hoe zijn we begonnen??????????


Plaats reactie
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

21-02-2004 03:14

hallo allemaal ik heb een vraag hoe zijn jullie geinspireerd geraakt door het karper vissen (nachtvissen) dat lijkt me wel leuk om te weten ik zelf ben begonnen door dat ik een kameraad had die op karper viste zat ik
s ochtends vroeg aan een vijver rond een uur of 5 komt mn kameraad er aan die gaat voeren en hij vroeg mij of ik mee wilde ik had nog geen op tonics of zo maar gewoon slip loszettten en maar wachten tot die ging lopen lekker de hele nacht opblijven en gaan wachten maar verteel ook wat over jullie zelf hoe jullie zijn begonnen aan deze hobby :)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-02-2004 09:11

Daar heb ik op karpervissersonline net een verhaal over geschreven. Dus als je geinteresseert bent kun je daar terecht. Word dan een beetje te lang hier. Staat bij Nieuws 1 februari.

http://www.karpervissersonline.nl

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

23-02-2004 01:09

Hey Christian,
Het is me een beetje onduidelijk of je nu het nachtvissen of het karpervissen zelf bedoeld. Dus ik maak maar een klein verhaaltje voor beiden.
Eerst het karpervissen opzich. Ik ben alweer een jaar of 7 geleden begonnen met karpervissen, mijn opa nam me mee naar een klein putje. We vingen niets en mn opa wilde gaan inpakken, maar ik wilde nog niet stoppen omdat ik me zo goed vermaakte ookal hadden we nog geen vis gezien. Na wat aandringen besloot mn opa nog even met me door te gaan. Dat bleek een goede beslissing want even later knapde mn arme wakertje tegen de blank van mn telescoophengeltje. Het resultaat was een kleine schub van een pondje of 6. Trots als een aap, das natuurlijk logisch :D . Zo ben ik met het virus besmet...

En dan die eerste keer nachtvissen he. In die tijd vistte mn broertje ook regelmatig, ik was 15 en hij 13. En ik viste intussen al een jaartje of 2 ofzo op vriend karper. Ik had in die tijd al een en ander gehoord over het nachtvissen, men scheen beter te vangen en de sfeer scheen ook geweldig te zijn. Thja, en je begrijpt, dat wilde ik ook meemaken. En m'n broertje vond het ook net zo spannend als ik. Maar toen kwam het probleem van die vervelende ouders he ;) Die lieten ons niet alleen gaan. Maar na een hoop aandringen kwam mijn vader met de oplossing, hij, mn moeder en mn zusje zouden meegaan met de camper, zij zouden dan om de beurt gaan slapen en wij konden vissen. Zo gezegd, zo gedaan. Op een lekker warme zomeravond vertrokken we met z'n vijven. Ik geloof dat we die nacht 7 karpers ofzo hadden gevangen. We hadden de tijd van ons leven. we zagen de tikken op de top via het breekstaafje en daar begon weer een slip te gieren. In één woord HEERLIJK!
Toen het een uur of 6 was en het weer licht begon te worden wilden mn ouders weer perse gaan. Ik en mn broer waren het nog lang niet moe, maarja, naar huis lopen met de hele uitrusting (die toen al groot leek maar die nu niks betekend) is ook niet alles, dus we gingen maar mee.
Het jaar erna was ik 16 en ging ik voor het erst alleen 's nachts doorvissen.

Dus, to zo ver mijn verhaal. Hoe staat het eigenlijk bij jou?

Mvg Rob
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

23-02-2004 15:01

nou ik ben begonnen met nacht vissen omdat ik rond een uur of 5 sochtends aan een vijver zat en opeens komt mn kameraad er aan met zn visspul ik zeg wat doe jij met die volle kar dan en wat zit daar allemaal in? zegt hij stretcher een tent een slaapzak mn hengels mn onthaak mat en mn schepnet ik zeg tegen hem wat moet jij met een tent een slaapzak en een stretcher zegt hij tegen mij nacht vissen ik zo nachtvissen :-? maar jah toen zegt hij tegen mij heb je zin om mee te gaan ik zei zo jawel maar dan moet ik t eerst aan mn ouders vragen zegt hij ok is goed nou ik naar mn ouders ik vraag t zegt mn vader jah is goed mag wel nou om 8 uur sochtends kom ik weer naar de vijver met mn visspul
gewoon een spin hengeltje en en een molen met slip nou ik de hengel met boilies beaast en ingoooien maar nou ik lag gewoon op de grond word ik s ochtends vroeg om 6 uur wakker gemaakt door mn slip en haalde ik er een karper uit een schubje van een pondje of 4 nou en toen ging ik ook karper vissen :D
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-02-2004 19:26

Hier stond iets wat door velen kwetsend wordt opgevat klaarblijkelijk, en is daarom verwijderd.
Laatst gewijzigd door Toon Fokkema op 23-02-2004 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
fishing rocks
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

23-02-2004 21:13

hoe bedoel je volgens de nederlandse grammatica? ik kan er niks aan doen dat ik daar problemen mee heb
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-02-2004 21:22

Hier stond ook iets wat door velen kwetsend wordt opgevat klaarblijkelijk, en is daarom verwijderd.
Laatst gewijzigd door Toon Fokkema op 23-02-2004 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
fishing rocks
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

23-02-2004 21:23

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Koen Workel op 23-02-2004 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-02-2004 21:25

Hier stond een doodnormale vraag aan Koen Workels.
Laatst gewijzigd door Toon Fokkema op 23-02-2004 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
fishing rocks
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

23-02-2004 21:29

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Koen Workel op 23-02-2004 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-02-2004 21:39

Hoe ik begonnen ben met karpervissen? Pfioe zeg, da's een goeie. Vroegah (20 jaar geleden) ben ik begonnen met een bamboestokje van 3 meter, 3 delig met koperen sluitingen enzo. Eerste keer gevist in een huisje van ik geloof centerparcs ofzo. Geen f*ck gevangen natuurlijk.. maar ja wat wil je als brak van 9.
Toch wel doorgaan met vissen, eigenwijs dat ik ben :lol:

Op een gegeven moment viste ik nogal veel, erg veel zelfs, en ging in een klein vijvertje ergens in de buurt goudkarpertjes vangen.. cm of 10, 15 waren die. Opeens paniek in de tent (figuurlijk), iemand had een keigrote gevangen!! Die was wel 35 cm! (best behoorlijk nog voor zo'n klein vijvertje). Langzamerhand begon het virus toen te groeien..

Jaar of 10, 12 geleden had ik het opeens wel helemaal gezien, geen zin meer, plus ik begon met uitgaan enzo. Tot vorig jaar. En nu is het virus weer helemaal terug!

Mvrgr
fishing rocks
jan van kranenburg

24-02-2004 02:07

Bij mij eigenlijk heel simpel en natuurlijk.
Witvissen vanaf ca 6 jaar oud. Aangestoken door een oom, en in een ideale omgeving. Opa was sluismeester in Andel aan de Maas.
Veel vangend; prachtige voorns.

Omstreeks mij 11'e jaar, met ouders naar Noord-Holland; bijna elke 2 weken. Omgeving Heer Hugowaard.

Veel mooie brasems; maar bijna elke keer ook "alles weg". Lijn kapot.
Hoorde toen voor 't eerst iets over karper.
Ouders droegen bij. Glasstokje met molen. Veel vallen en opstaan.
Zo is 't begonnen; nu bijna 55 jaar geleden.

Moet je voorstellen; in een Noord-Hollands kanaal en dan vangen; schat ca 12 pond. Boerenkarper heette zo'n vis. Was je echt wel even mee doende.

Schijnt nu niet meer bestaan. Zegt men.

mvg
Jan
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

24-02-2004 08:43

IK vis nog niet zo lang. Vroeger heel af entoe op paling, witvis enzovoorts met een bamboestok en een vast tuig. Dat heette toen nog een simmetje. Tussendoor een paar keer op de waddenzee op platvis met een geode kennis van thuis mee. Daarna niet meer naar om gekeken tot ik drie jaar geleden opeens de geest kreeg. Eerst een jaartje op witvis. Daarna op karper. Verleden jaar is het door omstandigheden er pas echt van gekomen. Toen kon ik hele dagen aan de waterkant zitten of wanneer ik maar zin had. Ga nu ook met een aantal vrienden een keer per jaar naar Ierland om daar op de oceaan te vissen. Het is net als met dat andere. Ze kunnen iets uitvinden wat leuker of prettiger is; ik blijf het er bij doen.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

25-02-2004 01:33

Jan,

Van wie heb je dat gehoord?

Zijn er wel degelijk. Weinig..dat zeker..maar ze zijn er.

Henk de Jonge lijkt er een liefde voor te hebben. Misschien oude herinneringen ophalen met hem?

Niet te veel in de toekomst dromen.

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
jan van kranenburg

25-02-2004 01:54

Koen,

In een eerdere discussie vorig jaar werd er door enkele hotemetoten
fijntjes opgemerkt dat de ECHTE boerenkarper niet meer voorkomt.
De z.g "wilde" karper zou nu ook een soort hybride zijn.

Mijn fiets is dat trouwens ook....

mvg

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

25-02-2004 01:55

Jan,

Toch zullen ze er wel zijn.

Maar zoals Henk al zegt. Laten de mensen het alsjeblieft voor zich houden zodat die soort daar puur kan blijven behouden.

mvg

Koen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-02-2004 08:18

Jan,

Die "hotemetoten " hebben helaas wel gelijk.

Zelfs het project in.... (kan de exacte naam niet vinden) waar de boerenkarper weer uitgezet gaat worden, heeft hun normen bijgesteld.

MVG

Klaas
Plaats reactie