bekeuring als hengel in koffer bak ligt


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-07-2007 15:07

Douwe

Jij gat er dus vanuit dat de betreffende ambtenaar integer is?
Er zijn vele voorbeelden op te noemen waarbij er proces verbaal is opgemaakt om zaken die er totaal niet toe doen jij weet er dus net zoveel van af als ik!
kurt clincke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-07-2007 14:58

22-07-2007 15:23

hoi allen ben een nieuw lid hier en heb even jullie discusie gelezen.
hieruit maak ik op dat desbetrevende vistuig (opgetuigd met haak vermoedelijk) in de nabeiheid van het water was of doen bevinden, vermoedelijk heeft desbetrefende persoon een overtreding begaan waarbij de controle heeft plaats gevonden. hierbij zegt dat de wet één ieder wordt geacht de wetgeving te kennen, dus destbetreffende persoon had ook de haak kunnen verwijderen. wat hem van zijn lijden had kunnen verlossen. verder lees ik ook dat iemand als 11 jarige werd bekeurt, dit kan hij/zij kan een bekeuring krijgen maar dit is het bedrag van de bekeuring gedeelt door twee. ook zal hij/zij de bekeuring op zijn/haar naam toekrijgen.
verder is de boa (bijzonder opsporingsambtenaar) in de meeste gevallen redelijk en krijgen kinder onder de 15 jaar bijna nooit een bekeuring van de dienst doende boa. Dit blijft bij een waarschuwing.
Deze laatste regel is er een die ik zelf meemaak als dienstdoende controleur bij onze vereniging en ook met regelmaat mee ga met de boa als er een regionale controle bij ons is
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-07-2007 15:35

Martijn ik ga er inderdaad van uit dat de politie integer is.
Er zijn legio voorbeelden te noemen dat het wel eens niet helemaal goed gaat.

Zo ook in jou beroep, ik ga er van uit dat iedereen opgeleid en het beste met de patient voorheeft toch zijn er legio voorbeelden te noemen dat het niet goed gegaan is sterker nog fataal is afgelopen.

Ik ken inderdaad de omstandigheden niet vandaar dat ik er van uit ga dat er meer aan de hand moet zijn geweest.

Kurt, Jan spreekt over meer dan 50 jaar terug.
Ook hier staan reacties van mensen die zelf controleren en ook van mensen waarvan het hun beroep is.
De haak verwijderen heeft in dat soort situaties geen zin, een vistuig voorhanden is een vistuig wat in 1 uur volledig visklaar gemaakt kan worden, ook dat is een uitspraak van een rechter.

Welkom op dit board.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
kurt clincke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-07-2007 14:58

22-07-2007 19:17

he bedankt voor de reactie maar dat van het vistuig wist iknog niet heb weer wat bij geleerd bedankt
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

23-07-2007 02:16

Douwe Bijlsma schreef:En wat is de winst dan?? je wilt toch niet zeggen dat de bekeuring is geseponeerd omdat je met verboden vistuig aan het vissen was.


Neen, Douwe.
Ik beging de overtreding met een "niet erkend vistuig", en was dus niet
strafbaar.

Kess, misschien was de wet toen anders of ik was al 12.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

23-07-2007 07:25

Jan,

Betreft in jouw geval dan een fout van de verbalisant (verkeerd feitnummer) en vervolgens een fout van de Officier van Justitie (want verkeerde feitnummer niet gezien en vervolgens geseponeerd). De rechter kan dan geen ander vonnis vellen dan vrijspraak, omdat je niet schuldig was aan het feit waarvoor je een Proces Verbaal had gehad. Indien je daadwerkelijk was opgeschreven voor het feit "vissen met een niet toegestaan vistuig" (H648), had de rechter hoogstwaarschijnlijk anders beslist.
K. van den Herik

23-07-2007 08:05

de politie keek en zag dat het goed was. Welterusten Nederland

http://www.youtube.com/watch?v=MsmvS9xd ... 4575%2Eece
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-07-2007 08:41

Hooligans - visserijwet?

Zie de combinatie niet, Klaas. Maar die hooligans zijn vast Nederlanders. Nederlandse jongeren met ouders. Zal je kind maar zijn...

Welterusten ouders.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-07-2007 10:45

Omar ik zou toch echt de visserijwet van 50 jaar terug er bij halen.
Een bekeuring krijgen en seponeren omdat de overtreding met een verboden vistuig gebeurde.
Dat waren nog eens tijden. :D :D 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

23-07-2007 11:08

Douwe,

Misschien heb je wel gelijk. Alhoewel, de leeftijd van Jan is volgens zijn profiel "0". :o
K. van den Herik

23-07-2007 12:42

De politie zag dat het goed was en besloot niet op te treden.

3 km te snel constateren met een lasergun of een hengel in een kofferbak is veel makkelijker en heeft natuurlijk prioriteit
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-07-2007 13:01

Als wijzelf wat beter ons best zouden doen, dan...

Kan die roep maar moeilijk vertalen. Enerzijds een politiestaat, anderzijds wijzelf ongemoeid en vrij van regels. Onze kinderen opvoeden, geen tijd voor. Een carriere, 3 maximaal 4 dagen in de week. Etc.

Ik denk dat ik wel weet waar de puinhoop ontstaat. Niet bij oom agent of moeder justitie. Maar nog steeds geen verband met dit kofferbak incident. Want dat is het, een incident. Of is nu ineens iedereen dit weekend gecontroleerd op hengels in zijn kofferbak?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

23-07-2007 21:29

Ik rij daar regelmatig langs per dag .
Zelfs langs twee zijde van het Brielse meer.
Mij is dit (nog) nooit overkomen.

Ook ik denk dat er meer aan de hand moet zijn geweest.
Er komen zoveel vissers vanaf de maasvlakte met hengels in hun auto langs het brielse meer.
Als ze dit zouden gaan controleren en bekeuren dan kunnen ze in iedergeval het kwartje van Kok terug gaan geven.

Wel regelmatig gecontroleerd onder het vissen daar.
En best wel streng...geef ik ook toe.
20 min na de verstreken tijd na zonsondergang was ook voor mij een boete.
Ik vond dat toen ook erg streng..maar de kerel stond wel in ze recht.
Resultaat..verstop me nu beter ;-)

Ik zie de zaak als gesloten.
Boete bedrag is gedeelt..rare uitspraak.
Maar ik zie ook geen zaak nummer komen om het na te kunnen lezen.
Dus ga er vanuit dat er meer speelden dan alleen langs het Brielse meer rijden.

I Rest my case.

Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.