Karpervisser in groningen opgelet!


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2008 12:51

Marvin iemand met een beetje zelfverdedigingskennis wil graag dat je met een hengel slaat, de beurt is dan namelijk aan hem/haar.
En dat gaat jou niet bevallen.
Vissen is een hobby, geen religie!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

14-02-2008 12:53

waarom verkopen ze die dingen dan nog?
blauwe *** honden
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

14-02-2008 12:59

Douwe Bijlsma schreef:Marvin iemand met een beetje zelfverdedigingskennis wil graag dat je met een hengel slaat, de beurt is dan namelijk aan hem/haar.
En dat gaat jou niet bevallen.


Ik ben niet zo geweldadig! :lol: Daarbij ben ik in zo'n situatie waarschijnlijk diegene die zich moet verdedigen. Maar om me nu in zelfverdediging te gaan verdiepen omdat ik zo graag vis :-? hoop dat dat nooit zover hoeft te komen.
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

14-02-2008 13:12

Jan Peter Teerling schreef:Heeft zelfs in de Telegraaf gestaan Ray.Winkel heet Titus Blom.


Ook in de kleinere zaakjes,
zo ook in uithuizen,
Maar het is nou eenmaal zo,en zo erg vind ik het niet want met die werppijp kan ik ook aardig een stukje gooien en richten.

Moar tis nait aan's
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

14-02-2008 13:18

nee voor ons karpervissers is het ook niet zo heel erg. Ik gebruik hem trouwens vrij veel. op de kortere afstanden die ik net niet kan gooien vind ik een katapult fijner dan een werppijp.
Maar vooral voor de witvissers is het een groter probleem. De serieuzen die met een 15 meter lat vissen gebruiken de pult ook wel om maden op de plek te krijgen. Voor hem is het vervelender dan voor ons.
Misschien moet ik nu maar zo'n blaas pijpje maken om mijn hondebrokken wat preciezer te voeren. ( zie passion for angling/ redmire pool part)

moiioo
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

14-02-2008 14:04

Binnenkort valt een voerboot ook onder verboden wapenbezit.

Karpervisser gooit politieagent een voerboot tegen zijn kop. :lol:

Voer- katapult verboden wapenbezit,ik vind het een lachertje typisch nederland.

Met Criminele Groet,
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2008 15:45

henk dammer schreef:Binnenkort valt een voerboot ook onder verboden wapenbezit.

Karpervisser gooit politieagent een voerboot tegen zijn kop. :lol:

Voer- katapult verboden wapenbezit,ik vind het een lachertje typisch nederland.

Met Criminele Groet,


Voerkatapult bestaat niet, het verbod mag je de idioten voor bedanken die het zover hebben laten komen.
Krakersrellen, voetbalrellen nu het schieten op controleurs/politiemensen enz.

Wat die voerboot betreft ook daar is een kapstokje voor uitgevonden en dan is het inderdaad een wapen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-02-2008 15:59

Mensen, Die antwoorden daar kun je die & die voor bedanken, komen me nu wel de strot uit.
Het is onzin, zo kun je alles wel bagataliseren.. We moeten gewoon een X normaal doen in NL.
Als iemand 200 rijd, wordt autorijden toch ook niet verboden.

Grote Onzin & hoezo meer loon, eerst met belangrijke zaken bezig gaan houden
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2008 16:04

Die manier van jou om het te bagatelliseren komt mij de strot uit je zal maar aan de andere kant staan.
Jij bagatelliseert de feiten waarop het gebaseerd is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-02-2008 16:42

Nee Douwe, het is met alles zo dat er Kwade/Goede zijn, dat er met voetbal een pult wordt gebruikt, heeft niks met karpervissers te maken.
Er wonen in NL meer dan 15 miljoen mensen, is niet gek dat er een paar gekken tussen zitten..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2008 16:54

Sander,

Het is niet zozeer dat de katapult als catagorie 1 in de wapenwet is opgenomen en dat ik dat van harte zou ondersteunen. Maar het feit dat dit zo een 25 jaar geleden is gebeurd en je verontwaardiging daarom wat lachwekkend als mosterd na de maaltijd op mij overkomt. Tevens probeer je dit naadloos in het huidige tijdsbeeld te passen, dat toch duidelijk heel anders is dan 25 jaar geleden.

Sportvisserij Nederland houdt zich al vele jaren bezig met deze problematiek. Ik geef ze meer kans dan jij met jouw lichtelijk kortzichtige geprotesteer hier op dit board, niettemin is die kans vooralsnog niet groot. Ik support ze wel. Dat gaat tenminste nog ergens over.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-02-2008 18:22

Kees,

Kortzichtig, Klakkeloos..
Ik zit hier bij discussiehoek, waar ik mijn mening mag geven.

Hoezo steun jij dat het in de wapenwet(cat1) komt en tegelijkertijd ook sportvisserij Nl te steunen.
Nl zit al vol genoeg met dubbelzinnige regels en politie moet kunnen zien wanneer iets wel en wanneer niet een gevaar is. Als ik als Domme karpervisser er een paar knikkers in schiet, lijkt mij dit geen probleem en ze mogen mij dan ook meenemen als hier over gezeurt wordt..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2008 18:31

Sander,

Je leest niet goed.

Het enige waar ik niet aan mee doe is dat gemopper over iets dat al lang zo is. Op de hoogte van het hoe en waarom ben je duidelijk niet.

http://www.total-fishing.nl/wetgeving/i ... l_katapult

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-02-2008 20:25

Dat het grote omzin is??? De rede dat het opgenomen is in de wapenwet is niet vanwege karpervissers aan de waterkant maar om excessen die in het verleden regelmatig plaats vonden te bestrijden. In de tijd dat de kraakbeweging nog erg actief was het een berucht wapen. Figuren aan de waterkant menen hier mee politie te kunnen provoceren is zeer terecht vragen om maatregelen. Dat politie in het algemeen niet optreed als je een katapult in je tas hebt zitten blijkt uit het volgende. Een hoofdagent was samen met een aspirant agent die stage liep controle op visdocumenten aan het uitvoeren. Een karpervisser die zijn visdocumenten uit zijn tas pakte trok per ongeluk zijn katapult mee. De aspirant agente maakte hier heel alert een opmerking over. De hoofdagent stelde dat karpervissers het attribuut nodig hadden ten behoeven van hun hobby. En zij geen overlast bezorgde aan de waterkant. Dit voor hun rede was hier geen maatregelen tegen te nemen.

We kunnen stellen dat de populariteit van het karpervissen rand verschijnselen zoals die nu toevallig in Groningen plaats vonden in de hand werkt. Dat we als karpervissers constant balanceren tussen wat wel en niet mogelijk is dringt nog steeds niet door verschillende reacties lezend. Zo ook opmerkingen over het we en wee in ons land. Je moet je maar eens niets aantrekken van regelgeving als karpervisser in buurlanden als België en Frankrijk. Boetes van meer dan € 1000 en een extra ritje naar het land is er heel gewoon. Ben nog steeds blij om in dit kikkerlandje te wonen met haar softe beleid waar zeker ook nadelen aan verbonden zijn.

Het gemak waarmee om ons heen geslagen wordt met woorden blijft me verbazen.

Peter
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

15-02-2008 00:05

We gebruiken allemaal wel eens in de keuken een mes,weet je zo'n grote vlijmscherpe vleesmes.
Hoeveel mensen worden wel niet met zo'n soort mes om zeep gemaakt.

En we mogen ze nog altijd gebruiken,is niet verboden.

Je kan het gebruiken als hulpmiddel,en je kan er een moord mee plegen(de goede en de Kwade)
Zo zie ik het ook met de katapult,gewoon die gasten keihard aanpakken,zou wel te veel werk zijn.
Verbieden is makkelijk,en heb je er één dan een boete,goed voor de schatkist.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-02-2008 00:22

Henk jij begrijpt nog steeds de essentie niet waarom het toen des tijds een verboden wapen is geworden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

15-02-2008 00:56

Douwe Bijlsma schreef:Henk jij begrijpt nog steeds de essentie niet waarom het toen des tijds een verboden wapen is geworden.

Douwe, ik begrijp het wel.Maar ik vind het te makkelijk dat ze iedereen over één kam scheren.
Als wij met z'n twee aan de waterkant een paar bollen in het water schieten met een pult is er toch niets aan de hand.

Maar als wij met z'n twee op de blauwpetten schieten,kijk dan zijn we fout bezig en dan moeten ze hard optreden.

Ze kunnen straks alles wel verbieden,een hamer een bijl en ga zo maar door.

Waar eindigt dit,zolang als ze die idioten niet aanpakken is het einde zoek volgens mij.

MVG Henk.
oost west,aan het water het best.
K. van den Herik

15-02-2008 08:26

Je kan natuurlijk overal je gal spuien en gek lopen doen en hier en daar tegen aan trappen. Net als wrijven: helpt nix.


Het is veel simpeler:

Je kan er ook voor zorgen dat jou vertegenwoordiger voor je aan het werk gaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Motie

Je schrijft even de voor en tegen op een stukkie papier. Leg uit waarom de wet niet deugd en veranderd moet worden. Klaar.

Soms hou je er leuke contacten aan over.

Heel klein probleempje: de omschrijving. Wanneer is het een moordwapen en wanneer een vis attribuut.


Suc6

Moest er een handteken lijst volgen, teken ik wel.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2008 09:09

Henk,

Messen en bijlen? Ik zou mij eerst maar een verdiepen in de wapenwet.

Het is trouwens nog steeds zo dat ik al jaren een katapult gebruik zonder problemen. Moet alleen een beetje opletten met het gebruik.

Is natuurlijk wel wat vreemd dat katapults niet mogen worden verkocht en ze desondanks overal in de winkel liggen. Ik zit er niet mee, maar vreemd is het wel.

En dan niet als het je wel uitkomt roepen dat de politie eens moet optreden als er regels overtreden worden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-02-2008 09:41

Heren, wat is nu eigenlijk het probleem?

De wet is hier al heel lang duidelijk in, dat men gedoogbeleid heeft toegepast voor een x aantal jaren is dan ook meegenomen. Als mensen laten blijken hier niet mee om te kunnen gaan dan word de wet toegepast zoals die in eerste instantie is bedoeld. Men kan hier nog wel 1000 pagina`s aan spenderen maar het zal de zaken niet veranderen, het mag niet en het heeft nooit gemogen. Een motie kan men indienen maar ik betwijfel ten zeerste dat deze wordt aangenomen en men b.v. de wet aanpast. Hier zitten juridisch teveel haken en ogen aan.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

15-02-2008 12:45

K vd Herik,zou het zo simpel gaan,ik denk het niet.zolang dat alle neuzen niet dezelfde richting hebben kan je dit wel vergeten.Ik leg het bijltje er bij neer,blijf wel mijn pult gebruiken als ik hem nodig heb.Maar met al die wetten,ontnemen ze wel zo langzamerhand mijn hobby.

K.Ouwehand,wanneer is het een hulpmiddel en wanneer is het een wapen,krijg je het verhaal weer van een vleesmes.
De dader wordt beschermt en het slachtoffer is het haasje in dit land.Hierbij wil ik het laten,even mijn gal gespuugt.

MVG Henk.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2008 12:48

De wapenwet nog eens lezen. Er staat niks in over hulpmiddel.

Het gaat over katapults bij het vissen, niet over de vraag of iets gepaste zelfverdediging is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

15-02-2008 13:16

vd Herik,zou het zo simpel gaan,ik denk het niet.zolang dat alle neuzen niet dezelfde richting hebben kan je dit wel vergeten.Ik leg het bijltje er bij neer


Als iedereen dat zo gemakkelijk liet zitten, hadden we nog steeds alle beperkingen van voor 1960 en had het beroep alle visrechten.

Waarom niet eens het voortouw pakken? Mijn steun heb je hoor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

15-02-2008 13:38

Kees Ouwehand schreef:De wapenwet nog eens lezen. Er staat niks in over hulpmiddel.

Het gaat over katapults bij het vissen, niet over de vraag of iets gepaste zelfverdediging is.

Groet, Kees
Dat weet ik Kees,ik heb de wapenwet gelezen en ja de pult staat in het rijtje,maar ook een mes langer als 9cm,en die lijkt verdacht veel op mijn vleesmes,begrijp je waar ik heen wil.Hulpmiddel en wapen.
MVG Henk.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2008 14:07

Henk,

Er worden verschillende messen genoemd die al helemaal niet mogen, maar je mag sowieso de straat niet op met een mes boven een bepaalde lengte. Dat vleesmes mag dus alleen thuis in de keuken en niet bij je gedragen worden. Bovendien mag elk atribuut dat niet beschreven wordt niet als wapen worden gebruikt.

De katapult werd toegevoegd omdat er pults ontwikkeld werden waarmee een projectiel met de snelheid van een pistoolkogel kon worden afgeschoten. Aangezien die dingen ook daadwerkelijk als wapen werden ingezet is besloten ze onder categorie 1 te benoemen.

Het is dus allemaal niet zo maar. Waar aan gewerkt moet worden is onderscheid te maken tussen katapults voor de sportvisserij en katapults gebruikt als wapen. Maar dat is een lastige en verlangt een wetswijziging waarbij de katapult niet meer onder catogorie 1 valt. Sportvisserij Nederland is daarmee bezig en heeft ook de nodige juridische ondersteuning. Zo maar wat roepen helpt niks.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======