Ergernis top 9999


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-07-2003 16:14

Karpervissers die geen rekening met andere karpervissers houden!!! en onvoorzichtig met de karper om gaan. Lomp drillen

groetjes
kevin
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-07-2003 18:13

De meest voorkomende ergernis is het gedrag van anderen.

We hebben nu 2500 gebruikers. Zeg 1500 actieven.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Als we allemaal iemand overtuigen en door ons eigen goede voorbeeld laten zien hoe het hoort. heb je er 3000 6000 12000 24000.

Er zijn er dan nog maar een paar die niet willen deugen. Deugnieten zeg maar....


MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

07-07-2003 18:49

jaja pappa... dream on

de helft wat hiero uitgesproken word aan irritatie-gedrag naar anderen toe, word vermoedelijk toch best veel door dezelfde klagers toegepast in hun eigen dagelijkse gedrag....

Leuk voordoen op een forum is iets anders dan de werkelijkheid vrees ik...

niemand drinkt hier een biertje aan de kant, niemand die blowt, niemand zet zijn auto het liefst het dichtst mogelijk bij de stek, niemand zakt een vis te lang, iedereen heeft zijn vergunning en vist niet daar waar het niet mag. Niemand vist op wateren waar veelteveel karper zwemt, Niemand eigent een stek toe, niemand verhuist vissen... Iedereen weekt zijn partikels altijd, etc

Alleen de anderen doen het verkeerd.... tsja, klaas...

kweet niet of jij de gemiddelde postings alhier lees, en dan verder dan alleen deze topic, maar normen en waarden zijn ver te zoeken vaak, het draait toch verdacht veel om het strelen van de eigen ego, en zoals bekend is, is dat een gebied waarin de mens best geneigd is, toch maar effe dingen te doen, die eigenlijk niet zouden moeten gedaan worden..... der maar niet over praten dan vast...

misschien als we nu allemaal eens een klaasvandeherik-kloon worden?

ed

ps:

2500 gebruikers?
1500 actieven?

dat benne getallen die misschien voor de sponsors wel aardig zijn, maar ik tel der niet echt veel meer dan misschien een 70 regelmatige posters hoor.... en van die 70, tsja, hoeveel posten er eigenlijk iets zinnigs tav de ontwikkeling van het karpervissen?

waar zie jij die?

plus een goed voorbeeld geven?
hoe doe je dat?

beetje tiepen op een forum?

Ik heb maar 1 streven iemand mijn visserij te leren, en dat is een jochie van 6 hiero thuis, en als jij denkt dat alle teringzooi aan de waterkant uit onkunde bestaat, omdat men het niet precies weet, en wij moeten ze dat maar eens uitleggen, en DAN komt alles ok....

again, dream on
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

07-07-2003 18:53

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://carp-central.co.uk/forum/album_page.php?pic_id=27" target="_blank" class=bericht>http://carp-central.co.uk/forum/album_page.php?pic_id=27</a><!-- BBCode auto-link end -->

hier erger ik mij aan !! mensen zonder
onthaakmat
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-07-2003 23:58

al dat gezeur rondom het board... maar iedereen die zeurt plaatst zelf de meest onlogische/korte/irritante reakties...

JA ik ook!

zou veel makkelijker zijn als 90% van de boardgebruikers zou nadenken voor ze iets plaatsen... dat zou al een gigantische berg "fake"berichten schelen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2003 00:18

Edwin,

Kloon? Liever niet. Clown? Kan.

De 2e alinea, is voor een deel waar het om draait.

Ik hoop niet, dat ik uit moet leggen hoe je een goed voorbeeld kan geven. Dacht niet dat dat aan een beetje typen lag. Mochten er 70 iets zinnigs tikken en er 1 is die dat op pikt en dit weer uitdraagt, zit je zo weer op de 12000?

Dream on? Misschein wel. Maar of je nu een 6 jarige, 16 jarige of een 60 jarige wegwijs maakt, het idee is hetzelfde.

MVG

Klaas
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-07-2003 00:34

Edwin,

moraalridders zal je altijd houden. Degene die zich hier anders voordoen dan ze in werkelijkheid eigenlijk zijn, hebben alleen zichzelf ermee. Hiermee hebben ze dus door dat er iets aan hun visserij schort (m.b.t. hunzelf) maar er niets aan (willen) doen. Hoe zielig ben je dan eigenlijk, niet ?

Er zijn hier inderdaad maar een paar active posters, van die active posters zijn er maar een paar interessante posters. Hoeveel van die interessante posters blijven erover als het zo door gaat met het, zoals het in vlagen soms gaat ? Jammergenoeg vrees ik dat dat er erg weinig van overblijven (al hoop ik dat niet!)

Het beetje typen op een forum, ken al snel een handvol karpers redden van de ondergang. De karpers, die degene die wat geleerd worden, daarna zo graag mogelijk weer 'zo heel mogelijk' weer terug willen vangen. Als je hier iniedergeval al een paar beginnende vissers opweg kan helpen, ben je al een heel eind. Met beginnende karpervissers wil ik niet op leeftijd afgaan, maar op ervaring. Een beginner(!) dus.

Met vriendelijke groet,

Christiaan.

[edit]
Frank,

wat jij in je bericht weergeeft, zou inderdaad een hoop kunnen schelen (voor het board zelf dan). Als mensen eens gebruik gingen maken van de Edit-/Verwijder-/en Zoek-Functie, zou dit al een hoop schelen. Daarnaast de z.g.n. "One-Line-Reply/One-Word-Reply" niet meer gebruiken (zijn namelijk nog teveel mensen die het gebruiken), en het zou een hoop "Crap" schelen.
[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2003-07-08 00:41 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-07-2003 08:04

aanval??

wie zegt dat het een aanval is?

misschien ben ik een en ander van Klaas postings wel erg beu Jan. Iedere keer maar weer moeten lezen hoe we ons moeten gedragen; maar vooral lid moeten worden van de KSN, en vooral de KSN dankbaar moeten zijn etc. Respect hebben voor iemands mening? ja hoor, maar daar ging het effe niet om Jan. Ik reageerde slechts op zijn posting, met name de inhoud. DAT is respect tonen Jan, het erop reageren met een weerwoord.

Iedere keer maar weer moeten constateren dat iemand met een ander geluid geen voet aan de grond krijgt bij Klaas, laat staan een reaktie, ondanks alle moeite die je investeert in dat geluid uit te leggen... Maar daar gaat het effe niet om Jan.

Je zegt dat ik jou had moeten helpen?

hm, ik was bereid mee te tiepen in je topic hoe je het moest aanpakken ten aanzien van staties vissen.... Kmoet zeggen dat je daar nu ook niet echt geweldig op verder bent in gehaakt.

Overigs, als je met al jou tijd die je achter de computer, nog immer niet kunt ontdekken, hoe je vandaag de dag een karper kunt vangen, gebruikt: of zijn computer helemaal verkeerd, of stelt maar weer simpel: ik vraag het wel, bespaart mij zoeken

stuur gerust een pb-tje met je telefoon nummer, gaan we een keer hier aan de vaart wat vissen Jan..... Je lijkt me een beste vent met een best hart op een best plekkie, maarre ga nu niet mee doen met meteen op iemands lip te springen die een tegen-geluid geeft.

Dat ik hem Pappa noem, is geen schelden. het geeft slechts aan hoe ik zijn posting lees: nogal belerend....

Christiaan:
Het vele tiepen op een forum, en websites etc hebben veel meer karpers gekost, dan dat het ze ooit nog zullen besparen. Snap je mijn bitterheid?

kga werken
have a nice day
;o)

ed
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2003 08:23

herhaling is de toverkracht van reclame.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

08-07-2003 08:46

De topics worden gewoon steeds irritanter, kijk hier maar 'ns naar: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=7657&forum=34&17" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=7657&forum=34&17</a><!-- BBCode auto-link end -->
het slaat toch gewoon helemaal nergens meer op?
De laatste tijd kijk ik zelfs bijna niet meer op het forum, het kost onderhand uren om de zinnige berichten eruit te zeven. Het grootste gedeelte van de berichten heeft niets meer met karpervissen te maken.
En ik geloof niet dat dat gelam op 't forum een handvol karpers kan redden van de ondergang, zoals hierboven ergens vermeldt staat. Ik denk dat het internet uiteindelijk de ondergang van het karpervissen zal worden als het zo doorgaat...
Als iedereen zich nou gewoon 'ns met zichzelf zou bemoeien en z'n eigen manier van vissen 'ns kritisch zou bekijken, in plaats van die van anderen, dat zou al 'n hele vooruitgang zijn!
Als iedereen die alleen maar zit te klagen en onzin zit te posten nou 'ns fijn ging vissen? Komen ze misschien 'n beetje tot rust of zien ze in dat het gefrustreerde geweeklaag zinloos is...
Of gewoon 'n beetje observeren, peilen, voeren etc? Scheelt ook weer 'n hoop gevraag naar info over wateren, en de (logischerwijs) daaropvolgende kritiek!
Het zou fijn zijn als iedereen gewoon in z'n waarde wordt gelaten (mits hij uiteraard anderen ook in hun waarde laat, en geen onzin loopt te posten,etc. :wink: )
Maar ja, ik loop nu waarschijnlijk ook gewoon zinloos te klagen, ik denk niet dat veel mensen van plan zijn zinnige topics te posten, en zinnige antwoorden zijn al helemaal sporadisch...

Mvrgr,

_________________
_____________________________________________
Ik groet jullie!
_____________________________________________

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-07-08 08:52 ]</font>
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

08-07-2003 08:55

Relax Stephan....

Er moet ook ruimte zijn in het leven voor de onzinnige dingu :grin:

En vissen doen de luitjes hier echt wel maak je maar niet druk :grin:
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

08-07-2003 09:12

O, ik ben ook relaxt hoor, Hans.
En er MAG inderdaad ook best ruimte zijn voor onzinnige dingen, maar daarvoor kijk ik niet op dit forum!
Maar misschien dat de webmaster voor de liefhebbers 'n apart subforum kan maken? Daar hebben volgens mij, spijtig genoeg, veel mensen behoefte aan... Maar ik heb toch het idee dat veel forumgebruikers liever onzin achterlaten dan dat ze aan 't vissen zijn, als je ziet dat mensen de hele nacht door onzin achterlaten... kunnen ze toch beter achter hun hengels zitten, nietwaar?

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

08-07-2003 13:30

Mensen,

de controle op ONZINNIGE berichten wordt vanaf nu verscherpt door het team. Mede door mij. Ik zit veel op het board en doe mijn best om te controleren.

Denk aub na voor je wat zegt... ook in de toekomst zal niet alles verwijderd worden uiteraard... maar sta even stil bij je reply... (scheelt ons ook een hoop werk)

Frank
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-07-2003 13:37

Edwin,

het typen (denk persoonlijk dat je hiermee doelt op het noemen van wateren/gewichten) heeft inderdaad menig water gekost. Als je nu mensen zou leren dat dit niet dé mannier is, en ze daarnaast ook nog eens goed zou leren omgaan met de karper, ben je dan niet al een heel eind?

Stephan,

dat stukje wat 'iemand' geschreven had, had ik ook even gelezen. Als je er niets meer aan wíl doen, dan zal dat inderdaad de ondergang van het karpervissen betekenen. En het 'gelam' van ons, waar is dat dan goed voor? Ik neem aan dat het merendeel het niet doet om z'n vriendin opgewonden te krijgen!

Frank,

de extra controle zal hopelijk een goed effect hebben tegen de 'crap posters', de intentie is er in ieder geval :wink:

Gr,

Christiaan.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

08-07-2003 13:40

Christiaan:
waar anderen stoppen gaan wij door :razz:

Algemeen:
ik denk niet dat het internet de karpervisserij kapot zal maken... het internet is een medium waar makkelijk dingen besproken kunnen worden en als het goed gebruikt wordt kunnen er enkel voordelen bij ontstaan. Nogmaals: MITS het goed gebruikt wordt

Board gebruikers:
gelieve bij irritante berichten even een pÃ(c)rsoonlijk beriggie naar mij te sturen dan kan ik er direct op in hakken :smile:

ik zie ook niet ALLES

Frank

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-07-08 13:43 ]</font>
jan van kranenburg

08-07-2003 14:19

Edwin,
Ook ik ben van mening dat Klaas tamelijk halstarrig kan zijn in discussies; wat niet wegneemt dat die serieus op zaken ingaat.
Zijn heilig huisje is o.a. KSN. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren.

Dank voor je aanbod; maar voor jou zou 't nu nog een kleine ramp zijn om met mij te gaan vissen. 50 meter lopen is al te veel voor me. Stel je aanbod heel erg opprijs. Hopenlijk later eens een keer.
Zeker, ik heb diverse vragen op dit board gesteld tav materiaal. Hoofdzakelijk naar
boeken waarin techniek en begrippen worden uiteengezet. Behalve het boekje van De Baets(wat overigens moeilijk verkrijgbaar blijkt),
heb ik van dit board nog geen tips ontvangen.
Mijn doel is simpel. Zodra ik instaat ben meer te gaan vissen, wil ik naast kennis en materiaal, ook de voor mij nu nog volslagen onbgrijpelijke begrippen kennen. Ik noem maar wat, linealigner-krimpkous - verschil vast- vrij lood vissen-leadcore etc. Heb nog geen websites gevonden die me echt kunnen helpen. Mijn "vis-technisch" Engels is ook niet zo goed, moet ik toegeven.
Natuurlijk begrijp ik heel goed dat deze kennis alleen maar een theoretische is, en dat de praktijk voorop moet staan.
Helaas dus even nog niet.

mvg

Jan

Stuur een pb
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2003 16:32

Jan,

Halsstarrig? Zal niet durven. Maar om mij van gedachten te doen veranderen, moeten er toch goeie argumenten komen.

Zoek maar een naar artikelen van Mark Noorman. Karpersonline of zo?

Ook bij de conculega staan een aantal aardige technische artikelen.

OK

Laat mij deze topic afsluiten met nr. 9999?

Als mensen tips vragen en krijgen, wordt er op een uitzondering na nooit gereageerd. Nee ik bedoel niet dank je wel.

Frankrijktips? Probeer eens daar en daar.
Aas

Weet ik veel.

Zou zo leuk zijn om te lezen van.

Goh Pietje ik heb die en die ballen gemaakt heb zo en zo gevoerd en heb wel / niet gevangen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

08-07-2003 17:09

Ik heb gebaald !!!!!!

Denk ik afgelopen vrijdag van ik ga eens kijken bij mijn stekkie , kom ik daar om 21.30 geen mens te bekennen,ik had gelukkig mijn voer boilies bij mij dus ik voeren.
Zo denk ik zaterdag morgen om 4.30 ben ik hier .........ja dat dacht ik dus , kom ik aan gesjouwd met mijn spullen en wat zie ik ....2 DUITSERS zijn hun spullen aan het opzetten!!!!!!!!!!!!!
Ik baalde dat ik op dat moment geen toverspreuk kon zeggen want ik vervloekte hun voor alles wat je kunt bedenken . (waren het nederlanders dan was het anders geweest )
Maar goed met kokend bloed en ergernis maar een andre plek met als resultaat van zaterdag tot dinsdag morgen 1 Brasem .
Onder tussen eens rond gelopen en godv.... van de 6 stekken zeker 4 met Duitsers....hebben die geen viswater dacht ik toen.
Nee dit was een sessie om nooit meer mee te maken.

Mazzelllllllll Ton
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

08-07-2003 17:26

ik kan je gelijk geven dat je er van baalt dat ze je stek hebben gestolen. let wel er zijn ook goede duitsers, ik woon vlakbij het twentekanaal en daar komen duitsers met bbq's enz en maken de vis af. (heel vaak ook ontwetendheid want als je in dld een karper vangt moet je hem dood maken)heel veel duitsers zetten de vissen ook terug ! alleen oostduitsers niet. veel duitsers komen ook hier vissen omdat ze als ze in dld willen vissen ze naar school moeten om diploma's te halen

natuurlijk baal je dat ze net op jouw stek gaan zitten, maar als ze geen rotzooi maken op je stek en je stek niet kapot voeren. zodat jij er de volgende keer gewoon kunt vissen is er lijkt mij toch niets aan de hand ? die oostduitsers die met de hele familie aan de waterkant "vertoeven" en een bult troep achterlaten die moeten ze wegtrappen en al hun bamboestokken in beslag nemen, en op een zwarte lijst zetten
!*!<Tight Lines>!*!
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

08-07-2003 17:33

Hoi Dennis

Ja ik weet het ik heb in het verleden wel eens gevist in het twente kanaal bij lochem , toen woonde ik nog in deventer.

Ton
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-07-2003 08:59

Jan,

Ik kan nooit de namen van de sites onthouden. Ik weet alleen, dat er een paar artikelen van Mark Noorman rondzweven, die best leerzaam zijn.

Ook bij de concurrent / collegae (ok: Carpweb.nl) staan een paar (stonden in elk geval) een paar leerzame artikeltjes.

Na "ok" slaat zeker niet op jou maar is algemeen. Trouwens heb ik niet eens zelf verzonnen.

Mijn posten gebeurt heel vaal zo even tussendoor. niet altijd goed, maar toch. Soms belt er ook nog eens 1. Dan weet ik niet meer waar ik was. Sorry.


Boek: In De dunnen lijn staat zo ongeveer alles in wat er technisch te doen is.

Mijn afsluitend bericht is meer als oproep bedoeld/uitdaging bedoeld om hun hier opgedane "ervaring" ook hier weer te delen. Zeg maar net als jij laatst had gedaan. Dan kom je met zo'n board ergens. Naar mij dachten.

MVG

Klaas

Mocht ik ergens verkeerd begrepen zijn, was niet zo bedoeld. Excuus.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-07-2003 10:11

Okee, genoeg veren zo...

Ik heb inderdaad voor de site van een vriend van me (http://www.karpervissersonline.nl) wat zaken op virtueel papier gezet. Vooral bedoeld om beginners op weg te helpen. Eigenlijk niets meer dan een samenvatting van wat we in de KSN stand de jeugd tijdens beurzen proberen bij te brengen.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-07-2003 12:33

Kees,

Wat is er mis met Paisley? Niets toch?

Helaas is de Nederlandse markt te klein. Of... Schrijven we met elkaar zo'n boek vol? Even nog een beetje oefenen met het komende jubileumboek.

Toch zijn er de laatste jaren best goede technische artikelen verschenen. Piet Vogel heeft zijn best gedaan en trouwens Jan Pouwe (drijvend vissen) ook. Bootvissen van/door Cees en Ferry. Ook bij Total Fishing kom ik best aardige stukken tegen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2003 13:22

Klaas,

Wat mij betreft alle lof voor deze oude rot van Engelse bodem. De serie diepte interviews van een aantal prominenten in Carpworld is van ongekende klasse.

Een goed gestructureerde compilatie van de diverse Nederlandse prominenten in een overzichtelijke jubileum boek? Ben ik wel warm voor te krijgen. Praten we dan nog wel over.

Inderdaad, de artikelen zijn te vinden. Piet Vogel en anderen in de rotary serie van Karper is klasse. Total Fishing zal ik eens gaan bekijken. Overigens is ook Karperwereld aan het verbeteren. Ik lees het al weer meer.

Groeten, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-07-2003 00:00

Oneens betreffende Tim Paisley, fungeert ook als 'reclamebord' op een site van een b-water waar op 35 ha 35000 kg karper zit(en daarnaast nog allerlei soorten vissen).
Hiermee voor mij afgedaan!