Bert van Dam schreef:Best,
Ik zit regelmatig op marktplaats te kijken omdat ik op zoek ben naar een karperset. Ik weet dat je in deze visserij je geld wel kwijt kunt maar nu zie ik een advertentie staan die mij wel aanspreekt. Er wordt geen bedrag genoemd, er moet alleen maar worden geboden. Staat dus niet bij hoe oud e.e.a. is etc.
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lrWat is volgens jullie een redelijke biedprijs voor het aangebodene?
Bij voor baat dank voor de info.
Mvg. Bert
Bert,
Ook nieuwe spullen hoeven zeker niet duur te zijn!
Buiten dat is het misschien niet onverstandig om gewoon met een twee hengel set-up te starten, wat sowieso al start geld scheelt. Een 2.5lb allround hengel, met een buiging door heel de blank, is in veel typisch Hollandse situaties meer dan goed te gebruiken (zelfs overkill) en ook van bijv. Shimano zijn die al voor een tientje of 5 a 6 te verkrijgen.
Molens van Okuma, zoals de Epix V2 55 kosten rond de 50 euro, en ook een 4000 instap model van Shimano voldoet zeker als het om werking gaat, hoewel ik die zelf op 2lb hengels gebruik. Zo'n 'spinmolen' ziet er wel wat minder Carpy uit (who cares), maar ik heb er genoeg aan gevangen. Alles wat lichter in gewicht houden, ook wat beterft lb klasse, brengt mij iig wat extra plezier in het vissen
Losse banksticks, 'n rod pod, en betaalbare hangers, beetmelders, foudraal, stoeltje, plu etc. kun je op menig site vinden, evenals betaalbaar klein materiaal. Kijk bijvoorbeeld eens op CarpControl of Markerworld.
Ik denk dat je met twee hengels, en al het boven vermelde andere, voor drie a vierhonderd euro niet verkeerd zit te vissen (zeker overdag), en daar ook weer een hele tijd mee vooruit kan. Succes