Wij hebben juist voor de niet-ingebrachte wateren gekozen om de pilot onafhankelijk van andere hsv-en en Federatie uit te kunnen voeren. We gaan dit jaar met omliggende verenigingen en die federatie overleggen over een mogelijke gezamenlijke pas, die dan juist voor wél ingebrachte wateren zou gaan gelden. Daarbij kunnen de ervaringen die wij dit jaar gaan opdoen een uitgangspunt vormen om het uiteindelijk wel of niet te doen en bij de inrichting van het aanhangende reglement etc.
Wat ik alleen niet begrijp van jouw postings is het volgende:
Om op de wateren die in de Nachtverblijfpas zitten te mogen vissen, moet je uberhaupt lid van de AHV zijn, los van het nachtverblijf.
Op de (meeste) overige wateren van de AHV kun je zonder bij ons lid te worden dag en nacht vissen en - tot nader order, je weet nooit zeker wat overheden gaan doen - een bivvy opzetten.
Dat recht heb je dus al; alleen niet op de wateren in de pas en in - ik geloof - grote delen van de gemeente Uithoorn (en slechts beperkt op de Gaasperplas en de Ouderkerkerplas, maar ook die zijn niet ingebracht bij de Federatie).
Kortom: je gebruikt dit topic om te klagen dat we nog niet alle wateren hebben ingebracht. begrijp ik dat goed?

Groeten van Bert.