schubvisrechten naar beroepsvisserij


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-11-2010 15:59

Juist Martijn mooie steigers aangelegd in een Natura 200 gebied dat is een mooi voorbeeld van goed overleg plegen.
Wil echter niet zeggen dat je er ook mag BBQ en.
Heeft niets met scheefgroei te maken meer met op tijd er bij zijn wanneer de regels worden opgesteld.

Kan ook met vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-11-2010 16:11

Douwe

Om de een of andere reden kan of wil je mij niet begrijpen. Wat ik bedoel is dat er wél ruimte is voor water recreatie met alle overlast van dien. Wel eens op een zomeravond een rondje leien gevaren? Terwijl het s'nachts vissen bij voorbaat gewoon niet toegestaan word, omdat dat de natuur teveel verstoord, terwijl in de regel juist daar de minste overlast van te verwachten is. Uitwassen heb je overal maar om eerlijk te zijn kom ik maar bar weinig extreem gekke zaken tegen, aan de waterkant en dat is zeker niet omdat ik er niet op let. Als het puur en alleen om (nachtelijke)verstoring gaat dan is de invloed van pleziervart vele malen groter dan die van de hengelsport

mvg martijn
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 21-11-2010 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

21-11-2010 17:15

Marijn je hebt zeker gelijk, je kunt zo voor anker gaan en een muziekje opzetten en als je het vlees op de boot bakt is er geen vuiltje aan de lucht.

Ik heb vogelaars ook de raarste dingen zien doen die uiteraard verboden zijn.
Ik kan wel een paar a-viertjes vol pennen van misstanden zonder dat er karpervissers in voor komen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-11-2010 18:38

Henk, als een ministerie een dergelijke uitspraak zal doen en m.i. zullen ze er wel voor waken dat te doen, omdat er destijds fors door de sport voor betaald is, en ook een ministerie kan bestaande rechten niet ontkrachten. Noch die van de sport noch die van het beroep voor alle duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-11-2010 21:55

Martijn ik kan en wil je begrijpen en doe het ook.
Wat ik aan geef is dat het geregeld is daar waar de sportvisserij op zich laat wachten.

Zelf ben ik betrokken geweest bij een Naturagebied waar het wel kon je weet wel wat ik bedoel.
Ik weet wel een beetje wat de recreatievaart voor invloed heeft bij het bestaand gebruik.
En juist het gebruik zit de vissers wel eens tegen, verder ga ik er maar niet op in maar jij weet wel wat ik bedoel.

Kees zo zijn er ook vele A 4 tjes vol te pennen waar de karpervissers wel bij betrokken zijn en waren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-11-2010 23:58

Waar moest afgelopen winter een schaats marathon persee geschaatst worden?

Was ook een Natura 2000 duizend gebied.



Scheefgroei dus. Kromme wetten en regels.


Duidelijker kon het niet toen dat gebeurde.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-11-2010 06:37

Leen, er zijn altijd uitzonderingen. Neem nu het Veluwemeer, ook Natura 2000 gebied. En vanaf zo ongeveer eind september t/m eind maart is een deel ook afgesloten voor de pleziervaart, kite surfing etc.
Maar met de uitzondering dat als er een schaatsmaraton mogelijk wordt die wel door hetzelfde gebied kan plaatsvinden.
Persoonlijk vind ik een uitzondering ook helemaal niet erg, maar vervelend en m.i. omterecht is dat voor het nachtvissen geen uitzondering wordt gemaakt.
Bestuurders en beleidsbepalers zijn nooit 's nachts aan de waterkant, hebben ook geen enkel idee wat individuele karpervissers dan aan het doen zijn.
Maar een schaatsmaraton, waar veel deelnemers en duizenden bezoekers op af komen valt wel heel erg op, ook in de pers en kennelijk durven bestuurders en beleidsbepalers daarom dergelijke maratons niet te verbieden in sommige Natura 2000 gebieden...
K. van den Herik

22-11-2010 07:14

gelukkig is de natuur een linkse hobby en zal er gauw een eind aan komen..
K. van den Herik

22-11-2010 07:22

Is er misshien iemand die een link heeft naar de kamervragen en toestanden rondom de visserijwet?

Ik kom niet verder dan

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... isserijwet

Uit stukken die ik vond over kamervergaderingen lees ik ook niet zoveel.

Kwam wel tegen

http://www.rijksbegroting.nl/2011/kamer ... 49851.html
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-11-2010 07:26

Kan zijn dat er bedreigde vogelsoorten broeden. Een terechte rede om in het seizoen geen rustgebieden te verstoren. Zitten de dames en heren te overwinteren in Afrika is er geen rede om een schaatswedstrijd te verbieden. Kan een gebied waar kwetsbare zeldzame amfibieën huisvesten helaas wordt er hier voor ook voor ons een lijn getrokken. Daar mensen het leuk vonden de nog aanwezige beesten te vangen zijn ook karpervissers de pineut. Groeien er zeldzame planten wil men niet dat oevers betreden worden. Wel is het zo dat onbekend onbemind is weet niet of er goede contacten zijn vanuit SVN met natuurorganisaties. Binnen VBC is het vaak al moeilijk hun te overtuigen van het belang om samen te werken aan een betere onderlinge verstandhouding.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-11-2010 12:24

Peter helaas is het nog erger.
Als het gebied of gebiedje!!!!! geschikt is en dat er een MOGELIJKHEID bestaat dat een bepaald dier of plant bv een beetje Blauwgras er voor KAN komen is het al genoeg om het af te sluiten al dan niet voor een bepaalde tijd.

Helaas wordt er ook gewerkt met de NEE TENZIJ methode, beter is of zou wezen de JA MITS manier.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

22-11-2010 21:23

Ik weet ook nog een kanowedstreid te herinneren, 4 met stuurman dus serieus geweld op het water en bovendien snachts met politie op het water.
De stuurman met hoofdlampje op een kaart kijken de weg te vinden in de slootjes van ons groene hart, keihard in het riet varend door lelievelden heen.
Zwetend, hard roeiend en vooral veel schademakende mongolen met toestemming van natuur-monumenten. Er kwam van vissen niks te recht en gelukkig dat ik vreesde voor mijn hengels had ik ze opgeborgen anders had ik de bekeuring gehad, terecht want je mag niet nachtvissen.

mvg blankie boy.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2010 15:48

Tsja Kees en zo zijn er nog voorbeelden genoeg te geven van meten met twee maten t.o.v. de nachtvisserij in Natura 2000 gebieden en daar erger ik mij bont en blauw aan. En neem daar ook geen genoegen mee, hoe lang die 'strijd' ook gaat duren.