Vissessie plannen


Plaats reactie
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

13-12-2003 11:12

Oke de vis wil nog niet zo. Ik had eerder al een vangst inmiddels kan ik verklappen dat er ook een tweede foto naar Henk is gegaan. Welliswaar een iets kleinere vis maar doch een mooie spiegel van 23 pond. Ik hoop dat henk deze nog kan gaan plaatsen.

Voor mij was er wederom weinig aktiviteit. Maar goed er heeft er weer een de grote boze wereld mogen aanschouwen. Toch maar weer even praten met zoons van jean. Om te zien wat hun ervaringen waren. Ik ben nog steeds op zoek naar de vis en wellicht vind ik ze ook wel. Vooral s'avonds heb ik me bezig gehouden met over het water turen. En voornamelijk luisteren. Water draagt geluid nou eenmaal ver en als het nagenoeg stil is dan probeer ik de vis zo te lokaliseren. Ik blijf er geen nacht voor op. Voor mij blijft het natuurlijk ook nog een beetje vakantie.

Al met al zitten we met een discussie punt blijven we zitten of gaan we verkassen. Is het ergens anders beter of zitten we al op de beste plek? In ieder geval ben ik blij dat Stefan weer mee vist. Weet je wie ik nog mis? Hans v Moorsel en ik had toch ook nog wel een A. lokhorst verwacht. Juist die mensen weten het. Die kennen de slagen van de zweep. Kom op mensen plek genoeg hoor!!!

Rob, inderdaad staafmarkers gebruiken. Op de manier die stefan zei. Kost bijna niets en is vis vriendelijk gebruik a.u.b. wel de lengte wat het water diep is. Een andere tip is, en dat kan alleen met staafmarkers! Ga achter je markers vissen. I.p.v. ervoor. In iedere hengelsport zaak zijn vellen fluoriserend materiaal te koop. Die kan je er om heen plakken als je met je licht er op schijnt lichten ze op.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-12-2003 12:38

Mooie vangst Rene, even tussen neus en lippen geupdate. Want vrouw des huizes is jarig en een eetkamer vol gezellige etende en drinkende mensen.
http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html

Ik spreek jullie nog.
Groetjes,
Henk
pff wijn om 12.00 uur!
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

13-12-2003 15:17

Rene,

ik kom echt nog wel. Ik heb het alleen de afgelopen week ontzettend druk gehad en ook heb ik nu geen tijd om uitgebreid te reageren. Wel heb ik de discussie met belangstelling gevolgd en heb ik in gedachten mijn verhaal klaar. Ik moet nu echter naar het jaarlijks kerstfeest van mijn werk.

Proost,

Hans
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-12-2003 21:12

Heren voordat ik weer onderduik in de slaapzak zal ik eerst verslag uitbrengen van het verloop van deze nacht en dag.
Gisterenavond even wakker geweest toen ik wat geritsel bij de tent hoorde, bleek achteraf om een of andere nieuwsgierige en met info strooiende Amsterdammer te gaan.
Om een uur of vier vanochtend hoorde ik iemand stevig vloeken, bleek om Stefan te gaan die had het in slaap VALLEN wat al te letterlijk had opgenomen.Vanaf dat moment maar wakker gebleven, licht ontbijtje genuttigd en op naar stek 1. Hier aangekomen zie ik enige karpers rollen en springen helaas niet van een al te groot formaat maar ze zitten op de bom.Terug op stek 2 blijkt mijn maat inmiddels een schubkarper van 21 pond te hebben geland.Mooi de dag begint in ieder geval goed.
Nadat de hengels opnieuw zijn beaasd en uitgevaren een bezoekje gebracht aan Pierre
en Maurice, zij konden wel wat hulp gebruiken om een pad naar hun stek te maken.
Helaas ik ben hier om zelf te vissen.
Gelukkig begrijpen ze me.
Info krijgen ze niet of nauwelijks van mij behalve dat onze vangsten kwa aantallen en gewichten tegenvallen, al had ik vijf 40-ers en twaalf 30-ers gevangen hadden ze dit nog niet van mij gehoord, zuinig op je nieuwe water zijn en blijven anders kan je volgend (voor)jaar bij de meute aanschuiven.
Maatje is net terug van stek 1 controle,
opnieuw activiteit gezien 5 kg boilies bij de bom gevoegd,dit omdat we met boilies vissen en de mais na in ieder geval een dag van activiteit aardig weg zal zijn.
Morgenochtend na de controle worden er knopen doorgehakt.
Blijven ? Terug naar Stek 1 ? Andere stek ?
Ander water?
Op beter resultaat hopend welterusten.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-12-2003 10:12

Hallo Allemaal,

Henk perfect werk de site. Vandaag zullen de hits nog wel groeien. Want we gaan op familie bezoek. O ja 400HA is gelukkig geen 400.00 vierkante kilometer. :wink:

Hans blij dat je er bent. We wachten in spanning af. Ik hoop dat de kerst borrel gezellig was.

groetjes Rene
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 13:21

's Middags om twaalf uur aan de wijn was dus geen succes! :grin:
Hoe was het ook al weer.
1 vierkante kilometer is 100 hectometer=100 hectare, dus iets van 4 vierkante kilometer is het stuwmeer. :lol:
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 16:15

Mannen, het was een geweldig feest gisteren, iedereen uit het dorp was er,en we zijn tot de late uurtjes doorgegaan.
De oudste van de twee koddebeiers was er ook, onder het genot van lekker wijntje hebben we nog wat doorgeboomd over het ontstaan van het stuwmeer. Wat blijkt:

1 De oude rivier bedding loopt met een kronkel middenin het meer naar de westoever en nadert daar de kant op zo’n 100 meter afstand.
2 Aan die kant,dus ongeveer tegenover stek 2 was vroeger ook een wijngaard gelegen en bij de laatste vidange in 1993(overigens niet totaal) was er van de oude wijnstokken haast niets meer over dan wat onregelmatigheden op de redelijk vlakke bodem, hij sprak over een “plateau”.

Pierre en Maurice heb ik ook gesproken, arme kerels, blaren op hun handen van het houthakken,maar goed nieuws.
Vanaf de dam is het smalle weggetje weer redelijk begaanbaar. Ze hadden veel werk aan het vrijmaken van de omgevallen bomen, maar er zijn zodoende wel mogelijkheden op de westoever. Maar waar vroeg ik ze.
Enfin we hebben heel wat gepraat, maar er werd weinig gezegd. Toch maar moeten meehelpen gisteren, Michel?

We hebben het ook gehad over karperliteratuur, over wat zij nou lazen enzo. Zoals jullie weten is Jan de Winter’s boek “Karpervissen” als een bijbel voor me. Voor hun en hun vader is dat het boek “La Carpe” van Raoul Renault,geschreven in 1957 en gaat voornamelijk over het vissen op karper in dit deel van Frankrijk en dan in het bijzonder de “Grote Vijver” die gevormd was na een overstroming van de rivier.
Die vijver ligt er natuurlijk nog steeds en het zou me niets verbazen als dat een natuurlijke schuilplaats is voor de slimste karpers van het meer.
Bij de vidange in ’93 bleef dat deel ruimschoots onder water…
Ik heb een stukje gelezen uit dat mooie boek en zou aan de hand van de beschrijving van Renault de ligging ongeveer 200 meter van de dam in ZZW-richting situeren.

Toen ik het boek vanmiddag terugbracht verraste Jean me met een foto van een karper die door zoon Pierre twee jaar terug was gevangen op die plek, 41.7 engelse ponden zwaar! Bijna 19 kilo dus.
Sinds vorig jaar Pierre zijn been brak terwijl hij alleen! aan het vissen was op die stek, zijn ze uitgeweken naar hun huidige plek.
Al met al een hoop boeiende info, maar ook tips om voorzichtig te zijn. O,ja die stek is te herkennen aan een soort geïmproviseerde iglo van takken, waar ze normaal een groen zeil overheen legden.

Overigens was die vijver inzet van een juridisch gevecht over de plaatsing van de dam. De eigenaar van dat stuk grond had laten vastleggen dat de vijver ongeschonden zou moeten blijven. Uiteindelijk werd besloten de dam niet in de rivier te leggen, maar op de plek waar die nu ligt.

Voor de goede orde nog even, de vangsten tot nu toe,
Rene 2 stuks
Maat van Michel 1
Rob 1
Stefan 1
5 stuks in totaal.
Als ik iets gemist heb, meld het me dan even. Via SMS of Mobi.

Dan zit ik nog met het volgende, Klaas heeft zich uit de naad gewerkt, de hele rit gereden, maar ik heb hem nog niet gezien? Wie van jullie heeft contact met hem? Heeft ie zelf al wat te melden?

Missen jullie zelf nog iets aan materiaal of zo?
Ik kreeg gisterenmiddag de reis-en kredietbrief van de ANWB nagestuurd, was ik zowaar vergeten!

Ik zie jullie wel weer,
Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

14-12-2003 16:44

Michel SMSte net, loopt lekker bij hem.. ze zitten nu alleen in de "voer hoeveelheden problemen".
Komen te kort, Heb gereageerd met de Mobi en gezegd dat ik nog wel een grote hoeveelheid boilies wil draaien voor hem, ik heb al me boiliematerialen en een aantal ingredienten mee genomen. En heb met Jean geregeld dat ik wat Franse Ingredienten kan gebruiken.
Michel zou nog van zich laten horen welke mix hij wou, dan kijk ik of ik hun kan helpen.

Met mijn simpele tactiek loopt het totaal nog niet. Maar de aanhouder wint en zit er aan te denken om een hele andere weg in te slaan. Opzoek te gaan naar Locale Franse vissers. Staan bekend om de voerbommen van mais.
Als die jongens de komende dagen gaan inpakken, kan ik mooi met een zoet popupje daar op dat plateautje van mais zitten. En vangen, als alles mee zit. Heb dit vorige keer mee gemaakt, dus waarom nu niet?

Ik twijfel enorm aan me zelf nu, Maarja, hoe lang zitten we eigen echt te vissen?
Te kort om er een oordeel over te doen.

We bellen!

Frank

PS... Owhja Michel, mocht je met je mobi en je laptop hier nog komen, laat het me effe snel weten, want Jean wilde het wel snel weten! ivm inkoop in grootverpakking voor eitjes en ingredienten!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Amerongen op 2003-12-14 16:48 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 17:45

Hé goed zo Frank,reservemateriaal meenemen.
De ingrediënten moeten niet al teveel problemen opleveren qua eieren enzo, Chez René toch. De andere additieven tja, die moeten uit de grote stad komen, alhoewel de plaatselijke Hengelsportwinkelier wel wat op voorraad heeft.
Maar,zoals je al zei de bestelling moet vroegtijdig worden doorgegeven. Ik heb begrepen dat volgende week meer lui deze kant opkomen...

Van de anderen heb ik (nog) niets vernomen.
Hoe zou het met ze gaan?
Sjoerd,Tom,Pieter,Marijn,Jeroen H.,Marijn en Peter Postema?
Lars,Bart en Ferenc mis ik ook en John, die zal wel met Hans komen afzakken,denk ik.

Frank, ik denk dat succes niet zal uitblijven met zo'n drijvende zoeterik, meldt je me wel op tijd? Had jij niet ook zo'n nieuwerwetse GSM met fotofunctie?

Keep in touch
Henk

_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <:)(((>>>< KSN

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-12-14 17:46 ]</font>
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

14-12-2003 19:11

Een goede avond aan allen.

Eerst en vooral: KLAAHAAAAS, waar zit je man?

Voor de rest; wij hebben hier op onze stek geen aktie meer gehad, op een paar brasems na. Ondanks het vertrouwen dat er was na die rollende vis. Verkassen dus. Naar waar? Daar zijn we het nog niet over eens. We twijfelen tss drie stekken, zijnde:
-die onbekende stek waar we al wat gevoerd hebben
En naar bijkomende inlichtingen van Henk:
-"de oude stek"
-"de grote vijver"
Maar 't is nu wat te laat om nog te verkassen, dus dat zal voor morgen zijn. Vannacht blijven hier hangen en pakken we nog ff een stevige nachtrust mee. Die van gisteren is Henk komen verstoren, maar de baguette en het glaasje wijn hebben fantastisch gesmaakt. Mijn complimenten voor René, die kerel maakt heerlijke kruidenboter!

Mvg, Rob.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-12-2003 19:15

Heren,
Bij controle van stek 1, veel azende karpers gezien, dus huppekkee 15 kg boilies ruim verspreid en als een speer terug naar mijn maatje.
Frank via een SMS even wat zand in de ogen gestrooid dat het hier wel lekker liep en dat ik boilie tekort begon te krijgen.
Mijn maatje en ik waren het snel eens.
Omdat we afgelopen nacht slechts een 15 ponder konden verwelkomen geen moeilijke keus.
Terug naar de voerbom en wel onmiddelijk er is ons ter ore gekomen dat door een lek aan het thuisfront ( per abuis emailtje doorgezonden naar openbaar forum) dat er meerdere Nederlandse karpervissers naar "ons" meer onderweg zijn.
Hoewel we eigenlijk vandaag boodschappen zouden doen nemen we het risico dat een dag later te gaan doen ( We hebben voor vier dagen ingeslagen, weet men nog ?)
Inmiddels terug op stek 1 alles staat en is weer uitgevaren, twee hengels hebben we met mais beaasd, de overige 4 vier met boilies van eigen makelij.Sorry Frank receptuur blijft geheim.Dat stekkie van die Franse garcons lijkt me ook wel wat, maar die zitten er nu nog en wij hebben de vis op de stek, nu nog op de mat.
Met een hoop vertrouwen aan het avondmaal beginnend hoopik vanavaond nog een vangst meldig te kunnen doen.
Inmiddels met volle mond groetend,
Michel en co.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-12-2003 20:18

Volgens mij is Klaas goed aan het vangen, en heeft hij het te druk om te reageren...

De eerste vis kwam op de hengel die als laatste werd ingegooid , lekker kort onder het kantje, misschien dat dit windje het toch goed doet!

Snel wat foto's gemaakt in de ochtend, en toen terug gezet, een mooie 20 ponds spiegel was "de sigaar". Ik heb via mijn mobiele telefoon een foto doorgestuurd naar het thuisfront, en die hebben em op het internet gezet :
http://pic6.picturetrail.com/VOL157/151 ... 447568.jpg

Net nadat ik de foto's gemaakt heb loopt ineens een andere kanthengel af, ik sla aan, voel een log gewicht. We besluiten met de boot achter de vis aan te gaan, maar helaas verspeel ik de vis op de veelvuldig aanwezige boomstronken.

Ik houdt jullie op de hoogte, ga even langs bij Klaas!

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-12-2003 20:53

Henk,
door onze verhuizing terug naar stek 1
jou info gemist.

ZZW is toch rechtsonder de dam?? Lijkt verdacht veel op ons alternatief watertje.
Via de tamtam vernomen dat de topvis op topgewicht aldaar inmiddels 41 pond weegt.

Azende karpers volop hierzo, op de mais hebben inmiddels we 1 spiegeltje en een schubje mogen bewonderen, klein spul helaas, maar we vangen.
Jammer dat het nu is gaan regenen.
Gelukkig krijgen we in de loop van de nacht opklaringen en is de verwachting dat het enige dagen droog blijft.
Morgen na het boodschappen doen Henk eens opzoeken en wellicht samen bij de grote vijver gaan kijken.Ik denk dat diverse aanwezige vissers snel een stekkeus moeten maken omdat de grote meute met rasse schreden nadert. De eerste ' nieuwelingen " worden namelijk morgen in de loop van de middag verwacht.

Nou tot morgen allen, even m'n maat helpen
de mais-hengel gaat weer af.

met vangende groeten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michel Hollaar op 2003-12-14 20:54 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 22:04

Allereerst, Stefan, proficiat! Je zit te vissen op één van de moeilijke plekken,veel obstakels enzo. Een heel mooie vis,jammer van die andere.
Heb je één en ander wat in kaart kunnen brengen? Ging je gelijk in de boot of wachtte je nog even?

Voor allemaal, ik geloof dat het geheide 3 dagen voeren succes begint te hebben, van alle kanten hoor ik nu vangstmeldingen.
Behalve de succesnummers, zijn er ook nog die qua bijstelling van "het plan" iets hebben te melden?

Michel ik heb geprobeerd een schets van het meer te maken. In mijn beleving moet je die vijver juist links voorbij de dam aantreffen. De dam ligt zuidoost en die vijver iets noordelijk daarvan, dus op het totale plaatje ligt ie dan ZZW.
Tis maar hoe je het bekijkt.

http://members.ams.chello.nl/hjonge/pla ... index.html

Net als met de oppervlakte kan ik iets verkeerd zien, maar volgens mij klopt het aardig met de aanwijzingen van Klaas.

Stefan, doe de groetjes aan Klaas, morgen kom ik wel even bij hem langs om bij te praten.

De wind is overigens wel gedraaid hé. Ik denk dat het te maken heeft met die uitloop van de depressie die storm in Nederland geeft..
Nog een nieuwtje, ze hebben hem!!!!

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-12-2003 22:33

Oke, oke bij mij wordt het wat stil nu. Wellicht dat de aankomende personen. Ook wat voer voor mij mee kunnen nemen. Het gaat dus wel om voerbommen. Oke nou als dat helpt dan ga ik dat zeker proberen.

Michel sorry eerste bericht verkeerd geinterpreteerd.

Klaas, waar ben je nou?

Henk, klasse werk wederom!!!

Een hele fijne avond nog met z'n alle. En dat er maar veel vis gevangen mag worden.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-12-2003 10:06

Rene,

Soms mag je iets anders doen, soms moet dat.

Vanavond proberen weer even uit te pluizen.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-12-2003 12:54

Heren,


Mijn maat en ik hebben een probleem. Nou een probleem. We hebben nu wel vis gevangen, maar alleen overdag.

Onbereikbaar, een kleine 500 meter verderop horen we 's nachts wel vis springen. Ik heb nu 1 keer gevoerd.

Twijfel twijfel. Wat gaan we doen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2003 13:19

Vandaag ben ik aangekomen op de stek van Rene,.
Ik heb inderdaad een boel voer meegenomen en zoals ik alles lees en hoor is dit een goede keuze geweest!

De vangsten beginnen inderdaad wat op te lopen, maar het is nog niet wat je van dit meer mag verwachten!
In mijn ogen heeft het veel meer potentie dan wat er nu behaald word!

Met Jean heb ik net ook even bijgepraat en volgens mij ben ik nu gedeeltelijk op de hoogte van wat er zich afspeelt, al heb ik een aantal vraagtekens bij Jean.... Alsof hij toch iets verzwijgt. Maar goed, dat zou ik ook doen als er weer een idioot voor je neus staat om een praaje te maken...

Afijn, voor deze trip (sorry voor mijn vertraging, mijn werk liet mij niet eerder gaan voor deze trip) heb ik meegnomen een 100 kilo maïs, 50 kilo tijgernoten en mijn grote hoop... een notenmix van 60 kilo bestaand uit hazelnoten, pinda's en amandelen... Misschien een rare mix particles, maar op een Pools meer heb ik hier heel goed op gevangen!
Dit Poolse meer was trouwens ook een maagdelijk water!

Verder heb ik 50 kilo boilies meegnomen van mijn nieuwe mix, waarbij ik de vismeel heb vervangen voor hazelnotenix en dit heeft op verschillende wateren toch het verschil gemaakt mij. Hopelijk gaat het ook hier werken, maar ik kan daar nog niks over melden!

Wel kom ik erachter dat ik mijn tentharingen ben vergeten en dat ik nu met boomtakken mijn tent heb moeten vastzetten, hopelijk krijgen wij niet al te zwaar weer vanavond en vannacht, want dan gaat Marijntje vliegen...
morgen snel even wat haringen aanschaffen in het dorp!

Zo, ik ga snel wat te teen maken want ik sterf van de honger...

Tot nader bericht!


Klaas,

springende vissen op een maagdelijk water willen niet altijd azen, doormiddel van een single-hook bait kan je de vis wel nieuwsgirig maken... maar daar zal je zelf ook wel aan hebben denken!

Tot later!

Een vertraagde Marijn
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2003 14:05

Klaas,
Vaar er in de late avond naar toe en vis een nachtje uit je "zodiac" weet je precies wat er onder en rondom gebeurt.

Aan de hand van je observaties en je eventuele vangsten kan je twijfels wegnemen.
Vroeg of laat zal je toch een keus moeten maken, enne niets doen is ook een keuze toch?

m.vr.gr. Michel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2003 16:04

Heerlijk, ik heb net een kant-en-klare pastamaaltijd genuttigd en ben weer helemaal voldoen!
De Zodiac is er klaar voor en en met de dieptemeter heb ik snel een ronde gedaan en enkele markers geplaatst! Voordat het donker is wil ik graag de hengels in het water hebben...

Aan de overkant staat bij mijn stek een aantal bomen in het water en ik verwacht dat het een eventuele productieve stek kan worden!
De bomen staan op ruim 300 meter bij mij uit de kant en de dieptemeter gaf een mooi talud aan, de diepte liep op van 7 meter naar 1 meter water! Onder de bomen zag een aantal kale plekjes op de zandbodem, dit kan er op duiden dat er vis op deze stek is geweest om te azen...
Ik heb een tweetal handjes pindamix gevoerd, deze pindamix geeft vaak een goede instant response, aan de hair zit een amandel en om heel eerlijk te zijn, verwacht ik hier absoluut vis op!

Rechts van mijn stek zie ik nu ook springende vis, ik heb op een diepte van 12 meter een voerstrook aangelegd van alles wat ik mee heb, boilies, pinda’s, noten en tijgernoten!
Ik leg aan de zijkant van mijn voerstrook 1 hengel neer met tijgernoten en op 25 meter van de voerstrook leg ik een hengel neer met een boilie.
De voerstrook heb ik met markers afgebakend.

Nu zit ik achter de laptop met een shaggy in mijn hand en een biertje die op mij staat te wachten!

Nu gaan ook links de vissen springen, zo te zien op de stek van Rene, ik voel de spanning in mijn lijf en kan niet wachten op wat komen komt...

Succes mannen!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-12-15 16:05 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2003 16:39

Hoi Marijn, welkom op Lac …..! We dachten al, hoop voorbereidingen treffen, maar niet komen vissen, haha. :wink:
Je hebt inderdaad wel gelijk over die hoeveelheid aas, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat, zeker door mij, werd onderschat. Maar ja, voor het eerst mee hé.
Ben blij dat we met zijn allen eerst hebben gebrainstormd in Nederland. Maar toch je tentharingen vergeten. Gelukkig heb je op de stek van Rene de wind aflandig en zal je niet zo’n probleem hebben.
Misschien hebben de anderen wel een paar in reserve?

Het is een moordstek waar je nu zit, zeker na drie dagen voeren door de anderen! Ik heb een fotootje geschoten van die plek, ze stonden tot een meter in het water en daarachter gaat het richting bomen van 7 meter weer geleidelijk omhoog.

Klaas, zat jij trouwens te vissen bij de “Grote Vijver”. Ik kon het op die afstand niet goed zien, maar ziet er mooi uit huh?
Kon ook Stefan zijn, die blijft sjouwen.

Michel Hollaar is ook een geinponem, nadat ik hem gisternacht had betrapt op snurken heeft ie allemaal lege maïsblikjes aan touwtjes opgehangen zodat ie kan horen of er iemand op zijn territorium komt. Ik zal voortaan dus moeten kloppen of zo.

Van Rob Buteneers heb ik niks meer gehoord, maar ja, als het hier druppelt met vangsten zal het bij hem wel stortregenen (met brasem)…

Rene (van de herberg) denkt wel een handeltje te kunnen opzetten met de baquettes en kruidenboter, iemand trek erin. Kosten € 5,- voor een broodje en boter.

Tot straks
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2003 18:28

Lekker Henk neem er maar twee mee vanavond.

Lekker nachtje gehad in de regen, oval met overwrap is lichtjes gaan lekken.
Gelukkig groen gamma afdekzeil van Stefan kunnen lenen.
Kwa aantal vangsten hoor je ons hier niet klagen. Sinds terugkeer op stek 1 staan we inmiddels op 8 karpers en ja hoor we hebben er zelf om gevraagd door met mais te vissen maar liefst 11 brasems.
Helaas blijft het hoogste gewicht steken op 18 pond.
Vanochtend opnieuw aangevoerd, niet meer zo verspreid maar direkt rond het haakaas een 5 tot 600 gram per hengel gestrooid.Tevens zijn we wat verder en dieper van de voerbom gaan liggen i.v.m. de aanwezige brasems.Met mais vissen zijn we gestopt omdat 7 van de acht vissen hiermee zijn gevangen.De 18 ponder trouwens wel op de boilie.
Tijdens het boodschappen doen zag ik zoals later bleek Marijn juist wegrijden richting Lac.De volksverhuizing is dus zoals verwacht op gang gekomen.Henk heb ik niet gezien bij Chez Rene.Hoor vanavond wel van hem wie ZE zijn en wie HEM is.(Hoop dat ik het bij het rechte eind heb.) Ben ook nog even langs ons alternatief geweest, niets gezien meld ik bij Marijn de notenboer, die inmiddels volledig gesteld staat. ( Goed idee trouwens die noten(mix), hup in het archief ,komt ongetwijfeld ooit goed van pas.)
Hoopvol gestemd over het verdere verloop van deze sessie, schuif ik aan bij het avondeten.

Eet smakelijk!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-12-2003 19:04

Lac du Lullecouque? :razz:
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

15-12-2003 19:22

Hoieuh,
tja Henk, heb vandaag wat bij geslapen. Het was ik dus die daar aan 'de vijver' zat. Door die stortregen van brasems was de onze nachtrust toch naar de haaien, dus zijn we tegen een uur of vier deze morgen (nacht) begonnen, tegen een uur of 7 lag de laatste stok in. Zoals jij al aangaf lijkt het mij ook dat dit een mooie stek is waar de oudere vissen van het water nog regelmatig rondhangen, de grotere exemplaren hebben wel vaker hun vaste stekje op een water. Ook omdat dit een stek is waar de franse broers al een paar mooie successen hebben gehad, kiezen we ervoor om te voeren met maïs.Lijkt me dat de vis al behoorlijk bekend is met dit aas, ik hoop alleen nog niet te bekent. 3 hengels worden ook met maïs beaasd. De overige 3 krijgen een balletje mee op de hair, met enkele handjes boillies er omheen, voor het geval dat die grote kerels mss toch al een beetje afkeer hebben van 'het gele goedje'. Twee hengels gaan bovenop een taluud, de vroegere oever van de vijver. Twee gaan onderaan dat taluud, als het ware onder het 'oude kantje'. Dit zouden de stekken zijn waar Raoul Renault vroeger zijn pennetje te water gelaten zou hebben. De twee overgebleven hengels hebben een plekje gekregen in een geultje dat ongeveer in het midden door de vijver loopt. Hier is de bodem wat zachter, de ideale broedplek voor muggenlarven.
Damn, hier vertrekt net de 'onder het kantje'-hengel met maïs...

Whoehoe, de eerste van deze stek is binnen. Een mooie, puntgave schub van 25 pond is mijn deel. Te gek! En wat een dril, die vissen hier zijn oersterk! Hij heeft mij (en mijn bootje) alle hoeken van de stek laten zien. Aah, hier doen we het voor... Ik bezorg je de foto's

Moest je vanavond nog eens langskomen, dan graag nog zo enkele broodjes en zo 'n flesje wijn. Kunnen we samen vieren... Deze heb ik immers aan jouw tip te danken.

Hopelijk komen 'ze' nu los...

Mvg, Rob.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-12-2003 20:02

Henk,

kom je bij mij ook ff langs met wat lekkers? Ik ben wel verkast! Het werd me te druk aan de oost oever. Ik zit nu aan de west oever in het midden tussen stek 1 en 2 precies daar waar de oude rivierbedding het dichtste onder de oever komt. Veel plek is er niet maar voor mij alleen voldoende. Honderd meter rechts van mij is ook nog een leuk plekje maar de rivierbedding buig daar weer sterk van de oever af. Ik heb die plek nog niet nader onderzocht en dat is hopelijk ook niet nodig.
Ik ben het namelijk iets anders aan gaan pakken. We hebben al wel gevangen maar de vangsten vallen tot nu toe een beetje tegen. Ik zelf heb nog helemaal niks op twee brasems na dan, maar daar is het dit keer niet om begonnen. Wel krijgen we inmiddels meer activiteit van vis te zien en te horen wat er op zou kunnen duiden dat ze los beginnen te komen. Nu moeten ze alleen nog honger krijgen en honger krijgen ze wel als er tenminste te bikken valt!!!
Op de rand van de rivierbedding staat 6 meter water en er liggen stenen. Op hoop van zegen heb ik hier 5 kilo boilies en 2 kilo maïs gestrooid. Halverwege tussen de rivierbedding en de oever is het nog 4 meter diep en ook hier nog stenen maar beduidend minder. Ook hier een zelfde hoeveelheid voer. 50 meter links van mij is het terrein wat sompiger wat er op zou kunnen duiden dat de bodem daar ook zachter is. Zo'n 20 meter uit de kant is het nog maar 1,5 meter diep. Ook hier 5 kilo boilies en 2 kilo maïs. Verder ben ik met de werppijp op stap geweest en heb 300 meter links en rechts van waar ik zit boilies gevoerd in groepjes van 5 tot 10 stuks om de tien meter! Het is wel tegen het princiepe van mijn maat in maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat er veel te weinig voer in de plomp ligt. Ik heb zo'n voorgevoel dat het een spannende nacht gaat worden. Mocht het niks worden vannacht dan vraag ik Michel even met de zodiac langs te komen want die weet tenminste wat voeren is. Ik heb echt zin om de hele west oever verspreid te bevoeren om zo de vis naar mijn compactere voerplekken te lokken.
Vang ze luitjes ik houd jullie op de hoogte

Groet,

Hans
Plaats reactie