Het nut van dit forum.
-
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
- Locatie: Leidschendam
Hans,
Ik doelde meer op je laatste cynische opmerking in je bericht. Ik weet overigens nog exact de strekking van je verwijderde bericht. Dubbelzinnige uitleg als zou je 'm alleen maar verwijderd hebben omdat ie niet 'correct' zou zijn geweest, maar niet geheel onwaar! Dat moet ik toegeven.
Groet,
John
Ik doelde meer op je laatste cynische opmerking in je bericht. Ik weet overigens nog exact de strekking van je verwijderde bericht. Dubbelzinnige uitleg als zou je 'm alleen maar verwijderd hebben omdat ie niet 'correct' zou zijn geweest, maar niet geheel onwaar! Dat moet ik toegeven.
Groet,
John
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
- Locatie: Hoog-blokland
he hans mag ik nu even super wijs doen??
jij zegt dat iemand die langer vist meer ervaring heeft he.
jah daar heb je 100% gelijk in.
maar we hebben het hier in dit topic niet over vissen maar over het nut van het board.
dat lijkt mij dat mensen die er al langer dan 2 0f 3 jaar op zitten meer ervaring hebben dan mensen die er nog maar 1 jaar op zitten.(al kunnen ze misschien helemaal niet vissen)
dan zullen die mensen ook het beste weten hoe het terug-uit ging of niet?
dat bedoelde ik met mijn eerdere post, ik had het niet over viservaring
jij zegt dat iemand die langer vist meer ervaring heeft he.
jah daar heb je 100% gelijk in.
maar we hebben het hier in dit topic niet over vissen maar over het nut van het board.
dat lijkt mij dat mensen die er al langer dan 2 0f 3 jaar op zitten meer ervaring hebben dan mensen die er nog maar 1 jaar op zitten.(al kunnen ze misschien helemaal niet vissen)
dan zullen die mensen ook het beste weten hoe het terug-uit ging of niet?
dat bedoelde ik met mijn eerdere post, ik had het niet over viservaring
- Rick Boerboom
- Berichten: 3459
- Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
- Locatie: Doetinchem
Ervaring is niet per definitie gekoppeld aan tijd, vind ik. Meer aan het vermogen om voorvallen en gebeurtenissen te analyseren en interpreteren en er vervolgens op anticiperen en ook aan leergierigheid en open staan voor nieuwe dingen.
- vincent bakker
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Rick Boerboom schreef:Ervaring is niet per definitie gekoppeld aan tijd, vind ik. Meer aan het vermogen om voorvallen en gebeurtenissen te analyseren en interpreteren en er vervolgens op anticiperen en ook aan leergierigheid en open staan voor nieuwe dingen.
is dat niet intelligentie?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
- Hans Brinkel
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Je hebt niks aan intelligentie, als je nergens voor open staat
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Leren kost tijd.
Groet, Kees
Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
- Locatie: helmond
En nooit oud genoeg om te WILLEN leren ...Vlekkie
- Henk ter Maat
- Berichten: 6499
- Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
- Locatie: Didam
Zie hier (boven) het nut.
Mooie avatar Hans..
Mooie avatar Hans..
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Douwe Bijlsma
- Berichten: 8217
- Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
- Locatie: Leeuwarden
Rob niet mee eens, ervaring is niet beperkt tot de fouten die je maakt.
Vissen is een hobby, geen religie!
- Douwe Bijlsma
- Berichten: 8217
- Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
- Locatie: Leeuwarden
Erg jammer dat jij alleen van je fouten leert.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ooit een keer in een cursusje tegengekomen.
Hoe leren mensen? En hoe speel je daar effectief op in? Iedereen heeft wel de herinnering aan een leerkracht die wist te boeien en te binden. En ook van het tegendeel: leerkrachten die ongetwijfeld heel goed waren in hun vak maar het niet wisten over te brengen. Kennelijk is theoretische bagage niet voldoende om werkelijk iets te weeg te brengen als trainer of docent. Wat maakt je een goede trainer? Een korte les over leren.
Iedereen heeft een eigen leerstijl. De één begraaft zich in vakliteratuur voordat hij iets nieuws in de praktijk beproeft, de ander kiest voor trial and error: gewoon dóen en maar kijken wat er gebeurt.
Volgens Kolb leren mensen op vier manieren. Hij onderscheidt vier leerstijlen:
1. Mensen leren door te doen of te ervaren (doeners)
2. Mensen leren door waar te nemen en te overdenken (dromers)
3. Mensen leren door analyse en denken (denkers)
4. Mensen leren door actief te experimenteren (beslissers)
Voor een effectief leerproces is het belangrijk dat alle fasen worden doorlopen, ongeacht het start moment waarop deelnemers 'instappen'. De waarde van het model van Kolb zit erin dat je (overheersende) leerstijlen in een groep kunt vertalen naar effectieve werkvormen.
- Henk ter Maat
- Berichten: 6499
- Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
- Locatie: Didam
Hoe leren mensen? En hoe speel je daar effectief op in? Iedereen heeft wel de herinnering aan een leerkracht die wist te boeien en te binden. En ook van het tegendeel: leerkrachten die ongetwijfeld heel goed waren in hun vak maar het niet wisten over te brengen. Kennelijk is theoretische bagage niet voldoende om werkelijk iets te weeg te brengen als trainer of docent. Wat maakt je een goede trainer? Een korte les over leren.
Iedereen heeft een eigen leerstijl. De één begraaft zich in vakliteratuur voordat hij iets nieuws in de praktijk beproeft, de ander kiest voor trial and error: gewoon dóen en maar kijken wat er gebeurt.
Volgens Kolb leren mensen op vier manieren. Hij onderscheidt vier leerstijlen:
1. Mensen leren door te doen of te ervaren (doeners)
2. Mensen leren door waar te nemen en te overdenken (dromers)
3. Mensen leren door analyse en denken (denkers)
4. Mensen leren door actief te experimenteren (beslissers)
5. Soms leren mensen doormiddel van cursussen (volgens Kolb model) en verkondigen vervolgens aldus.
Voor een effectief leerproces is het belangrijk dat alle fasen worden doorlopen, ongeacht het start moment waarop deelnemers 'instappen'. De waarde van het model van Kolb zit erin dat je (overheersende) leerstijlen in een groep kunt vertalen naar effectieve werkvormen.
Iedereen heeft een eigen leerstijl. De één begraaft zich in vakliteratuur voordat hij iets nieuws in de praktijk beproeft, de ander kiest voor trial and error: gewoon dóen en maar kijken wat er gebeurt.
Volgens Kolb leren mensen op vier manieren. Hij onderscheidt vier leerstijlen:
1. Mensen leren door te doen of te ervaren (doeners)
2. Mensen leren door waar te nemen en te overdenken (dromers)
3. Mensen leren door analyse en denken (denkers)
4. Mensen leren door actief te experimenteren (beslissers)
5. Soms leren mensen doormiddel van cursussen (volgens Kolb model) en verkondigen vervolgens aldus.
Voor een effectief leerproces is het belangrijk dat alle fasen worden doorlopen, ongeacht het start moment waarop deelnemers 'instappen'. De waarde van het model van Kolb zit erin dat je (overheersende) leerstijlen in een groep kunt vertalen naar effectieve werkvormen.
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
LOI cursus didactische vaardigheden.
By the way,
Copyright © 1999-2007 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Groet, Kees
By the way,
Copyright © 1999-2007 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
- vincent bakker
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Tjongejongejonge, nooit verwacht dat het leerstijlenmodel van Kolb hier nog eens ter sprake zou komen....
Als ik dit niet aan mijn vrouw laat zien gelooft ze me nooit....
Als ik dit niet aan mijn vrouw laat zien gelooft ze me nooit....
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
- Rick Boerboom
- Berichten: 3459
- Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
- Locatie: Doetinchem
Interesse maakt kennis.
Wie goed kan leren hoeft nog niet intelligent te zijn.
Wie intelligent is hoeft nog niet verstandig te zijn.
Wie goed kan leren hoeft nog niet intelligent te zijn.
Wie intelligent is hoeft nog niet verstandig te zijn.
- Douwe Bijlsma
- Berichten: 8217
- Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
- Locatie: Leeuwarden
Rick Boerboom schreef:Interesse maakt kennis.
Wie goed kan leren hoeft nog niet intelligent te zijn.
Wie intelligent is hoeft nog niet verstandig te zijn.
Dus als ik jou goed begrijp, heeft leren niet veel met intelligentie te maken?
Het is maar net wat je moet leren en wat je onder intelligent verstaat.
Maar jij hebt het over GOED leren volgens mij kom je dan zonder of met een lage intelligentie niet erg ver.
Wat het verstandig zijn betreft ben ik het met je eens.
Vissen is een hobby, geen religie!
- Rick Boerboom
- Berichten: 3459
- Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
- Locatie: Doetinchem
Je begrijpt me dus niet goed.
Je 2e zin sluit wel aan: het is maar net wat je onder intelligent verstaat. En ik vind "goed kunnen leren" (of dus een hoog niveau op school) dus echt niet garant staan voor intelligentie. Een aantal zeer hoog opgeleide kun je nog geen normaal gesprek mee voeren op straat of kunnen nog geen pak vla losmaken.
Je 2e zin sluit wel aan: het is maar net wat je onder intelligent verstaat. En ik vind "goed kunnen leren" (of dus een hoog niveau op school) dus echt niet garant staan voor intelligentie. Een aantal zeer hoog opgeleide kun je nog geen normaal gesprek mee voeren op straat of kunnen nog geen pak vla losmaken.
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Nou, nou. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Is ook maar net wat de interesse is.
Een geleerde met karpervissen als hobby mag ook meedoen op dit forum. En vice versa. Zolang ze zich maar aan de fatsoensregeltjes houden. Enige communicatievaardigheden zijn wel wenselijk.
Gaat dit nog ergens over?
Groet, Kees
Is ook maar net wat de interesse is.
Een geleerde met karpervissen als hobby mag ook meedoen op dit forum. En vice versa. Zolang ze zich maar aan de fatsoensregeltjes houden. Enige communicatievaardigheden zijn wel wenselijk.
Gaat dit nog ergens over?
Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======