KSN SUPER onthaakmat!


Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

29-03-2005 09:11

Sjoerd,

Of er een tweede serie van de KSN Onthaakmat komt, weet ik echt niet.
Dat hangt een beetje af van wat de hengelsportfabrikanten gaan doen. Blijven ze (op een enkele Belgische uitzondering na) 'excuusmatjes' ipv onthaakmatten produceren, dan is deze kans wel wat groter.
Eén van de doelstellingen van deze mat is echter dat zij de KSN Onthaakmat (ten dele) gaan kopiëren zodat er betere matten voor veel meer karpervissers beschikbaar komen. De Autocadtekeningen en specificaties hebben ze al, nu moet de tijd ons leren of ze het oppakken.

De kans op een 'penvissersmat' schat ik groter in. Denk dan aan eenzelfde mat, maar een stukje kleiner en dunner, zeg maar voor karpers tot maximaal 30 pond.

Gr,

Frank
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

29-03-2005 09:32

Nou frank.

Als ik ga pennen neem ik gewoon me proline mat mee.

Groot..jah.
Maar voor alle vis de beste veiligheid.

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-06-2005 20:06

Ruud Laros schreef:vind het maar een lelijk ding


Ruud,

Jij zal vast iemand zijn die niet gauw tevreden is of wel ?
Ook vind ik dat je wel anders zou mogen reageren over deze mat.
Dat je het hem lelijk vind prima, ieder zijn mening.
Maar denk er wel even aan dat mensen er hard aan hebben gewerkt om tot dit resultaat te komen !
Ook zijn deze mensen zeer trots op de mat.


Tevens vind ik dat je even jou foto van je kop hier zou moeten posten kunnen we kijken of jou kop knap genoeg is voor deze MOOIE Onthaakmat.

Met knappebekkie Groet Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

14-06-2005 00:05

zou je niet eerst eens de hele topic doorlezen voordat je comentaar geeft .
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-06-2005 07:53

Tijd voor een tussen evaluatie?

Hebben zeggen en schrijven 35 vissen tussen 3 en 15 kilo opgelegen.
1 Stek komn niet anders, dat de mat schuin lag. Zeer schuin. (ik kreeg de stretcher amper recht) Hoewel ik problemen verwachtte, die overigens niet met deze specifieke mat te maken had, maar met allemaal, viel dat best mee. 2 laarzen onder de mat en klaar.

Er is 1 (bijna) ongelukje voorgevallen. Een kaprer glibberde de mat af. Als ik heel eerlijk ben, was dat meer mijn schuld. 2 dingen gelijk doen.

Meest geweldige van de mat is het terugzetten. Geweldig hoe de visjes terug glijden.

Ik hield mijn hart vast voor de gladheid. Dat is dus niet waar. In de boot lag de mat van fox. Deze mat werd naar verhouding vele malen gladder. Vissen bleven hier NIET op liggen maar gleden er af. Hier hiepl niets aan, ook niet aan 1 zijde verhogen.

- puntje. Misschien de zwarte kleur. In het zonnetje wordt hem echt heet. Of dat met een andere kleur beter is weet ik niet. Ik zet er een emmer water bij. Ben ik samen, gooit de maat de mat vol, anders trap ik de emmer om, voor ik het net deponeer.

Cijfer:

8,5


Als studie object: 10+

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-06-2005 08:11

Leuk dat je aanhaalt Klaas,
op de KSN meeting bij de "lancering" vond ik het enige minpuntje de kleur....

Op de vraag waarom antwoorde ik dat ik liever groen zou zien. Omdat ik het idee had dat zwart altijd het meest de zon aantrok. Zal vast wel wetenschappelijk te onderbouwen of te ondermijnen zijn.
Meeste matten zijn ook groen, vind ik ook de meest "passende" kleur.

In ieder geval werd m'n opmerking over de kleur gewoon weggewimpeld !
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-06-2005 08:18

vergeet nooit iets...
wil het wel eerst zelf ondervinden :wink:

Wat ik wel weet, dat de groene kleur een heel stuk duurder was. Of er moest veel meer afgenomen worden.

De kleur is niet storend hoor, ben alleen benieuwd of het ook verschil maakt. Denk het eigenlijk niet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-06-2005 09:00

donkergroen wordt even heet en om nu met een witte mat aan de waterkant te gaan zitten?

bij mij hebben er ook al aardig wat op gelegen tot ruim 18 kilo en ik vind de mat uitstekend.

de slijmlaag van de vissen blijft intakt en de bescherming is verders optimaal.

prima ding en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop :D
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-06-2005 09:25

Klaas van den Herik schreef:Tijd voor een tussen evaluatie?
- puntje. Misschien de zwarte kleur. In het zonnetje wordt hem echt heet. MVG

Klaas


Dan draai je de mat toch om tot je een karper hebt gevangen!!!

mitsz van der kamp schreef:donkergroen wordt even heet en om nu met een witte mat aan de waterkant te gaan zitten?



Is in de sneeuw wel weer praktisch.

mitsz van der kamp schreef:bij mij hebben er ook al aardig wat op gelegen tot ruim 18 kilo en ik vind de mat uitstekend.



Sinds die mat vang je eindelijk karper hè?

gr Harnold
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-06-2005 09:59

kan, maar zitten zoveel clips aan, dat ik er maar een haring ingeramd heb.


Als de flap terug geklapt wordt valt het ook wel weer mee hoor. Misschioen dat Frank nog 2 speciale "poles"kan leveren, zodat van de flap een luikel gemaakt kan worden.


MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-06-2005 10:46

Bij mij ligt de mat op zijn kop als het zonnetje schijnt, als ik een vis gevangen heb en kom aansjouwen wip ik met mijn voet (eerder een flinke schop beweging) de mat om.

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-06-2005 10:47

Lexus Cuyten schreef:, als ik een vis gevangen heb en kom aansjouwen wip ik met mijn voet (eerder een flinke schop beweging) de karper om.

mvg Lex


Typisch...Feyenoord :wink:

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-06-2005 10:47

Klopt Harnold,

het waren ook de eerste karpers ooit......
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-06-2005 21:01

Een 100% voor alle omstandigeheden ideale onthaakmat zal een illusie blijven. Dit is zondermeer de beste die ik ooit gehad heb.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

14-06-2005 23:02

Die voor de een 100% in orde is, kan voor de andere weer een rot ding zijn. Dit is helemaal in handen van je situatie waarin je je verkeerd!
Ook ik heb wel een nadeeltje gevonden, heb ik gelukkig al verholpen, maar toch vind ik dit een van de beste matten die ik ooit heb gezien en heb gehad!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-06-2005 18:24

Even voor de duidelijkheid misschien,
ik schreef als enige minpuntje de kleur....

Ik vind het een dijk van een mat, ben er ook van overtuigd dat het (één van ) de beste matten is op het moment. Dat de kleur groen net zo de zon zou aantrekken, maar alleen voor een meerprijs zou zorgen, is dan van ondergeschikt belang.

Belang van de karper voorop,
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-07-2005 12:45

Ben inmiddels aan een nieuwe mat toe, met de vissen die ik nu ineens vang is zelfs mijn Jumbo Cipro af en toe aan de kleine kant en zijn er meerdere minpuntje die ik denk te kunnen ondervangen met de KSN mat.

MAW;
is er nog één mat Te Koop ??
CarpeR Diem
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

27-07-2005 13:27

Marco,

Ik zal eens kijken of ik de nog steeds niet opgehaalde mat vrij kan maken voor je.

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-07-2005 13:43

Welke niet opgehaalde ? 8)
Ik kom van de week wel even langs....... :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

27-07-2005 14:11

Frank je hebt mail.
groetjes henk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-07-2005 15:05

Frank,

Goed dat stuk in het ‘Visblad’ over de onthaakmat. Vraag me af of je al reacties gehad heb van fabrikanten of zij de mat echt in productie willen gaan nemen.

Zal geen optie zijn weet het, maar toch de vraag als de groothandel of fabrikanten er niet is slagen de mat te produceren het niet mogelijk zelf nog een aantal matten te laten maken. Onderzoek met name op KWO via een open inschrijving moet te realiseren zijn. Met een aanbetaling dekken we ons aardig af tegen financiële risico’s. :oops:
Zelf heb een zeer goede mat hij heeft echter een nadeel hij is zo giga groot :evil: en oprollen gaat niet.

Een eerste inschrijving heb je bij deze al binnen. :lol:

Groetjes,
Peter
peter andrae

27-07-2005 17:15

:o ik had een vraagje,waarom heeft de KSN deze mat uit handen gegeven richting fabriekant is het zo duur om deze mat te maken of was het de bedoeling deze mat alleen voor de KSN leden beschikbaar te stellen,hij had ook bij de KSN shop kunnen staan bij de shirtje,s enz of heb ik iets gemist, 8) heb ik weleens last van de laatste tijd snuif denk ik teveel frisse lucht op :lol: .

Dan mijn volgende vraag ik ben KSN lid geweest maar door omstandigheden heb ik dat laten verlopen nu wil ik volgend jaar toch wel weer lid worden is dat een probleem of niet.

Nu nog een onverwoestbaar schepnet soms vraag ik mij af of bepaalde spullen juist worden gemaakt om stuk te gaan zuchtttt,mag ik hem zeker testen he als nieuw lid :D .


mvg peter.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-07-2005 18:15

Beste Peter,

Binnen de KSN leefde allang de behoefde om te komen met een goede onthakingmat.
De S van studie staat er terecht niet voor niets. De ontwikkeling kost zoveel dat het voor een fabrikant niet interessant is met een dergelijke mat te ontwikkelen. Nu dit al gebeurd is wordt het hopelijk een ander verhaal.

Door bedrijfsmatig te gaan werken wat je gaat doen met grootschalige hengelsportmaterialen verkoop (lijkt dan wel een winkel) ben je geen vereniging meer. Kan me ook niet voorstellen dat de handel op een dergelijke stap zit te wachten. Wij als KSN zeker niet.

Voor lidmaatschap, een e-mail naar onze penningmeester (kijk maar op de KSN site) en het is gepiept.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

27-07-2005 18:38

Peter, de KSN onthaakmaat was een studie-opbject welke in beperkte oplage gemaakt is en voor KSN leden beschikbaar was. op alle ideeen in deze mat zitten geen patenten oid, waardoor de handel het zo over zou kunnen nemen.
aangezien we het nog steeds over karperSTUDIEgroep hebben, is de opzet denk ik redelijk geslaagd, ik ben over de mat in ieder geval zeer tevreden.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

28-07-2005 01:15

Er is nog veel werk aan de winkel, getuige hetzelfde visblad waar het artikel in staat

staan zomaar een meerdere foto's in zonder onthaakmat, waaronder een staand in een advertentie.

Ik snap best dat niet ieder beginnende visser of iemand die per ongeluk een karper vangt een onthaakmat bij zich heeft, maar een blad als het visblad moet toch een voorbeeldfunctie hebben?

met mierenneukende groet,

Jeroen