om aan dom gelul maar weer eens een end te maken dmv bewijzen:
iedreen weet dat in een 15 kilo gevlochtenlijn geen rek zit, die is makkelijk.
http://www.goedkopervissen.nl/Berkley-B ... _4754_1597Men neme 5 meter nylon. Trekkracht 17 kilo. Op de unster trek 10 kilo. Rek geen 10%. 14 kilo brak de knoop, rek schatting 12%. 4 kilo rek 5%.
2 kilo rek nagenoeg 0%
Wie opgelet heeft, weet dat je op afstand met een hengel, geen 2 kilo trekt. Onder de top tot 4 kilo. Hier doet dus de voorslag/shockleader zijn werk.
Wat is dan het verschil in drillen? De vis lijkt toch lomer? Alles komt toch veel indirecter door? Met gevlochten voel je toch gewoon de kop schudden?
Ik wil mijn mening inruilen voor een betere maar dit indirecte komt voor het grootste deel door het gewicht van de lijn en de weerstand in het water.
Zoek de verschillen
Probleem 1: 1 afgebroken gevlochten lijn zeg 25 meter waarvan 10 meter shochleader. Vis zwemt zich vast.
Probleem 2: idem 1 maar dan de 47/100e
Ik zie voor de vis geen verschil.
Probleem met het drillen. Elke debiel die niet weet en begrijpt waar een slip voor is, moet gewoon niet gaan vissen. Ga eerst leren enzo. Je kan de kop in het zand stgeken en hem dan met nylon laten vissen. Zie probleem 2.
AKA.
IPV allemaal bijdehand te zitten doen en elkaar zitten veroordelen en om de oren slaan met foto's met beschadigingen waarvan de oorzaak zo gedraaid wordt dat je er het meest voordeel van hebt, schiet niet op.
Educate en niet condemnate.
Die gast die vraagt hoe ie een lus maakt in zijn downforce kan je keihard veroordelen. In mijn ogen moet ie ook eerst nog een beetje leren, maar in elk geval stelt hij zich open en wil leren.
Gevlochten lijn? Ja of nee?Waar nodig en kan, niks mis mee.