Het lef van de AHV en/of Sportvisserij Nederland


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-11-2007 21:59

Ik snap het, Bert.

Bedankt


Bert Vooijs schreef:Dat is onderdeel van die 38 euro, Mourad.

Die 9,50 is een bedrag dat AHV weer afstaat aan Sportvisserij Nederland (denk hierbij aan de vroegere Sportvisakte). Daarnaast is er nog een bedrag dat naar Federatie NoordWest Nederland gaat.

Die 9,50 is een probleem voor mensen die (anders dan Peet, jij en ik) de AHV als tweede visvereniging hebben. Je hoeft namelijk als visser geen twee keer die bijdrage te betalen als beide verenigingen binnen dezelfde federatie vallen. Helaas is nog steeds niet gelukt dat goed te automatiseren. We gaan net zo lang door tot dat wel het geval is.

Groeten van Bert.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-11-2007 22:15

pj otte schreef:Beste Henk,

Is zeker niet denigrerend bedoeld. Door het me af te vragen is er ruimte voor discussie. Mijn kennis op dit gebied van wetgeving is tot nog toe gelukkig heel beperk.

Groet,
Peter

PS. Heb gisteren als oubollige bestuurder van een HSV een 500 vispassen voor onze leden mogen ontvangen. Ga er voor het gemak van uit dat die opmerking van jou ook niet denigrerend bedoeld was.


Peter,
twee fam. leden zijn wel invalide en opmerkingen als wel een auto kunnen betalen en geen vergunning komen op betreffenden wel erg denigrerend over, dat kun je zonder kennis van zaken zo van mij aannemen.

Heb niet gezegd dat jij een oubollig bestuurder bent, wel dat HSV's nogal oubollig overkomen.
500 vispassen uitgeven is zeker niet te verwaarlozen, blijft echter wel aandoenlijk en oubollig overkomen bij buitenstaanders, b.v. invalide ouderen die met hulp van subsidie enkele verjaardagen van hun kleinkinderen met eigen autootje nog net kunnen doen..kadootje kan al lang niet meer, benzine is ook niet helemaal gratis meer.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

09-11-2007 11:14

Tsja, slechts € 9,50 teveel, die (ik ben goed van vertouwen) volgens mij echt nog wel terug komt. Aanloopproblemen komen nou eenmaal voor.

Als we toch iets moeten boycotten zou ik liever voor de belastingdienst kiezen :lol: Daar zitten pas echte boeven! (of zaten die nou in Den Haag.... ?)

Ik ga denk ik zo eerst maar eens mijn voerstek onderhouden (zal ik er voor € 9,50 bollen in knikkeren?) en misschien zo ook een nieuw hengeltje kopen. Er was een aanbieding voor € 229,- en dat kan ik niet laten lopen. Van de week was het nog € 259,- Wie stak dan toch die extra drie tientjes in z'n zak???

Nederland bekend om z'n bloembollen, molens en kaas??? Laat me niet lachen! Achterhaald!
Tegenwoordig staan we gewoon bekent als het "zeurvolkje"!

Voor alle HSV's: laat je niet kisten, keep up the good work!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

09-11-2007 19:19

laten ze maar een 3e hengel vergunning geven als compensatie in amsterdam....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-11-2007 19:46

Heren,

Zoals het er nu naar uitziet treft SN geen enkele blaam, en is de poen bij de AHV aan de strijkstok, of wat voor stok dan ook, blijven hangen.....

Ik neem aan dat ik volledig in mijn recht sta, als ik de 9,50 die ik nog tegoed heb van de te betalen 38 euro afhaal ?
Tevens zie ik het niet zitten wederom die 9,50 extra te betalen(de ezel en de steen) ,dus daar kunnen ze ook naar fluiten...

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

09-11-2007 20:43

Dennis,

je staat zeker niet in je recht om zelf die 9,50 euro te verrekenen, juridisch gezien dan (gevoelsmatig ligt het anders natuurlijk). Of de AHV daar ook een zaak van gaat maken is een tweede.

Groet
Bas
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-11-2007 22:19

Dennis van den Bogaert schreef:Heren,

Zoals het er nu naar uitziet treft SN geen enkele blaam, en is de poen bij de AHV aan de strijkstok, of wat voor stok dan ook, blijven hangen.....

Ik neem aan dat ik volledig in mijn recht sta, als ik de 9,50 die ik nog tegoed heb van de te betalen 38 euro afhaal ?
Tevens zie ik het niet zitten wederom die 9,50 extra te betalen(de ezel en de steen) ,dus daar kunnen ze ook naar fluiten...

Gr,
Dennis


precies !!!!
K. van den Herik

10-11-2007 09:05

ff chekke...

Ik wil nu ook nog lid worden van een andere vereniging. Van de eerste vereniging krijg ik de vispas. Wat moet ik nu doen? . Gaarne advies. MVG Klaas



Beste Klaas van den Herik,

Als u lid wordt bij een nieuwe vereniging, dan krijgt u een voorlopig bewijs van lidmaatschap. Voor dit lidmaatschap betaald u de volledige afdracht, deze krijgt u automatisch teruggestort als wij hebben gecontroleerd dat u al eenmaal de afdracht heeft betaald. U kunt echter tussentijdig het dubbele afdracht formulier invullen op http://www.vispas.nl zodat u het geld eerder op uw rekening heeft staan.

Met vriendelijke groet,

Gerben Koopmans
Projectmedewerker Visdocumenten
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-11-2007 11:01

Ik begrijp het volgende.

Bij de AHV gaat het controleren niet want SN kan geen verbinding maken met de database van deze HSV.

De AHV kan op haar beurt niet bij de database van SN.

Een software foutje en dat lijkt mij een dilemma zolang dat foutje niet hersteld is.

Ik begrijp niet goed waarom Dennis constateert dat SN geen blaam treft. Volgens mij zitten beide in hetzelfde schuitje. Als de AHV haar afdracht aan SN heeft gedaan blijft het daar niet aan de strijkstok hangen! Uit Dennis zijn reactie lees ik dat de AHV bewust geen afdracht doet? Lijkt mij een raar verhaal. Hoe kan de AHV nu weten dat ik bij een andere vereniging hoofdlid ben en dan de afdracht van mij achtergehouden. Dat verlangt toch enige uitleg.

Overigens boeit het mij als klant weinig. Ik wil gewoon geen overbodige dubbele afdracht en SN of de AHV zorgen er maar voor dat dit voor 2007 en 2008 met terugwerkende kracht rechtgezet wordt. Mijn aanvraag ligt bij SN.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

11-11-2007 21:39

Dennis van den Bogaert schreef:Heren,

Zoals het er nu naar uitziet treft SN geen enkele blaam, en is de poen bij de AHV aan de strijkstok, of wat voor stok dan ook, blijven hangen.....


Die stok zal wel een hengeltje wezen, Dennis.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik me dit persoonlijk aantrek?

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

11-11-2007 23:42

AHV, is dat niet die vereniging die, toen ik belde, mij vrolijk meldde dat vissterfte niet hun probleem maar dat van bosbeheer? Heb echt nog nooit zoiets meegemaakt. Ik moest gvd vissterfte in het amsterdamse bos melden bij de Haagsche omdat die er wel actie op ondernamen. Heeft mij ook doen besluiten niet lid te worden van de AHV, hoewel ik graag op de Sloterplas een hengeltje uitgooi. Blijkbaar wordt mijn bijdrage toch niet gebruikt voor in mijn ogen belangrijke zaken.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

12-11-2007 08:22

Wanneer was dat, Sander?
ff v==
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-11-2007 11:10

Bert Vooijs schreef:
Dennis van den Bogaert schreef:Heren,

Zoals het er nu naar uitziet treft SN geen enkele blaam, en is de poen bij de AHV aan de strijkstok, of wat voor stok dan ook, blijven hangen.....


Die stok zal wel een hengeltje wezen, Dennis.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik me dit persoonlijk aantrek?

Groeten van Bert.


Hoi Bert,

Zolang die 9,5 niet aan jouw "stok" kleeft, hoef jij je echt niet aangesproken te voelen 8)

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

13-11-2007 09:20

Eind Maart of begin April dit jaar Bert.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

13-11-2007 23:42

Ik stuur je even PB, Sander. Jou ook, Dennis.

Laatste nieuws: vandaag heeft AHV van Sportvisserij Nederland een lijst gekregen van mensen die bij een andere vereniging hoofdlid zijn en bij ons sublid. Als deze informatie klopt - en daar gaan we natuurlijk van uit - is de eerste stap genomen. We weten wie we 9,50 moeten terugstorten en we kunnen deze leden een aparte code geven in de computer zodat we volgend jaar de juiste contributie kunnen innen. Nou nog regelen dat we nieuwe leden ergens (wellicht op het inschrijfformulier) laten invullen of ze al ergens anders lid zijn en waar ze hoofdlid willen zijn.

Iedereen die op de lijst (subleden AHV) staat, krijgt binnenkort een brief met het verzoek de 38 euro op de acceptgiro te betalen en (ook als al betaald is) de AHV via e-mail of anderszins een bank- of gironummer te geven waarop de 9,50 kan worden teruggestort (blijkbaar toont onze ledenadministratie de nummers niet waarvandaan is overgemaakt). We hopen dus ruim voor januari alles rond te hebben.

Als je sublid bent en dit leest, kun je natuurlijk ook al eerder actie ondernemen. Er wordt uiteraard pas teruggestort als de 38 euro contributie is ontvangen, maar dan wel zo snel mogelijk. Zelf inhouden van de 9,50 is administratief niet te verwerken en zal leiden tot zeer ernstige vertraging in het opsturen van de VISpas door Sportvisserij Nederland.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-11-2007 06:36

Bert,

Goed dat er licht is aan de horizon.

Alle,

Nog een opmerking, komt helaas veelvuldig voor de juiste persoonlijke gegeven niet goed zijn ingevuld. Ondanks dat er een paar ijkpunten zijn ingebouwd geeft dit bij de verwerking nog al wat problemen. Nu de meeste HSV zelf aanpassingen kunnen doen in het systeem zal dit naar de toekomst toe in veel gevallen opgelost kunnen worden. Vaak wel na dat men dit zelf aangekaart heeft bij de betreffende HSV waar men de vispas in ontvangst gekregen heeft. Meld dit als blijft dat gegevens niet kloppen om problemen als terugbetalingen te voorkomen.

Peter
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

14-11-2007 22:22

Dat is teminste duidelijke taal Bert , zal nu netjes de 38 euro
betalen ,en zie de twee keer 9,50 wel terrug verschijnen.
Zie je dat dit board toch echt wel wat oplevert :lol:

Gr Raymoendo.
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-12-2007 21:45

Heren,

Eerlijk is eerlijk. Gisteren liep ik mijn bankrekening eens na en vond daar 11,50 euro van Sportvisserij Nederland. Indienen via de website om terugbetaling over 2007 heeft geholpen en is nu binnen.

De AHV heeft inmiddels mail via hun web site over mijn contributie 2008 (ik stond niet op de ljst) en ik vermoed dat dit ook wel zal goed komen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-12-2007 22:08

Kees,

Quote mezelf even uit een ander topic:

John Pannekoek schreef:Na drie weken geleden het internet formulier te hebben ingevuld kreeg ik afgelopen Vrijdag € 11,50 teruggestort. Redelijk snel toch. Al bedroeg m'n teveel betaalde afdracht destijds € 32,00?????
Groet,

John


Zou ik de rest ook nog terugkrijgen????? Denk het niet. Ik was destijds zo naiëf te veronderstellen dat als je bij een van de verenigingen de pas aanschafte je daarmee automatisch liet blijken geen gebruik van de diensten van de anderen te willen maken. Oftewel, te laat betaald.
Groet,

John
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-12-2007 22:19

Hoi John,

Is het mogelijk aan te geven bij welke HSV je allemaal lid was in 2007. Kan er zo geen ……………. van bakken hoe je aan die € 32,00 komt is een vreemd bedrag zover ik het in kan schatten. Hagenezen onder elkaar moeten elkaar toch helpen niet waar :lol: :lol:

Heb je trouwens gemist zaterdag, druk met werk of je zoon die moest voetballen zal ongetwijfeld de rede zijn.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-12-2007 22:26

Hoi John,

In elk geval moet je voor teruggave over 2007 bij Sportvisserij Nederland zijn. Ik vermoed dat die het nu als afgedaan zien. Dus als je nog teveel afdracht te goed hebt, moet dat door navraag via telefoon of mail. Inderdaad is 32 niet deelbaar door 11,50. Helemaal van een 2e vereniging afkomen (?) gaat natuurlijk met een bedankbriefje naar de vereniging, waarna de contributie per volgend jaar stopt. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-12-2007 22:31

Peet,

Was niet aanwezig omdat ik een winterzeil voor/op m'n boot moest maken.
De € 32.- moest ik betalen aan de GHV ('s Gravenhaagsche) waarvan ik al de voorgaande jaren lid was alvorens ik ook lid van de L.E.O (Leiden en omstreken) werd twee jaar geleden.
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-12-2007 22:46

Peet/Kees,

Ik was, op het moment van het ingaan van de nieuwe vispas lid van twee verenigingen. De Leidsche en de Haagsche. Die heb ik beiden netjes betaald, al was ik te laat met het betalen van de contributie van de Haagsche. Wellicht heb ik moeten betalen voor de 'paskosten' die inmiddels al was opgestuurd. Volgens m'n bankafschriften heb ik de 'Haagsche' €32,- betaald. Specificaties daarvan heb ik helaas niet meer. Ik heb dezelfde gegevens ingevuld bij op het SVN formulier waarna ik €11,50 terugestort heb gekregen.

Ik laat het maar verder zo. Ik ben niet principiëel genoeg om het onderste uit de kan te halen wat dit onderwerp betreft.
Groet,

John
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-12-2007 23:01

Hoi John,

Dan klopt het laatste verhaal is inderdaad € 11,50 waar je recht op heb.
Is het gedeelte wat voor Sportvisserij Nederland bestemt is € 14,00 min € 2,50 aan administratiekosten. Voor 2008 komt er € 5,50 aan federatie afdracht bij wat je terug krijgt.

Groetjes,

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-12-2007 23:04

John,

Je krijgt alleen de afdracht die de 2e vereniging doet aan SN terug. Niet de volledige contributie van de 2e vereniging, zoals ik toch lijk te begrijpen. Daarvoor moet je bij één HSV het lidmaatschap gaan opzeggen. Als je dit niet doet, blijf je de komende jaren vast zitten aan 2 verenigingen met eenmaal afdracht naar SN. Die volle 32 euro hoef je niet te betalen, maar wel 32 euro min de 2e afdracht.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======