Voorvoeren + bijvoeren op 6meter diep!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

02-02-2004 22:31

Hoi karpervissers,

Ik ben vorig jaar een beetje begonnen met op een kanaal te vissen. Het beviel me goed en heb leuke vissen gevangen. Ik lag op een diepte van 2 meter te vissen wat makkelijk was bij te voeren.

Maar nu wil ik een hengel meer in de diepte gooien (zo 5 a 6 meter diep) hoe kan ik dan het beste voorvoeren en bijvoeren. Ik heb namelijk het gevoel dat als ik de mais in het water gooi dat het 20 meter verder terecht komt op de bodem. Dit komt door de scheepvaart en de stroming als ik het goed heb. :-?
Ik zou het fijn vinden als het ook een keer boven op me gekozen stek terecht komt.

Ik hoop dat jullie me kunne helpen en dat ik daar nog mooie vissen kan vangen.

mvg,

Robert.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

02-02-2004 23:01

20 meter naast je stek voeren :lol:


even zonder dollen,
bollies met een vlakke of vierkant blijven al een stuk beter liggen, dus denk dat je daar iets in moet gaan zoeken
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-02-2004 23:28

HOI,

Over het algemeen rolt er altijdt wel het een en ander aan aas weg, dit is onontkomenlijk. Maar of dit in je nadeel werkt??? Nee
En door de zuiging komt er ook weer wat aas terug.
Af en toe bijvoeren kan geen kwaad.

Probeer ongeveer 10 tot 15 meter voorbij de plek te gaan staan waar jij je aas wilt hebben. Stroomt het dan voer je met de stroming mee, Het aas zal nu redenlijk over je stek versprijd liggen. Een bodem is ook nooit helemaal egaal en er zal dus best wel wat in de buurt blijven liggen.

Wat lars zei, inderdaad boilies met een gevlakte kant zullen minder snel wegrollen. (dit geld ook voor je loodsysteem) als je met afgevlakt lood vist op een kanaal.

succes,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

02-02-2004 23:42

Misschien nog een handige tip om te kijken hoe hard het stroomt.
Pak een tak of iets dergelijks en gooi dat in het water en kijk hoesnel het weg drijft. Nu weet je hoe sterk de stroom is en waar je voer ongeveer komt.

Groeten,

René
Plaats reactie