Ergernis top 9999


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-07-2003 08:27

Toch vind ik het een aardige man.

Onvoorstelbaar hou hij goeie artikelen af kan / kon wisselen met zulke onzin. Later kreeg ik pas door dat hij daar centen voor kreeg.

Als mens wel aardig, als auteur: ach. Dat kan dus samen. De opmerking van Aart, doet dan voor mij de balans omslaan.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-07-2003 08:29

Over ergernis gesproken. Een beter voorbeeld van een slecht b-water kun je niet wensen. Daarbovenop een vrij opdringerige marketing.

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-09-2003 20:28

Dat er blijkbaar geen (of weinig) lijn zit in dit DB.
Bijvoorbeeld: te koop en te koop gevraagd dwars door overige Topics heen etc.
Ik heb geen idee of dat in de programmering van dit DB zit of dat bezoekers er vaak zo'n zootje van maken.
Meestal moet je je door een heleboel onzin heen worstelen om zinnige topics en discussies te vinden en eerlijk gezegd begin ik dat zonde van mijn tijd te vinden.
Maar wellicht ben ik een zeikerd op dit gebied en vinden de meesten alles lezenswaardig.
De 900ste vraag naar een boiliemix, de 901ste vraag over een onderlijn, de 902ste vraag van hoe bepaalde partikels te koken etc etc etc etc.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

21-09-2003 20:37

Aart, ik deel dezelfde ergernis!
Maar daar is pas geleden nog 'n topic over geweest...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-09-2003 20:41

Aart,

Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar
is er nog wel iets om over te discuseren? Dus
met andere woorden is alles al niet bespro-
ken.........................? Dus vandaar dat
alles zich in mijn ogen weer herhaald!
En mensen gebruik de zoek functie eens meer!

groetjes Benny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

21-09-2003 21:22

Alles wordt herhaald. Duidelijk!
Weinig nieuwe dingen. We weten dus alles al!

Tenminste, anders zouden er wel Nieuwe vragen komen.

Tjah....wat doe je eraan? Het ligt niet aan het board, maar gewoon aan het geen dat bijna alles al bekend is.

Hier is in mijn ogen nix aan te doen.

Koen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-09-2003 00:34

Integendeel, er is in feite nog maar weinig bekend over de karper. Maar de meeste vissers komen niet verder dan hengels, aas en onderlijnen.....
En de nieuwkomers rakelen alle vroegere vragen weer op zonder de moeite te nemen zelf eens wat op te zoeken.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-09-2003 00:49

Zit het 'm er misschien in dat inderdaad de meeste discussies ophouden bij de standaard dingen over hengels, onderlijnen en aas,

en dat degene die iets ongebruikelijks weet,vermoed, test enz. Dit liever niet meteen aan de grote klok hangt? Het is me opgevallen dat het een bepaalde groep DB'ers die juist dit soort discussies voert, maar daar is dus 1 de nodige kennis en ervaring voor nodig, en 2 een dosis lef om die discussie te voeren?

En Aart,

Ik weet enkele van deze voor het DB zeer waardevolle groep, die reeds afgehaakt zijn... Eeuwig zonde. Tuurlijk, discussies maak je zelf mede mogelijk, maar toch zegt het wel wat...

vr gr

Sjoerd
jan van kranenburg

22-09-2003 00:55

Kan jullie mening niet helemaal delen.
Heb tich maal via zoekfunctie geprobeerd antwoord op mijn vragen te vinden.
Probeer maar eens "boillie mix". En zie dan de gigantische rijstebrij-berg aan postings die maar voor een deel direct betrekking hebben op dit onderwerp, maar meestal gaan over discussies waarbij dit topic een rol speelt. Met andere vragen is het niet anders.

Mijn mening is dat de zoek-functie voor 70 %
irrelevante en zeer vage informatie oplevert.
Kan liggen aan de structuur van het programma en/of aan het zeer veel off topic
werken van de boarders.

Kan me dus heel goed voorstellen dat iemand
toch over uitgekauwde onderwerpen, weer een vraag stelt op het board.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

22-09-2003 08:02

Aart,

http://www.karperwereld.nl/forum/viewto ... orum=18&43

De topic waar deze link naar verwijst gaat over het negeren van de beginnershoek, dus niet dat wij de beginnershoek moeten negeren, maar dat vragen die in de beginnershoek thuishoren her en der op het forum geplaatst worden. Met als gevolg dat het inderdaad een zootje wordt, dat je jezelf door onzin heen moet worstelen en dat het dus ookveel tijd kost...

Ik kwam trouwens nog 'n 'mooi' voorbeeld tegen; "wat is nou eigenlijk precies een baitrunner?" het maakt mij niets uit dat zo'n vraag op het DB gesteld wordt, maar het kan aan mij liggen maar m.i. hoort zo'n vraag toch echt bij de beginnershoek thuis...

Met vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-09-2003 08:53

wel jammer dat jij topics die in de beginnershoek "thuis horen" refereerd met onzin Stephan.. of ben jij nooit begonnen?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

22-09-2003 11:46

Dat leg ik verdomme net uit Lexus!
Lees nou eens 'n keer wat ik schrijf!
Dit is al de zoveelste keer dat je met zulke onzin uit de hoek komt, reageer ALSTJEBLIEFT niet meer op mijn berichten!
En stuur me ook geen privé-berichten meer! Ik hou er persoonlijk niet zo van om uitgescholden en beledigt te worden!
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

22-09-2003 12:14

Aart bedoelt (als ik zo vrij mag zijn even voor hem te antwoorden), dat vraag- en aanbod topics dwars door alle andere topics heen staan, en dus niet in de daarvoor bestemde vraag- en aanbod-rubrieken.
Dus precies hetzelde als wat ik over de beginnershoek-topics-kwestie meerdere malen heb proberen uit te leggen (maar sommigen snappen dat gewoonweg niet, of willen het niet snappen... hè Lexus).

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-09-2003 16:47

Op 2003-09-22 08:02, schreef Stephan van den Boom:
Aart,

....... maar dat vragen die in de beginnershoek thuishoren her en der op het forum geplaatst worden. Met als gevolg dat het inderdaad een zootje wordt, dat je jezelf door onzin heen moet worstelen en dat het dus ookveel tijd kost...



sorry hoor Stephan.. wat die prive berichten betreft.. dat is zeker een maand of 3 geleden. En als dat uitschelden was.. haha zielig hoor
Als je er maar vertrouwen in hebt.
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

22-09-2003 19:17

zit je op een tamelijk groot water te vissen(600m op300m) lig je recht vooruit tegen de overkant heb je duidelijke markers staan komen daar 3a4auto's aan babecuen daar is dan 1van die vist dan zie je die uitvaren dwars door je lijnen door.
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-09-2003 20:52

Stefan cools,
( Da's Baalen voor een mannetje uit Balen!! sorry geintje tussendoor!)
Maar eh...wie gaat er dan ook tegen de overkant aan vissen op zo'n grote afstand(300x600 meter!!!!)..je kunt dan natuurlijk toch ook zelf aan de overkant gaan zitten en vissen onder de kant???..of kun jij je soms niet rustig gedragen aan de waterkant en verjaag je alle vissen soms?
Met stomverbaasde groeten
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-09-2003 20:53

Stefan cools,
( Da's Baalen voor een mannetje uit Balen!! sorry geintje tussendoor!)
Maar eh...wie gaat er dan ook tegen de overkant aan vissen op zo'n grote afstand(300x600 meter!!!!)..je kunt dan natuurlijk toch ook zelf aan de overkant gaan zitten en vissen onder de kant???..of kun jij je soms niet rustig gedragen aan de waterkant en verjaag je alle vissen soms?
Met stomverbaasde groeten
Hans Brinkel
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

22-09-2003 21:43

het water dat ik voor heb is aan de kant waar je mag vissen een wei van een boer en de overkant en zijkanten zijn privaat eigendom dan heb je geen andere keuze als je zelf op dat water komt en inf. vraagt aan medevisser zul je wel ondervinden dat dat het beste is en vooral als de andere plaatse bezet zijn zodat je geen andere keuze hebt.
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

22-09-2003 22:21

Op 2003-09-22 00:34, schreef Aart Lokhorst:
Integendeel, er is in feite nog maar weinig bekend over de karper. Maar de meeste vissers komen niet verder dan hengels, aas en onderlijnen.....
En de nieuwkomers rakelen alle vroegere vragen weer op zonder de moeite te nemen zelf eens wat op te zoeken.


ok,
Er is bekend wat men wil weten. Vangen is toch het belangrijkste voor de meeste.
Overigens heel begrijpbaar.

Dat er tegenwoordig weinig topics met inhoud verschijnen komt doordat mensen gewoon niet verder willen/kunnen denken dan het vangen.

Zoals Edwin al een paar keer een discussie heeft opgezet, gebeurt niet vaak.

Ikzelf denk ook niet zover door over het karpervissen. Ik probeer het eigenlijk wel doordat Edwin een paar mooie discussies heeft laten voortvloeien uit zijn vragen. Maar ik kan op de een of andere manier niet zover in het karpervissen op ingaan. Een paar mooie vragen heb ik niet kunnen vinden. Dus op het gebied van discussies ben ik absoluut niet waardevol op dit board.

Misschien dat ik dat later wel kan, als ik meer ervaring en veeel meer kennis heb opgedaan.

Dus mensen, gooi eens een paar doordachte vragen op het board zodat men eens flink kan discussieren.
Want van mij moet het niet komen.

Met (domme) vriendelijke groet,
Koen
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

23-09-2003 00:31

iemand die een bericht plaatst zonder bericht en zonder naam !!!
dat is pas ergenis !
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

23-09-2003 07:30

Dat zijn de gevolgen van de verwijdering van de 'KAK'-terreur, vorige week.

Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

23-09-2003 08:19

Nee hoor naamgenoot,

ik klikte net op pagina 5, van deze discussie, en daar stond ook gewoon helemaal niks op!

Té irritant gewoon,

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-09-2003 19:24

Mijn ergernis zijn nieuwe gebruikers die te lui zijn om de huisregels te lezen en zich registreren onder een fake naam.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-09-2003 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------


Op 2003-09-22 00:34, schreef Aart Lokhorst:
Integendeel, er is in feite nog maar weinig bekend over de karper. Maar de meeste vissers komen niet verder dan hengels, aas en onderlijnen.....

Aart,
En dan zijn die hengels ook nog vaak gekocht zonder te weten wat men in handen heeft,
en dan vist men ook vaak met gekochte boilies zonder te weten wat er in zit en dat die balletjes het "aas" genoemd wordt,
en als die onderlijnen op zijn, dan.........je raadt het al.

Sportieve groeten Henk
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

23-09-2003 22:37

de :smile: van sommige posters,

het lijkt verdomme wel of ze verkering zoeken