sterke karpers


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-09-2011 13:45

ik heb mn hengel wel eens aardig horen kraken :D
dit deed ik wel op een water waar de vissen gewoon een run konden nemen ook.
ook best spannend, want ik had soms het idee dat mn hengel eerder zou breken als mn lijn :lol:
vooral het drillen is mooi vind ik, want je kan de hengel niet klemmen achter je arm zoals je dat met een K hengel kan.
dus alles vanuit de pols,goed werken met de molen, en goed aanvoelen tot hoever je druk kan zetten . ik vond het prachtig. :D

de mooiste gevechten waren voor mij op de spinhengels en op de 1,25 ponds stokken.
ik ga volgens seizoen weer eens kijken voor mooie 1,25 a 1,5 ponds stokken.
kan me nog een 24 pond schub heugen op die 1.25 ponds hengel ,dat waren pas drills.

nee, iedereen moet blokken, slepen ,sleuren en takelen....

laat mij maar gewoon vissen dan :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

13-09-2011 13:52

Voor bepaalde omstandigheden dien je je materiaal aan te passen. Al is t diepzee-spul.
Heb je die zooi niet of ben je niet van plan om op zo'n grove wijze aan de slag te gaan, dan moet je sommige stekken maar gewoon met rust laten. Beter 2 van de 2 vangen dan 3 van de 10.
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

13-09-2011 14:05

Jullie punt is allang duidelijk...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-09-2011 07:11

Sorry Ruben,

Ik citeer uit eigen werk. Moest dat bot zijn ( let overigens bij "botte bijl, op de wink) Dan staat je nog veel kut te wachten in de echte wereld.

Enige draai is de draai dat verspelen in eens ook misslaan was... En weetje? Daar geloof ik geen reet van, anders speek je niet over sterke karpers, maar misschien over slimme karpers? :wink: :roll:

Stop met die onzin, leer eerst eens vissen

elke haak die je uit een karperbek trekt, laat een wond achter. Deze wond is vele malen groter dan dat je de vis zelf onthaakt. Je berokkent een vis dus onnodig schade. Zoek maar op papagaaienbekjes.
Een losschieter is een eufemisme voor een uitscheurder
Leren vissen past niet in dit kadertje. Leren vissen is een proces, welke meestal begint bij het voorntjes tikken.

Als je niet door hebt en er eerst 20 van de 30 moet verspelen en je dan eigenlijk nog niet begrijpt dat jou spinhengel niet geschikt is om karper te vangen houdt het op.

enne toch vind ik het ook wel dapper dat je dit probleem zelf te sprake brengt.

Misschien in het vervolg sneller bedenken dat ies niet kan.
Simpel, gaat het 2 keer achter elkaar fout moet je al flink achter de oren krabbelen en al een nieuw plan hebben.
It's okay 2 pay
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

14-09-2011 07:47

Dank je Klaas,

Ik hoop namelijk ook dat mij veel kut wacht in de echte wereld. :wink:

Verder vind ik het niet nodig om mijn reactie te bespreken aan de hand van jouw "werk" of dit topic alleen aangezien dat niet alleen hetgeen is wat aanleiding was voor mijn commentaar. Je bent de enige die er op reageert, hetgeen je siert maar het trekt de context van mijn comment een beetje scheef.

Groeten Ruben
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

14-09-2011 07:59

O ja,

Misschien ter verduidelijking op mijn verhaal; een topic op dit forum over hoe het toch mogelijk is dat er een topic wordt geplaatst over problemen met uitbuigende haken. Want als je kunt vissen dan gebeurt dat niet. Maw als je zoiets plaats dan ben je een prutser.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-09-2011 08:02

Ik wil ook leren hoor...

Alleen jou betoog had ik al geschreven.

KWOheeft geen ene fuck met de echte wereld te maken. Doordat het medium zo plat is als een dubbeltje ontbreekt ten eerste elke vorm van non verbale communicatie
:lol: 8) :wink: Doorhalen welke van toepassing :P

o ja heb er nog voor je

Afbeelding

Ik kan gelukkig wel goed voeren... :wink:

Verschil met topicstarter: ik probeer een oplossing te zoeken, zodat dar niet vaker voorkomt. Helaas lukt dat niet altijd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

17-09-2011 10:05

Een combinatie van veel zuurstof en een mega staart leveren echt goeie drills ben vorig jaar met deze vis bijna een half uur bezig geweest
Afbeelding
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-09-2011 12:00

Meen je dat nou serieus?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-09-2011 13:49

Kleine vissen kunnen best sterk zijn, maar echt lange drils ontstaan meestal niet door brute kracht maar door het eeuwig onder de top op gewicht blijven knokken. Een vis van minder dan pakweg 10 kilo heeft hier gewoon de massa niet voor. In principe moet dat half uur dan ook niet nodig zijn voor een visje van dat formaat.

Aan de andere kant: beter een half uur stoeien met zo'n knol dan de boel forceren en weer een papegaai er bij hebben.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-09-2011 15:45

Ik kan me op de Bosbaan wel van die achterlijke drils herinneren, maar dan ging het steevast om vissen van rond de 12-13 kg die in één keer naar de overkant koersten. Een tweeponder en 20/00 met een haakje 10, dat wil nog wel eens sport opleveren.

Maar nog nimmer heb ik zo'n vis van een pond of 12-13 een half uur aan het stoeien gehad. Er komt in veel gevallen niet eens veel slip-werk bij kijken, beetje draaien onder de top, één of twee achterlijke uitvallen en klaar.

Wil niet zeggen dat ik schofterig dril, absoluut niet.. Zelfs op de st. Lawrence stoeien dat formaat vissen lang geen half uur. Ook niet met een meter per seconde stroming..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

19-09-2011 21:09

ik heb het met de visserij op het ijsselmeer. de kleinere vissen geven zeer harde runs .en blijven zwemmen voor hun leven .een beetje vet op de molens is wel aan te raden :wink: daar en tegen komen de betere vissen zeer traag opgang. en zijn ze veel beter te sturen .zeker bij opstakels zijn de kleintjes lastig. ik vis met 3lb stokken 40/100 nylon en 20meter van de spoel is niks met die wilde brassen .vis je met de slipdicht. verliest de bek van de vis het :( .mvg
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .