Het roer om.


Plaats reactie
Tom Bremer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-12-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-02-2004 22:36

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen aan de video met de aflevering van het Roer om over een echtpaar dat een karpermeer begint. Via RTL kan ik hem namelijk niet krijgen, dus ik hoop dat iemand hem heeft opgenomen?

Mvg,

Tom Bremer
tom_the_carpman@hotmail.com
Lelystad
Hugo Bovenmars

27-02-2004 23:33

Hallo Tom,

Verwacht niet teveel van die aflevering. Het gaat idd om een betaalwater waar sowieso een aantal gestolen vissen werden uitgezet.

groeten Hugo
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-02-2004 09:27

wordt steeds mooier..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

28-02-2004 09:41

beste hugo

volgens mij gaat dit om de uitzending van clearwaterlake,een engels echtpaar wat een betaalwater in frankrijk begint.

misschien dat ik een stukje heb gemist in de documantaire,maar ik meen me te herinneren dat het echtpaar voor 60.000 euro karper had besteld en dat dit in een tankwagen is aangekomen en uitgezet.

ik heb niet gezien dat deze vissen zijn gestolen,mocht ik het verkeerd hebben graag correktie,dit staat er even los van of ik het wel of niet eens ben met betaalwaters,dus laten we het even bij de video houden en geen wel of niet discussie betaalwater voortzetten.

groeten paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

28-02-2004 10:52

Ik heb de film gezien. Mooi water!!! enkele mooie vissen!!!!!!!
Echter alleen voor Engelse vissers!!!!!!! Andere buitenlanders komen niet aan de bak!!! Of de vissen gestolen zijn weet ik niet. Alleszins komen ze van andere waters en werden in het betreffende water uitgezet!!! Maar niet alles wat blinkt is goud. Volgens mij heeft de eigenaar ook wel zwarte sneeuw gezien!!!!!!

Ik heb de film op video. Wie hem wenst kan hem tegen verzendingskosten ontvangen.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-02-2004 11:50

he Tom

'k zei toch dat je bij een plaatsing op KWO goede kans maakte en zie hier meteen raak man :wink: ... 't lijkt wel vissen in de Flevokanalen.. altijd raak :lol:

mzl Hakkie
Hugo Bovenmars

28-02-2004 12:53

paul veenendaal schreef:beste hugo

volgens mij gaat dit om de uitzending van clearwaterlake,een engels echtpaar wat een betaalwater in frankrijk begint.

misschien dat ik een stukje heb gemist in de documantaire,maar ik meen me te herinneren dat het echtpaar voor 60.000 euro karper had besteld en dat dit in een tankwagen is aangekomen en uitgezet.

ik heb niet gezien dat deze vissen zijn gestolen,mocht ik het verkeerd hebben graag correktie,dit staat er even los van of ik het wel of niet eens ben met betaalwaters,dus laten we het even bij de video houden en geen wel of niet discussie betaalwater voortzetten.

groeten paul veenendaal 8)


Het grootste deel van de vissen is natuurlijk aangekocht. Maar toen er beelden werden getoond het uitzetten van een hoge dertiger die volgens de eigenaar "nog nooit is gevangen" had ik toch zo mijn twijfels....bovendien kweek je karpers normaal gesproken niet tot 38 pond....

groeten Hugo
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

28-02-2004 15:06

Hij dat niet alleen bij die grote vis.
Hij zei ook nog bij een paar andere vissen dat deze al waren gevangen omdat ze haakwonden in de bek hadden.

mvg,

Robert.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

28-02-2004 15:49

Hugo Bovenmars schreef:Het grootste deel van de vissen is natuurlijk aangekocht. Maar toen er beelden werden getoond het uitzetten van een hoge dertiger die volgens de eigenaar "nog nooit is gevangen" had ik toch zo mijn twijfels....bovendien kweek je karpers normaal gesproken niet tot 38 pond....

groeten Hugo


Er is een verschil tussen twijfels hebben, en iemand beschuldigen van diefstal.
fishing rocks
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-02-2004 15:57

beste hugo

voor the second time kerel;

oordeel pas over iemand anders als je een kilometer in zijn schoenen hebt gelopen kerel... :cry:

enne waar gaat deze disussie nou weer over die hebben we een paar weken gelden toch al gehad pffffffffffffff :x
Tom vraagt alleen maar of er iemand is die die afvlevering heeft opgenomen, niet wat jullie ervan vinden!!! :roll:

kolere zeg wat een gezeik.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

28-02-2004 16:26

beste hugo

ik wil je nog even een antwoord geven.

A: vroeg de opener om een video,deze blijkt gelukkig in het bezit te zijn van jean-pierre zoals ik las

B: ik probeerde de naam van de aflevering erbij te zetten om te kijken of het over deze aflevering ging

C: had ik gevraagd om de discussie niet uit te breiden naar betaalwaters

D: als je een correktie had kunnen geven was ik overtuigd geweest,maar met louter en alleen vermoedens zijn er al teveel mensen door het slijk gehaald en zijn er ook oeverloze discussies ontstaan

hopend dat je in het vervolg alleen bij feiten wil blijven die oftewel aantoonbaar zijn of bewezen kunnen worden in wat voor een vorm dan ook, hoop ik dat je niet weer klakkeloos een beschuldiging aan iemand zijn adres luidt

vriendelijke groet paul veenendaal 8)
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

28-02-2004 17:02

Zou handiger zijn dat de tegenpartij (eigenaren van betaalwateren) zijn onschuld bewijst. Je hoort nu steeds vaker dat de zwaardere karpers van een kweker of van een vidange komen maar laat ze daar dan ook gewoon eens wat concreter in zijn en zeggen bij welke kweker of van welke vindange dat is geweest!

Door zelf zo onduidelijk te zijn creeer je ditsoort situaties en dan is het erom vragen dat de mensen je praktijken verdacht gaan vinden vind ik!

Maar zoals gezegd er is vaak genoeg gediscuseerd over dit onderwerp en dat wordt vaak een lang verhaal. In vervolg zou het volgens mij wel goed zijn een soort zwarte lijst op te stellen bij wateren waarvan men bewijs heeft dat vissen gestolen zijn. En die bewijzen zijn er volgens mij wel... om een voorbeeld te noemen in het verleden is er van madine een zeer zware spiegel verhuist naar een betaalwater. Omdat dit een bekende vis was is deze vis herkend op een betaalwater. Alleen durf zo niet meer te zeggen naar welk betaalwater deze vis is gegaan.

Groeten Ulco,
Hugo Bovenmars

28-02-2004 17:04

Beste Raymond,

A) Mag ik AUB mijn mening geven over iemand die dertigers uitzet op een betaalwater en deze controleert op HAAKWONDEN?? "Gohh, deze vis is nog helemaal gaaf, zeker nog nooit gevangen". Ja Raymond, die komen vast en zeker rechtstreeks van de kweker. HALLO, WAKE UP!! . Het gaat er hierbij niet om of ik wel of geen discussie wil beginnen over betaalwateren (daarmee wilde ik alleen aangeven dat de uitzending misschien niet de moeite waard is om te bekijken). Het gaat er om dat JIJ vindt dat ik onterecht oordeel over personen. Wanneer mag ik dan wel veroordelen, moet ik hem eerst op heterdaad betrappen? Die haakwonden geven mij genoeg duidelijkheid, jou blijkbaar niet..... Nogmaals, ik had het niet bedoeld om oude, nutteloze discussies nieuw leven in te blazen.

B) The second time.....Raymond, mag ik nu ook al niet oordelen over personen zonder deze persoonlijk te kennen? (in dit geval dus Danny KORDA Fairbrass) Ik mag toch wel zeker een (duidelijke) mening hebben over die man? Hij schrijft artikelen, dan vraag je om reacties en oordelen, niets mis mee ook. Het enige wat ik doe is hem beoordelen op de inhoud van zijn artikelen. Maar jij hebt dus blijkbaar alleen een mening over personen die je persoonlijk kent.

Raymond, reactie graag!

(trouwens, je bent wel erg snel met reageren op mijn zogenaamd onterechte oordelen, maar even reageren op mijn weerwoord uit die 'Korda-topic' kost je blijkbaar teveel moeite) Lees http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=12050 nog maar eens na en verweer jezelf.....

Met vriendelijk groet,
Hugo
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-02-2004 17:23

Hugo kerel.

trouwens, je bent wel erg snel met reageren op mijn zogenaamd die 'Korda-topic' kost je blijkbaar teveel moeite) Lees http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=12050 nog maar eens na en verweer jezelf.....




nu doe je het weer.... :-? :-?

ga vissen man koel je een beetje af. :lol:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-02-2004 17:33

Sommige leren het nooit Raymond laat maar gaan!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-02-2004 17:34

Mannen mannen,

Wat een drukte om niets!
Dat hier zeg maar 90% tegen betaalwateren is, is wel duidelijk! Maar de
vraag was gewoon, of iemand die uitzending had opgenomen!
Dat ik tijdens die uitzending het ook geen zuivere koffie vond, ale! Maar
dat werd hier niet gevraagd....!

Maar laten we eerlijk zijn, we gaan elkaar toch niet afvuren? Wel? Dan
moet ik me maar gauw terug trekken in m'n bunker......! :lol:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

29-02-2004 15:51

Tom heb je de videoband nu al?? :wink:
Daar gaat het toch in deze topic om? :lol:

succes met zoeken in ieder geval!
Dit is pas een BIG :-)
Hugo Bovenmars

29-02-2004 16:23

Dr wordt weer lekker met elkaar meegeluld op dit forum. Ook nog mensen met een mening hier?
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

29-02-2004 16:57

Beste Hugo,

Er wordt in deze topic helemaal niet om een mening gevraagd... maar alleen om een videoband!!!!
Dit is pas een BIG :-)
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-02-2004 19:31

Zonder off-topic te reageren, oh wacht, het lijkt alleen off-topic, maar is on-topic....

ik heb wel de dvd voor je....
jan de keizer
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-10-2003 02:00
Locatie: land van maas en waal

29-02-2004 20:48

hugo je hebt een hoop wijze praat :-? saron heeft gelijk er vraagt iemand om een video band, jij weet en ga het vertellen over die uitzending en betaalwater praat, als je er zo tegen bent had je die uitzending niet gekeken 8) dat gemelk over betaal waters,er zijn helaas groote bekende vissers die veel op dit soort waters gevist hebben en nu zeuren!!!die zelf waters hebben met dikke 30/40 ponders waar wij niet mogen vissen zielig toch, ik laat ieder in zijn waarden, ik vis ook op lac du der nu eens een betaalwater de mensen die dat zeggen zijn ziek :wink: je houd het toch niet tegen het gebeurt en de mensen gaan er vissen!! lees de karperwereld eens wat ze schrijven over alijn danau, (roemenie) het is toch bezopen :oops: laat ieder met rust en kijk naar je eigen zo denk ik gr jan 8)
weer of geen weer altijd karper weer!!
Tom Bremer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-12-2003 01:00
Locatie: Lelystad

11-03-2004 12:35

Hallo,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties, maar helaas heeft nog niemand mij die videoband kunnen sturen. Hij is of al weg of de persoon reageert niet eens. Misschien zou alsnog iemand mij kunnen helpen?

Vr. gr.
Tom Bremer
Plaats reactie