De schijthouding sucks echt...


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2010 05:18

Martin Nijboer schreef:Waarom zou die onvriendelijk moeten zijn dan? En maak de foto hoe je zelf wilt, wees iig zeker dat je onhaak mat eronder ligt.


dat vinnetje al gezien ? verder vind ik het eigenlijk allemaal erg kinderachtig maar dat is mijn persoonlijke mening.ik vind dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doen.als het maar verantwoord genoeg gebeurt.want je kan overal wel wat op te mekkeren hebben.dan zou je dus ook kunnen zeggen een foto van boven af is ook niet veilig.je zal de vis luttele seconden alleen moeten houden en dan zou die kunnen spartelen en op de kieuw naast de mat kunnen komen.koop beter een statiefje,doe de mat dicht met vis ertussen.timer aan op 20 seconden.dan pas de vis ertussen uit,optillen en foto. tering jantje het is veel te vroeg voor zulke onnozole discussies.leuk dat ze er zijn op een board hoor.en sommige die leiden nog tot iets goed.maar ik bedoel laat iedereen lekker in zijn waarde.het is nu tien over vijf.en terwijl de rest nog even lekker zijn vrouw beet pakt ga ik langs de waterkant even gehurkt poseren met een visje in mijn hand.zal vanmiddag eens posten hebben we weer wat om te mekkeren ;)

fijne dag mensen !
K. van den Herik

05-10-2010 07:23

Dank je voor de voorzet Rik, ik zal mijzef quoten. Ook fijn dat je opgelet hebt. Verder was het niet bedoelt om iets of iemand te veroordelen. Je plaatst de foto zelf als zijnde humor, ik zie er in wat het is, pech, geholpen omdat je in een houding zit dat je te laat bent om de vis op te vangen voor ie valt. De onthaakmat is geen vangnet.



Geachte haren van de reed eugh heren van de raad,

Hierbij deel ik u mede, dat ik informatief onderzoek heb verricht. Ik heb eerst dagen niet kunnen slapen van het feit hoe ik zo stom kon zijn om niet op te merken dat nr 13 met de borst vin naar voren op de mat lag. kut kut kut... Gelukkig ben ik niet zo stom als er wel eens iemand uitziet.

De door mij gebruikte super onthaak mat, ik noem geen naam omdat die aan de onderzijde ligt. Is zodanig dik en stevig, dat een beetje fatsoenlijke vis met een dikke, lees brede buik volledig ondersteunt wordt. Als een vis op deze manier op de mat ligt, kan het beest zelf zijn voorvin bewegen. Zowel naar voren al naar achteren.Ergo: zo stom was ik nu ook weer niet. Of was het blind geluk?
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

05-10-2010 09:18

Ik heb er het schijt aan, of ik krijg het schijt ervan, daar ben ik nog niet helemaal uit 8)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-10-2010 09:48

Dan stinkt niet alleen de vis......
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

05-10-2010 10:15

Dank u voor de geweldige bijdrage Ger. Voegt een heel nieuw perspectief toe.

Zeep en een washandje doen wonderen btw
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-10-2010 11:06

Ik ga een proef doen, gewoon plat op de kont met mijn benen in kleermakerszit onder de nieuw aangeschafte Nash cradle op pootjes, dit zou wel 's het begin van een hype kunnen zijn, ik zie alleen maar voordelen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

05-10-2010 11:21

In de Meerval wereld is de kleermakerhouding allang ingeburgerd.Ik hou de vis vast hoe het dat moment het beste gaat.Liefst op mn knieen.
K. van den Herik

05-10-2010 11:33

Topic was ook niet echt om eens een discussie te starten. Was gewoon mijn mening, n.a.v. mijn ervaring. Begonnen door een opmerking van ooit al eens Kees Ouwendijk, herhaald door Bald de B. en zelfs mister Hyde meen ik me te herinneren.

Laat iedr1 verder heel gelukkig zijn met zijn waarheid.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-10-2010 11:47

En zo verdrinkt weer een geniaal idee in een zee van ontwetendheid, zucht

Maar even zonder dollen, op zich is het een knappe zet van Nash, de prijs zal alleen een obstakel zijn voor velen ben ik bang.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

05-10-2010 12:53

de prijs van die Nash Cradles is idd hoog. doch hebben we hem toen getest en zijn we er allen zeer positief over! ik denk dat je qua karperveiligheid het niet beter kan doen! ik mag hopen dat foto's op de knieen boven een nash cradle de nieuwe style van fotograveren wordt!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-10-2010 13:02

Ah, een bondgenoot! Denk ook niet dat het nog beter kan, nu maar hopen dat het een populair item wordt, zakt de prijs een beetje.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

05-10-2010 13:47

Of niet en dan komt ie in de uitverkoop. Maar laten we eerlijk zijn, als je nog geeneens een karper normaal vast kunt houden zonder hem te laten flikkeren is het dan geen tijd voor een andere hobby..? Een onthaakmat is zoals de naam al zegt een mat om te vis op te leggen waarna je hem kunt onthaken, geen opvangmat of iets dergelijks.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

05-10-2010 13:55

Bedankt Klaas voor de scherpe blik 8)

de veiligheid van de vis gaat toch altijd voorop denk ik, niet de positie waarop de vis in de lens gedrukt wordt om een nóg groter perspectief te krijgen,

als je hem schijtend goed kunt handelen boven een mat en niet te hoog houd lijkt me dat geen probleem.

indien je je knietje wilt gebruiken omdat het een zeer grote vis betreft, mijn zegen heb je.

veiligheid boven alles :D


is het zo beter Klaas :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
K. van den Herik

05-10-2010 14:03

als je het meent wel :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2010 15:22

zoals ik al zei klaas,ik heb een slechte onder rug en vissen boven 25 pond gaan me enorm zeer doen zonder mijn armen op de knieen te leggen.dat een onthaakmat niet bedoeld is als opvang kussen is natuurlijk onzin want daar dient die mede zeer zeker wel voor.anders zou je de mat ook weg kunnen halen tijdens de fotografie,maar dat doen we niet want stel dat die valt.over het in de lens drukken ligt het er mij totaal niet aan of je schijtend of pissend een vis beet houd.het ligt degelijk aan de fotograaf,en degelijk aan de persoon zelf.een in de lens gedrukte foto vind ik zelf persoonlijk niet mooi.daar doe ik het dus niet voor.en als ik heel eerlijk ben doe ik al een jaar of 10 mijn vissen via de hurk houding.en weet precies hoe ik moet handelen bij een vis die gaat spartelen.mocht dit mis gaan bied mijn onthaakmat nog uitkomst voor de veiligheid van de vis.maar de klap vang ik altijd op door de vis naar binnen te laten vallen tussen de ellebogen in zeg maar,en mocht dat niet gaan gebeurt het zoals op de foto,met mijn handen richting de mat brengen van de vis.tevens voelde ik me ook niet aangevallen.maar omdat je iemand anders op zijn fouten wijst,vond ik het ook wel leuk om jouw op de feiten te drukken.

mvg Rk
K. van den Herik

05-10-2010 15:29

Rik,

tip van een mede rugpatient. De extra reden van de instabiliteit zeg maar...


Op de knieen. De ellebogen tegen je lichaam De vis is dan ook tegen je lichaam en "weegt"het minst. Factor 10 of zo.... Anders op 1 knie.

Je foto was slechts een dankbaar voorbeeld van wat ik bedoel....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2010 15:45

ja dat heb ik toch een paar keer gedaan,maar dan kreeg ik toch last van me onder rug.ik neem het je ook niet kwalijk om een foto als mijn voorbeeld te nemen.geen probleem,soms doe ik het wel eens op 1 knie.maar toch het minste last van me rug krijg ik als ik 2 knieen gebruik.ach welja ieder zijn ding.ik probeer in ieder geval de vis het minst te laten lijden zoals we allemaal hier op het forum doen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2010 15:57

Rugklachten zuigen nog erger dan de schijthouding. Andere klachten ook. Mijn eerste Nederlandse biggo moest ik op mijn knieën zittend vasthouden met een stel gekneusde ribben en gescheurde tussenribspieren ( na een mooie salto mortale einde fiets paaltje was sterker in het donker heuvel af zonder licht enzo).

Heb daarom ook slechts een paar foto's waarvan één echt goede. Ik kon niet meer :(

Schijthouding is voor mij geen optie als eerder genoemd. Is voor mij ook geen schijthouding want ik schijt nooit zo :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

05-10-2010 16:00

Wat vind je van de foto op de thuispagina? De borstvin is net zolang als het hoofd van de visser.

Poept ie nou of niet? Hoe dan ook, de verhouding is zoek.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2010 17:36

Als je die foto van Bertil bedoelt? Kijk nooit naar vinnen. Die kunnen groot zijn ;)

Handen kloppen verhoudingsgewijs wel redelijk, is geen echte duwfoto, poepen moet ie ook niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-10-2010 18:23

Nou die carp cradle van Nash...Ik weet het niet hoor met dat metalen frame..Als een vis nou met zijn staart tegen die rand aanmept.
Is dat dan weer een vis die de rest van zijn leven de naam 'knikstaart' heeft?
dan vind ik die opblaasmat van fox beter.
Die is toch van Nash he, met dat metalen frame eromheen?

Geef mij mijn 10 cm dikke KSN mat maar, is een beetje glad maar als je dat weet kun je er rekening mee houden. Hij is in ieder geval erg ruim en hij bevald me buitengewoon goed!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2010 18:39

Jeroen Neef schreef:Nou die carp cradle van Nash...Ik weet het niet hoor met dat metalen frame..Als een vis nou met zijn staart tegen die rand aanmept.
Is dat dan weer een vis die de rest van zijn leven de naam 'knikstaart' heeft?
dan vind ik die opblaasmat van fox beter.
Die is toch van Nash he, met dat metalen frame eromheen?



Daar had ik dus ook al over nagedacht. Plus dat het wel weer een hobbats is om in elkaar te steken. En dat voor iemand die het van korte sessies moet hebben. Tevens drijft deze denk ik ook niet echt op water.

Fox mat zal ook wel zijn voordelen hebben. Maar als je hem nieuw koopt, en hij is al lek? :P Dan schijt je ervan en ga je met de schijthouding op de foto

Ik heb mijn Proline opengeneden om het schuim te drogen (gaten in het plastic, niet gemaakt om een stretcher op te rotten in de auto) en daar gaat een grote KLM afvalzak weer omheen, die sealen we dicht en hij is als nieuw... DAn wel de voorgevormde bak, die met schuimstukken heb ik niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

05-10-2010 19:26

Het hoofd blijft klein. Neem het zichtbare deel van de middelvinger bij de staartvin en vergelijk deze met z'n hoofd. De lengte komt overeen als de lengte van zijn bovenlip tot net boven z'n wenkbrauw. Kan zijn dat hij een erg lange middelvinger en gelukkige partner heeft. De fotograaf heeft dicht op de vis gezeten.

Ook in de schijthouding kan je een mooie man met vis foto maken. Kwestie van inzoomen en afstand houden.

Vis lijkt een 50-er. Zou me niets verbazen als het een hele hoge 30-er zou zijn.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2010 19:54

dave troost schreef:
Vis lijkt een 50-er.


Vind van niet. Bij lange na niet. Maar net hoe je naar die foto kijkt. En met welke gedachte. Ik dacht aan een 35-40 pond misschien..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

05-10-2010 22:13

K heb een ware evolutie ondergaan in der jaren karpers vasthouden vd camera. 8)

Afbeelding
Van heel vroegahh met 1 knie op de grond en de ander in de lucht.

Afbeelding
Tot een paar jaar terug op beide knietjes(wat wil je met zo'n bak 8) )

Afbeelding
Tot vorige week met beide knietjes in de lucht.

Conclusie: Bij zwaardere kerpels gaat er zowieso 1 knie op de grond voor stabiliteit(dus ook veiligheid). Foto-technisch gezien vindt ik met de 2 knietjes in de lucht de vis+vanger mooier uitkomen omdat het geheel compacter oogt. Als de kerpel sparteld dan ligt deze net zo snel op de mat met alle 3 de houdingen, volgens mij ligt de kerpel sneller op de mat met 2-knietjes-in-de-lucht-stand dan met 1 knie in de lucht omdat je armen(incl. kerpel) tussen de knieen doorgaat. Belangrijkste is dat de spartelende vis in alle houdingen RUSTIG op de mat terechtkomt.

En voor de scherpere mannen onder ons: ik ben er idd niet knapper op geworden in die "evolutie", ik zal jullie voor zijn. :wink: