graag jullie reactie op betaalwater!!!!!


Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-11-2002 23:12

Ik sjouw liever door de bagger naar mijn hengels...je moet er wel wat voor doen....& dan bedoel ik niet gazonnetje maaien...lol
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-11-2002 00:22

Ik moet mij toch bij Mark aansluiten en wel om de volgende redenen.

In mij nabijheid zijn er mensen die veel plezier beleven aan onze hobby alleen niet meer in staat zijn alle ontberingen die hier soms mee samen gaan te ondergaan.

Deze mensen willen ook graag een keer het frankrijkavontuur beleven en zitten toch te denken aan een betaalwater.

om de reden dat ze hier een stuk comfort en veiligheid hebben die ze anders moeten ontberen.
Indien men niet de juiste connecties bezit is ook het niet altijd makkelijk om een juiste camping te vinden waar ze op een normale wijze kunnen vissen.

Het zou dus juist heel goed zijn als er een lijst zou zijn met betaalwateren waar het bestand goed wordt gereguleerd.
Of dit een utopie is weet ik niet daar mijn kennis hiervoor niet voldoende is en ik geen uitspraken ga doen die ik niet voor alle 100% waar kan maken.

wel vang ik uit deze discussie op dat sommige boarders deze mensen geen karpervissers vindt omdat ze nu 1 maal niet meer door de slijk kunnen rossen & hierop hun keuze aan willen passen.

zoals al aangegeven zijn er ook mensen die niet alleen voor de grote vis gaan.

Ik vind dat het "over 1 kam scheren" steeds meer gebeurt en dat vind ik jammer.

met nog meer hoofdschuddende groet als jij HPE,

Peter

_________________
Wordt ook lid van de KSN, en help mee om een beter uitstraling te geven aan onze mooie levenstijl cq hobby :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2002-11-29 00:24 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

29-11-2002 00:28

Hoi Mark,

je hebt gelijk, ik moet iets beter leren lezen!

groet,

Hans
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-11-2002 08:01

Hans,

Geeft niets, je moet per slot van rekening twee talen onderhouden en dan kan er wel eens iets misgaan:-)

Groeten,

Mark
HansPeter van Ee

29-11-2002 09:09

Heren

Zoals ik al eerder heb geschreven mag een ieder doen waar hij zalig van wordt.
Voor mij zelf weet ik wel dat als ik door een handicap of weet ik welke andere belemmering er niet meer 100 % er voor kan gaan, dan stop ik.

En dat er op betaalwateren alleen maar hulpbehoevende mensen vissen daar geloof ik dus geen snars van.

Er worden gewoon vissen uit openbare wateren gestolen en dat gebeurd in heel Europe.
Deze ergens anders groot gegroeide vissen worden vaak vanuit een goed renderende biotoop in overbezet water gezet.

Vang ze maar, heb er geen medelijden mee, het zijn toch maar van die domme vissen die iedere keer weer aan het haakie gaan hangen.

En regelmatig lees ik dat er mensen zijn die vinden dat de spiegelkarperprojecten op hetzelfde neerkomen als het overzetten van vijftigers op een betaalput.
Gewoon ook onzin in mij ogen, want die vijftiger wordt financieel uitgebuit tot deze sterft en onze spiegeltje's zijn uitgezet om de diversiteit te behouden onder de karper, er van te leren en voor de sportieve visser.

Heren, ik generaliseer niet, voor mij is het alleen wel zo dat als men weet wat karpervissen echt inhoudt een betaalwater buiten de boot valt.
Zelfs stiekum op een verboden water vissen is spannender dan een betaalwater.

met belevende groet

HPE
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-11-2002 02:46

Beste HPE,

"ZELFS" stiekum op verboden water vissen is spannender dan een betaalwater", huh!

Ietwat vreemde opmerking uit vanuit jouw optiek...

Met soms "stiekum" maar nooit betalende groet, MB.
HansPeter van Ee

02-12-2002 09:15

Michael

Misschien wel, maar misschien ook niet een vreemde opmerking.
Voor mij is een betaalwater ook een verboden water want ik zou er nooit gaan vissen.

Neem nu bijvoorbeeld 't Hammetje - een Nederlands betaalwater - helemaal overstocked met karper, daar gaat voor mij geen spanning vanuit.

Denk ik bijvoorbeel aan de Klopsteiger of Het water van de Baron - allebei verboden viswateren - daar zitten hele mooie vissen op, binnen een zeer evenwichtige visstand.
En de spanning op deze wateren is heel goed te voelen.

met kloppende groet

HPE
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-12-2002 11:09

is de spanning die je dan voelt niet of je weer eens een bekeuring krijgt in plaats van het vangen van vis??

met afvragende groet
R.Koopal
HansPeter van Ee

02-12-2002 21:02

Rogier

Nee, niet de spanning van de bekeuring, meer de onbeviste staat van verboden water.

met gespannen groet

HPE
mark hofman.

02-12-2002 21:15

daar heb je gelijk in. laatste twee weken vis ik ook een verboden water. avonds loopt vaak de eigenaar rondje om het water. super spannend! ik lig met mijn slaapzak op de grond tussen de coniveren.
ook al zou ik dan niets vangen de atmosfeer eromheen maakt alles goed

mark
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-12-2002 22:35

Mark,
Ik vind dat je niet
mark hofman.

02-12-2002 22:52

???????????????????????????????

wat

met onbegrijpelijke groet
mark hofman.

02-12-2002 22:52

???????????????????????????????

wat

met onbegrijpelijke groet
mark
HansPeter van Ee

03-12-2002 09:20

Rogier

Het vissen op verboden wateren valt natuurlijk niet goed te praten.
Ik heb dit jaar echter weer veel ellende meegemaakt wat betreft stekkenpeezen.
Nu kan ik natuurlijk geen stek claimen dus heb de peezers in kwestie zelfs nog succes gewenst.
Vroeger toen de lucht nog schoon was en de sex smerig mocht men overal jagen en vissen waar men wilde, nu niet meer.

Waarom ?

Ik zou het niet weten, maar ik doe het toch..

met stropende groet

HPE
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-12-2002 09:36

Hans-Peter,
Vroeger?? Sex smerig?, was zeker nog in de tijd dat de kraaien gewoon ergens tussen de veren wegscheten.

Hoe bedoel je?
Verboden wateren, ik vis wel regelmatig op water waar niemand of bijna niemand komt, kan zodoende ook niet of bijna niet weten wat wel of niet verboden is.

Sportieve groeten Henk
HansPeter van Ee

03-12-2002 09:42

Henk

Dat soort wateren ken ik ook wel, vaak hangt het van de boer in kwestie af of jij zijn land mag betreden.
Ik ken echter ook een aantal daar moet men een hek over en de borden geven toch duidelijk aan dat vissen er verboden is.
De kunst is natuurlijk om de juiste route te lopen, daar waar men geen borden tegen komt :smile: .

met sluipende groet

HPE
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2002 01:45

Beste HPE,

de spanning en kloppingen hoef je mij niet uit te leggen. Alleen het "zelfs" kon/kan ik vanuit jouw optiek niet plaatsen. Net zoals jij dat doet vis ik ook soms/zelden/bijna nooit op stekken waar dit volgens sommige mensen/beheerders/eigenaren/rechthebbenden niet de bedoeling is.

ps. een verboden water is absoluut geen betaalwater.....

Met andere discussie's mijdende groet, MB
HansPeter van Ee

04-12-2002 21:54

Michael

Het staat er een beetje vreemd inderdaad maar wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat een betaalwater in feite ook verboden is om zomaar te gaan vissen.
Alleen op een betaalwater zit zo goed als een vangstgarantie en op de verboden wateren die ik ken is het vangen van karper niet zo vanzelfsprekend.
En verboden water is voor mij wel een 'betaalwater', wordt ik gepakt dan is het betalen.
Wat is trouwens eigenlijk de uitdaging om op een betaalwater te vissen ?

met onbetaalde groet

HPE

p.s. Wrm mijd jij andere discussie's ?
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2002 22:17

Beste HPE,

De uitdaging om op een betaalwater te vissen?
Ik heb geen flauw idee daar ik dit nog nooit gedaan heb en dit mij ook absoluut niet trekt. Ik zie er dan ook geen uitdaging in en vanuit mijn optiek is die er ook niet.

Met verboden maar niet betalende groet, MB

PS: omdat sommige het mijden meer dan waard zijn......:sad: