of een drumstel
of een trompet
klap is in je handjes blij blij blij..
en gooi wat bolletjes erbij bij bij...

robert de jong schreef:Je schijnt dus niet op het water, niet op de vogels, maar er over heen, of als je zeker weet waar ze zijn ernaast op struiken, riet, weet ik veel.
En ja, het zou best kunnen dat ik wel eens een meerkoet heb vermoord.
Ik weet niet of je duikeenden hebt bij je in de buurt, en of je die weleens vangt, maar als je dat elke nacht een paar keer hebt, en die vogels zijn of dood door binnenhalen van grote afstand (verzopen denk ik) of zitten een uur voor mijn plu apathisch te staren voordat ze weer weggaan, dan lijkt het me beter ze te verjagen, en als jij een manier weet, vertel maar, maar ik ken alleen deze.
Die laser is trouwens best een veel gebruikt ding hoor als vogelverjager in het karpervissen, beslist niets nieuws ofzo...
michel Tja schreef:@ Harold,
ik vind die oplossing van robert eigenlijk de beste van alles wat ik qua "oplossingen" hier gezien heb...
een stuk diervriendelijker dan stenen met een pult of werppijp schieten. of sambal, schimmel,of weet ik veel wat..
ik weet nog een eventuele oplossing, een vogelverschrikkerikzelf hoef alleen mn kop te laten zien en die beesten vliegen zo naar engeland