Noodzaak van voorvoeren op kanaal


Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-02-2004 14:42

Beste Henk,

Iedere dag voeren ben ik ook weer niet van plan.....
4 a 5 dagen elke dag een kilo of 20 a 25 is ruim voldoende, als m'n stek dan niet wilt gaan lopen dan laat ik het een tijd met rust en dan begin ik weer met een kilo of 10 per dag en dat zo'n weekje lang....
Ik ben geen groffe voerder maar 20 kilo afstamd op omstandigheden en bestand vindt ik niet te veel!
Er wordt daar in buurt NOOIT op karper gevist dus ik probeer daar de eerste te zijn met succes......

MVG Koen
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-02-2004 15:28

ff kijken dus jij voert 4 a 5 dagen 20 tot 25 kilo laten we zeggen 100 kilo en dan ga je kijken of het loopt.. en als het dan niet wil, voer je langzaam aan 10 kg per dag een weekje dat komt dus weer neer op een kleine 70 kg.

Dus na een 175 kg. voer kijken of je voerplek werkt.. vind je jezelf geen grove voerder..?

:lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Hugo Bovenmars

12-02-2004 15:41

Koen de Been! schreef:Henk,

Ik ben een student van het MBO en in het weekend (zaterdags) werk ik als verkoper in een automaterialenzaak.....
Mais per 25 kilo kost maar een €10,- en tijgernoten een €25,- per 25 kilo dus dat valt allemaal nog wel mee......in vergelijking met boillies :roll:
Ik ben een €4,- kwijt voor m'n eigen boillies....

Als ik dan voer dan gaat er 18kilo mais,4kilo tijgernoten en 3 kilo boillies in dus ik ben ongeveer €7,- kwijt per dag per stek.....

Groeten Koen


uhhhm Koen,

Geen €7,- maar ruim €15,- per dag (( 0,4 x 18 )+4+4 )

Wel een hoop geld hoor, maar als je vangsten in verhouding staan is het okay natuurlijk :wink:

groeten, Hugo
erwin snaaijer

12-02-2004 16:29

he maar lex die koen voert goed zal wel een heeeeele goeie visser zijn dan????lol
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-02-2004 16:52

He Erwin,

Jij ziet het heel scherp! :wink:

25 kilo voer per dag...

Koen,

Ik weet niet wat je wil bereiken, maar wat je nu van plan bent gaat echt niet werken! Begin eerst is voorzichtiger met een kilo of 4 in totaal te voeren! 3 dagen lang en dan gaan vissen... Met die 25 kilo die je wil gaan voeren schiet je niks mee op!
Hoeveel vis verwacht je op je stek...

Als jij er wil gaan vissen is de vis allang verzadigd! de bedoeling van een voerstek is de vis bemerkzaam maken dat er wt te eten valt, niet dat ze zich helemaal op apegapen vreten... dan pakken ze jouw aasje echt niet meer...

Maar goed, als je wil sjouwen met al dat voer... Ik moet er niet aan denken...

25 kilo per dag koken...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-02-2004 17:04

Mijn doel is:...................karper en witvis op m'n stek krijgen.....

Waarom geen 25 kilo???

Ik weet wel wat ik doe en waar ik mee bezig ben.....

Als je sommige verhalen wel niet leest van een aantal karpervissers die ook 30 of nog meer kilo boillies per dag voeren op een veeeeeeeeel kleiner water met een kleiner bestand aan vis..........is dat dan ook absurd???? :roll:

Karpervissers die op een Franse rivier 50kilo maïs voeren.........is dat ook absurd??

Gezien de omstandigheden is het zeker NIET teveel als je zoeens kijkt hoeveel witvis er rond zwemt en wat voor giga slok water het is.....En veel scheepvaart wat er langskomt....

MVG Koen :D
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

12-02-2004 18:43

Koen de Been! schreef:Mijn doel is:...................karper en witvis op m'n stek krijgen.....

Waarom geen 25 kilo???

Ik weet wel wat ik doe en waar ik mee bezig ben.....

Als je sommige verhalen wel niet leest van een aantal karpervissers die ook 30 of nog meer kilo boillies per dag voeren op een veeeeeeeeel kleiner water met een kleiner bestand aan vis..........is dat dan ook absurd???? :roll:

Karpervissers die op een Franse rivier 50kilo maïs voeren.........is dat ook absurd??

Gezien de omstandigheden is het zeker NIET teveel als je zoeens kijkt hoeveel witvis er rond zwemt en wat voor giga slok water het is.....En veel scheepvaart wat er langskomt....

MVG Koen :D


Koen,
Het aantal vissen wat er rond zwemt is inherent aan het voedsel wat ze eten, als je weet wat er gegeten wordt kun je pas gaan zeggen hoeveel je gaat voeren. Niet wanneer je de populatie en het natuurlijke voedselaanbod weet. Als de vis jou mais enz. niet eet maak je in een week heel je stek kapot.
Die scheepvaart waar jij het over hebt haalt jou voedsel ook niet weg, het verplaatst het voedsel alleen maar.
Ik zou gewoon voorzichtig zijn met die aantallen waar jij het over hebt.

Bart,
zoals jij beredeneert is heel logisch gedacht in, eerste instantie,
maar voeren is niet alleen een berg voer in het water gooien en hopen dat de vissen het maar zullen vinden. Je zult eerst moeten weten waar de vissen die jij wilt vangen ergens hun baantjes zwemmen (de al besproken trekroutes) en dan kun je pas je plan de campgne gaan maken.

Volgens mij is het voeren ook een zwaar onderschat onderdeel van het karpervissen. Was het allemaal maar zo simpel :wink:

Groetjes Wouter
Hugo Bovenmars

12-02-2004 19:11

wouter kanters schreef: Was het allemaal maar zo simpel :wink:

Groetjes Wouter


Nou nee, dank je...
jef vermeir
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: belgie

12-02-2004 20:25

Koen is 25 euro voor 25kg tijgernoten niet erg goedkoop?
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-02-2004 05:39

haha krijg je er 5 kg beestjes bij en de rest blijft drijven
Als je er maar vertrouwen in hebt.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

13-02-2004 08:29

Daarom heb ik ook maar op de Carp die tijgernoten (50 kilo voor 75 euro) laten liggen, al zou ik sowieso niet weten wat ik met 50 kilo tijgernoten moet. Mijn vismaat hoefde niet en ikzelf kan daar jaren mee vooruit. Dan koop ik liever verse.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-02-2004 10:07

hee wouter.
Op een kanaal bij mij in de buurt zwemt zo weinig vis dat observeren niet loont. Ik heb daar vorig jaar al meerdere dagen op stekken gestaan (niet achter elkaar :D ) en nog nooit wat gezien. Daarom was mijn redenatie dat ik samen met een maat van me gewoon op en stek zou gaan voeren (eerst heel rustig zo'n kilo per 4 hengels, dus geen 25kilo :-? :D haha)
En dan als er een run komt meer gaan voeren en de trekroutes dan door middel van vangstgegevens ongeveer proberen te bepalen. Lijkt dit erop op zou ik een andere taktiek proberen??
Bart

p.s. we beginnen begin april op een stuk waar het grote kanaal in directe verbinding staat met een kleiner kanaal, we weten al dat de vis het kleine kanaal optrekt om te paaien.
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

13-02-2004 20:08

Beste Bart,

Dit is in ieder geval een goede start, probeer altijd de hotspots van een kanaal te ontdekken. Hierbij moet je rekening houden met kuiltjes, mosselbankjes, dukdalven enz.
Je voerstrategie moet je aanpassen aan het aasgedrag van de vissen. Zoals benny al eerder zei, het kan een aantal jaren duren voordat je een water echt kent.

Wouter
Davy Adriaensen
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-10-2005 14:36
Locatie: Tongeren (B)

16-05-2011 18:29

Wat zijn voor jullie dan hotspots? ik heb een harde plek in de kant gevonden. 2mtr lang en 4 m breed. Zo een meter uit de kant. Is dit een hotspot volgens julie. Brasem heeft de plek in ieder geval gevonden :o . Dus als ik het goed begrijp groeien die mosselbanken aan dr rotsblokken in de kant en zo het talud af

grtjes
2 fish or not 2 fish
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-05-2011 20:15

Topic is 7 jaar oud, dus of de posters er nog heel erg mee bezig zijn... :wink:
Maar de stek die jij beschrijft, zou ik als hotspot bestempelen. Totdat het tegendeel bewezen is uiteraard en dat doe je door er te vissen. Niet één keer, maar een aantal keer natuurlijk.
Ik weet het ook allemaal niet...