Waar geeft u de voorkeur aan........?


Plaats reactie

Waar geeft u de voorkeur aan.....?

Peiling eindigde op 28-03-2004 03:26

tent
7
13%
overwrap
9
17%
paraplu/shelter cq oval
16
31%
Afhankelijk van situatie
20
38%
anders........ (geef toelichting)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-01-2004 02:26

Waar ik weleens benieuwd naar ben, is hoe de meesten van jullie de
nacht door brengen!
Ik doel dan meer op, wat je onderkomen is!

Zelf hangt het bij mij van de situatie af, of ik een tent, overwrap, paraplu/
shelter gebruik. Dit kan b.v. afhanklijk zijn van de ruimte op de stek, ver-
bods bepalingen, het weer, tijdsduur sessie enz.

Tot slot: Geef ook even aan waarom je b.v. een "tent" gebruikt! Zo krijg
je meer inzicht "in het hoe en waarom".

groetjes Benny
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-01-2004 06:46

Bij langere sessies in bijvoorbeeld Frankrijk, als mijn vriendin meegaat, neem ik een tent mee (FOX dome) waar dit mogelijk is. Ander slaap ik of onder de sterrenhemel of bij regen onder m'n Oval.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

28-01-2004 07:48

Ik vind het ook het fijnste om lekker op mijn stretcher naar de sterren te kijken en eventueel het water te observeren. Ik heb sinds kort een JRC stealth brolly system (ovale paraplu die van voren dicht te maken is). voornaamste reden dat ik deze gebruik (als het regent) is dat ie snel en gemakkelijk is op te zetten, makkelijk te verplaatsen, makkelijker te vervoeren. Ik vis onder winterse omstandigheden niet 's nachts dus heb ik hier voldoende aan. Ook in Frankrijk zou ik deze gebruiken. In je eentje heb je er genoeg plek in en hij is compact, dus makkelijk te plaatsen.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

28-01-2004 09:43

Dat is afhankelijk van de situatie. Ik heb zelf een Aqua Armadillo, dus die keuze maak ik aan het water:

- 1-2 nachten, koud en/of nat. Dan gebruik ik de Aqua als enkeldoeks bivvy;
- 1-2 nachten, redelijk weer. Dan gebruik ik de Aqua als shelter;
- Bij langere sessies wil ik enig comfort, dus dan gebruik ik de Aqua als tent, en daarbij de extra skin.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-01-2004 11:29

Ik kier 99% van de gevallen voor mijn oval van fox ten eerste omdat ie weinig ruimte inneemt en weinig weegt. Ten tweede omdat je hem bijna overal kan plaatsten. Ten derde omdat je dan inderdaad meer overzicht op het water hebt. Ook vind ik, bepaalde situaties daargelaten, een dome vaak hufterig groot, ze lijken ook steeds groter te worden en zodoende lijkt het vissen meer op camperen dan op vissen!

mcg martijn
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-01-2004 11:34

Ik sluit me helemaal bij Martijn aan. Oval dus.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

28-01-2004 12:20

In de winter (als het rond het vriespunt is snacht) eigenlijk altijd een tent. met binnetent en grondzijltje (FOX easydome)
In de zomer (mooi weer) meestal onder een enkel plutje maar ook onder de sterren omdat het korweg in mijn situatie een plu niet altijd kan.
Als het niet koud is maar er is langdurige regenval pak ik altijd mijn tentje ZONDER binnetent en grondzijl.
Ik kan ook wel voor een pverwarp kunnen kiezen maar omdat die tent van mij nu eenmaal sneller staal als een overwarp..... :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

28-01-2004 12:48

Ik vis 95% van de gevallen met m'n fox explorer indien noodzakelijk rits ik de voorkant eruit, liever niet omdat m'n hondje me altijd vergezeld (is goeie bewaaking tegen gespuis) en ik haar liever niet aan de riem leg ivm verstikkings gevaar zit mijn tent als ik slaap altijd dicht.
Zomers kan je bijna de gehele voorkant omtoveren tot een hor waardoor je toch het idee heb dat je helemaal open ligt.
Als ik daagjes vis vis ik met m'n paraplu.


Frans
Carp anglers do it all night long with ...
Gebruikersavatar
bjorn diks
Berichten: 84
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Almelo

28-01-2004 13:27

Bij het slapen aan de waterkant maak ik altijd gebruik van mijn tent. De reden hiervan is dat ik altijd samen met mijn vriendin ga vissen. De tent bied dan een beetje bescherming en privacy. :wink:
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

28-01-2004 16:37

In 80% van de gevallen kies ik voor mijn ovale plumet zijflappen. :roll: :roll: (lekker overzichtelijk en makkelijk.)

En bij zeer slecht weer of in de koudere periodes kies ik voor mijn Titan maar ik vis altijd met de deur open, ik moet namelijk altijd mijn hengels kunnen zien.

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

28-01-2004 17:04

Ik geef de voorkeur aan een shelter, te weten mijn Fox Evoltion Bivy, die ik in 80% van de gevallen zonder voorkant, dus als shelter gebruik. Ik heb zelf een zeer warme slaapzak, dus alleen bij extreme kou of veel regen en wind rits ik de voorkant in mijn Evolution, dus gebruik ik 'm als tent.

Een shelter is snel op te zetten en geeft veel uitzicht over het water.

In het verleden heb ik ook een RH dome gehad en die was erg comfortabel, maar het opzetten en afbreken vond ik altijd erg veel tijd in beslag nemen. En net zoals Martijn N. vind ik ook dat domes vaak te "dominant" aanwezig aan de waterkant.

Wilco
Plaats reactie