Vissessie plannen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-12-2003 23:22

Klaas.
het beschadigde lood interessert mij niet zoveel, desnoods even bijwerken zodat het mijn hoofd- en/of onderlijn niet meer kan beschadigen. We zitten op redelijk maagdelijkwater nu he!
Lijn word door mij altijd minimaal de laatste 10 meter gechecked.( Hier gaat namelijk het meeste fout=kapot is mijn ervaring.)
Voor de goede orde Klaas de topic is wel werelds.Alleen al gezien het feit dat diegenen die de laatste tijd de meeste postings plaatsen, vrijwel allemaal een steentje aan deze topic bijdragen bevestigd niet alleen mijn maar ook reeds de mening van anderen.
Bescheidenheid is een groot goed, maar niet iets om je achter te verstoppen.

Enneh, Klaas, zowel luisterend als lezend heb ik veel, neen heel veel bijgeleerd, dit was voor mij een van de redenen waarom ik vorig jaar lid van de KSN ben geworden, maar ook de regio en landelijke meetings bezoek.

Met nog immer lerende groeten.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-12-2003 23:34

Rob,Marijn,Stefan,Frank en de anderen,
Hoe staat het er bij jullie bij?
Als ik erbij was zou ik zeker verkassen, want zoveel montages op zo'n klein oppervlak,dat moet voor problemen zorgen!
Frank, de boomstek hoe gaat ie? Stefan, met zijn perfekte bijdragen hallo?

Ben wel ver weg, maar leef heel dicht bij jullie.
Met geeuwende groet,
Henk
jan van kranenburg

18-12-2003 01:20

Ben vlak in de buurt met de eitjes.
Beetje donker en er staan geen borden naar jullie stek.
Even een vuurpijltje of zo om de richting aan te geven, en dan vind ik jullie wel.

Heb toch maar na rijp beraad 1 hengel meegenomen; durfde eerst niet vanwege al die aanwezige deskundigheid.
Maar ik ga wel ergens in een uithoek zitten.
Kijk de kunst wel af met een verrekijker.

Blijven jullie daar nog even zitten, want over enkele
dagen is Hans ook weer van de partij; evt. met Gerry.
Misschien komt Jan Witter ook nog met Greetje.


mvg

Jan
jan van kranenburg

18-12-2003 01:31

Net gelezen Jurgen's posting over die aanwezige bootjes.

Kan mijn voerboot met torpedo apparatuur wel gaan ophalen, maar dan komen de eitjes weer later.
Dilemma!!!! Of dillema, of dillemma!

mvg

Jan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-12-18 01:32 ]</font>
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-12-2003 07:53

Jan,
Als je er nou nog een portie spek bijgooit ben ik zelfs bereid om hem even voor je langs te brengen!

Ik hoop toch wel dat je GPS op die boot hebt. Er hoeven natuurlijk geen onnodige slachtoffers te vallen! :smile:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-12-2003 08:03

Mannen,

had nogal wat moeite met de obstakels, door gewijzigde taktieken toch de laatste 3 runs kunnen verzilveren, tevens ook 2 vissen gevangen aan de omgevallen boom, beide vissen op een hair vol boilliestukjes.

Ik zal jullie vanavond een uitgebreider verslag doen toekomen hiervan.

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-12-2003 08:44

Even toevoegen aan favorieten:

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html

Morgen mannen,

Even terug naar af. We zijn nu dacht ik bij dag 3. We hebben regen gehad de afgelopen nacht. Er zijn wat vissen gevangen, maar nog niet echt.

Dat we op een bere water zitten en een nog min of meer magdelijk water ook, is een feit.

De meesten hebben een 2e stek aangevoerd en zullen vandaag waarschijnlijk verkassen.

Ik heb nog een aantal "virtuele"problemen in mijn hoofd. Even over verzinnen, kom ik er vandaag nog op terug.

Ik ga nu eerst naar de zaak.

MVG

Klaas
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

18-12-2003 10:35

Klaas,

het idee van deze topic is voor jou dan wel niet nieuw maar voor vele van ons wel! Net als Michel ben ik ook een heel stuk wijzer geworden. Prachtig hoe je ons eerst een probleem laat oplossen of laat proberen op te lossen en ons daarna weer opzadeld met een nieuw probleem. Dit dwingt tot nadenken en of je wilt of niet daar leer je van. In deze topic wordt tenminste over KARPERVISSEN gepraat, iets wat ik van vele andere topics lang niet altijd kan zeggen.

Dat wou ik je nog ff laten weten, Keep up the good work. Zo, en nu verhuizen.

Groet,

Hans
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-12-2003 11:20

Hans,

Welke regio kom je terecht?

Mannen,

Voor het richel probleem zijn een aantal oplossingen. Misschien een idee om er komend seizoen eens mee te testen? Ik wel. Ik kom er dan ook zeker nog eens op terug. Zijn er nog ideeen, spuien maar.

Misschien niet chronologisch en een beetje what if, maar waty stikt het? Het gaat om de grote lijnen. In detail is haast niet te doen.

Situatie:

Stek gevonden, waarschijnlijk 1 van de weilanden. In elk geval over een kleine 300 meter breed en ongeveer even zolang langzaam aflopend stuk, zonder al teveel obstakels en troep. Je vist op 3, 5 en 6 meter. Tegen de “randen van het weiland. Waarschijnlijk de resten van muurtjes.

Per plek gevoerd over een strook van 100m, 50 meter voor en 50 meter na je plek zodat er een overlapping is ontstaan.

1e hengel 100m uit de oever, schuin naar links. 3 meter

2e hengel bijna recht uit op 300m. 6 meter

3. Hengel schuin naar rechts, 200 meter uit de oever. 5 meter.

We vissen hier nu 48 uur, ongeveer dan.
Hengel 2 heeft 4 vissen op de kant gebracht. Om de 6 a 7 uur was er een beet. Mooie vissen. We “voelen” dat er meer in zit.

Hengels 1 en 3 geen piep.

Zijn we tevreden? Kan er meer uitgehaald worden? Hoe? Wat kunnen we doen en het belangrijkste waarom?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-12-2003 13:10

Hallo mensen,

Tijd om te vissen heb ik niet, maar juist daarom was ik in Frankrijk! Samen met een studiegenoot ben ik ter oriëntatie voor een stage bij een Frans bedrijf naar Frankrijk afgereisd, en aangezien het meer niet zo heel ver van de route afweek, kon ik het niet laten om even bij goede bekende Stefan langs te gaan.

Op één van de glibberweggetjes rond het meer liep ik Gérard en Christophe tegen het lijf, de twee plaatselijke gardes de pêche. Gérard was druk in gesprek met twee groengekleede mannen, die kennelijk een probleem hadden. Misschien waren het de zoons van René wel die zich beklaagden over de invasie van Nederlanders en Belgen op hun eens zo rustige meer. Of wellicht waren het snoekbaarsvissers die zich beklaagden over de lijnen die Klaas steeds naar zijn vermaledijde plateau uitvaart:). Terwijl Gérard de mannen tot rust maande,tuurde Christophe met zijn kijker over het water,op zoek naar…?

Relatief aardige controleurs trouwens, ik heb ze vervelender meegemaakt. Ik kon zelfs wat foto’s van ze maken die ik de volgende dag gewoon op mijn eigen pc-tje heb verstuurd naar Henk (voor mij geen draadloze poespas).

Het was even gezellig bijpraten met Stefan. Helaas kon ik de anderen niet bezoeken, omdat we al om 14:00 een gesprek hadden bij het eerste stage-bedrijf. Heb jij nog bezoek gehad van de controleurs Stefan?Anderen?

Ik heb de heren wel gezegd dat ik een aantal jongens aan het water wel ken, en dat ze zich voor zover ik weet altijd keurig gedragen, dus ik hoop niet dat jullie problemen hebben gekregen. Ze leken wat sceptisch, omdat ze op een nabij gelegen meer veel problemen hebben gehad een aantal jaren geleden. ‘Peut-être prouvent ils qu’il y a des pêcheurs Néerlandais qui sont normal et gentile?.’ Zei Gérard tegen zijn collega, waarop die vervolgens proestte:’Haha! Pêcheurs Néerlandais normals? Ils n’existent pas!’

Aan jullie om het tegendeel te bewijzen heren…
Goede vangst verder aan dat schitterende meer, en doe de heren dienstkloppers nog eens de groeten van me.

Sjoerd
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

18-12-2003 13:34

Klaas,

Oplossing lijkt mij niet meteen er te zijn. Omdat je die 2 stekken die niks nog opleverden kan je de stek ook nog tijd geven. Want hoevaak hebben we in nederland niet dat ee stek de ene dag wel vangt, en de volgende keer niet.
Maar wat ik zou doen is hengel 1 ook op een 300 m leggen. wel zelfde richting. alleen wat verder. Want die stok 2 ligtie op een bepaalde diepte? Probeer die diepte uit te zoeken, verdere stek info van die stek ook. En zoek een vergelijkbare stek. Leg daar stek 1 op. En op de zojuist verwisselde stek 1, op de oude stek wel proberen beetje voer te blijven strooien. Mocht je activiteit de komende 24 uur zien.... dan kan je je altijd nog bedenken.

De stek 3 zou ik laten liggen. Gewoon eens kijken wat dat voor extra's zou kunnen opbrengen.

Jan, ik zie je hopelijk vandaag! Kan ik teminste de eitjes gebruiken voor die dikke voerballen.

Sjoerd, heb niks van je vernomen. Ik heb zelf wel de controle aan mijn deur gehad. Ze praatte over dat ik mijn oplaassbare bootje niet mag gebruiken. Maar heb hier nog nooit wat over gehoord? Heel vreemd. Uiteindelijk na 2 bakjes koffie heb ik ze het met handen en voeten duidelijk kunnen maken dat ik het erin mag houden. Vriendelijke mensen!
Alleen die wapens die ze in de broekzak hadden. Dat is wat minder vriendelijk om te zien.

Henk, ik stuur je wel een fotootje van hoe ze controleerde bij ons.

Groet
Frank
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-12-2003 13:34

Aan jullie om het tegendeel te bewijzen..

Moet niet te moeilijk zijn dacht ik zo, volgend jaar willen we toch weer terugkomen?

Michel, goed nieuws voor jou, John is bij me langs geweest. Hij heeft nogal wat restanten aas en ingrediënten meegenomen.
Dat zeil van "dat zeg ik" had ie ook bij zich, maar eerder dan morgenavond hoef je hem niet te verwachten. Ik hoop dat je het droog houd op je "Zwiebertjeskamp" .

Overigens is het goed voor jullie om een Nederlandse Gendarme bij je te krijgen, ik denk dat John goeie maatjes met ze zal worden, maar of dat een voordeel is weet ik eigenlijk niet.

Groetjes
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-12-2003 14:31

Klaas en overigen.
In mijn optiek trekt de vis op 6 meter diepte langs het "muurtje" op 300 meter uit de oever
Hengel 1 leg ik dan ook 100 tot 125 meter links naast hengel 2 (Dus schuin naar links 300 meter uit de oever 6 meter diep) Hengel 2 gaat gewoon terug natuurlijk.
Hengel 3 gaat schuin naar rechts 250 meter uit de oever op 5,5 meter diepte.
Aanvoeren : een 30 meter brede en langgerekte strook over de drie plekken.
Waarom, met hengel 1 en 2 kunnen we nu bepalen of de vis van links of rechts komt, hier kunnen dan t.z.t. weer op inspelen.
Met hengel 3 op een iets afwijkende diepte maar dicht genoeg bij de vangende plek maak ik wellicht kans op "El Biggo ".
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-12-2003 15:21

Goed aangevoeld Michel !
Zoals Klaas het beschreef, met die 6/7 uur, moest ik al gauw denken aan de "kantenpatrouille's" in het Hollandse poldergebied.
In dit geval denk ik een muurpatrouille die de randen van de oude weide afgrazen.
Misschien heeft de diepte er iets mee te maken, maar zou het ook zo kunnen zijn dat de overblijfselen van de oude muur niet recht lopen?
Kunnen we dat met de Zodiac van Michel peilen?
Wel een uitdaging lijkt me!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-12-2003 18:49

Goedenavond allemaal,

Het was een beetje stil vanaf ons kamp. Gelukkig heeft Marijn nog wel het e.e.a kunnen melden. Er is bij ons nog een mooie vis op de kant gekomen. Een schub dit keer vervelend was wel dat ik een bloedvat prikte waardoor er wat bloed wegliep. Heb het overigens wel met klinic behandelt!! Dat doen jullie toch ook? Ik ving de vis vroeg in de avond en om hem vervolgens de hele nacht te zakken zag ik niet zo zitten!!

Klaas, een aardig probleem heb je weer aangegeven. ik zou het als volgt aanpakken.

Hengel twee ligt volgens mij midden op de voerplek. Als daar runs op komen zal ik persoonlijk hengel 1 en 3 op de uiteindes van de voerplek neer leggen. Mijn idee hier achter is dat de vis geen stek of voer dressuur zal kennen. (het is een "bijna" maagdelijk water) Een idee had kunnen zijn om een paar meter naast je voerplek te gaan vissen, omdat hier dan vaak de grotere vissen zich ophouden. Op dit water ga ik gokken dat dat niet het geval is omdat je dan weer praat over dressuur. Nee mijn idee is denk ik toch dat ik op de voerplek zelf ga vissen en hopen op een regelmatige toevoer van karper. Bijv. een trek route.

Vanavond voeren dus ik ga weer hangen. Veel succes allemaal.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-12-2003 19:06

Heren,

voor de duidelijkheid even de verste hengel brengt de vis op. Qua afstand van de oever is het al bijna oever, dan ook nog eens schuin weg. Ik heb dit bewust zo gedaan, zodat er geen 1 groot plek van te maken is. Blijkt ook, 1 hengel vangt vis. Door 50 meter voor en voorbij te voeren hoop ik, dat doortrekkers toch een keer aas tegen komen.


Ik heb al een paar aardige ideeen gelezen, maar er is meer denk ik. Kijken wie nog af komt.

Even de dochter naar schoolfeest brengen. Later.

MVG

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-12-2003 19:44

Dag mannen,

had nogal wat moeite met de obstakels, door gewijzigde taktieken toch de laatste 3 runs kunnen verzilveren. Na weer 2 naar mijn gevoel zware vissen verspeeld te hebben besluit ik om alles op alles te zetten. Ik breek mijn overwrap af, ga met de stretcher naast de hengels liggen en gooi het tentzeil over me heen, op een dusdanige manier dat ik bij een run meteen kan aanslaan. De baitrunners blijven potdicht, hengels haaks op de te bevissen stek. Op die manier heeft de vis alleen de rek van de lijn, en de buiging van de hengel als speling, bijna niks dus. Dat het werkt blijkt wel, helaas voelden deze vissen minder zwaar aan als de eerste 2 verspeelde vissen. Eigenlijk baal ik wel dat ik die vissen verspeeld heb, een ezel ... ach, gedane zaken nemen geen keer, en de gevangen 3 vissen zijn zeker niet minder te noemen. 1 van de 3 vissen is een schitterend getekende spiegel van een pond of 24. Omdat het pas 12 uur was, besloten om de vis niet te zakken, snel wat foto's in de regen gemaakt. Je ziet de druppeltjes nog wel, maar de getekende vis des te meer! Dat het koud was moge duidelijk zijn!

http://pic6.picturetrail.com/VOL157/151 ... 571019.jpg

Sjoerd was ook langsgekomen, had nog wat visspullen mee genomen voor me die ik vergeten was thuis. Vertelde me tussen neus en lippen door nog snel over de gendarmes. Ik wist bijna 100% zeker dat ze zouden langskomen, dus een flinke pot sterke koffie ging op het vuurtje. Een uur nadat Sjoerd weg zag ik al aan komen waggelen, bepakt en al, wat zien ze er toch geinig uit. Ik vertel wat met ze, ze leggen me nogmaals de regels uit, en zeggen dat als ik 1x iets fout doe, dat ze me dan meteen pakken. De harde toon neemt wat af met het aantal bakken kwaliteitskoffie, en uiteindelijk lopen ze lachend en al weg. Je kan ze tenslotte maar beter te vriend houden !

Frankie "blankie" van Amerongen belt me een paar uur later op, dat ze ook bij hem langs zijn geweest.

Klaas, die een flink stuk verderop zit, komt vroeg in de morgen even langs om de vangsten door te nemen, en eventueel nog wat tips te kunnen geven en ontvangen. Hij verteld over zijn probleem met de richel, en aangezien ons aas toch niet verschilt, geef ik hem een emmer voorgesneden boillies mee, in de hoop dat deze rakkers wel blijven liggen op het richteltje.
Hij zit dus met een probleem, vangt wel vis, maar 2 hengels blijven "pieploos". Ikzelf zou dan een 2e hengel op de vangende voerplek plaatsen om op die manier te proberen 2 productieve hengels te krijgen. Frank zegt het zelf al, eigenlijk moet je ook andere stekken de tijd geven, dus hengel nr. 3 blijft gewoon op de oude stek liggen, laten we hopen dat de aanhouder wint. Hoe vaak komt het niet voor dat de dikke vis op die ene hengel komt die al dagen op een schijnbaar uitgestorven stuk ligt te liggen.

Ikzelf zit eigenlijk ook met een probleem, waar ik in alle haast niet aan gedacht heb. Door het stijgende water is stek nr.2, waar ik notabene al 3 dagen vrolijk met de boot aan het voeren was, niet meer te bereiken. Op de open plek tussen de takken staat nu dik 50 cm water, en dat loopt nog een flink stuk door. Ik zou eventueel wel 100 meter naar links kunnen zitten, maar daar is het 5 meter uit de kant meteen 3 meter diep, en aangezien ik in een bocht zat, zou ik eigenlijk om het hoekie moeten vissen om de aangevoerde stek te bereiken, dit zal moeilijk gaan omdat ik de hengels niet goed kwijt kan. Wat zouden jullie doen, uit de boot vissen ? De stek maar laten voor wat het is, of toch gewoon op de stek gaan zitten met lange bancksticks, en dan maar ergens een stuk verderop in de bossen gaan zitten (op een meter of 40 van de hengels af) waar het wel nog droog is.

Wie weet trouwens wat de weersvoorspellingen zijn voor de komende dagen ? Even in de gaten houden dus.

Gisteravond wel nog snel een mooie foto gemaakt in de inham, hier zie je ook nog goed de paaltjes het water inlopen, ook een ondergelopen weiland dus !!! Misschien wel interessant om eens te observeren overdag.

http://pic6.picturetrail.com/VOL157/151 ... 447860.jpg

Voordat ik ga slapen bel ik Henk en Jan nog snel even, Jan belooft standby te zijn mocht er een mooie vis op de boomstek uit komen.

Sweet Dreams!

mvg
Stefan



_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Slechten op 2003-12-18 20:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-12-2003 19:52

Heren,
een tip voor u allen, ik heb vanmiddag eerst een tekening op schaal gemaakt, hierop de plekken 1 , 2 en 3 zoals door Klaas opgegeven aangekruist. Daarna de voerstroken ingetekend.Dieptes erbij vermeld. "Muurtjes" aangegeven op de randen en voila,.....
het is dan heel erg duidelijk wat Klaas bedoeld met het onderscheppen van de doortrekkers.Tevens heb je dan een goed hulpmiddel bij de hand waar je op kan terugvallen i.v.m. wijzigen van strategie, taktieken en/of visplekken.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-12-2003 20:09

Stefan,

Ik breng zelf regelmatig een nachtje door in m'n "zodiacje".Ik kan je uit eigen ervaring melden dat dit zomers bij redelijk aangename temperaturen al geen lolletje is en deze sessies zijn dan nooit langer dan 36 uur.
(s'ochtends weg, volgende avond kom ik dan gesloopt weer terug)
Probeer het een nachtje, (Zwemvest bij je)Resultaat naar tevredenheid slaap dan weer een nachtje in je tentje en dan weer een nachtje in je bootje.
Gezien de nabijheid van obstakels zou ik zeker geen 40 meter bij mijn hengels vandaan gaan liggen.
Veel succes.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michel Hollaar op 2003-12-18 20:21 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-12-2003 21:40

Stefan.

De hengels niet haaks, is niet nodig alleen kans op hengel kwijt. 45 graden omhoog is genoeg.

Het moet niet gekker worden hahaha, we worden steeds creatiever.

Ik in elk geval niet uit de boot. Verder van mijn hengels? als je er mee weg komt, zonder obstakels dus.

Maar om een hoekje vis is m.i. mogelijk.

Ik ben trouwens wel min of meer uit mijn richel probleem. Schoot me vanmiddag dus te binnen. Volgende keer neem ik een downrigger mee.

Op mijn hoofdlijn naast mijn gewone montage incl lood of steen, monteer ik een flinke schuivende wartel.Andere eind van de wartel monteer in een stuk nylon, de nylon klem ik in de clip van de bol van de downrigger. Ik laat de downrigger op de gewenste diepte zakken, op de bodem of een halve meter onder water. Met een beetje manouvreren moet dat lukken. Vis haakt op mijn lood ik krijg een signaal. Vis trekt de lijn uit de downrigger of neemt lijn van de beetrunner en ik moet de lijn zelf uit de clip trekken.

We zijn het er over eens, dat 1 min of meer productieve hengel te weinig is. Er zijn nog een aantal oplossingen. die tekening helpt er trouwens wel bij. Wie biedt er nog?

MVG


Klaas
Gerry van der Heijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Geldrop

18-12-2003 21:53

Op 2003-12-17 19:46, schreef Henk ter Maat:
Aaaaaah,
die Gerry dus?!?
Denk dat jij wel een mooie nieuwe stek voor Hans weet, nietwaar?

Sportieve groeten Henk

Hoi Henk, die Gerry ja!
Ja zeker, ik weet / heb een geweldige nieuwe stek voor Hans! Van daaruit kan hij nieuwe watertjes gaan verkennen. En... niet meer zo vaak alleen!
Hartelijke groeten, Gerry.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-12-17 19:47 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-12-2003 22:12

Offtopic:
----------
Dag Gerry,
Het gebruik van quote enzo krijg je nog wel onder de knie hoor! :wink:
Schiet Hans al een beetje op, hoop dat ie geen last heeft/krijgt met sneeuwval.
Geldrop e.o heb ik geen ervaring mee, maar dat je meekijkt is geweldig..
Groetjes Henk
----------

Ontopic weer;
Best wel leuk dat we een soort downrigger hadden ontworpen zonder het te weten. Net zoiets als"Het ligt op het puntje van mijn tong".

Over het tactische probleem van Stefan ben ik nog niet uit. Hebben jullie op dit moment niet veel last van stroming enzo? Daarnaast vind ik bootvissen op de plek van Stefan nogal link ivm de obstakels. Zeker als je in je eentje gaat.
Veiligheid voor alles denk ik?
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

18-12-2003 23:22

Mannen,

Een vraag tussen door.
Een downrig is als ik het goed heb een op zichzelf staand clipje, wat de lijn strak over de bodem laat lopen? Snap het principe even niet. Kan iemand mij dit uitleggen?

Stefan, allicht kan je een ruimere boot van een van de overige heren lenen? Zodat je op de "michel" manier kan vissen. Al was het maar voor een dag. gewoon proberen.

mvg Frank
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2003 00:19

Frank, downriggen wordt veelal toegepast met het vissen op roofvis. Je moet het zien als een soort hefboom met een lijn en zwaar gewicht eronder.Boven dat gewicht heb je dan een zijlijn met kunstaas in een clip hangen op de gewenste diepte.
Bij een aanbeet laat dan de clip de hoofdlijn losspringen als het ware. Zoiets dus.
Niet mijn kopje thee, maar ja
Groetjes,
Henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 00:21

Frank,

We slepen je er door heen, denk ik.

Hi Gerry,

MVG

Klaas



http://www.eangler.com/proshop/Assets/p ... ew_acc.jpg