Lekker vis weer?!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

12-04-2002 11:18

Mannen,

Dit jaar ben ik begonnen met het bijhouden van een logboek.

Onderdeel van mijn logboek is weersomstandigheden. Hierin houd ik bij wat de luchtemperatuur is, windrichting en -kracht, bewolking en neerslag.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook de luchtdruk willen weten en de temperatuur van het water (dat hoort niet echt bij weersomstandigheden :wink: ).

Zijn er mensen die een barometer gebruiken? Zo ja, wat voor een, wat kost dat en waar kan ik zo'n ding eventueel krijgen?

En hoe meten jullie de watertemperatuur?

Met onderzoekende groet,

Martijn
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

12-04-2002 18:55

Over luchtdruk weet ik niet veel te vertellen.
Wel heb ik deze week iets meegemaakt.
Ik zat al een tijdje zo'n beetje om de avond te vissen met dat droge warmere weer ('s nachts niet, toen vroor het de nagels uit m'n tenen)
Dinsdagavond zat ik ook. Het was toen iets kouder en voor het eerst bewolkt.
'S avonds volgden enkele regenbuien en de vis werd zeer actief. In een uurtje tijd heb ik maar liefst 12 vissen zien springen. Met een toppunt net na een vette bui. 7 vissen in 10 minuten telde ik.
Bij hoge luchtdruk is het vaak onbewolkt. Bij lage bewolkt. Dus de uitkomst lijkt mij dat de vis actiever is bij lage luchtdruk. Maar dat heeft een Belg al eens geschreven in z'n boek.
Nu hoeft alleen de wind nog maar te draaien naar Zuidwest en dan wordt het echt leuk.

GR. Raymon
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-04-2002 19:19

Kijk voor je weg gaat even op de TV neem dan de luchtdruk van een stad die het dichtst bij je in de buurt ligt.
Een beetje goeie barometer kost al gauw 250 €
_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-04-12 19:20 ]</font>
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

12-04-2002 21:17

Loop es een watersportzaak binnen met een beetje geluk kun je voor een paar euro al een simpel barometertje vinden. Ik zelf heb 3 jaar in zo'n winkel gewerkt dus ik weet dat die dingen er zijn al voor +- 60,- Ze zijn dan helaas niet zo nauwkeurig als een echt dure barometer maar waarom zou je zo'n verschrikkelijk duur ding willen? Ik denk dat het niet zo nauwkeurig zal zijn.

MVG,
Erik
Luc Plompen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Tilburg/Bergen op Zoom

27-04-2002 11:55

Beste allen,
De vraag was aanvankelijk hoe je de watertemperatuur meet. Vroeger trok ik vlak voordat ik ging vissen de kleren van m'n lijf en sprong pardoes de plomp in. De gevoelstemperatuur ligt dan vaak wat laag. Tegenwoordig heb ik mezelf een babythermometer aangeschaft. Te koop bij het kruidvat ofzo. Die dingen zijn goedkoop en behoorlijk nauwkeurig, daar zo'n thermometerbedrijf het natuurlijk niet op z'n geweten wil hebben een baby in zijn/ haar badje te laten verbranden. Stukje touw en lood aan de thermometer en meten maar zou'k zeggen.
Groeten, Luc
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

28-04-2002 09:58

deze site gebruik ik altijd http://www.weeronline.nl/nlnlaaz.htm ik vind dit een goede manier om te zien wat voor weer het wordt.
waneer vang je het best dan volgen jullie? ik heb zelf het iedee als het net geregent heeft op een warme dag .
dan ving ik het meest ,kan ook toeval zijn :smile:

groetje
dave
Plaats reactie