Je zou je favourite stek maar zo aantreffen!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-10-2003 20:17

Een paar dagen geleden ging ik toevallig even kijken op een van mijn favourite stekken ergens aan een kanaal. Op zich zag alles er normaal uit, totdat ik mijn fiets neerlegde en dit zag:
http://www.geocities.com/robinderonde/s ... _op_punt-1

link ff kopieëren en in je adresbalk plakken, anders doet ie het niet.
Dit zijn de schubben van ongeveer drie karpers en vijf brasems, aan het formaat en de vorm van de schubben te zien was waarschijnlijk één van die karpers een spiegel en een andere was bepaald geen kleintje geweest, ik zou schatten zo'n 20-22 pond. Toen ik even verderop keek bleek er bovendien nog een mooie vuilniszak te liggen.
Later hoorde ik dat deze vissen gevangen zijn door een stel oostblokkers die notabene stekinfo hadden gekregen van een kennis van me!!!
Dit is voor mij (helaas) niet de eerste keer dat ik zoiets aantref, het komt regelmatig voor, maar meestal vangen dioe mensen geen karper.
hebben jullie ook wel eens zulke dingen gevonden?
Groeten,
Daaf

_________________
There 's more to explore

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Daaf Wolters op 2003-10-24 20:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

24-10-2003 20:21

Daaf, de link werkt niet, misschien handig als je die ff veranderd.
Het is echt te triest!! Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Jeffrey
Gebruikersavatar
hans de haan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer/nunspeet

24-10-2003 20:30

de link werkt prima daaf
ik vind het ook triest er zou een algemene regel moeten zijn voor onthakingsmatten.
verder moet het afmaken van vis welke dan ook ,ook verboden moeten worden.

hans
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

24-10-2003 23:57

Waarom krijg ik dan steeds te zien: this page is not available????
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-10-2003 00:31

Jeffrey,
Je moet em kopieëren en dan in je adresbalk plakken, dan moet ie het doen. Bij mij doet ie het ook gewoon.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

25-10-2003 09:06

Ook bij een water bij mij in de buurt heb ik dit al kunnen constateren. Walgelijk en triest vind ik het. Dat raar volk is gewoon niet anders gewend als alles opvreten wat zich ongelukkigerwijs aan hun haak verhangt. Een totaalverbod op het meenemen van vis (en ook het opvreten aan de waterkant) vind ik prima, maar het is denk ik moeilijk te controleren.

En zeg er maar eens iets van tegen dat volk, heb je meteen een kogel in je pens!

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

25-10-2003 10:58

Het is triest ja. Ik vind het persoonlijk niet erg als die duitsers af en toe 1 brasem meenemen op een openbaar vaarwater maar als het er meerdere zijn en dan nog karpers die misschien wel target vissen zijn van iemand is het heel jammer. Overigens heb ik gister wel met een gerust hart kunnen slapen, nl omdat een paar (jonge)duitsers eindelijk na weken vissen en voeren een karper gevangen hadden. En omdat ze steeds bij kwamen zeuren wanneer ik een karper had om deze te doden en mee naar huis op te eten dacht ik dat ze dat wel bij die gevangen karper van hun zouden doen. Maar gelukkig hebben ze de vis (toch)netjes terug gezet(wel overigens zonder onthaakmat maar goed).Dus dat viel me nog mee van hun en bewijst toch meer dat dat wel sportvissers zijn.

mvg henny

PS. Daaf ik heb het artikel al naar Robin gestuurd.
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

25-10-2003 11:40

Jammer dat die foto op een (te) hoge resolutie is genomen, ik zie namelijk alleen de waas van de schubben. Kan daardoor niet inschatten hoe groot ze zouden zijn.
Maaruhm, 3 karpers? Sinds wanneer hebben ze zo weinig schubben dan, of ligt dat ook weer aan de resolutie, ik zie er namelijk 'maar' een paar?

Henny,
Mag ik vragen wat jij het verschil vindt tussen een karper mee nemen, die misschien een target vis is geweest, of een brasem mee nemen, die ook misschien een target vis is geweest?

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

25-10-2003 12:56

Het zou verboden moeten worden>.........

Met treurende groet Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

25-10-2003 14:48

Robert,
Ten eerste omdat een karper moeilijker te vangen is en je er dus veel meer moeite voor moet doen om een (grote)karper te vangen en aangezien er maar weinig mensen zijn die een brasem(tenminste ik ken er geen) als targetvis hebben. Als ik het heb over brasem meenemen bedoel trouwens ook niet de hele grote ervan maar die met gemiddeld formaat. Maar idd is het eigenlijk niet goed om vis mee te nemen van welke soort dan ook, want als we dat normaal gaan vinden zal er in de toekomst nog maar weinig vis in onze wateren zitten.

mvg henny
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

25-10-2003 16:01

henny,

Maar er zijn wel gekken die tijdens het karpervissen 1 hengel op brasem inleggen :wink: ...

Het is inderdaad gewoon té triest voor worden als je je stek zo aantreft.

Robin
Gebruikersavatar
hans de haan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer/nunspeet

25-10-2003 19:38

waarom ben je dan gek?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-10-2003 19:59

Robbert,
Dit zijn slechts enkele van de schubben, er lagen er nog veel meer tussen het gras.

Henny,
Heb je artikel al gelezen, leuk stukje.
Duitsers zijn meeslat niet het grootste probleem, meestal zijn het Polen of Russen ofzo, maar wie het ook doet, het is te triest voor woorden soms.

Jurgen,
Ben het helemaal met je eens, maar het probleem is dat het moeilijk te controleren valt. Er zou dan ook en verbod moeten komen op de bewaarzak, want een controleur kan niet zien of de vis bewaard wordt voor een foto of als snackje.
Een verbod op het opeten van gevangen vis aan de waterkant zou makkelijker zijn, maar dan heb je het probleem dat het niet altijd even duidelijk is of een vis van de visboer komt of zelf gevangen is. Een controleur ziet soms het verschil tussen een brasem en een haring niet.
Hoe dan ook, ik hoop dat die lui er een lekkere ziekte aan overhouden.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

25-10-2003 20:08

een landelijk meeneemverbod opstellen, voor die paar vissers die vis meenemen! dan komen die KL#te oostblokkers ook niet meer. ik ken het ook ik zit op een mooie beek te vissen waar ook zo'n KL#TE pool te vissen die alles de kop inslaat ook mooie vissen gvd. ik kan hem wel in het water schoppen maarja werkt niet zo goed.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-10-2003 21:01

Beste Frank, neem van mij aan dat een algemeen verbod op het meenemen van gevangen vis (zo algemeen gesteld) absoluut geen haalbare kaart is.
Maar iedere HSV waar deze problemen zich afspelen kan wel een meeneemverbod van vis (of sommige vissoorten)in hun vergunningvoorwaarden opnemen.
De enige manier om in deze iets te bereiken is dus om dit aan de betreffende HSV besturen voor te stellen.

Ik begrijp je fustraties heel goed, maar 'schreeuwen' op dit board heeft geen enkele invloed......
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-10-2003 21:28

ja ik weet wat de problemen zijn, ik noem het ook maar als voorbeeld, niet als haalbaar iets. zit zelf ook in bestuur dus ken beetje de problemen, maar het is wel balen als je al die mooie vissen ziet verdwijnen in de pens van een of andere pool. op onze verenigingswateren hebben we meeneem verbod maar alle beken enzo is onhaalbaar dat weet ik en ook niet te controleren.

groeten frank
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-10-2003 11:56

Het zou te controleren zijn, maar dan wordt het onbetaalbaar. Vrijwilligers kunnen niet alles opknappen, je zou ook wel uitkijken om in je eentje tegen 10 van die lui te gaan zeiken. Daar heb je gewoon politie/boa ondersteuning bij nodig, omdat veel van die lui asociaal genoeg zijn om je op zijn minst in het water te trappen, of erger.
Bovendien denk ik dat een totaal meeneemverbod overdreven zou zijn, denk aan die snoekvisser die even een paar aasvissen vangt. Het zou ook alleen te controleren zijn als je geen vis in je bezit mag hebben, dus geen bewaarzakken en geen leefnetten. Kortom, ik denk dat het idd niet haalbaar is.
groeten,
Daaf
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

27-10-2003 15:12

heel simpel het zelfde doen met dat volk
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

27-10-2003 17:10

Bij mij in de regio zijn van die Aziaaten actief.
Bijna alle gevangen karpers gaan mee.
Ze bewaren de vissen in bewaarzakken, en wanneer ze klaar met vissen zijn gaan ze mee.
Ik heb al diverse malen de politie gebeld, en uiteraard komen ze nooit !!!.
Wanneer ik het hef in eigen handen wil nemen, zijn mijn vrienden helaas niet in de buurt. (alleen begin ik niets tegen die groep)

Zou het niet mogelijk zijn om via de OVB een wettelijke bepaling te laten maken, zodat ze op zijn minst bekeurd kunnen worden ?
Of zou dit onhaalbaar zijn ?

Mvrgr, John.
Plaats reactie