seisoens planning


Plaats reactie
joris linden
Berichten: 40
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: overpelt

19-01-2004 23:38

bijna een nieuw visseisoen i zicht. het voorbereiden begint nu al. ik vraag me al lange tijd af wat jullie zoal doen om je seisoen goed in te schatten en voor te bereiden
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

20-01-2004 00:11

uren observeren,uitpeilen,tempraturen


denk dat het voor jou moelijk is om snacht nog een ronde te doen maar als een keer iemand mee wil zeker eens een nachtrondje lopen zeer rustgevend en je hoort en ziet nog wel eens wat overdag verborgen blijft
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-01-2004 02:33

Joris, wat mijn materiaal betreft, hoef ik niet veel voor te bereiden.
Ik zorg altijd dat mijn spullen klaar voor de strijd zijn.

Wel heb ik van de week mijn molens opnieuw opgespoeld, zo vol mogelijk, voor de werpafstand.
Ik had al een tijdje moeite om een bepaalde "hot spot" te bereiken.
Als de wind even tegen zat, redde ik het al niet :-?
Onderlijntjes heb ik van de week ook al gemaakt maar die maak ik eigenlijk wel het hele seizoen door.
Ik wissel zo vaak van sijstemen dat het voor mij geen zin heeft om ze vooruit te knopen.

Wat mijn planning betreft, Ik ben nog steeds bezig, weliswaar niet zo fanatiek maar dat komt omdat het veel te druk is op m'n werk :cry
Af en toe een paar uurtjes is het meeste dat ik er nu even uit kan slepen.

Zodra de drukte voorbij is gaat mijn seizoen als volgd.
Vroeg in het voorjaar ga ik een water bevissen die weliswaar groot is maar erg ondiep.
De vissen worden hier veel eerder aktief dan op de diepere putten.
Hier ga ik proberen mijn doel te bereiken (zie doelen voor het komend seizoen).

Dit water word erg druk als het mooi weer is, als dat zo ver is, hoop ik dat mijn faforiete put een beetje opgewarmd is.
Dan ga ik eens kijken of ik mijn vorige seizoen zachtjes over kan doen :wink:
Ik hoop van harte dat er nog een paar dertigers zwemmen die ik nog niet heb gevangen.
Als ik mijn doel op het eerste water kan bereiken en vervolgens een onbekende (voor mij) dertiger op de ander kan vangen, nou, dan dans ik de JIG.
Akoekeratje, akoekeratja, la la la la la la la!!!!

Ik zit mijzelf nou al lekker te maken, ik heb er zin in!

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-01-2004 08:04

Hoe ik me voorbereid?

Heb niet overdreven ongeveer al 50 uur deze winter besteedt aan observeren, dus gewoon verstand op 0, en rond de plas lopen, zoeken naar activiteit van karper. Daarnaast heb ik het hele water uitgepeild , en het gebied waar ik me op ga richten zo goed mogelijk uitgepeild, ook een steekstok gebruikt om de harde stukken te vinden. Omdat ik al vrij snel wist waar ik wilde gaan vissen heb ik daar ook nog eens zeker een 25 uur in gestoken qua observeren, gewoon een kwestie van om de dag even een kijkje nemen hoe alles erbij staat, ligt, hangt of zwemt. De stek zo goed mogelijk met foto's in beeld gebracht, en dit in een word documentje geplakt. Zelfs meerdere foto's van azende vissen OP de te bevissen stek, ook daar heel veel wijzer door geworden, gewoon een kwestie van een paar boterhammen meenemen, en lekker op een boomstam over het water turen. Daarmaast overzicht gemaakt van de te bevissen stek en zo gedetailleerd mogelijk weergegeven hoe ik ga voeren/vissen met natuurlijk de daarbij horende diepte's en hardheid van de bodem.

Daarnaast begin ik komend najaar op een kanaal. Daar heb ik eerst alle visueel interessante stekken gefotografeerd en in een word document beschreven, daar ook vanalles bij gezet. Zo heb ik ook ontdekt dat er om de 110 meter een trapje is naar het water (voetstappen tellen :-) ), wat fijn is ivm de hoge oever. Via via al veel bruikbare info ontvangen, over een bepaalde vis waarvoor ik toch op dat kanaal ga vissen. Heb tot nu toe al tamelijik wat stukken uitgepeild. Hier ben ik ongeveer midden november begonnen met voorbereiden, ook al ga ik er pas in het najaar van 2004 vissen.

Al met al, ik besteedt heel veel, misschien wel veel meer tijd, aan het observeren, uitpeilen, voeren etc. dan het vissen. Voor mij is voorbereiding 90% van mijn visserij, en het vangen, dus het uitvoeren van de plannen, slechts 10%. Om maar een voorbeeld te geven, afgelopen najaar bijna iedere dag aan het water geweest om te observeren, hier en daar wat te voeren etc. Misschien 15-20 nachtjes gevist maar wel bijna iedere nacht raak en met een voor mij heel respectabel gemiddeld gewicht, en nog eens 2x mijn pb eraan.

mvg
Stefan
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

20-01-2004 09:15

Voorbereiden? Het seizoen is alweer begonnen!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-01-2004 09:28

Was het al afgelopen?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

20-01-2004 10:19

Ik begin alvast met het knopen van allerlei soorten rigs, zodat ik voldoende voorraad heb.
Verder nieuwe melen inkopen en een voorraad boilies draaien voor het voorjaar.
Zowieso als de tijd het toelaat de hngels pakken en op zoek gaan naar een mooie winterkarper.

Voor de rest ben ik bezig met het maken van een planning! Er zijn een aantal wateren die wij dit jaar gaan bevissen. Nu zijn we aan het bepalen in welke maand wij op welk water gaan vissen.
Ieder water heeft een periode waarin de vangsten beter zijn de de andere maand.
Denk aan de dieptes van een water. Een water van 2 meter diep is in Maart al meer opgewarmt dan een water met een gemiddelde diepte van 6 meter.
Door de warmere temperaturen gaan de karpers daar eerder azen...

Op deze manier hebben wij al een behoorlijke planning in elkaar gedraaid waarvan ik zeker heel veel van verwacht!
Wat mij betreft kan het niet snel genoeg maart zijn, want dan gaat het weer helemaal beginnen!
Verder zijn we druk bezig met het plannen van onze Frankrijk-trip, dit vergt ook veel voorbereiding.

In deze periode probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de wateren waar wij dit jaar gaan vissen, dieptes uitpeilen, mosselbanken zoeken, enz. Dit geeft je weer een voorpsrong als je daadwerkelijk je hengels te water laat op betreffend water!

ik heb er zin in!!
Plaats reactie