mooi landingsnet wint geschonken door Co Sielhorst maakt dit alles voor mij tot een van de hoogtepunten van mijn leven als karpervisser.

Mvg, Peter
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-03-2004 13:21

Ik heb er ook een geweldige dag aan overgehouden.

Mark, Sjoerd en Frank: mannen,... geweldig werk wat jullie hebben georganiseerd!

Klasse...

Op naar de volgende....

Met het oog op de toekomst lezende groet,
Frank
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-03-2004 13:47

Het was dan weliswaar een halve dag, maar het was fantastisch! Natuurlijk erg genoten van deel 1 van de Mistery Movie. Ik had graag het tweede deel ook gezien, maar ja die zie ik nog wel binnenkort...

Frank,Frank,Peter,Michel,Mike,Hans,Hans,Klaas,Arnout en vele anderen de handen geschud, John gezoend als afgesproken(we waren allebei goed geschoren en ik mis je nu al :D ). Jan heb ik helaas gemist,maar dat komt wel weer. Stefan had het ook erg druk. Rene ook niet getroffen, maar ja die vissessie van de zomer staat!
Heel veel fijne indrukken meegekregen.Voor Dick L. had ik nog een presentje voor zijn archief uit zijn jeugdjaren uit Wilnis, wat een heerlijke kerel is dat.

Een pluim voor de organisatie!
En een geweldig jubileumboek, net als Peter ben ik er mee in slaap gevallen!
Mijn neefje zou zeggen " Retecoole en vette dag gehad" .

Groetjes,
Henk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-03-2004 14:07

Ik vond die eerste film van dick echt grandioos!!!
Mooi hoe het ermee begonnen is. Het "echte" karpervissen.

De films van Down East waren ook erg leuk!

En geweldige prijzen in de tombola. Helaas niks kunnen winnen. Maar geweldig gebaar van de firma's die wat geschonken hadden.

Harm zit nu met een graffiti schilderij opgescheept, erg gaaf! En de JCpot is daarmee weer een beetje "gevuld" .... kunnen we weer nuttige zaken mee bekostigen!

kortom... nogmaals mooie dag!

En Henk, hou je haaks he maat!

Groeten,
Frankie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-03-2004 14:29

De DVD over het 'Groene Meer' is nog na te bestellen voor 10 Euro.
Af te halen op de najaarsmeeting.
Iedereen die hiervoor belangstelling heeft kan mij even een mailtje sturen.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-03-2004 14:37

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op die meetings, ik loop mezelf meestal verloren daar, en de kans op een goed serieus gesprek is er helaas vaak niet echt bij (in mijn ogen). Desondanks dat allemaal heb ik deze keer wel genoten. Gelukkig aardig wat bekenden de hand geschud, met Peter O. is het altijd goed praten :) .

De lezingen waren erg mooi, en het jubileumboek verdient een pluim, vooral de artikelen over het oprichten van de KSN en alles daaromheen vind ik schitterend om te lezen, lekker nostalgisch. Ondanks het feit dat ik die tijd gemist heb, toch door het lezen een beetje het gevoel alsof je zelf op de voet de ontwikkelingen hebt gevolgd.

Al met al toch een geslaagde vermoeiende dag, en een schitterende dag voor de jeugdcie.

mvg
stefan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

21-03-2004 14:47

Stefan,

Spijker op z'n kop.
Hardstikke leuk om weer enkele mensen te zien.
Hallo; Hoi....(hand) Alles goed? jazeker, met jou ook? Ja, ook goed.
Aha..das mooi(blijven ja-knikken) aha..heel mooi zelfs.
Al gevist?(wat moet je anders vragen?) nee, jij wel? ja, 1 keer was niet wat. Ow..jammer..............(stilte)..................
Ik ga bier halen...ow..okej..spreek je later wel weer.Ja is goed! (komt er niet van)

Maar verder....hele mooie dag gehad! Dialezingen waren geweldig. Stukje van Dick...heerlijk.

Heb me wel vermaakt.

Tot een volgende keer

koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

21-03-2004 14:58

Goedemiddag,

Dat het feestcomitie zelfs de "oude" garde heeft weten te strikken,zie mij al genoeg.Was erg onder de indruk van de eerste tien jaar.Ben van mening dat zij er een TOP dag van hebben weten te maken,heb mij dik vermaakt.

Weer het een ander te weten gekomen om komend jaar er weer flink tegen aan te gaan.

Well done Lads,keep up the good job

Cheers,"GRUM"
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-03-2004 15:05

Mensen,ook ik heb gisteren genoten !
Was blij Henk de Jonge eens de hand te kunnen schudden.
Minpuntje echter was het eerder genoemde gezoen dat ik in close-up moest meemaken....................... 8)
Aangezien ik zelf ook nog met aardappel/touwwaker e.d. heb gevist en dit eigenlijk als mijn mooiste vistijd beschouw,heb ik ook flink genoten van de film met o.a. Dick Langhenkel.
Een geweldig gebaar overigens van de Heer Langhenkel om het semi-origineel te schenken aan de KSN !
Heb uiteraard verder ook flink wat handjes geschud maar nog steeds jammer dat ik waarschijnlijk heel wat mensen heb gemist.
Wat verder een wonder bleek te zijn is dat ik eens een keer wat WON !!
30 lootjes gekocht en zowaar een waardebon gewonnen.
Aangezien ik helaas niets met de bon kan heb ik hem maar verkocht.
Sorry Arjan............. :wink:
Uiteraard ook wat spulletjes gekocht die ik jullie vervolgens weer voor de hoofdprijs in jullie maagjes zal proberen te splitsen :D
Had ook maar een mooie hengel ingebracht vor een heel leuk prijsje en die was zoals verwacht vrij snel verkocht.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

21-03-2004 16:03

Sluit me van harte aan bij de vorige postings!
Helaas maar halve dag mee kunnen maken, maar desondanks genoten.

Een minpuntje; toen ik arriveerde waren de lootjes op! Heeft mij echter weer een blunder bespaard, en Peter Otte een fraai schepnet opgeleverd, want mijn gevoel zei dat ik dat zou winnen.
Achteraf bezien wel goed zo, want een dergelijk groot net, is toch niet aan mij besteed :D

Veel mensen de hand mogen schudden; idd vrij korte babbels maar zeker de moeite waard.

Bestuur, van harte!, en jullie hebben 't weer 's eens geweldig georganiseerd.

De Geza show was indrukwekkend.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-03-2004 16:07

Kon jammer genoeg door omstandigheden niet aanwezig zijn, maar heb gehoord (en hier natuurlijk al gelezen) dat het een super dag is geweest. Complimenten bij deze. Heb vandaag ook het jubileumboek ontvangen en dat ziet er gelikt uit, zal er vandaag es ff in beginnen. Ook hiervoor zijn comlimenten op zijn plaats.

Op naar het volgende jubileum zullen we maar zeggen, en dat er maar een rijke toekomst voor de KSN en onze hobby in het verschiet mag liggen.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

21-03-2004 16:23

Dennis, veel succes met je C4's en de zoektocht naar de perfecte combinatie :)

Op de najaarsmeeting staan we weer op de 2e hands beurs,maar dan met veel lagere prijzen, dus...

Het was een zeer geslaagde dag, ik ben blij dat wij er als KSN met z'n allen zo'n knalfeest van kunnen maken.

Henk, jammer dat ik je niet gezien heb.

Tevens ook hier nog een klein woordje van dank aan Henk Boer (stelde werpmolens+boeken voor verkoop aan de Jeugdcommissie beschikbaar, Frans Simons die een schilderij liet veilen ten bate van de Jeugdcommissie, en Harm Nuis die het vervolgens kocht.

Ook wil ik Arjan Verkoelen van Distrimarine nog bedanken voor de Vortexboot die de Jeugdcommissie voor de viskampen heeft gekregen.
Daarnaast hebben twee (helaas voor mij onbekende) gulle gevers hun prijs, namelijk een doos pellets en een waardebon, aan de Jeugdcommissie geschonken.
Ook de positieve woorden van KSN leden uit alle gelederen waren bemoedigend en motiverend. Het is fijn om op zo'n feest dat vooral terugblikt ook zoveel steun voor de Jeugd te mogen ontvangen.

Ik heb geweldig genoten op deze speciale dag, en ik hoop dat ik over 30 jaar nog steeds in de zaal mag zitten, tijdens een nieuw knalfeest vanwege een nieuw jubielum!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

21-03-2004 16:23

Het was mijn eerste landelijke meeting, en ben volgens mij gelijk met de neus in de boter gevallen. Heb het super na mijn zin gehad. Heren organisatoren bedankt.

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Hofman Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00

21-03-2004 21:34

Heb erg genoten gister was erg gezellig en vond de dia series echt super.
Het boek is ook erg mooi ben al druk aan het lezen.
Als de heren uit het hoge noorden dit lezen nogmaals bedankt ( pascal enz.)
Ik hoop er de volgende landelijke meeting ook bij te zijn en hoop dat het net zo mooi word.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

21-03-2004 21:44

Ook voor mij was het de eerste landelijke meeting, van de KSN dan. En het was best leuk, enkel een beetje teveel drukte voor mij. Ik weet niet meer wie het was die zei dat jullie ondertussen ook 'Het Dak' ontgroeid zijn, maar hij had gelijk. Overigens vond ik, net zoals Jan, de voorstelling van Geza echt machtig mooi.

Mijn vriendin daarentegen vond het wat minder. Voor een heel aantal onder jullie een kleine tip: ga eens een weekend minder vissen, en een weekend meer stappen. Damn, alsof jullie in jaaaren geen vrouw meer hadden gezien...
Beetje meer respect heren.

Hoop trouwens om met de volgende meeting eens wat mensen van op het board te spreken, ik vraag me af langs wie van jullie ik allemaal ben doorgelopen...

Voor het bestuur en de Jubileumcomissie, chapeau. Ook het boek ziet er mooi uit, maar ben nu nog eerst ff het laatste exemplaar van 'De Karper' aan 't doorspitten.

Mvg, Rob.

Ps: Voor diegene die me uit de 'Leerdamse zand' heeft gehaald: Als je op dit board zit, nogmaals bedankt.
C' est la pêche, quoi.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-03-2004 21:54

Aaah Robke,

die Hollanders zijn gewoon zo associaal :lol: Niks van aantrekken, doe ik ook niet :lol:

Groeten uit het zonnige Limburg,

Stefan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

21-03-2004 22:00

Hoi Rob, ik ben wel langs je heen gelopen op een moment dat ik net even geen tijd had. Daarna ben ik je niet meer tegen gekomen...

Tot in het najaar :)

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

22-03-2004 11:40

Mannen,

Bedankt voor alle complimenten, de anderhalf jaar voorbereiding heeft zijn vruchten afgeworpen. We wilden er iets speciaals van maken en aan de reacties te horen is dat 100% gelukt. Nu eerst vissen en op naar het volgende jubileum!

Groeten,

Mark
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

22-03-2004 12:25

Ja het was een geslaagde dag ja...
Complimenten aan de organisatie!

Stond zelf geparkeerd ergens in een leerdamse getto tussen allemaal combootjes en berlingootjes ; van wie zouden die nu zijn allemaal? :)
Maar de film van dick was echt supertof....en die pieper dan...die maakte echt het geluid van een depressieve kip ofzo...... :-?
Verder gezellig bijgepraat.....ben na deel 2 van down east huiswaarts gegaan want mijn maat had zware koppijn helaas.....ik was zelf ook al een beetje grieperig dus wie zaterdag of zondag ziek is geworden; sorry :wink:
De lezing van broekcx en van balveren was ook niet verkeerd
En het jubileumboek dan.....echt prachtige stof!

Wel, op naar de volgende meeting zal ik maar zeggen!
Met vriendelijke groet,
Robert.
Herman Smit
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Zwolle

22-03-2004 19:58

Hallo Liefhebbers.

Ook ik heb me echt prima vermaakt in Leerdam, en met het schaamrood :oops: op de wangen moet ook ik bekennen dat het mijn eerste landelijke meting was in ongeveer 4 a' 5 jaar lid omdat ik vissen belangrijker vond dan een meting op zaterdag en ook al 6 vrijdagavonden per jaar naar onze regio meting in Zwolle ga.
Maar moet eerlijk toegeven dat ik denk dat ik die jaren best leuke dingen gemist heb en beloof mijn leven te beteren en in de toekomst ook naar de landelijke metingen te komen (kan ik mijn boeken verzameling ook sneller aanvullen). :D

Groot compliment voor iedereen die deze dag tot een topdag hebben gemaakt.

Geniet van het leven, je bent er maar even.

Herman (Manus) Smit