Betaalwater


K. van den Herik

24-10-2007 12:23

Maar ik ben het oneens om alles maar over één kam te scheren



Afbeelding

Maar dan ook niet doen.

MVG

Klaas
K. van den Herik

24-10-2007 12:26

vergat ik nog:



Valt overigens wel mee met die grote aantallen Nederlanders die naar een Frans BTW vertrekken.

Een van de grootste zo niet het grootste boekingskantoor voor karpervisvakanties in o.a. Frankrijk spreekt over iets minder dan 1000 karpervissers die via zijn organisatie boeken om in Frankrijk een karper trachten te vangen.

Laten we dat nou voor het gemak eens met 5 vermenigvuldigen en afronden naar boven = 5000 karpervissers op jaarbasis

Dat is slechts 2,5 % van de Nederlandse karpervissers.

Laat Camou het lekker zelf gaan regelen in Frankrijk. In Nederland hebben we het nog druk zat met allerlei zaken als voorlichting. En... als Camou "ons" nodig heeft, is dat vroeg zat.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-10-2007 18:46

Klaas,

Voorlichting over dergelijke watertype of het nu in binnen of buitenland is mag je als je die kennis in huis heb niet laten liggen. Of hier wat Nederland aangaat geen rol is weggelegd voor Sportvisserij Nederland?

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-10-2007 22:32

De UNCM (Camou bestaat allang niet meer) regelt niks in Frankrijk qua betaalwateren. Soms laat men wel eens een betaalwater sluiten omdat die zich niet aan de Franse wetgeving heeft gehouden (b.v. niet over de juiste vergunningen beschikte, geen BTW af droeg, zonder horeca papieren toch maaltijden etc. verstrekte enz. enz.). In alle gevallen die ik ken waren dit trouwens wateren van buitenlandse eigenaren / huurders, dus feitelijk zo goed als altijd Engels.
De UNCM is ook niet tegen betaalwateren in het algemeen maar wel tegen betaalwateren die daarvoor met een normale vergunning te bevissen waren en tegen betaalwateren waar grotere en grote vissen vanaf openbare wateren zijn overgezet.
Jan Peter Teerling

24-10-2007 23:08

Slim volk die UNCM..

De UNCM is ook niet tegen betaalwateren in het algemeen maar wel tegen betaalwateren die daarvoor met een normale vergunning te bevissen waren en tegen betaalwateren waar grotere en grote vissen vanaf openbare wateren zijn overgezet.

Hoe groter de vraag naar (nieuwe) water(en),hoe meer openbaar water er verkocht gaat worden.En die nieuwe wateren vragen ook om een 'leuk' bestand aan grote vis anders is het immers niet aantrekkelijk om er te gaan vissen..Het aantal (internationale) karpervissers blijft immers gestaag groeien.

K vd Herik
Doe dat plaatje met die voet en dat pistool nog eens.. :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-10-2007 23:59

@Kees,
Ga vooral door met reageren :wink:
Snap je ook wel, is ook geen aanval op jou of de ksn. Maar daar ze vaak binnen een topic worden genoemd op dit gebied is het natuurlijk niet vreemd dat er links worden gelegd.

@ Benjamin, de reden waarom ze de vrije stekkeuze in het leven hebben geroepen is voor mij minder interessant. De boodschap zit hem meer in de achterliggende gedachte. Trouwens dit type wateren waren er vanaf de start, het worden wel steeds meer die overgaan op het vrije stekken systeem :wink:

@Klaas,
Moet zeggen dat ik me best kan vinden in je verhaal. Ga niet helemaal met je mee maar voor een groot deel zeker.

@ Aart,
Dank je voor de informatie, wist niet dat Camou ter ziele was. Sta er niet van te kijken dat de UNCM er minder problemen mee heeft.

@iedereen:
zou je niet kunnen zeggen dat het vooral de nederlanders zijn die er problemen mee hebben? Reden waarom dit het geval is laat ik even buiten beschouwing, heb hier wel een idee over maar dat kan altijd nog wel een keer.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jan Peter Teerling

25-10-2007 13:09

Hallo Peter,
Over het generaliseren;Ik ben van mening dat het groot gedeelte beginnend Frankrijkgangers zijn.Die zullen na een paar keer genoeg vertrouwen en info opgedaan hebben,dat de stap naar openbaarwater desdanig verkleind is,dat ze inzien dat het allemaal niet zo 'eng*' is als eerst voorgesteld was. (Nu heb ik het over de Nederlandse karpervissers)

Er zal altijd een groep blijven die lekker (Al dan niet door de factor vrouw of gebrek aan tijd etc.) een weekje zonder al te veel rompslomp en voorbereidingen aan een water wil neerploffen (met of zonder extra voorzieningen).Een ieder moet voor zichzelf maar uitmaken wat hij of zij wil doen of laten.

Wat betreft het is een kwestie van de UNCM om te proberen dit in eigen land af te remmen.Het is een feit dat 'Zien eten,doet eten' Oftewel er wordt ingezien dat er een extra zakcent(je) mee verdiend kan worden.
Dan zijn er geen grenzen meer,dit is te zien aan het gestaag groeiende aantal internationale betaalwateren (Ned,Polen etc.)

Lekker je kop in het zand steken en doen of de issue niet bestaat/ver van je bed show is,is m.i.z struisvogelpolitiek.

*Eng in de vorm van;De taal niet machtig zijn,veiligheid,(onbekend) bestand,vergunningen etc. etc.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-10-2007 21:17

Even voor alle duidelijkheid. Camou was destijds een beweging van een aantal Franse karpervissers en is later de UNCM geworden, de officiële vereniging van Franse karpervissers.