Schaaf versus Weitjens


Hugo Bovenmars

11-11-2003 20:27

Dennis,

Zet anders ff een PB-tje hier op t board, anders BLIJF je aan het PB-en :smile:
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

11-11-2003 21:25

Jongens, jongens,

Op de meeting vroeg ik of er nog ideeen waren voor een volgende regioavond. Er was behoefte aan een avond over penvissen. Dat daarop een discussie los barst over slootjes ed maakte mij op dat moment niet uit. Ook discussieren hoort bij een meeting cq STUDIE avond. Joris ging daar goed mee om, te meer omdat de oudere vissers (het waren er meer dan 1) de boilievisserij bagataliseerden. Degenen die er waren, weet U nog: Bivvy's, rotzooi, 3 hengels, keiharde muziek, blowen. De vraag werd meteen gesteld: Waarom niet weer eens lekker pennen? Daarna ontstond er een discussie, die ik later afkapte, omdat er genoeg gezegd was. Ik blijf er bij, dat beiden, zowel Gerard als Joris, niets tegen elkaar hebben. Allebei zijn het gerespecteerde schrijvers en er is volgens mij geen sprake van een hetze.

Groetjes John de Vries

Regiovoorzitter KSN, district Amsterdam.

PS
28 november 2003, avond over penvissen, in buurthuis Wijk aan Duin te Beverwijk. Ik hoop op een leuke interessante avond, zonder gerollebol
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-11-2003 22:12

Onmogelijk om Appels met Peren te vergelijken..de ene avond drink ik sinas, een volgende cognac.

Soms lees ik liever iets van Weitjens, dan weer is Schaaf favoriet, ligt meestal aan m'n eigen stemming.

Een volgende keer droom ik "Met open ogen" en word ik wakker door de Tingeling van de deurbel en waan me in de omgeving van oom Durk en Pantoffels..

Sportieve groeten Henk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2003 10:39

zoals zo vaak worden dingen uit een artikel te leterlijk gelezen. De bedoeling is dat je dit artikel als een geheel van een afstand gaat bekijken! terug naar de basis is niet terug naar de pen maar terug naar het onbekende, zelf dingen uit dokteren, lekker zelf pielen met een pen, een bonk lood, of zelf een onderlijn maken. Terug naar de basis is zelf kijken welk recept vangt, zelf kijken of er een dikke op dat watertje zwemt, DAT is volgens mij wat schaaf bedoelt en dat doet ie goed. Ook in een ander artikel waar hij uithaalde naar een stuk in de karperwereld over de zwaan geschreven door evert aalten vond ik geweldig!
Het ging niet om dat artikel alleen, het was een stukje geschreven tegen de huidige tendens, waarin alles op een koele en berekende wijze word aangepakt waar geen enkele ruimte is voor avontuur! En sorry hoor maar als ik dan een stuk lees over wedstrijd karperen dan zakt mij de broek op de knieen, in mijn ogen heeft dat, ondanks dat het een prestatie is, niks meer met karpervissen te makken maar met karpersvangen en das een heel groot verschil!

mvg martijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-11-12 11:09 ]</font>
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-11-2003 15:11

Dan wil ik bij deze alle heren schrijvers erop attenderen dat de lezers betalen voor hun artikelen waar zij vervolgens ook weer voor betaald worden. De bladen zouden er dus puur en alleen voor de lezers moeten zijn en dus niet voor het ego of wat dan ook van de schrijvers.
Wil ik nog even aan toevoegen dat ik uit geen enkel karper of vismagazine ooit een enigzins nuttige tip heb kunnen halen. Onderlinge meningsveschillen vechten ze maar elders uit. Dat ome Piet zo lekker heeft staan vangen vanaf een camping en dat tante Sjaan ook een karper heeft gedrild tijdens een barbeque in haar bikini interesseert me ook geen reet en die daarbij behorende foto's hadden ze al helemaal achterwege kunnen laten. Wat een niveau zeg. De schaamte voorbij!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 15:17

Beste Bas, de oplage van Dé Karperwereld en Karper is nog steeds toegenomen. Karper komt volgend jaar ook 6x uit i.p.v. 4x zoals tot nu toe.
Hoe jij daar verder ook over denkt (niet al te genuanceerd naar mijn mening, of wellicht ben jij die éne uitzondering die alles al weet) voorzien ze dus kennelijk wel in een behoefte.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-11-2003 17:57

Op 2003-11-23 15:17, schreef Aart Lokhorst:
of wellicht ben jij die éne uitzondering die alles al weet


Nee, juist niet! vandaar deze kritische noot. Het valt gewoon te vaak op dat de schrijvers hun artikelen niet schrijven om de lezers de dienen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas Breetveld op 2003-11-23 18:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas Breetveld op 2003-11-23 18:29 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-11-2003 18:09

Bas Breetveld,

Dat jij zo'n antwoord geeft is de schaamte voorbij! En bovenal een gigantisch dom antwoord.

Maar als jij echt alles weet dan wil ik wel eens een artikel van je lezen!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-11-2003 18:35

Op 2003-11-23 18:22, schreef Ronnie braakhuis:
Ey bas.
Waneer komt jou boek uit ?



Denk niet dat het gemakkelijk zal zijn om een aanvulling te kunnen geven op de vele mooie boeken die er nu al zijn.
Maar nogmaals: een kritische noot kan nooit kwaad. Zeker niet in deze tijd.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-11-2003 18:38

Bas,

Kritiek kan zeker geen kwaad maar je moet je kritiek toch wel wat beter onderbouwen! In de magazines die wij in holland kennen staan toch regelmatig zeer goede en bruikbare tips! Misschien niet voor jou maar wel voor een ander. Ook in deze tijd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-11-2003 10:26

naats een aantal artikelen die alleen handelen hoe leuk visen is staan er zeker veel interesante artikelen in! maar goed als je alles al weet...............
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

24-11-2003 19:59

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF,

Wanneer houden we eens op met modder gooien. Mijn uitleg in deze topic moet voldoende zijn.
Wie de schoen past trekke hem aan.

Gr. John
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

27-11-2003 19:40

Zonder verder in discussie te willen gaan met de heren schaaf, weitjens en consorten/aanhangers, denk ik alleen het volgende.

Voor zover ik het artikel van de heer Weitjens correct heb gelezen, blijkbaar naar aanleiding van de betreffende regiomeeting, heeft hij alleen gezegd, dat het ging om de persoonlijke beleving van het karpervissen. Niet of de "Zaankanter" daar nou fout of goed in zat.

Als vervolgens de heer Schaaf in Karper te kennen geeft "Joris, waarom geef je een steek in de rug van het karperpenvissen" en dies meer zij, vind ik dat hij dat voor zich dient te houden, althans, niet op deze wijze op de man dient te spelen. Joris zei tenslotte ook alleen maar Zaankanter (en 10 tegen 1 dat de twee elkaar heus wel persoonlijk bij naam kennen).

Overigens geeft meneer Schaaf wèl ruiterlijk toe, dat hij gebruik maakt van de "Engelse" methode, wat hem siert.

Blijft naar mijn mening staan, dat er in publieke bladen niet op dit niveau zou moeten worden geschreven. Maar dat zal wel naïef en wishfull thinking zijn.

Ted

_________________
pluk de dag, vang een visje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ted van der veen op 2003-11-27 19:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-11-2003 08:35

Ted,

Ben ik helemaal met je eens, wat is er mis met een telefoontje of mailtje?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

28-11-2003 11:48

Wel of geen lid van de KSN.
Wel of geen voorstander van Joris of Gerard.

Om daar nu over te discussieren.
Tjonge, tjonge.............wat een onzin.
Penvissen.......da's pas echt karperen!!!