HOE KARPERS VAN DE STEK WEGHOUDEN?


Plaats reactie
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

24-12-2003 11:51

Hoi,

ik weet, het is een beetje vreemd, maar ik zou graag gewone karpers van mijn stek willen weghouden om graskarpers te vangen.

Ik vis al lang op karpers en sinds nu al drie jaar doe ik dat ook in Frankrijk.
Ik heb daar twee vrienden, die vijvers hebben. Een van hen heeft er 4. Een van 46ha, 42ha, 22ha en een van 6ha. Daar kom je karper,snoek, enz tegen, maar nooit een visser behalve ik natuurlijk.
De andere heeft er een van 15ha en een van 5ha.Ook daar mag er niet gevist worden. Ik ben dus de enige die daar op mijn gemak te werk kan gaan.
Ik vis gewoonlijk in die van 15ha, omdat daar uitsluitend snoekbaars en karper rondzwemmen.Zware karpers omdat de vijver voor 4 jaar werd leeggevist met netten en alleen de karpers boven de 10 kg werden teruggezet(de kleintjes worden voor een groot deel door de roofvissen opgeruid).Die groten waren niet meer goed voor de consumptie.En er waren toen al echt zware bij.
Nu is het zo dat die vriend voor 2 jaar ongeveer een tiental zware graskarpers boven de 20 kg gekregen heeft.En we denken, dat ze ieder jaar zoals de andere karpers 2 tot 3 kg zwaarder worden. Dat ligt aan het klimaat en de rijke bodem.Ik zie ze soms voor zonsondergang springen. Wat prachtige vissen.
Mijn doel is dus sindsdien die graskarpers aan de haak te krijgen. Maar dat is me nog niet gelukt.