Robert,
Dit gaat een beetje verkeerd nietwaar?
Moet ik alles letterlijk, formeel, politiek correct en diplomatiek verantwoord gaan schrijven en beschrijven zodat jij geen kans ziet om ergens iets te verbuigen zodat je er op in kunt 'hakken en zagen' (grapje)? Denk je nu werkelijk dat ik hier zit om mijn gelijk te halen? Nee Robert, ik zit hier op de laatste plaats voor mijzelf persoonlijk, op het detail na dat ik er een leuke - in mijn ogen zinvolle - afleiding aan heb tijdens mijn dagen zonder werk en het tijdelijk ontbreken van de mogelijkheid (!) tot vissen, mijn dagen die momenteel gevuld zijn met van alles rondom een spannende verhuizing (geen grapje).
Ik kan ook gewoon uitloggen, niks van me laten horen en alleen gewichten raden en set-ups kijken, een beetje dom lullen over voerboten die uiteen spatten en een TV aan de waterkant (serieus grapje), maar wat ik juist probeer is aan de hand van op de eerste plaats mijn eigen ervaring, plus die van betrouwbare vismaten en de visie die ik daar na jaren intensief vissen, op heb, met jullie iets te delen en in dit geval is dat ook nog eens enkel en alleen in het belang van de vissen waar jij ook van wilt genieten (geen grapje).
En ja, ik schop tegen heilige huisjes en ja ik haat taboes en ja ik ben te fanatiek en speels en ja ik haat saaie droge suffe stof, maar ik houd van inhoud, hoe deze ook verpakt is. Inhoud die ik met een beetje geur en kleur probeer weer te geven en waarvan ik toegeef dat het soms wat denk- en zoekwerk oplevert, maar dat is nu net de bedoeling. Voorgekauwde eenheidsworst is er volgens mij al teveel en als je zelf iets ontdekt (door open te staan van inspiratie), is dat jouw zelf gevonden waarheid waar je veel meer in zult kunnen geloven dan in een kouwe, saaie, stoffige hap niks zeggende feiten (geen grapje) die een ander er in staat te rammen.
Jouw postings getuigen van doordenken en dat is mooi, ik zie dus geen reden om mijn stijl aan te passen om zo te voorkomen dat er weer een grap van gemaakt wordt (beetje grappig bedoeld).
Maar schep er gerust genoegen in om mijn woorden te verbuigen zoals jij wilt om ze vervolgens tegen me te gebruiken, ook al is dat op een onschuldige, grappige manier. Vind ik niet echt onoverkomelijk, maar een reactie, die zul je altijd krijgen (grotendeels geen grapje). Wat ben ik snel geprovoceerd hè (deels een grapje)?
Vat dit nu niet op als persoonlijke steek of trap of klap, maar als reactie op jouw komische postings (die je ná toegeven en inkrimpen nadien zelfs drie keer gewijzigd hebt - ben ik soms ook een ster in hoor, heel soms). Nogmaals; gelijk halen doe ik bij een rechter, als ik daar het nut al van inzie. Dit is discussie over vissen Robert, geen juridisch getouwtrek, maar als ik iets doe, probeer ik dat goed te doen en noem ik alles bij naam, ga ik graag de diepte in en nuanceer ik op sommige vlakken bewust niet (geen grapje).
Wat jij doet moet jij weten (welcome to Holland) en dit zal ik ook niet proberen te veranderen (hooguit zal ik proberen te inspireren, jezelf veranderen moet ieder mens zelf doen), maar een mening over wat je schrijft mag toch wel? Net zo goed als dat jij die over mijn postings hebt (wederom geen grapje).
Moet ik nu ook nog ingaan op die totaal zinloze opmerking over mijn hengels & 'oldskool' en dat ik ineens minder respect krijg van jou (niet te letterlijk nemen - maar dat is wat ik proef, zonder daar moeite mee te hebben)? Nee Robert, dat doe ik niet.
En ik verdom het om al mijn woorden een half uur te overdenken (hoewel, ik lees dit nu voor de derde keer terug), behalve als het op inhoud en eerlijkheid aankomt. Neem letterlijk wat je letterlijk nemen wilt, trek er je conclusie uit en ga ermee aan de slag (en ook dat is geen grapje).
Ik vind het wel grappig om er even 'werk van te maken' op deze manier (geen grapje).
Over Gigantica mannen...
Ik refereerde enkel aan de regel voor weerhaakloos vissen en nam het slechts als voorbeeld in deze discussie! Enkel om iets te ondersteunen en om die weerhaakloze haak die daar verplicht is en waarvan ik de negatieve resultaten niet zie of hoor. En ik weet dondersgoed hoe commercie werkt, zat ervaring mee. That's it, een simpele waarneming zonder oordeel over het water of het ge-/misbruik/beheer in kwestie.
Maar zal ik eens zeggen wat ik verder van dat opgehemelde poppenhuiswater met die walgelijk netjes aangeharkte reclamedecors vind? Wie weet worden we het nog eens... Laat ik dat maar niet doen, want dan gaat dit topic op slot.
Als ik dit zo teruglees, voer ik weldegelijk strijd! Je vermoeden klopt dus toch Robert...

(hé, een geel figuurtje dat een knipoog geeft en dus probeert aan te geven dat het allemaal niet zo erg is!).
Waarom zou dat toch zijn, die 'strijd'? Misschien om het er voor de karper en de visser mogelijk wat zonniger uit te laten zien? En dan ben ik maar naïef. Maar inderdaad, ook een beetje omdat ik soms strontziek word van een grapje dat 3 x leuk is, maar me dan mijn strot uit komt. Het feit dat ik niet (maar wel steeds beter) negeren kan en er op deze manier op in ga, mag je gerust zien als negatieve eigenschap.
Met de beste bedoelingen, maar toch ook even mijn gevoel dat spreekt, sorry dat ik weer zo open ben.
Inderdaad Dave, back on topic. Ik zal mijn best doen, maar ik zit hier - gelukkig - niet alleen, getuige de ervaringen die anderen ook delen m.b.t. tot het vissen zonder weerhaak of platgeknepen weerhaak. Klasse!
Ook ik ben razend benieuwd naar Klaas' verhaal.
Karpergroet,
Willem
PS: Boos? Nee, hooguit afgeleid, met een biertje en een Van Nelle erbij.