ff kijken aub.


Plaats reactie
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

09-01-2004 09:43

Heren,
heb op het 'rivaliserende' Belgisch forum een vraag gezet. Ben ook erg benieuwd naar uw mening.
Mvg, Rob.

http://www.carp.be/BBS/viewtopic.php?p=27852#27852
C' est la pêche, quoi.
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

09-01-2004 10:56

Leuk?

Deze is enkel te lezen na registratie welke handmatig wordt gecontroleerd dus trek er wel een paar uur voor uit :-(

Bart
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

09-01-2004 11:14

Rob,

Kopieer de tekst van je vraag even naar deze topic en dan kunnen we er hier ook lekker over discussieren..
Dat lijkt mij het makkelijkste.. niet iedereen wil zich ergens anders laten registreren voor 1 topic.

Vr.Gr.

Bertil
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-01-2004 11:25

Heren,
wie deze voordracht (aandachtig) gevolgd heeft, kan zich zeker Dave's verhaal over Dintun Lake nog herinneren (voor de minder aandachtigen: het zwaar onderbezette meer waar hij op twee jaar tijd slechts 2 of 3 vissen heeft kunnen vangen).

Wel, ik loop al enige tijd mijn hoofd te breken over een stukje van zijn vertelsel. Hij had het op een bepaald moment over een ondiepe kom op dat meer waar hij, in het voorjaar, regelmatig vissen kon zien zwemmen, maar er geen gevangen kreeg. Op geen enkele aassoort! Hij wijtte dat aan het feit dat de vissen zo voorzichtig en achterdochtig waren.

Mijn vraag: Waarom zouden die karpers nu zo verdomd voorzichtig zijn, terwijl het gaat om een handvol maagdelijke vissen?! Dit zouden toch bij uitstek de vissen moeten zijn die, na een voercampagne van een weekje of twee, praktisch de kant op kruipen.

Mijn idee:Het heeft niets met die voorzichtigheid te maken.
Omdat het om slechts enkele vissen op een meer van (als ik het mij goed herinner) om en bij de 90 ha ging, hebben deze vissen meer als genoeg natuurlijk voedsel binnen bereik, en dus totaal geen boodschap aan Dave's aas. Dit eventueel gecombineerd met het "feit" dat er in die kom (van nature uit) geen interessante voedselbronnen zijn, en dus ook niet als aasplek beschouwd wordt, maar enkel als 'zonnebank'.

Graag jullie mening/interpretatie?

Mvg, Rob.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-01-2004 11:32

Ik ben vorig jaar in Engeland geweest. Hebben we ook aan een plas gestaan. Mary zwom hier haar rondjes.

Mooi water. Ook 90 ha. Ik schat, dat 25 ha te bereiken / bevissen is.

Hier zijn een 20 stekken ongeveer. Tel uit je winst. De beestjes komen er gewoon niet.

O ja, ze steken er ook je auto in de fik. Nee, geen vissers. Buurtbewoners, achterbuurt meer. Heb je praatjes? Tegen 1 van de kinderen, die je hengel omschopt. Ook geen probleem, broer lost dat wel op, met de honkbal knuppel.

Zijn zo wat moeilijkheden daar.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

09-01-2004 11:59

Even voor de goede orde.. dat water heet geen Dinton.. Dinton is juist een "overbezet" zeer moeilijk water waar hij al snel 2 van de grotere vissen ving.. tijdens dagjes vissen..

Ik denk dat die vissen gewoon zwemmen in het natuurlijk voedsel en blijkbaar een enkele behoefte heeft aan onnatuurlijk aas...

Waar ik wel van schrok is dat ze zelfs niet op zoete mais en hennep reageerden!! Dat is wel schrikken.

Klaas.. die problemen heb je ook op sommige nederlandse wateren, maar daar ging het in deze topic toch niet over :D ?

Op Wraysbury.. het water van Mary (RIP) zitten idd ook maar een 20 a 30 tal vissen op een ha of 60. En ook vol wier... en ook hier is het keihard vissen voor weinig resultaat..

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-01-2004 14:46

Klaas, die problemen aan dat water zijn pas ontstaan nadat het in de publiciteit werd gegooid :wink:

Ik vind het wel grappig hoe ze het in de bladen allemaal veel mooier maken dan het werkelijkheid is.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

09-01-2004 17:22

Kan dan aan mij liggen.

Maar als je ze zo mooi ziet zwemmen. Dan is het eerste wat ik de vis aanbied. Een lekkere kronkelige worm of made.

Heb ik nog nooit een weigering op gehad.

Koen
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

09-01-2004 20:27

Koen,
ook Dave heeft maden geprobeerd. Echter zonder resultaat.

Bertil,
hoe heette het water dan welk ik bedoel? Kan best dat ik me vergis.

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

10-01-2004 02:18

Ik denk wel dat je gelijk hebt Rob, ookal heb ik die lezing niet meegemaakt. Ik kan me best indenken dat die karpers zn aas niet wilden eten. Waarom zouden ze ook, iets eten wat ze niet kennen als ze er niet liggen om te eten, terwijl de tafel altijd gedekt staat 100 meter verderop?

Mvg Rob
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-01-2004 03:15

Daar zeg je wat Rob

Het eten staat honderd meter verderop gedekt.
Waarmee staat die tafel dan gedekt? Weet je dat? Dan is dat de sleutel tot suc6.

Bertil,
Maden werden dus geweigerd. Wormen/pieren ook?
Als er ook mosselen op dat water voorkwam, werden die ook geweigerd?

De sleutel zal toch bij het natuurlijke aas liggen, ongetwijfeld.

mvg,

Koen
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

10-01-2004 13:48

Hallo Rob,

Hij noemde de naam van dat water " bewust" niet.
Maar Dinton is het zeker niet.

Over die wormen en natuurlijk aas.
Hij zag die vissen wel zwemmen maar hij vertelde er NIET bij dat die vissen op die stek helemaal NIET vraten.. niks dus ook geen natuurlijk voedsel..
Dus kan aan de stek liggen..

Maar waarom natuurlijk aas? In Nederland vissen 10 tallen vissers op maagdelijke of semi-maagdelijke wateren en al die vissen vangen ze gewoon met boilies.. vaak zelfs instant.. ook op Franse maagdelijke wateren jaren geleden ving iedereen gewoon met boilies..

Wat mij betreft maken die Engelsen gewoon een denkfout... lees Terry Hearnns boek maar na met het SUPERBBB hoofdstuk over The Mere.. ook een maagdelijk water met heel weinig vissen, super helder en veel wier en waar vangen ze mee na tijden met hennep, maden, mais etc geblakt te hebben.. juist simpel boilies....

Ik denk dat gewoon voeren en vissen met boilies het beste werkt op zulke wateren om de vissen te vangen.. maar ja wie ben ik..

Vr.Gr.

Bertil
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-01-2004 19:05

Bertil,

Wat ik wel vreemd blijf vinden, is dat sweetcorn en hennep genegeerd
word! Ik moet nog het eerste water tegen komen waar de karpers geen
sweetcorn en hennep vreten.
Wat boilies betreft, op maagdelijk water was voor mij een zoete "crap"
boilie steeds de topper. Vismeel bollen zullen hier ook wel vangen, maar
mijn ervaring is dat het veel langer duurt voor ze aanslaan.
Wat maden en wormen betreft, vaak hoor je over "onvangbare" karpers,
maar vaak zijn deze karpers beslist wel vangbaar, maar niet op de gebrui-
kelijke aassoorten!

groetjes Benny
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

11-01-2004 18:11

Bertil,

idd, volgens mij de nagel op de kop.
Volgens mij ligt het hier idd aan de stek. Stekdressuur bij wijze van spreken, maar dan in omgekeerde zin:hier heeft nooit vreten gelegen, dus ze zijn erop geconditioneerd om bij een hongergevoel automatisch die stek te verlaten, en te vertrekken richting de plaatsen waar ze gewoontegetrouw wel vreten vinden.
Volgens mij had hij dan ook meer succes geboekt door ipv de karpers zelf te gaan zoeken, op zoek te gaan naar de specifieke aasplaatsen.

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Plaats reactie