Troep opruimen van vorige vissers ....


Niels Wesselink
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2004 14:57
Locatie: Vaassen
Contacteer:

19-02-2004 20:13

Troep opruimen van vorige vissers vergroot het plezier van de volgende vissers.
Jammer dat het nodig is......

:evil:

Doe er wat aan!!!!!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

19-02-2004 21:04

Lijkt me toch niet zo'n probleem mensen, als je kijkt wat je allemaal mee neemt, en dan kan een simpele vuilniszak er niet meer vanaf? Ruim gewoon je troep op en dan zal het al een stuk makkelijker worden om onze visserij te waarborgen voor de toekomst.

Met opruimende groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-02-2004 21:06

ik ken dat.....ik doe het altijd maar anders kijken ze mij erop aan.
jammer dat het nodig is......door al die zooi heeft onze gemeente het nachtvissen geheel verboden :evil: ......en bedankt he!!!!!!!!!!

dit dreigt ook in tiel te gebeuren......en als het zo doorgaat dadelijk overal..
ach ja dan word het wel gezellig op alle toekomstige betaalwaters hier in nederland :wink:
henk gerressen

19-02-2004 21:15

he victor bedoel je ook die plas van jou foto :o
dat is mooi kloote was een leuke put en je hoefde alleen maar een visakte te hebben
dit is echt bale dan :evil:
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

19-02-2004 21:17

Niels goeie topic........

Deze staat toch wel op nummer 1 in de ergenissen top 10 :x :x :x

mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Hugo Bovenmars

19-02-2004 22:02

Rotzooi van anderen opruimen, jammer dat het nodig is IDD. Controleer je stek en omgeving vooral op achtergelaten stukken lijn, deze zijn verantwoordelijk voor vele verminkte watervogels :cry: . Het achterlaten van lijnen zou flink bestraft moeten worden, de gevolgen zijn vele malen groter dan die van 'standaard' rotzooi :o

Ruim deze alsjeblieft op, al ben je zelf niet de schuldige!
Ook het niet opruimen van ANDERMANS lijnen zou me al een enorm schuldgevoel opleveren, zeker op het moment dat je het zoveelste slachtoffer voorlangs ziet ploeteren (of drijven). :cry:

groeten Hugo
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

19-02-2004 22:10

Ik heb echt jaren achtereen de teringbende van andere vissers opgeruimd. Bierflessen,pizadozen,vissnoer,allerhande verpakkingsmatriaal,chipszakken,halve kampvuren,enz enz. En vanaf 2003 ben ik daar mee gestopt, het spijt me zeer. Achter in mijn bus hangt een zak en daar gooien wij (3 man) alles in wat weg kan,alles. Maar ik heb geen zin meer om de ***zooi van bierdrinkende recreatievissers op te ruimen. Ik zwier het aan de kant op een hoop. Ik bel overigens wel de gemeente op dat er een vuilstortje gedaan is :-? Dit wordt dan netjes opgeruimd.
En ik hoop dat het hun ook de keel uit gaat hangen zodat ze er werk van gaan maken.

Zo dat lucht op.

Rob
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-02-2004 22:19

ja henk dat heb je mooi goed gezien,daar dus ook!!!
en das goed klote want wij hebben hier in de buurt zat leuke putjes,ik hoop ergens dat het niet waar is wat ik gelezen heb in onze koerier.
de gemeente was het zat.
1 de rotzooi
2 de vissers (vaak jeudigen) die met 4 tenten midden in een woonwijk
zitten te vissen met het nodige kabaal en grote bekken tegen de bewoners en al hun vriendjes die de gehele nacht af en aan rijden op de scooters.

toevallig wonen daar in die wijk zo'n beetje de gehele inhoud van het gemeente huis,alle wethouders,etc
dus dit was te verwachten.......
ronduit zonde!!!!!!!! nee gewoon kut met een grote K :evil: :evil: :evil:

en dan heb ik het maar over 1 klein stukje in de wijk de balmerd
en zo kan ik nog wel effen doorgaan,je kunt er zowat een dik boek over gaan schrijven.....echt moe word ik er van

er mag nu alleen genachtvist worden op de wateren van de vereneging in de gemeente.....beetje jammer alleen dat daar alle mooie vissen zijn weg gejat voor een put in de naast gelegen gemeente.....ja ook een vereneging.......
Niels Wesselink
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2004 14:57
Locatie: Vaassen
Contacteer:

19-02-2004 22:32

Ik zie het al, ik dacht dat ik altijd de enige was die een rol vuilniszakken in de auto had liggen! Ik zal jullie eens een sterk verhaal vertellen over opruimen van een visstek: Ik heb eens een complete tent van een aantal collega vissers moeten opruimen. Alles was achtergelaten, tent, bierblikjes chipszakkenblikken knakworst (waarvan nog een vol). Totaal 4 vuilniszakken vol!!!!!! Dit lijkt toch nergens meer op. Op dit water wordt nu dus ook zeer streng toegezien op het nachtvissen. Alweer een water verknald door een stel zogenaamde sportvissers.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-02-2004 03:38

Heren,

denken jullie nou echt dat die troep die anderen laten liggen de grootste overlast is?????

Nee hoor, dat zijn zoals hierboven aangegeven, jullie "vriendjes" op scooters, s'nachts na het stappen die uit de disco/kroeg komen en daarbij een pokke-kabaal maken.

Je nieuwe Delkims/beetverklikkers moeten s'nachts om 2en natuurlijk ook nog even getest worden en je sounderbox mag niet ontbreken. Je zit tenslotte toch 2 meter van je hengels vandaan dus stel dat je hem niet hoord.... :(

Dan gaat natuurlijk om een uur of drie de radio kijhard aan en ach, de bbq mag ook niet ontbreken dus laten we kijken of knackworsten lekkerder zijn als ze van de bbq komen of zo uit het blikje.

Die rotzooi die jullie achterlaten word door iedereen achtergelaten. De manier hoe veel mensen zitten te vissen(je blijkt dat tegenwoordig niet meer alleen en in alle rust te kunnen, het liefst met zoveel mogelijk vrienden), is de grootste boosdoener. Jullie veroorzaken overlast.

En dus, de volgende dag als alle puinzooi van ook niet vissers er nog ligt, wie word er op aangekeken..........wij!

Niet de troep is de schuldige, jullie manier van "vissen".

Groet MB
Niels Wesselink
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2004 14:57
Locatie: Vaassen
Contacteer:

20-02-2004 08:25

Michael,

Ik denk dat je op een reactie uitbent door zo negatief over alle karpervissers te schrijven!

Ik wil er nog wel kort op ingaan. Alhoewel ik denk dat jij dit ook allemaal wel zal weten.

Die vriendjes waar je het over hebt, zijn niet mijn vriendjes. Ze zijn echter wel de kleine groep die het voor de rest verpesten.

Jij bent zelf ook in de dertig, en denk je nou echt dat mensen op leeftijd midden in de nacht b.v. muziek gaan draaien? Als ik even naar mijn eigen vismaten kijk, zijn wij wel op een serieuse manier met onze sport bezig! Wij kunnen wel genieten van de natuur, en houden deze dan ook in ere.

Het is dus niet "jullie" want het gros van de vissers is wel goed bezig!!!
Hier ligt dus ook het probleem van alle misverstanden over karpervissers.
Een karpervisser is een karpervisser.
Fout, helemaal fout!!!!!

Je hebt karpervissers en eikels.

Groetjes
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-02-2004 08:31

Michael,

“Niet de troep is de schuldige, jullie manier van vissen"

Ik vind jou reactie enigszins overtrokken. Dus zouden alleen struinende vissers, met een minimum aan bepakking, geen rommel achterlaten en iedereen troep maken die met een tent en een flinke bepakking vist. Het gaat hier om UITZONDERINGEN, een enkele mafkees die, bv. gefrustreerd omdat hij niks heeft gevangen, er maar een zooitje van maakt. Het gaat niet om de manier van vissen, maar om de mentaliteit van de visser in kwestie. En die is helaas tegenwoordig nog al eens ver te zoeken. Zo heb ik ook al eens een complete achtergelaten tent gevonden, maar dit zijn volgens mij uitzonderingen. Hier maak ik dit tenminste nauwelijks mee.

Overigens respect voor de verenigingen die een opruimdag houden om met de leden de rommel langs de vijvers op te ruimen. Alleen jammer dat diegenen die de rommel achterlaten hier nooit te bekennen zijn :(

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Math Mingels
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht
Contacteer:

20-02-2004 08:47

hoi

wij gaan binnen enkele weken de hoogwater rotzooi opruimen in de diverse natuurparken in de buurt.
dit doen we in samenwerking met de gemeente,rijkswaterstaat,diverse scholen,karpervissers,natuurvereniging de hsv, en heel veel vrijwilligers.


ik vindt dat men zoiets over wel kan organiseren

mvg

math mingels
Carpflashes.nl
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

20-02-2004 18:49

De rotzooi is inderdaad een probleem als het blijft liggen.
Maar ik denk dat de serieuze mannen toch echt wel hun zooi opruimen.

Maar er is inderdaad een probleem van het aanzicht van de karper vissers.
Dit vind ik ook wel te begrijpen als ik tenten zie staan met de bier flessen rijkelijk uit een gezaaid rond de tent.
Dit is overdreven maar ik bedoel er mee, dat als je een flesje bier drinkt als je een nachtje zit te vissen, waar naar mijn mening niets mis mee is als het bij een paar flesjes blijft.
Dus niet helemaal tuut liggen maffen op die stretcher.
Leg dan je lege flesjes bier in je auto of achter in je tent maar in ieder geval uit het zicht.
Dit zijn dingen die voorbij gangers meteen in het oog springen.
En dit is niet goed voor onze reputatie en laten we die nu net op willen krikken.

Blijf er aan denken, dat je het voor je eigen en voor vele anderen kan vergallen en dit willen we toch niet.

Vriendelijke groet, Frank van Loon.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

20-02-2004 21:08

Ik denk dat deze boodschap voor weinig mensen hier geldt. Ik doelde eigenlijk meer op de recreatievissers. Zegmaar de ,zullen we vanavond/vannacht een karpertje scoren ja? ik zorg voor de bier, ploeg. De meeste van ons hebben maar een ding voor ogen en dat is lekker op je stoel of bed kijken naar het water of dromen van die ene vis/vrouw :D
Ik ga er gemakshalve van uit dat de troepachterlaters hier niet zijn.

En mochten ze wel meelezen (om informatie te vergaren) dan hoop ik dat ze zich voelen aangesproken, en de juiste conclusie trekken.

Ruim je bende op,doe het niet voor jezelf maar voor ons

Met dank voor plaatsing,Rob
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

20-02-2004 21:13

ik denk dat het niet de mensen op dit forum zijn die al die troep maken maar gwoon de gasten die het word vissen niet kent en het weinig intereseert dus die gewoon naar de winkel lopen kopen een hengeltje en een molen met 40/00 draad en een zakie readymates ze nodigen een paar vrienden uit en gaan aan de waterkant zitten met een fles drank en een stereo en vaak behandelen ze de vis zo slecht dat hij/zij weer met beschadiging het water in gaat en hier door zijn de mensen die wel "weten" hoe het moet de duppe
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

20-02-2004 22:49

Ik ruim de rotzooi van anderen wel op.
Maar soms vraag ik me af tijdens het opruimen, of sommigen niet een
goede opvoeding hebben gehad!
Maar wat me nog het meest voor de kop heeft gestoot, is het volgende: Ik
was weer eens bezig om troep van anderen op te ruimen. Tijdens dit op-
ruimen komt "meneer de controleur" langs. En wat schets mijn verbazing!
Hij zegt; kun je de troep in het vervolg niet eerder opruimen....? Nou ik
kan je vertellen, dat schoot behoorlijk in het verkeerde keelgat....! En hij
bleef maar stug volhouden; "die troep is van jou". Dat ik hem voor alles
heb uitgemaakt wat mooi en lelijk was, lijkt me duidelijk. Ook al doe ik
zoiets liever niet...........! :(

groetjes Benny
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-02-2004 01:26

Beste Niels en Jurgen,

mijn reactie op bovenstaande topic was er meer één van, wie de schoen past die trekke hem aan.

De nadruk bij overlast, wordt door heel veel posters steeds weer op rotzooi die achterblijft door vissers, gelegd.

Ik persoonlijk denk dat karpervissers ergere vormen van overlast veroorzaken zoals ik beschreven heb in mijn eerdere posting.

Ooit wel eens gevist in een recreatie gebied? Als je ziet wat daar blijft liggen na een dag mooi weer.... en dan bedoel ik dus de troep van niet-vissers. Ik woon zelf in Den Haag. Ga s'avonds maar een wandeling over het strand maken na een drukke dag en je weet niet wat je ziet. Ik denk dat dit meer met normen en waarden te maken heeft en net als karpervissers hebben niet-vissers er meer of minder van.

Uiteraard zullen er vissers zijn die er een bende van maken, kwa rotzooi en dit is dan ook ten zeerste af te keuren. De echte overlast voor omwonenden is en blijft echter in eerste plaats de herrie die "jullie" :) veroorzaken.
Groet MB
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

21-02-2004 01:52

Sorry mensen. Wat ik nu ga zeggen hoort niet. Want verbeteringen kunnen er altijd zijn. Dergelijke discussies zijn altijd nuttig, misschien steekt er 1 surfend iemand wel iets van op?

Maar iets maakt mij verbitterd en maakt mij deze topic met afschuw lezen. Afschuw is het verkeerde woord, maar een vanzelfsprekendheid. Een discussie die als ik ff op mijn telraampje kijk, wel een paar honderd/duizend keer is gevoerd. Ik houd er niet van om andermans troep op te ruimen. Ow..ik doe het met alle plezier, ik doe alles voor de natuur. Ik wil eerst een schone stek. Maar ik heb er genoeg van om andersmans rommel op te ruimen, is toch te gek voor woorden?

Het zijn altijd die rotte appels die alles weggooien. Van die mooiweervissers, of recreanten, hoe je zo ook wilt noemen. Of van die trance hakkende mensen aan de waterkant op hun scooters en hun VW Golf. Deze mensen verpesten het. Ze gooien zomaar bierflesjes in het water, want dat geeft een voldoening heb ik horen zeggen. Of lekker slippen en scheuren als Bennie Jolink langs de waterkant. Ik vis toch aan de andere kant van het water. Daarom zet ik mijn supersonische pieper van ...pleuro keihard zodat de karper ook aan de andere kant van het water kan horen dat hij gehaakt is. En het voordeel is dat ik het ook hoor. En een adrenaline dat ik dan krijg. wow....ik hoorde ook een keer een uil. Was best eng..gooide ik maar een flesje bier naartoe...ging ik verder maffen.
Barbeqeuen is ook vet gaaf. Vet gezellig met 10 man. Radiootje erbij ofzo. Of zelfs een gave ghettoblaster. Kwam er een kerel aan, zo´n ouwe bok en die wilde een vogel horen maar dat kon niet door mijn beat. Haha..denk je nou echt dat ik zo´n rotsmoes geloof. Wie wil er nou naar vogels luistern? Niemand toch?

Volgende dag gaan we weg en laat ik een paar papiertjes slingeren. Maar dat hebben de recreanten gedaan die elke dag hier zwemmen. Want zij maken ook vet veel troep. Wij karpervissers hebben ook voor de toekomst..oog voor de natuur en visserij. Weet je waarom? Ik gebruik een onthaakmat.
Ow...verdikkeme...wil ik terug naar de bus lopen scheurt de vuilniszak doordat een blik knakworsten een snee had gemaakt in de zak. Ik heb die maar laten liggen, want ik moest nog naar piano les en was dus al laat.

Maar heeft nog niemand een dergelijk verhaal gehoord als deze? Heeft niemand ooit een papiertje van een ander opgeruimt? Heeft iemand de droom dat diegene mijn miserabele oproep op het internet hoort en de volgende keer het blikje coca cola in de prullenbak hoort? We geven elkaar maar lekker gelijk, want "wij" karpervissers geven meestal het goede voorbeeld door alles op te ruimen. Iedereen op het internet is heilig verklaard door de pleidooi die elk heeft gegeven over het opruimen en schoonhouden van de stek.

Is deze topic niet anders dan elkaar schouderklopjes geven met de gelijkheid en schuldigen vinden?
Die hebben we toch allang? Het was die man die de vogels wilde horen......

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

21-02-2004 17:17

goed topic, vindt dat iedereen wel mag weten wat ze aanrichten met die rommel! maar wij kunnen die jongens er ook op aanspreken dat ze ongewenst gedrag vertonen, als ze dan een grote bek geven zijn het echt eikels!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

23-02-2004 02:23

Thja, ik kan me de boodschap van Koen wel indenken. Ik was vroeger ook niet degene die het beste met zn natuur omging. Ik gooide ook een hoop rommel in de struiken, immers, daar zag niemand het liggen en dus had er ook niemand last van, en die vogels, die moesten maar beter uitkijken.
Onwetendheid, zorgeloos, stom, de ogen sluitend, jong, ruig, noem het hoe je wil. De meesten die dachten en handelden zoals ik dat deed, doen het nog steeds, de meesten zijn niet tot inkeer te brengen. :cry: Maar toch helpen de pleidooien in een aantal gevallen wel degelijk, zie hier het levende bewijs. Ik ben ook verstandiger geworden (in dat opzicht ;) ) Ik ruim mn eigen rommel altijd op, die van een ander niet altijd, dat ligt er net een beetje aan. Ik ben immers een karpervisser, geen heilige. :P

Overigens, heb ik gisteren een merel bij mn oma in de tuin gevonden die in een touwtje verstrikt zat met de poten. Het was dan wel geen visserslijn maar dat maakt in dit geval niks uit. Ik ben ruim een half uur in de weer geweest met een schaartje, een pincet en een mes om het ingesneden touwtje tussen de tenen te verwijderen. Helaas was een deel van de 8 tenen al flink afgebonden en vandaag is ze gestorven, waaraan dat weet ik niet precies, stress misschien. Afval opzich is al erg. maar lijnen (gevlochten of nylon dat maakt niet uit) dat is een MOORDWAPEN wat je daar achteloos wegknikkerd. Laat dat eenieder die dit leest duidelijk zijn :evil:
Verder is denk ik alles wat gezegd moet worden, al gezegd. De genoemde initiatieven zijn mooi en daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen, ook ik...
Mvg Rob
Gebruikersavatar
Edwin Nagel
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-06-2004 21:46
Locatie: Vlaardingen

17-07-2004 17:49

Vannacht hebben hier in Vlaardingen weer een paar ventjes zitten vissen (lees: zuipen).

ligt dus weer het nodige aan rotzooi op de kant.
Ik snap dat niet hoor, is het nou zo'n grote moeite om dat even mee te nemen????
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-07-2004 17:59

Jullie snappen het niet !!
Dat in namelijk heel "stoer" als je in het bijzijn van je vriendjes lekker je klerezooi laat liggen of lekker de struiken in pleurt :cry:
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Edwin Nagel
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-06-2004 21:46
Locatie: Vlaardingen

17-07-2004 20:59

[quote="Dennis van den Bogaert"]Jullie snappen het niet !!
Dat in namelijk heel "stoer" als je in het bijzijn van je vriendjes lekker je klerezooi laat liggen of lekker de struiken in pleurt :cry:
Mvrgr Dennis[/quote]

ooooooooo.... dat wist ik niet!! :o

Morgen gauw een hoop rotzooi meenemen en neergooien!! :roll:
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

18-07-2004 03:04

Ja, tis triest de rotzooi langs de waterkant en steeds meer ook de rotzooi in het water, heb al bijna een heel tuinset opgevist :-? . Heb plaatsen gezien langs de waterkant gezien waarmee je meteen een vuilniswagen kon vullen. Tja... het blijft toch voor sommige een grote moeite om netjes alles op te ruimen of een vuilniszak mee te nemen voor je rommel in te doen