Karperen in de winter wel of niet leuk.


Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

12-11-2003 12:14

:roll: 't is maar waar je plezier in hebt... :wink:

Vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

12-11-2003 16:55

Het kan heel leuk zijn maar......
Vandaag ben ik wezen vissen op mijn plasje.
Zeven weken lang drie a vier dagen per week een sessie van 5 a 6 uur en helemaal nix.
Nu ben ik wel met een 30mm bol aan het vissen en probeer wel die ene dikke te vangen.
Vandaag dus: 8 uur begonnen, tegen een eiland aan met overhangende bomen. De eerste worp ligt +/- 1 van de bomen af en de andere schiet onder de bomen door.
Inmiddels is het 2 uur geworden en ik ben bijna zover om het op te geven, 7 weken in de kou vind ik genoeg!
Krijg ik me daar toch een vreselijke harde run! 20 minuten sta ik te drillen als de vis zich vastzwemt, met het nodige kunst en vliegwerk krijg ik m toch los. Even later zie ik een heeeele grote staart boven water komen. Nog 5 min drillen en dan geeft ie het op , langzaam komt ie naar het net toe, en wat denk je? pats zegt de lijn!!!
Leuk wintervissen?? nee!! nu ff niet
Maar volgende week ben ik weer terug, spannend is het wel.

gr

rinus
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-11-2003 17:22

wat ik wel met jullie eens ben is de rust die er dan rondom het viswater heerst.
hihi net of de hele visvijver voor jou alleen is .
maar ,,, ik ga toch liever op de snoek of snoekbaars vissen lekker struinen en wie weet kom je nog een mooie stek tegen waar je later op de karper kan gaan vissen.
Vriendelijke Groet Henny
Gebruikersavatar
Vincent Kruft
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-06-2003 02:00
Locatie: Vleuten

12-11-2003 18:43

Ik vind dat een karpervisser zijn goede vriend ook in de winter hoort op te zoeken aan de waterkant!(ik heb afgelopen zondag een mooie karper eruit gehaald, 17 pond en 74 cm!!!!!!!) Ik ben er trots op en zeker omdat er nu een moeilijke vis tijd tegemoet komt.

Karpergroeten Vincent
Ramon Luttikholt
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-06-2003 02:00
Locatie: Goor

15-11-2003 10:41

Martijn,

om even te reageren op je vraag wat er mooier is dan in een donkere koude nacht uit je ten te moeten komen:
- je tijd verdoen in rokerige maar warme kroegen
- je bezig houden met de meiden, even verderop aan de bar
- met je vriendin een wijntje drinken bij het haardvuur
- met je andere vriendin de spanning in je relatie houden
- met je kameraden een avondje flink doorzakken

Goed, ik zal hier niet te lang over doorgaan, lijkt me wel duidelijk zo. Ik vis zelf ook meestal in de winter door, maar niet omdat ik graag lang wacht voor ik uberhaupt een run krijg. Meer om het gedrag van de karper te volgen in alle seizoenen en de veranderingen er tussenin. Dat is juist het boeiendste aan het vissen: bijleren.

Mvg, Ramon
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

15-11-2003 12:42

Zo, die hards, mij niet gezien in de winter.
Met je kouwe klouwe en bevroren poten zitten wachten op een visje en dan nog dankbaar zijn ook. Mijn oude knoken kunnen dat niet meer hebben. De hele dag en evt. nacht ( hoe verzinnen ze het) gloeiende koffie drinken om warm te blijven. En dan nog beweren dat HET zo prachtig is. Zomers is het veel mooier en, vooral, veel aangenamer.
De winter is om te schaatsen en om Berenburg te drinken. Het liefst bij de warme kachel met een warme vrouw naast je.
Gaan jullie maar "lekker" wintervissen. Ik vang dezelfde vissen wel in de andere jaargetijden en op een prettiger manier.
Oeps, ben ik nu geen KARPERVISSER???

groeten, een oude knook.
Appie Boertien
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Brunssum
Contacteer:

15-11-2003 13:50

Ik stop in december even. Niet voor de kou, maar dan kan ik mijn materiaal weer even verzorgen en dan ligt er toch meestal ijs op de plomps. Dit jaar was ik half januari weer aan het vissen. En ik moeet Martijn gelijk geven, want ik begin weer vroeg in het jaar te vissen, omdat ik het begin weer wil meemaken en de jaargetijden wil leren kennen ivm het vissen op karper.
dennis diederen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: doenrade

15-11-2003 16:02

Nou vissen in de winter is bepaald niet leuk.
Alles vies nat en koud.
En ik ga veel liever schaatsen in de winter.
Dan ben je tog aan het water en je hebt het warm omdat je veel beweegt.
Ligt er nou dan geen natuurijs dan ga ik gewoon naar de schaatsbaan in geleen.

groetjes dennis
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2003 17:45

En mijn broer is zow idioot om in zo'n strak pakje te gaan schaatsen... Wat een sukkel!!!! :smile: Ga toch vissen....

grtz,

kev
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

21-11-2003 16:23

De rust aan een water en extra voldoening als je toch een vis weet te vangen zorgen ervoor dat ik in de winter ook nog wel eens een nachtje vis. Heb een aantal keer tot -6 en in de sneeuw een nachtje gezeten. Kan je erg mooie foto's opleveren. Moet ook wel zeggen dat het extra voldoening geeft als je weer het lekker warme huis binnenkomt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kelly Adegeest op 2003-11-21 16:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

22-11-2003 01:43

in de winter vissen in super
helemaal als je smorgens wakker word en het gesneeuwd heeft! of het ijs op de onthaakmat staat geeft gewoon een kick :smile:

of als je vanuit je tent van wat vuurwerk zit te genieten :grin:

en de vissen zijn zoooo mooooi in de winter :wink:

adioz marco
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

22-11-2003 10:41

Marco
dat ben ik helemaal met je eens de karpers zijn echt bijzonder mooi in de winter .
ik snap trouwens niet waardoor dat komt als iemand daar een andwoord op heeft hoor ik die graag.
_________________
Vriendelijke Groet Henny

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny Jordaan op 2003-11-22 10:42 ]</font>
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-11-2003 08:41

is er niemand die weet hoe dat komt ?
zou het door de watertemperatuur komen?
zou het door het afsterven van de bodembegroeing komen?
zou het door de pekelwagen komen die zo nu en dan voorbij komt? :smile:
of is het net zoals bij de mensen in de zomer bruin en in de winter minder bruin .
Vriendelijke Groet Henny
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

29-11-2003 09:08

Wintervissen, is eigenlijk het moosite wat er is. Rustig aan het water, de damp over het water vanwege dat heerlijke zonnetje een lekkere bak dampende leut en in je tentje zitten over het water turen met de mooie zonsopkomst. En dan zo'n lekkere ijsklomp in je handen houden. SUPER!!

_________________
Wilt nait?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-11-29 09:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-11-2003 11:08

Top ik ben nu wat ik de afgelopen tijd zie de enige die actief bezig met voeren/vissen. Ik zag ze gister met de schemering nog gewoon springen. Dus deze winter zal het opnieuw top worden mooie vangsten zowel met de pen als op afstand ook aan de oppervlakte heb ik ze in de winter gevangen door ze aan het vreten te houden door te blijven voeren raar gezicht met die koude wind in je porum zacht zonnetje en een mooie 20er aan de oppervlakte te vangen!!
Alleen die kou he :grin: ach ja...
Martijn Schild

08-12-2003 18:41

De winter is leuk om te vissen, maar ook wel koud... kleed je goed aan, anders zit je na een uur te koubekken.