vissenbescherming.......jaja


Willem Barnas

06-11-2003 22:29

Puf puf,

Wij slaan de plank mis, hun hebben niet eens door dat die plank al lang en breed gezaagd is... Voor wat betreft onderzoek, diepgang, affectie en gevoel zijn wij mijns lullig insziens al een aardige wandeling verder dan de dieren- cq. vissenbescherming!

Mailen, balen, tieren en zuchten om dit soort zaken; ik begrijp het maar al te goed, maar doe het niet meer. Het blijft een 'neverending oorlog' en daar wordt ik enkel maar moe van. Ik draag mijn steentje liever bij door me te gedragen en te genieten.

Ondanks alles snap ik Tinus en Mark erg goed en denk er hetzelfde over. Het gezeur om strakker en gelikter geschreven brieven begrijp ik echter niet. Wij maar netjes en mooi doen terwijl zij maar koppig blijven zeker?

Hartelijke groet,
BARNAS :razz:
Hofman Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00

06-11-2003 22:37

T valt mij wel op dat ze altijd met het standaard antwoord komen.
Ik heb ze ook al eens een mailtje gestuurd en kreeg bijna het zelfde mailtje retour als Martijn Nederpel.
Volgens mij hoeven die lui hun standaard antwoord alleen met de naam aan te passen.
Ik denk dat Jurgen wel gelijk heeft als je zegt dat die lui alleen met 100% tevreden zijn.
Verder is er weinig tegen in te brengen denk ik.

De groeten!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-11-2003 22:58

Jurgen, dat b.v. wel op Nieuwkoop is ook niet zo! Nieuwkoop is van de vereniging Natuurmonumenten, na aankoop hebben zij d.m.v. versnelde defosfatering geprobeerd het water helderder te maken. Toen hierdoor visstefte optrad zijn ze er acuut mee gestopt. Het Spiegelkarperproject op Nieuwkoop heeft de goedkeuring van Natuurmonumenten!!!!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

07-11-2003 08:12

Ooh, dat wist ik niet. Ik ben er pas één keer geweest en toen kwam het echt als een puur natuurlijk water op me over. Tja...

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07-11-2003 08:43

Het sturen van e-mailtjes aan de vissenbescherming, hoe verleidelijk ook, dient naar mijn bescheiden mening geen belang. Je zult de 'die hard' tegenstanders van de sportvisserij toch niet overtuigen.

Beter lijkt het me dit soort mensen de wind uit de zeilen te nemen door te zorgen dat de excessen die hij als argumenten aanvoert niet voorkomen. Want dat er vissers zijn die lijn en andere troep in de natuur achterlaten is helaas gewoon waar.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-11-2003 10:33

Op 2003-11-06 21:41, schreef Sjoerd Groot:
Aan de ene kant is mailen nog niet zo slecht. Wel ben ik van mening dat eindeloze welles-nietes mailings zoals die van Martijn weinig goeds opleveren.

Dit soort mailings laaien m.i alleen maar allerhande geëmotioneerde discussies op, die het klimaat tussen beide partijen absoluut geen goed doen.( ie groeperingen hebben ook forums zoals deze...) Wat dat betreft denk ik dat een discussie op het niveau 'dierenbescherming-nvvs' meer resultaat op zou kunnen leveren, en minder ongecontroleerde ergernis opwekt.

Probleem is dus wel dat een discussie wel door 2 partijen gevoerd wordt... Gelukkig staat de sportvisserij wel open daarvoor.
Heikel punt zal wel zijn dat het vangen van een vis op zich nooit bevorderlijk is voor een vis, maar dat de hengelsport ook zoveel goed werk verricht dat zij niet meer alleen op de negatieve punten benaderd kan worden.

vr gr

Sjoerd


eindeloze mails??? het was der maar een hoor!!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-11-2003 12:48

Ja, dat is zo Martijn, maar er zijn je al velen voor geweest, en als beiden in zo'n discussie blijven antwoorden zou dat uitdraaien op een eindeloze welles-nietes discussie...

Dat bedoelde ik alleen maar, no offence :grin:

vr gr Sjoerd
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-11-2003 13:01

ok!
nah jah zit nu eenmaal in het aard van het beestje, kan nu eenmaal erg slecht tegen onrecht, hoewel ik zekr wel begrip voor hun kan opbrengen, jammer dat zij dat dus niet voor ons kunnen
Harald Huizing
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2002 01:00
Locatie: Wageningen

07-11-2003 16:42

Kees,

Ik denk niet dat wij de plank voortdurend misslaan. Verder ben ik het met je eens. Het probleem bij de dierenbescherming is gewoon wel, en daar sluit ik mij bij martijn bij aan, dat zij vaak onwaarheden als waarheden proberen te verkondigen.

Om even een voorbeeld te geven van een discussie hier op de Universiteit. Een woordvoerster van de dierenbescherming kwam hier een praatje houden voor een vak dat hier gegeven werd. Ergens in dat praatje vertelde zij dat vissen tegenwoordig in veel te hoge dichtheden worden gehouden en dat dat slecht is. Auw, dat was een kant-en-klare leugen. Bijv. Bij meerval is het vaak juist goed om hoge dichtheden te houden, aangezien er dan geen rangorde kan ontstaan, en de vissen elkaar dus niet letterlijk opvreten. Na lang geruzie sprong de professor tussenbeide en vertelde dat ik in deze discussie toch echt gelijk had.. Toen was het uiteraard stil!

Wat pijn betreft zijn er inderdaad nog steeds tegenstrijdige berichten. Dat stress slecht is hoeft ook niet perse. En, last but not least, planten hebben ook stress (jaja) dus, wat gaan we dan eten? Maar aangezien dit allemaal een gevoelskwestie is zullen ze dat bij de dierenbescherming nog wel eten....

Met helaas weer beetje opgefokte groet,
Harald
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-11-2003 16:59

Ach Harald, plank misslaan. We staan gewoon te ver uit elkaar om iets te kunnen raken :wink:. Waar ik op doelde is dat we voortdurend op zich goede en rationele argumenten kunnen aandragen voor ons bestaan, maar dat die nooit zodanig de kern zullen raken die de dierenbeschermer tevreden zal stellen met ons handelen.

Groeten, Kees
Harald Huizing
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2002 01:00
Locatie: Wageningen

07-11-2003 17:06

Tsja, idd. Overigens las ik mijn voorbeeld weer trug op de site...

Vraag me eigenlijk wel eens af of die mensen uberhaupt wel eens van een onthakingsmat gehoord hebben?

Groet
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-11-2003 17:18

Nee. Maar als ik in de reactie hierboven lees dat het meerdere keren vangen van een vis het alleen maar erger maakt, ben ik benieuwd naar de reactie. Er zal vast wel een negatieve wending aan te geven zijn.

Kees
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-11-2003 18:22

Jongens,

met alle respect, maar ik denk dat wij onze kostbare tijd verdoen met het mails sturen naar hun. Zij denken A, wij denken B, iets tussen A en B is er niet , dus je zal er toch nooit uitkomen. Natuurlijk word ik ook heel kwaad als ik alle onzin lees die de vissenbescherming schrijft, maar dat zullen zij op hun beurt ook weer van ons vinden.

Ze staan in hun volledig recht om hun mening te uiten, maar ze vergeten soms dat wij dat recht ook hebben.

Ook ik heb al eens een lange maildiscussie gehad met de vissenbescherming, een hoop stress, mails en feiten heen en weer waren we gewoon weer terug bij Start, zonder 20.000 te hebben opgehaald.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, de moeite is zeker goed, maar dat wordt toch nooit wat met die mensen, en het leuke is net dat dat hun recht is...

Keep up the good work, and catch a few nice ones while your at it :wink:

mvg
stefan
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-11-2003 18:54

okey dan is er nog maar een optie volgens mij...
Negeer die mensen .
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-11-2003 08:30

Heren, vroeg mij af wie zit er achter die stichting.
Komt bij mij over als een kleine groep, niet meer dan een paar personen die aan de bel trekken.
Gezien zijn vraag of er mensen zijn die af en toe een stand willen bemannen.
Zal een persoon zijn die zich afgesplitst heeft van DB.( de ander is zijn vriendin)
Een stichting is leuk natuurlijk, normaal komt men met namen van personen die de stichting dragen. Er worden ook al successen op geëist, over de manier van het doden van paling een lachertje, is al jaar en dag een actie punt van DB. Een gefrustreerd persoon, meer is het niet in mijn ogen. Dit soort mensen verliest de realiteit zin al gauw uit het oog.
Waarom een stichting, dat is nog een vraag die mij bezig houd.
Een vereniging licht wel meer voor de hand, ongetwijfeld zijn er die er meer van af weten.

Peter
Herman Smit
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Zwolle

08-11-2003 18:20

Mannen/Jongens/Heren.

Daar gaan we weer, we maken ons toch weer druk om de een of andere geitenwollen sok die weer eens niks anders te doen heeft dan tegen de vissers aan te gaan staan zeiken !!
Hij vergeet dat er in Nederland 1,2 miljoen mensen MET een visakte zijn en dan nog diegene die 'vergeten' zijn om een akte te kopen.
Een jaar of tien geleden kreeg ik zelf een kleine aanvaring met een paar 'natuurliefhebbers'
2 dame,s en 1 heer van een jaar of 65/70 kwam ik tegen op de terug weg van een heerlijk morgentje vissen, bepakt en bezakt kwam ik(met onthaakmat) langs hun zwoegen, begint een van die dame,s tegen mij aan te zeuren dat ik een dierenbeul zou zijn en dat het gemeen was enz, jullie kennen dat wel, maar in de tussentijd plukte zei prachtige bloemetjes uit het gras en zocht die op in een daarvoor bestemd boekje.
Toen ik haar er op wees dat dat bloempje zeer zeker DOOD zou gaan begon de man stilletjes te lachen en ik zei ''goeienmiddag dame,s en zeulde verder met mijn geliefde visspullen.
Ik bedoel maar, maak je nou gewoon niet te druk om deze mensen, ze kunnen veel beter in (de vele) natuurreservaten rond gaan lopen dan ons lastig te gaan vallen met hun zielige gezeur.
Laat iedereen elkaar toch gewoon in zijn waarde, dan is het leven veel leuker en gezelliger .

Herman (manus) Smit
''Geniet van het leven, je bent er maar even''
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-11-2003 15:05

ik maak me er dus wel druk om, en waarom?? omdat de complete hengelsport zich er al jaren niet druk om heeft gemaakt, gevolg?? het verbod op de levende aasvis was een feit voordat wij met onze ogen konden knipperen en boe of ba konden roepen! of zijn de heren dat alweer vergeten??? jah idd we zijn met 1,5 milioen maar zolang we lekker aan de waterkant gaan zitten en onzenek in het zand steken gebeurt er niks. Of deze actie concreet wat uithaalt?? nee denk het niet, zou dat dan moeten??? denk het ook niet! Maar nogmaals ik vind best dat mensen een eigen mening erop nahouden en dit openbaar gaan moken, prima, maar hou het alsjeblieft wel bij feiten en niet bij leugens! Ik heb nog een aantal mails ontvangen met "bewijs"dat vissen pijn kunne voelen! Hehehe daar was ik ook al achter! (prikeffect boltrig) maar het gaat erom in wat voor verhouding! en bewijs dat vissen sterven etv leveren ze niet maar goed ik maak me wel druk om dit soort gefrustreerde types en misschien zouden jullie dat (in je achterhoofd) ook wel een beetje moeten doen!

mvg martijn
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-11-2003 18:44

Martijn de meesten mensen hier op het forum zijn het volgens mij met je eens,ik in iedergeval.
maar......hoe hoe wil je de gedachtegang van zulke mensen veranderen??
wat je aanhaalde over het met levend aas vissen klopt helemaal het is toch vreselijk hoe die pluggen eruit zien, zijn echt martelwerktuigen en ik snap dan ook niet waarom de dierenbescherming hierover niet aan de bel trekt.
de meesten roofvissers vissen liever met een aasvisje dan met zo`n plug maar goed iemand heeft besloten dat het niet meer mag.
of dat nu de dierenbescherming is geweest of de commercie daar ben ik nog niet uit.
maar we dwalen af Martijn zoals je weet is er zwart grijs en wit .
als we het voor elkaar kunnen krijgen om allemaal,de visser en de dierenbescherming in het grijzen vak te gaan denken zal er waarschijnlijk wel een oplossing komen maar zolang de ene zwart denk en de andere wit zal er geen oplossing komen en kunnen we echt jaren en jaren duur blijven praten zonder enig resultaat.
Vriendelijke Groet Henny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-11-2003 20:08

Klopt henny maar om grijs te krijgen heb je zwart en wit nodig! vergeet ook in de politiek zet men altijd hoger in dan wat men vior ogen heeft omdat er altijd op afgedongen word! Ten tweede ik probeer niemend te overtuigen, ik weet dat dat zeker via e-amil onmogelijk is! Maar aan de andere kant kan ik het ook niet laten een mailtje te sturen!

mvg martijn
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-09-2006 21:10

Voordat een aantal erover wil beginnen, ja ik weet dit is een oude topic
................

Martijn, heren e.a.

Maandagochtend 25 septemder 06.45 uur ik pak me eerste bak koffie van de dag en sla de krant open.
Mijn oog valt op het volgende.

Vissendrama in vijver Enschede



FOTO VAN VISSER IN WAADBROEK MET EEN SNOEK
OP DE ACHTERGROND NOG MEER VISSERS MET
NETTEN AAN HET VIS REDDEN


*Leden van visvereniging VIOS in Enschede proberen met man en macht te redden wat er te redden valt. De forse snoek die de visser op de voorgrond vasthoudt mag in ieder geval van geluk spreken. Tijdens baggerwerkzaamheden van de gemeente in een grote vijver stikten afgelopen week namelijk al duizende vissen. Nu laait de discussie op over de vraag wie er schuldig is aan de massale sterfte.
De gemeente had een beroepsvisser ingschakeld die de duizenden vissen uit de grote vijver moest halen om ze over te zetten in een andere plas. De beroepsvisser kon echter niet direct in actie komen. Toch besloot de aannemer van de baggerwerkzaamheden direct aan de slag te gaan.
Duidenden vissen werden levend onder de bagger gegooid, anderen stikten in het troebele water. Omwonenede schakelden de dierenbesscherming in en de gemeente besloot het baggeren tijdelijke te staken. Voor ongeveer drieduizend vissen kwam die beslissng te laat.
De plaatselijke hengelsportvereniging heeeft inmiddels de overlevende visseen overgezet naar een andere plas zodat het bagggeren zonder onnodige sterfte kan worden voortgezet. De discussie over de schuldvraag gaat echter door.

16.10 uur, ik moet nog even wat halen bij het winkelcentrum. Bij de ingang wordt ik gestuit door een man met een bepaald type sokken.
Hij duwt me twee folders in mijn handen en zegt: "dit moet je lezen als je hecht aan dierenwelzijn".
'Visssenbescherming'; lees ik op de voorkant.

'T was best een redelijk gesprek wat ik met deze man had, heb hem verteld over bovenstaand gebeuren in Enschede, over 'onze' kijk op dierenwelzijn.
En dat er wel degelijk aaandacht wordt besteedt aan het welzijn van de gevangen vissen door de sportvissers in het algemeen en de karpervissers in het bijzonder.
Alleen dat eeuwige ge-emmer over die haak, 'kheb maar gezwegen en ben doorgelopen, daar over discussiëren is nutteloos met een niet-visser.

met visbeschermende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-09-2006 22:51

Hetzelfde liedje met de sportvisserij heeft zich al eens voor gedaan bij de jacht ( jaja ook een liefhebberij van mij )
Daar is toen besloten om inplaats van in discussie te gaan met dierenbescherming ( wat valt er te discusieren? een konijn doodschieten is doodschieten, ook al help je daar de verdere wildstand mee ).
Men is gaan samenwerken met andere instantie waar dus wel mee viel te praten, ( wil niet zeggen dat de dierenbescherming dus volledig genegeerd werd/word )
Het is een hopeloze zaak om te proberen de dierenbescherming om te turnen to pro hengelsport, net zo goed dat zij het nooit klaar krijgen om ons vrijwillig te laten besluiten om met hengelen te stoppen.

Steek de energie in andere wegen om de hengelsport voort te laten bestaan en begrip te kweken en uit te dragen naar andere dat hengelsport niet alleen betekent een vis een haak in zijn bek te rammen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-09-2006 23:51

Afbeelding

Nooit zullen wij het eens worden, nooit zal een van de partijen toegeven.

[/img]
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-09-2006 00:16

Hans-Peter, de schuldvraag is niet moeilijk. Het is een gemeente water, de gemeente geeft opdracht voor het baggeren en is dan ook verantwoordelijk dat de vissen er eerst afgevist worden en heeft toezicht te houden dat een aannemer niet op eigen houtje het water wegpomt of aflaat terwijl alle vissen er nog inzitten.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

27-09-2006 10:09

maar weer ff to the point:
we zullen er nooit uit komen met die klanten, dus als je wat tegen die klanten wil beginnen, begin dan met het bouwen van een website die wel de juiste info geeft over wat echte visbescherming inhoud. onze kant van het verhaal dus! en als je slim bent, zoek je een naam die dicht bij die van hun ligt, en doorlinkers op tikfouten... visbescherming.com? visenbescherming.nl ? tegenvissen.nl? om maar wat ideeen aan te geven...
succes verder, en bespaar je de mail moeite met die klanten.

cheers m8,
kev[/b]
Tom van Gessel
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2006 14:47
Locatie: Almelo

27-09-2006 16:16

wat een zielepoot ofniet :o